Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: teka teki alaf tun perak


Super Member

Status: Offline
Posts: 1519
Date:
teka teki alaf tun perak


ader sejibik telo ayam yg belom menetaskan dirinya...
tetiba telo tadi secara otometiknya buleh menjadik kerbau....

soalan :

telo ayam apekah yg terlampau maskulin hingge buleh mentranformkan diri dia jadik kerbau tak bertuan itu...??

jawap-jawap...!! biggrin

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2023
Date:

hoh! sebut pasal telo ni aku x bpe nk teror la. Tp klu peksa aku salu dpt no.5

Jawapan aku ialah : TELOPONG

haa.. betul x jwpn aku. meh cni adiah aku nk bukak skrg jgk.

__________________
Sepi sekuntum bunga sekeping hati


Senior Member

Status: Offline
Posts: 122
Date:

aku jgn ckp TELOPONG cik ellly,

siap terpekik TELOLONG kalo tgk telur ayam menetas kuar kerbau...

ni jawapan nye sengal ke logik ni freedom????

__________________
kalo kail panjang sejengkal, pi mancing parit je la......

suRveyor cAbuk.....


Super Member

Status: Offline
Posts: 1519
Date:

cis.... kurma tak siap nie... ader ati nak jawap soklan haku tue...
ader lebey baik makcik kurma pegi cukur bulu dada dulu sebelum bertindak menjawap soklan susah haku nie...

setakat no 5 tu adik ketua pasukan kompang ulu bendul pon buleh dapat... no 5 dari blakang la...

dah...dah... ko punya jawapan tak mencerminkan ketamadunan manusia sejagat, malahan tak hadhori langsung...

ko pegi gosok tumit ko betul2 makcik aliza... kang tak pasal2 haku termuntah apple hijau lak...

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2023
Date:

Bulu kaki yg penuh d dada adalah melambangkan kebijaksanaan serta keangkasawan aku yg telah terpahat dlm sanubari semenjak azali lg hakiki.

Cis! sbb ko x de bulu kn sbb ko jeles kn sbb ko busuk ati dgn aku kn sbb tu ko kata jwpn aku ni slah.

D sni bio aku jelaskn dgn terang dan nyata tanpa bantuan penapasan molot ke molot atau bahasa saintipiknyer CPU. Perghh.. terer betul aku bab2 kesihatan ni. Amek satu telopong, pastu telopong telo ayam, pastu telopong plk kerbau tgh membungkang tdo kaki ke atas. x ke sinonim tu jwpn aku dgn soklan ko tu mangkuk sambal.



__________________
Sepi sekuntum bunga sekeping hati


Super Member

Status: Offline
Posts: 1519
Date:

kalau stakat kebijaksaan serta keangkasawan ko hanya bertaraf darjah 4 mawar, adalah lebey baik ko pegi menjinak2kan diri ko dgn kelas tadika seri anggur felda suharto kat kuala selangor sana...

huh... nih haku kasi pantun...

kalau kail panjang sejengkal,
jangan di harap padi menjadi,
kalau dah tau kail tak panjang2,
hape kena mengena dgn padi plak...


__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2023
Date:

ko igt ko sorg je ke yg terer berpantut. ko dgo cni pantot aku yg menjadi pusaka pakcik2 sebelah mak tiri jiran aku ni ekhh...

Nasi lemak doposen
syg selasih x d bubuh dlm nasi lemak tu
klu nasi lemak doposen, kail pjg sejengkal,
x yah byk bunyik la. layan kiteritsu lg bagus.

Oi! ngaku je la yg jawapan aku tu betul. ko x yah ler nk memalu taik kucing.

__________________
Sepi sekuntum bunga sekeping hati


Super Member

Status: Offline
Posts: 1519
Date:

hapa... ko ingat pantut haku tak berketrampilan ker... ko punya pantut tu sama erti dgn kacang kuda padi jer...

nah haku kasik balik...

dagang pak malau dagang merempat,
nasik dagang sedap gak di makan kalau time lapa,
kalau dah pak malau asik merempat,
tak jadik la nak kasi nasik kat pak malau itu...

hoh... cam tak senonoh jer pantut berkerat rotan haku tue...

ko ingat senang ker jawapan haku tue... paling bodoh pon ko kena bertapa kat loji IWK selama 4 hari baru buleh ko dapat biasan2 jawapannya tue... kalau ko stay lama skit maka terang la hati nurani ko...

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2023
Date:

haku x perlu nk bertapa utk jwb soklan x bermustautin ko ni. klu ko x nak ngaku jugak x pe. aku kasik jwpn baru.

jawapan aku ialah : ibu ayam yg derhaka.

ko x yah nk semunyik d balik tiang telekom. aku kompom jwpn aku ni betul belaka. nk aku terangkn ke camane ibu ayam derhaka ni. Apabila seekor istri ayam telah bermukah dgn seekor kerbau, maka terhasillah kerbau d dlm cengkerang telur. D sbbkn ko ni dungu sgt, mesti ko x phm dgn jwpn aku tu kn. Nah minum ni klorok, utk penerang hati ko yg da etam tu.

__________________
Sepi sekuntum bunga sekeping hati


Veteran Member

Status: Offline
Posts: 50
Date:

ader sejibik telo ayam yg belom menetaskan dirinya...
tetiba telo tadi secara otometiknya buleh menjadik kerbau....

soalan :

telo ayam apekah yg terlampau maskulin hingge buleh mentranformkan diri dia jadik kerbau tak bertuan itu...??

jawap-jawap...!! biggrin
______________________________________________________
 
adakah ianya telur Ayam yang berbungkus hijau dan diikat Renda berrr reben merah

dan Bercap Kerbau kepala Dua?



__________________

..........buUlp...(^-^)...buUlp...........
..Just saY hyE..



Super Member

Status: Offline
Posts: 3238
Date:

:: Alalalla....:: Nape aku ketinggalan jer.. ::

Ishk!!! ni dua jantina berlainan dalam satu bilik je nie..
Ni yang nak kene report ngan JATT (Jabatan Aku Ternak Tenuk) Nie.....

Haissshh!!! kacau daun lak kangkung ijo nie...
ishk2...

__________________

aku adalah Aku......Salam Semua......



Super Member

Status: Offline
Posts: 2506
Date:

aku rasa aku tau jawapan untuk teka teki ni...
satu hari aku telah pergi ke sebuah restoran...
aku telah memesan satu telur bungkus
untuk di makan dengan nasi putih
bila aku pecahkan bungkusan telr bungkus tu
klihatan la daging2 yg enak...
rasa seperti danging lembu atau kerbau...
jadi jawapan dia adalah telur bungkus....

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 1209
Date:

jawab teka teki yg x bertamadun tu aku xnak..
tp jawab pantun tu aku nak..

pergi mengail bersama Pak Tua..
pergi mengail di pulau jantan..
wahai abg asbe yg bertanduk dua..
kalau x pandai berpantun jangan merebonding pantun...
ngahahahaha

__________________
XXXXxxxx.....(^_^)....xxxxXXXX
*~Hidup ini indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan~*


Super Member

Status: Offline
Posts: 1519
Date:

tinggi sungguh makrifat ko.... camana ko buleh terpikir jawapan songsang dan mahram camtu... ko ingat ayat2 tak siddiq ko tu buleh menggiurkan haku ker... hoh...!!

mana ada dalam sukatan pelajaran ilmu alam yg mengatakan ayam ngan kerbau buleh berpacaran... haku dah browse redtube... errr!! browse kat internet la maksud haku, cari kalau2 ader yg bersamaan, satu pun takde...

dey tambiii.............. kasi roti kosong sattu...!! cepat aa....

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 1519
Date:

jawapan korang salah... fail, gagal segagal makcik radenmaskayu menghadhirkan dirinya kat gc setelah hampir 6 purnama...

korang cuba lagi.... jgn malu2... sila jawap..!! saper betul haku kasik hadiah berupa hadiah misteri ya amat...!!

__________________


Member

Status: Offline
Posts: 9
Date:

hah..aku tdak mengetahui apekah jawapanye..
jad aku dgn penuh bangga n hensemnye mengpass kan jawapan kepada yg kurang bernasib baik

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 1643
Date:

telur mata kerbau la.. yg goreng2 telur kunin x pecah tue..
aper daa.. soalan budak drjah 5 cengkudu jer nie..


__________________

Will you still love me when I'm no longer young & beautiful? :)

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 1209
Date:

yesssss!!!!
tu die jawapan nye..
ape lagi asbe...cepatla munculkan diri anda dgn tanduk yg kontot tu...
hahaha...
Psstt...bingkai..hadiah nanti ajak la aku buka yek..
ngehehehe...(kate lola tersengih2 bagai bangkai kerang mengampu bingkai)

-- Edited by GreeN AppLe on Wednesday 1st of December 2010 03:55:09 PM

__________________
XXXXxxxx.....(^_^)....xxxxXXXX
*~Hidup ini indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan~*


Super Member

Status: Offline
Posts: 2023
Date:

Klu jwpnyer telo mata kerbau aku rijek laju2. Mn ad spesis telo cengitu kat planet bumi ni. Cis! buang karen sekolah jer aku tusen selama ni.

__________________
Sepi sekuntum bunga sekeping hati


Super Member

Status: Offline
Posts: 2292
Date:

asberionz wrote:

ader sejibik telo ayam yg belom menetaskan dirinya...
tetiba telo tadi secara otometiknya buleh menjadik kerbau....

soalan :

telo ayam apekah yg terlampau maskulin hingge buleh mentranformkan diri dia jadik kerbau tak bertuan itu...??

jawap-jawap...!! biggrin




apa punya teka-teki ni?

telur dan kerbau tu jauh...

kerbau tu sejenis mamalia...

ni nk jawab pun tak masuk akal..

kalau bagi mat pun..

mat sendiri malas nk jawab...

kaitan lari jauh sejengkal..

cuba la jelaskan terperinci..contoh mcm ni:

Potong panjang tak potong pun panjang? <-- kan jelas tu istilah dia menyebut panjang..



__________________

ccpsantai.th.png

Crazy Chaos Paintballerz



Super Member

Status: Offline
Posts: 2023
Date:

Utk org yg bijaksana mcm aku ni, wlu soklan tu x masuk akal ke lari jauh berkilometer ke x terperinci ke. Aku tetap dpt menjawab dgn mesra rakyat sekaligus aku menang moto. Maceh power root.

__________________
Sepi sekuntum bunga sekeping hati


Super Member

Status: Offline
Posts: 1519
Date:

hapa la korang nih... jawapan korang jauh tersasar bak pasir2 bertebaran di tepi pantai yg indah.... nak kater sipi2 pon takde... tambahan pulak kalau kecepuk keceper kena kat direktor ahmad nispu... lagi lah tidak....!!

ko tgk pizi... selamba kongkang laut jer haku jawap soklan kanak2 riang ria ko tuh..

jawapnya ialah... KACANG PANJANG

nih makcik kurma aliza misbon yg bakal monopos lagi 2,3, minggu...!!

tahap kebijaklaksanaan ko tuh blom buleh dianggap emeritus cam haku nih... kerne walaupon jawapan ko mesra rakyat, tapi tak berjiwa patriotik pengguna... haku pikir la, ade lebey baik ko cuci muka ko pakai air kumbahan IWK dari pihak pantai dalam.... supaya terhakis dosa2 kecil ko yg terdahulu dan yg akan datang...

anney.... sarrrbat tea satu..!!

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 3114
Date:

asberionz wrote:




hapa la korang nih... jawapan korang jauh tersasar bak pasir2 bertebaran di tepi pantai yg indah.... nak kater sipi2 pon takde... tambahan pulak kalau kecepuk keceper kena kat direktor ahmad nispu... lagi lah tidak....!!

ko tgk pizi... selamba kongkang laut jer haku jawap soklan kanak2 riang ria ko tuh..

jawapnya ialah... KACANG PANJANG

nih makcik kurma aliza misbon yg bakal monopos lagi 2,3, minggu...!!

tahap kebijaklaksanaan ko tuh blom buleh dianggap emeritus cam haku nih... kerne walaupon jawapan ko mesra rakyat, tapi tak berjiwa patriotik pengguna... haku pikir la, ade lebey baik ko cuci muka ko pakai air kumbahan IWK dari pihak pantai dalam.... supaya terhakis dosa2 kecil ko yg terdahulu dan yg akan datang...

anney.... sarrrbat tea satu..!!





adeh.. adeh ... adeh .... kepala aku yang maskulin lagi berketerampilan mulia ni dah naik pening ...
asal-asal teki tekuk incik asberionz nie dari telor ayam yg x menetas jadik kerbau ...tetiba ..jawapan incik pijik cicak kering tu pulak yang betol .. jawapan KACANG PANJANG ... apa x jawab KACANG BUNCIS jer ....

bukan ker jawapan katak bukit (panggilan manjakani mrbingka) tu betol .. ... TELOR MATA KERBAU ...

x pon jawapan ck aliza misbong  yang betol dan lebih apdal dari yang lelain ...... TELOPONG ... x pon... isteri ayam yang nuzyuz lagi durhaka tu telah mendua tigakan sominyer  .. lalu berdua-duaan ngan korbau melakukan perbuatan yang MELAMPAU lagi TERLAMPAU (nak sebot terang lagi bersuluh kang kene band sweet chariti pulak ... ngeh.. ngeh)..... tu jadik telor dalam ada korbau ... lojik lar jugak ... (dari kacang panjang ... jawapan x memberangsangkan langsung .... nak di ISO kan pon x buleh ... pasal x mencapai standtad SIRIM apa lagi SPRM .. lagi jaoh ....) ...

jadik .. aku sebagai pengguna yang berjiwa nasionalisma serta bersemangaat SATU MALAYSIA .... dengan bangga serta bijaksana lagi berhemah dan bersopan santun ... dengan ini mentafsirkan serta memberi pekdah-pekdah sejagat .... menyukong jawapan katak bukit mrbingkai dan aliza misbong (makhlok yang dan nak hampir pupus dan monopus lagi 2, 3 arik lagi tu...)

ngeh .. ngeh .. ngeh ...


 



__________________

make me feel it



Super Member

Status: Offline
Posts: 1519
Date:

caner nih... takder ker sesapa yg buleh berpikiran lengkap skit...!! haizzz....!!

jawapan korang tu sumer salah la....!! nak harapkan buah kurma pun sama jerk...!! perlukah haku menjolok buah cempekak di luar pagar umah ketua kampung itu.... supaya korang sumer buleh pintar cam kancil... ish ish ish...!! sesia jer la korang amek tuisyen kat cikgu mariam...!

jawap lagi... silakan... jgn malu2...!!

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2292
Date:

asbestos...

aku bagi satu ungkapan yang jelas..

teka-teki aku bagi tu contoh terperinci yg perlu dinyatakan..

lagi 1..

tu teka-teki kanakČ riang je..

so mmg dah selalu guna..

kang aku bagi yg payah nnt ko tak leh nk jawab..

aku biar dulu org jawab teka-teki ko..

nnt sampai masa aku beraksi..

maklumlah bila mat dah pencen..

aku kena la ambik alih raja teka-teki tu...

__________________

ccpsantai.th.png

Crazy Chaos Paintballerz



Senior Member

Status: Offline
Posts: 197
Date:

asberionz wrote:

caner nih... takder ker sesapa yg buleh berpikiran lengkap skit...!! haizzz....!! jawapan korang tu sumer salah la....!! nak harapkan buah kurma pun sama jerk...!! perlukah haku menjolok buah cempekak di luar pagar umah ketua kampung itu.... supaya korang sumer buleh pintar cam kancil... ish ish ish...!! sesia jer la korang amek tuisyen kat cikgu mariam...! jawap lagi... silakan... jgn malu2...!!


 x puas ati...!!!!!

npe salah?

jawapan dye haper?



__________________
what's done can't be undone
Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard