Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Cerita Hantu Di LPT2 Dan RNR Ajil


Senior Member

Status: Offline
Posts: 133
Date:
Cerita Hantu Di LPT2 Dan RNR Ajil


 

Cerita Hantu Di LPT2 Dan RNR Ajil

Sejak lebuh raya LPT2 di buka kepada orang ramai, sudah banyak kita dengar mengenai kes kemalangan maut yang berlaku. Setiap kemalangan pasti meragut nyawa itu yang menjadikan kisah di LPT2 ni menyedihkan. Tapi adakah kita ketahui apa yang sebenarnya berlaku di LPT2? Siapa yang tahu kisah sebenarnya di lebuh raya ini? Aku dengar˛ ada HANTU DI LPT2 dan RNR Ajil ni. Betul ke?

Di sini aku ingin kongsikan sedikit info kisah seram kisah mistik yang berlaku di LPT2. Seorang pengguna, Ahmad Aziz Jaafar, 37 berkata, dia pernah mengalami gangguan hantu ketika menggunakan LPT2 tetapi tidak mengendahkannya.

 

Kawannya juga berkongsikan cerita hantu di LPT2 ni dan insiden seram itu berlaku di kawasan Rehat dan Rawat (RNR) Ajil di awal lebuh raya LPT2 berkenaan dibuka kepada orang ramai.

cerita hantu di lpt2"Pernah berlaku ketika saya dalam perjalanan untuk mengambil kawan yang keretanya rosak di LPT2 apabila diganggu dengan siulan menakutkan yang membuatkan seluruh bulu roma badan saya menegak."

"Kejadian menakutkan ini berlaku kira-kira jam 2.30 pagi dan ketika saya memandu terdengar siulan di tempat duduk belakang membuatkan saya seriau," katanya.

Menurutnya, bagi menghilangkan bunyi siulan hantu itu, dia memasang radio dengan kuat dan membaca ayat-ayat suci al-Quran di dalam hatinya. Apabila tiba di kawasan terang, dia memberhentikan kereta dan memeriksa di bahagian belakang tetapi tiada apa-apa. Ini menguatkan lagi teori beliau yang memang adanya unsur˛ gangguan hantu di sekitar kawasan LPT2 dan RNR Ajil.

Ahmad Aziz turut membuka satu lagi cerita hantu di LPT2 iaitu ketika dia bersama rakannya berhenti di RNR Ajil. Menurutnya, ketika itu rakannya menaiki kenderaan bersama isterinya, manakala dia memandu bersendirian.

"Ketika di RNR Ajil, saya nampak isteri kawan saya turun untuk ke tandas dan setelah selesai dia naik semula ke kenderaan dan kami bergerak ke rumah masing-masing."

"Apabila rakannya tiba di rumah di Jerangau Barat, beliau keluar dari kereta, manakala isterinya tidak berganjak dari tempat duduknya. Bagaimanapun, dia mendapat panggilan telefon daripada isterinya dan walaupun agak pelik dia mengangkat dan apa yang mengejutkan beliau si isteri sebenarnya masih berada di RNR Ajil."

"Apabila dilihat di dalam kereta, makhluk yang menyerupai isteri kawannya itu sudah tiada dan barulah dia menyedari yang berada di sebelahnya itu bukanlah isterinya," katanya.

Ahmad Aziz berkata, banyak yang memperkatakan tentang cerita hantu di LP2 dan RNR Ajil ni termasuk ada yang mendakwa nampak lembaga hitam yang besar di atas jejambat. Menurutnya, memang perkara mistik tidak boleh diketepikan tetapi dia percaya kebanyakan kes kemalangan maut yang berlaku adalah disebabkan kecuaian sendiri.

"Sebagai pengguna kita perlu lebih berhati-hati dan memandu mengikut had laju supaya tidak berlakunya kemalangan yang meragut nyawa," katanya sebagai penutup perbualan.

Kisah Lembaga Hitam Di Jalan Sempadan Ajil Bukit Besi

Seorang penarik kereta atau "Call Man", Shamsudian Salleh, 43 berkata, kerjanya sebagai tukang tarik kereta yang mengalami kerosakan akibat kemalangan membuatkannya sentiasa berada di LPT2 dan pelbagai faktor sebenarnya boleh menyumbang kepada kemalangan.

Kisah seram yang sering diperkatakan oleh orang ramai juga bukan perkara asing baginya walaupun tidak pernah mengalaminya sendiri. Menurutnya, paling banyak tiga kes kemalangan berlaku dalam sehari tetapi kadang-kadang ada juga dalam seminggu tiada kemalangan.

"Antara cerita hantu yang popular di kawasan ini ialah kehadiran lembaga besar di sempadan Ajil dan Bukit Besi. "Satu lagi gangguan mahkluk berambut panjang dan berpakaian serba putih di sekitar Jerangau dan laluan itu memang sering berlaku kemalangan.

"Ada juga rakan saya yang kemalangan selepas terlihat lembaga hitam melintas. "Bagaimanapun, saya percaya kemalangan yang berlaku disebabkan pelbagai faktor termasuk kehadiran binatang peliharaan seperti lembu dan binatang liar seperti badak, beruang dan tapir," katanya.

Kubur Lama Dipindahkan Kaitan Cerita Hantu Di LPT2

Biarpun laporan pihak berkuasa menyatakan punca utama berlakunya kemalangan di LPT2 disebabkan kecuaian pengguna, namun cerita hantu di LPT2 tetap menjadi perbualan hangat pengguna serta penduduk di sekitar kawasan itu.

Malah, ada yang mempercayai unsur-unsur mistik  turut menjadi penyebab pusara di lebuh raya memandangkan satu demi satu kemalangan maut terus berlaku apatah lagi tragedi berdarah itu terjadi di lokasi kilometer yang hampir sama.

Tragedi meragut lima nyawa termasuk empat daripadanya rentung di Kilometer (KM) 386 pada 24 Mei lalu begitu meninggalkan kesan di hati, selain insiden maut melibatkan seorang peronda LPT, Razali Ishak, 44, pada 27 Jun 2014 di KM 415.1.

Kedua-dua kes tersebut turut menjadi viral di laman sosial sehingga ada yang mengaitkan kejadian kemalangan maut melibatkan peronda LPT2 mempunyai kaitan dengan usur mistik ekoran adanya "seseorang" dalam sekeping gambar diambil oleh orang awam di lokasi kejadian.

Bagi warga emas dari Kampung Peroh, Che Nik Che Wil,71, cerita yang mana ada sesuatu yang melintas sehingga dikatakan punca pemandu terbabas antara kisah sering didengarinya dan rata-rata ia berlaku di kawasan hampir sama termasuk satu lokasi dipanggil Bukit Belah.

"Pakcik tidak pernah mengalaminya tetapi sering mendengar cerita yang sama beberapa kali iaitu ada benda melintas lalu menyebabkan pemandu hilang kawalan dan terbabas atau kemalangan. Dikatakan juga adanya kubur lama tetapi telah dipindahkan sebelum projek pembinaan LPT2 dimulakan dulu.

"Ketika kerja-kerja pembinaan dilakukan dahulu juga pakcik dengar cerita ada beberapa orang  pekerja yang meninggal dunia kerana ada tragedi maut termasuk lah kenderaan terbalik. Malah, sewaktu lebuh raya belum dibuka ia telah meragut nyawa seorang penunggang motosikal.

"Daripada cerita yang pakcik dengar, penunggang motosikal itu berasal daripada Felda Jerangau Barat. Mayatnya hanya dijumpai sebelah petang oleh penternak lembu, ketika itu darah yang mengalir telah pun kering. Pakcik difahamkan dia terbabas," ujarnya.

Begitulah diantara cerita hantu di LPT2 dan sekitar hentian RNR AJil yang telah di kongsikan oleh beberapa orang penduduk setempat. Selain daripada unsur mistik, menurut pengguna LPT2 faktor keadaan jalan yang beralun juga menjadi sumber kepada berlakunya kemalangan di LPT2 itu. Apa sebenarnya yang berlaku? Hanya mereka yang telah terlibat di dalam kemalangan itu sahaja yang tahu. AL-Fatihah kepada semua mangsa di LPT2 yang telah terkorban.



-- Edited by jerung kiut on Tuesday 22nd of November 2016 07:23:59 AM

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 620
Date:

seremmmmmm la klau jln malam2 jumpa benda ni.. klau saya memang pengsan kot.. klau x pun terkencing seluar.. hahaha..

org kacau dari tingkap pun dh takut,belum lg lihat depan mata..

__________________

Aku Begini,Bukan begitu.

Itulah aku,ika syg!

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

Seram ke highway tu? Tak pernah lalu lagi.

__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Newbie

Status: Offline
Posts: 2
Date:

Gambar kat atas tu diambil di LPT2 ke? Seramnyaa



__________________

Cerita-Cerita Seram MJ12

https://www.youtube.com/user/misterijam12malam



Super Member

Status: Offline
Posts: 699
Date:

apasal aku rs mcm tak seram jer...

apakah disbbkn aku tk prnah melalui tmpt sprti yg tersebut diatas....?



__________________

Makan jangan sebarang makan, silap makan masuk spital...

Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard