Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: ayat2 power karam singh walia


Super Member

Status: Offline
Posts: 1613
Date:
ayat2 power karam singh walia
 


 karam singh walia - ayat power


1. Kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke bawah



2. Tak lapuk dek hujan, tak lekang macam rambutan



3. Tiada rotan, pelempang berguna juga



4. Biar lambat asalkan tak cepat



5. Biar putih tulang, jangan kuning gigi



6. Di mana ada gula di situ adalah gula-gula



7. Kalah jadi abu, menang jadi arang, seri jadi abu bakar



8. Carik-carik bulu ayam, lama-lama jadi shuttlecock



9. Secupak takkan jadi 18 cupak



10. Gajah mati meninggalkan gading, udang harimau mati
meninggalkankulit, manusia mati meninggal dunia



11. Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula makanan di
dalam mulut.



12. Harapkan pagar, pagar tidak boleh diharap



13. Alang-alang mandi biar guna sabun



14. Berapa berat mata memandang, berat lagi seguni beras



15. Cubit paha kanan, paha kiri tak rasa apa-apa pun



16. Diam-diam ubi berisi, diam-diam orang... . bisu



17. Hidup segan mati di tanam



18. Ikut hati mati, ikut rasa merasa



19. Lembu punya susu cap teko dapat nama



20. Sehari selambar benang lama-lama benang habis



21. Jika kail panjang sejengkal, beli le yang panjang sikit kalau
nak ngail di laut. (beli la pukat tunda lagi baik)



22. Hendak seribu daya, tak hendak tak apa



23. Membujur lalu melintang pukang



24. Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri,
lebih baik hari tak hujan



25. Sebab pulut santan binasa, sebab mulut habis pulut



26. Kecil-kecil cili padi, kecil lagi biji cili



27. Kalau sudi katakan sudi, kalau tak sudi boleh BLAH!!!



__________________
myspace layouts, myspace codes, glitter graphics



aSya was here ..


Super Member

Status: Offline
Posts: 3238
Date:
 

wah.....ting t0ng gak ayat-ayat nie...

__________________

aku adalah Aku......Salam Semua......



Senior Member

Status: Offline
Posts: 268
Date:
 

ASYA.... ADA SATU JE LAGI YANG TERTINGGAL TAU.... APA DIA???? TENGOK KAT BAWAH NI


"SUDAH GAHARU, GAHATAL PULA"


 



__________________



Member

Status: Offline
Posts: 20
Date:
 

alaaaa,dah bace daaahhh ;p

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 1613
Date:
 


Siput_Sedut wrote:

alaaaa,dah bace daaahhh ;p



ye ke..???????????????? x per la..wat2 la belum bace yer anak2...

__________________
myspace layouts, myspace codes, glitter graphics



aSya was here ..


Super Member

Status: Offline
Posts: 3238
Date:
 

ha'ar....kalau dah baca...buat-buat tak pernah baca....
pastu...buat-buat lah ketawa.....kui kui kui

__________________

aku adalah Aku......Salam Semua......



Super Member

Status: Offline
Posts: 1613
Date:
 


Aweks_HapPy wrote:

ha'ar....kalau dah baca...buat-buat tak pernah baca....
pastu...buat-buat lah ketawa.....kui kui kui




ihihihih...ko mmg best..

__________________
myspace layouts, myspace codes, glitter graphics



aSya was here ..


Senior Member

Status: Offline
Posts: 320
Date:
 

blum lagi abis tu kene tambah skit.ni pantun tau


pagi2 membeli blah


kalo x minat nak gi membeli blah


boleh gi blah ah



__________________
sembahyang lah ko sbulum ko disembahyangkan


Super Member

Status: Offline
Posts: 3238
Date:
 


nick di haramkan wrote:

blum lagi abis tu kene tambah skit.ni pantun tau
pagi2 membeli blah
kalo x minat nak gi membeli blah
boleh gi blah ah





ahakS.....
dengar pantun aweks happy lak....


buah mempelam kene hukum
assalamualaikum.~!

pantun.....
karam singh walia suke membeli belah
walau nick di haram kan tak suke beli belah
dia tetap minat membeli belah.
kalau tak nak blah??

pantun benda nie ehk~!?

syah...syah...pantun skit....

__________________

aku adalah Aku......Salam Semua......



Super Member

Status: Offline
Posts: 1613
Date:
 

aku x pandai sgt pantun memantun nih...tapi setelah bertapa di Gua Mulu ni la dia hasilnya:


Anak-anak gi sekolah,


Gi sekolah dgn Pak Lah,


Eleh watpe la nak g sekolah,


Baik lagi g membeli belah...


 


 




__________________
myspace layouts, myspace codes, glitter graphics



aSya was here ..


Super Member

Status: Offline
Posts: 1268
Date:
 

ini ruangan pantun ke @ruangan cite lwk????

__________________
hidup ini umpama roda,ia dihiasi dengan impian..maka terjadilah roda impian..


Super Member

Status: Offline
Posts: 3238
Date:
 


judin wrote:

ini ruangan pantun ke @ruangan cite lwk????




eheheh...ruang ape ape pun b0leh...
nak ruang lawak pun leh..nak ruang pantun pun leh...
tapi yang rasmi ye..ni ruang lawak....

__________________

aku adalah Aku......Salam Semua......

Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard