Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Misteri Bas 2 Tingkat


Senior Member

Status: Offline
Posts: 297
Date:
Misteri Bas 2 Tingkat


bismillah.jpg

Malam ni udaranya dingin sekali,aku yang sedang berdiri di Halte mengusap-ngusap telapak tangan bagi mengusir kedinginan yang menyaluti tubuh aku.Sayup-sayup kedengaran suara burung hantu di kejauhan,dalam hati aku mengutuk-ngutuk boss aku yang memaksa aku berangkat di kala waktu yang sangat tidak menyenangkandoh

Aku malam ni telah ditugaskan menghantar satu bungkusan ke sebuah gudang tua dihujung kota,perjalanan disana mengambil masa sekitar setengah jam(30minit),dan satu-satunya jenis angkutan umum yang tersedia adalah bas 2 tingkat yang sudah tua dan bergeraknya lambat.

Setelah menunggu lama,akhirnya bas pun tiba,termasuk aku hanya 3,4 orang saja penumpang yang terlihat..aku terus melangkah menuju tangga kerana memutuskan untuk duduk di tingkat atas bas,tetapi langkah aku terhenti akibat di halang oleh seorang nenek tua.

'Jangan naik ke atas cu,diatas sangat berbahaya'aku terkejut..lalu terimbau lah kisah-kisah seram yang diceritakan oleh kawan-kawan aku tentang bas 2 tingkat ni.Justeru itu aku mengurungkan niat untuk naik ketingkat atas.Aku memilih untuk duduk di kerusi yang agak kedalam sambil sekali-sekala aku membayangi hal-hal yang mengerikan yang mungkin terjadi.

Perjalanan 30minit yang menegangkan itu akhirnya dapat dilalui,aku sudah selamat sampai ditempat tujuanku,ketika bas bertingkat itu berhenti di sebuah Halte aku menarik nafas lega sementara bas itu kembali melanjutkan perjalanannya.

Keesokkan malam,aku sekali lagi diberikan tugas yang sama,yang peliknya nek tua semalam masih lagi kelihatan,aku menjadi curiga dengan kehadiran nenek tua tu,sekali lagi nenek tua tu melarang aku dari naik ke tingkat atas kerana merbahaya,atas alasan yang sama la aku tidak melanjutkan niat aku untuk keatas.

Seminggu berlalu apabila aku berehat dari menjalankan tanggungjawab kebiasaan aku,pada malam Jumaat tu aku kembali beraksi..suasana kota pada malam tu sangat meriah lampu dan hiasan warna-warni menghiasi sudut-sudut jalan.Aku masih menaiki bas yang sama dengan sebelumnya.

Ternyata tanggapan aku berhasil,apabila disudut tangga kelihatan nenek tu sedang duduk.Malam tu aku memberanikan diri mendekati nenek tua.Sebelum sempat nenek tua tu berkata apa,aku terlebih dulu mengdahului.

'Nek walau apa pown yang nenek nak kata saya bertekad untuk naik dan duduk di atas'aku menyatakan padanya hasrat aku yang gila tu.Tanpa menunggu jawapan dari nenek tua tu aku bergegas naik keatas,kelihatan tiada seorang pown penumpang yang duduk diatas melainkan aku.

Aku memilih bangku yang berdekatan dengan tingkap dan menunggu hingga sampai ke destinasi dengan perasaan yang tegang.30 minit perjalanan,tiada apa pown perkara yang mengerikan yang berlaku.Bas berhenti di sebuah Halte dan aku turun dari tingkat atas dan menuju kearah nenek tua tu lalu aku bertanya.

'Nek,kenapa selama ni nek halang saya dari naik ketingkat atas?malam ni saya cuba sendiri duduk diatas dan ternyata tak dak apa-apa pown yang membahayakan?sebenarnya ada apa nek??'aku menunggu jawapan dari nenek tua tu dengan penuh debar.

Sambil menunjukan jarinya keatas nenek tu berkata.

'Di atas berbahaya nak,tidak ada pemandunya'

Adududuhaiii la nenek tuaa..

crying.gif




 



__________________

aNAK maK abAH akU



Veteran Member

Status: Offline
Posts: 40
Date:

bertemu kembali setelah kian lama menyepi...

alahai..... penuh perasaan membacanya.....

huhuhu suspen laaaa hai nenek tua... nonono

frustrated.giffrustrated.giffrustrated.gif



__________________

Allah itu Ada...



Senior Member

Status: Offline
Posts: 297
Date:

Dang Meirah wrote:

bertemu kembali setelah kian lama menyepi...

alahai..... penuh perasaan membacanya.....

huhuhu suspen laaaa hai nenek tua... nonono

frustrated.giffrustrated.giffrustrated.gif


 saya ada ada..... idea ja yg xdakkk...biggrin

tula kan..sya mula baca pown tersuspen jgk..hoho

owhh btw ni agenda mengopi dr blog lain..heeee



__________________

aNAK maK abAH akU



Veteran Member

Status: Offline
Posts: 40
Date:

xper mengcopy. .... asal ada cerita... hehehe

sunyi dah group ni.... kan..... confuseconfuse

nonono



__________________

Allah itu Ada...



Senior Member

Status: Offline
Posts: 297
Date:

Dang Meirah wrote:

xper mengcopy. .... asal ada cerita... hehehe

sunyi dah group ni.... kan..... confuseconfuse

nonono


 aa..setuju..yg #veteran2#season2biggrin xdk dah crita2 menarik yg nk dkongsi?



__________________

aNAK maK abAH akU



Veteran Member

Status: Offline
Posts: 40
Date:

hmmm mana dah otai2 yer.....

confuseconfuseconfuse

 

 



__________________

Allah itu Ada...

Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard