Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: sape yang dokong akak???


Member

Status: Offline
Posts: 8
Date:
sape yang dokong akak???


hai sye org bru kat gc nie... harap sume dpt bg skongan ye...??

Ok sye nk cter kan pasal akak sye... mase dye anak dare dlu(skarang da mak kpade anak dare da...)dye nie bleh di kate mempunyai sixsense.... bende nie jdk kat dye mase ktorg dok kat uma lame... kat area skudai... time tu sye ngan mak tdo kat uma mak cik kampung sebelah so dye dok sorg2 kat uma 2.. kne plak malam tu malam jumaat... walaupn dye dok sorang tp dkt sebelah uma tu uma pak cik ktrg...

Nk d jadk kan cter mlm tu kami(sye dan mak) dok beborak tetibe hp sye bebunyi... ingatkan sape... rupenye mak cik kol ckp akak sye ilang... on the spot sye ngan mak blek uma jalan kaki... untk pengetahuan korang untk ke uma dr kg sebelah makan mase sejam stgah... dlm pejalanan nak blek mcm2 yg gnggu kami... sye skip ok... 

sampai je uma ktorg crik akak... tp x jumpe... yg ktorg jumpe anak ular sawe... kat pntu blakg... ble carik akak x jmpe ktorg nekad g sungai kat blakg bkit kecik kat blakang uma... bru la ktorg jmpe akak... tapi.... ktorg tekejut ble jmpe akak dlm keadaan dye pengsan... dn lagi memeranjat kan kami... dye seolah2 di dokong sesuatu yg kami x dpt melihat...no...

Tetibe je akak bgn and lari mcm nk terkam kat sye tp x dpt sbab atok sye dtg time tu... trus dye mintk tolong kawan b****n dye tlg... x lame lepas tu akak pn pulih.... tp x sdar kan dri lagi....

ingatkan da tamat... rupenye tu juz salam pengenalan dr bnde yg dokong akak td tu.... ble akak da slamat di bawa blek uma... kawan atok td yg... b****n tu ckp kat atok... x taw la ckp pasai pa... sye bru je nak blek tetibe atok ckp ana,enah ngan shasha jgn nk blek dlu... sye ngan akak ngan adq sedare sye da plek... sye pn tanye kat atok npe lak x leh blek??? Pastu atok ckp kwn atok nk pilih antara ktorg yg mane bleh tlg dye ngan atok lawan bnde tu.... ktorg da blank... tetibe sye dpt rase yg mcm ade smthing tgk ktorg... sye pn toleh kat tmpt tu... tetibe atok ckp enah ngan shasha bleh blek uma... sye da wat muke seposen sbb sye yg di pilih... atas sbb sye bleh dpt rase smthing dgn cpat... ble tinggai sye ngan atok bru la sye nmpk kwn atok yg b****n tu... rupenye yg dok usha ktorg td cucu kwn atok tu.... tuhan je taw betape saket nye ati sye time tu....

Atok ckp bnde yg kacau akak tu akan dtg blek...  sbb bnde tt sukakan akak... sye pn tanye ape kne mgene ngan sye pastu dye ckp sbb kaw ade bnde yg jge... lg blank sye di buat nye...

K lah... pnat da cek dok menaip dri td...

Esk cek sambung klau ada masa na....



__________________
Semoga dipermudahkan segalanye


Member

Status: Offline
Posts: 8
Date:

Ok kte smbung... time atok ckp sye ade bnde yg jge sye jdk plek... sape lak nk jge sye??? dalam keadaan sye ngah blank tu.. tetibe dgr bnyi harimau mengaum... bkn seekor tp due... sye jdk panik ble harimau tu dtg dkat kat sye ngan atok... atok ckp bnde nie yg jge kaw... harimau belaan moyang sye...
Sye maken pening...
Ble harimau tu dtg ke arah sye... and sye jdk x takot kat bnde tu...
Mesti nk taw ape kaitan antara sye,atok,due ekor harimau arwah moyang,akak ngan bnde yg suke kat akak kan....?
Jeng3...
To be continue....

__________________
Semoga dipermudahkan segalanye


Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

ala dik.. bulan2 pose ni memang memengantukkan..

tapi x bermakna tulis pun nak kena short hand sume dikkk.. tulis le lek lok sket dik.

pape pun.. ahkak nak baca lagi citer hengko dik... cepat2 hapdet sebelum raya..

takut nanti hantu jerangkung sumer dah lepas timbul citer baru lak, citer yg lama x sempat hapdet.

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Member

Status: Offline
Posts: 8
Date:

Thanks kat akak cengkodok puteh sbb bg komen...
Ok sye sambung balek ea... mesti sume nk taw kaitan sye, atok, due ekor harimau arwah moyang,akak ngan bnde yg suke kan akak...

(akak dan bende yg sukekan akak)
sblom kes akak kne dokong tu... dalam 2 ke 3 ari sblom tu... dye ade ternampak bende kat sungai blakang bukit tu... mcm sye ckp dye bleh nmpak bende halus nie.. tp dye buat x nampak je sebab dye x nk ambk risiko kne kacau ngan bnde tu.... keesokan harinye dye rase mcm di tarik2 ntok ke sungai tu... then dye pn kerap pegi ke sungai bile senje... perubahan akak dpt dikesan oleh atok tapi atok hanye mendiamkan diri... sampai la kes akak kene dokong ngan bende tu...
Mesti sume nak tau rupe bnde tu... nie ape yg atok bagi tau sye... bende tu bebadan macam manusia tetapi bermukekan muka anjing...
(sye,atok dan due harimau arwah moyang)
Menurut dari citer atok... arwah moyang sye belah mak da menyuruh due ekor harimau belaan nye untok menjage keturunannye.. terutama waris utamanye iaitu mak... kate atok lagi mase arwah moyang masih hidup dye penah suroh mak jage kan harimau2 dye... tapi mak x nak sebab mak x sanggup... kemudian arwah letak kan harimau2 tu dekat salah sebuah air terjun... tetapi arwah berpesan pade harimau2nye agar menjage kami dari bende halus...
Bagi memendekkan cter...
Harimau2 arwah moyang tu telah memilih sye sebagai tuan mereke.. dengan bantuan atok... harimau2 itu hanye berdampingan ngan sye hanye bile kuarge kami dalam masalah sahaje...
Ntok pengetahuan sume.. kewujudan harimau tu x seperti harimau kat zoo tp bebentuk roh... almaklum da bepuluh taun... lepas atok buat pejanjian ngan harimau2 tu... sye pon stuju ntok menbantu atok ntok melawan makhluk yg berwajah anjing tu demi nyawa akak...

__________________
Semoga dipermudahkan segalanye


Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

wahh... dh macam citer waris jari hantu plak.. tp ni waris jari rimau ek...

hmm.. dolu2 masa mk mude belia remaja lepas kawen ngn ayah, mak selalu dgr bunyi napas rimau, derap kaki rimau, bau rimau kadang2 bunyi cakar2 kt tanah ke lantai ke.

masa kakak ngna abg aku kecit2 dolu pun pnah dgr bunyi cakar2 rimau kt dinding..


ada sorg mamat ni pn nk dtg melawat rumh aku memlm... bkn dtg cm biasa ek... tp dgn cara agak biadap.. die ckp memang rumah aku ada rimau jaga.

hahaaaa.. jeng jeng jeng... full stop.. smpai sini je citer aku.

sekian..

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Veteran Member

Status: Offline
Posts: 49
Date:

Kiranya ni saka keturunan korang la ye... wlaupun apa bentuk sekalipun jika berdamping dgn belaan begini dipanggil saka samada tujuan baik atau jahat...wallahualam

__________________

BLUEEESSS FOREVER... AHAK..AHAK..



Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

hemph.. tok rimau tu dari nenek belah ayah..

kalo x silap dah buang dah pun..

tu pun terperasan ada kat ayah masa ayah g haji, dia mintak tolong arwah adik dia tengok2kn kitorang.

sekaligus mcm arwah terima utk tgkkn mende tu jugak.

pas tu bila mlm isteri arwah perasan dia tido berdengkur cm bunyi rimau, baran pun tetibe semacam. pas tu makcik tu ternampak lak ada rimau berlengkar celah pokok bunga depan rumah dia.

makcik ni mengurut, dgn kata lain boleh la mengubat skali sikit2. tu yg dia nampak tok rimau tu.


ayah ngn mk balik haji terus makck bg tau mak psl mende tu, mak pn terus buang je la, xkn nk simpan kn...


sekian..

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Member

Status: Offline
Posts: 8
Date:

Sye nk ckp pn x berani... same ade saka atau ape... tp rimau tu dtg bile perlu je...

__________________
Semoga dipermudahkan segalanye


Member

Status: Offline
Posts: 8
Date:

Len kali klau ade mase sye smbung ea...

__________________
Semoga dipermudahkan segalanye


Member

Status: Offline
Posts: 8
Date:

ok... kte cmbung ea...
Lepas seminggu kejadian tu berlaku... keadaan akak makin merunsing mak dan pakcik2 sdare kami... mane kale sye pula sering tetdo...(bg dri sye)...bile akak meracau, sye akan tetdo dn akan sdar bile akak sye pengsan... menurut atok... ktike sye tetdo tu sye seolah2 seperti harimau dan mengelilingi akak sye dan mengaum sekali atau due untk memengsan kan akak sye...
Bile hmpir sebulan keadaan akak dan sye begitv, akhirnye atok pn membuat keputusan ntok menghapuskan bende tu... stelah atok meminta tlong pade harimau2 tu... dye pn memberi kebenaran ntok harimau2 tu ntok merasuki bdan sye... stelah bnde itu di hapus kan... sye yg dirasuki tu menghilangkan diri selame 2 hari 3 mlm...
Menurut atok.. pade malam ketige sye di jmpai di atas sebuah tong di tengah sungai... selepas tu sye demam 5 hari... dan akak pn pulih mcm sediakala...
TAMAT......
#Jgn mara klau x seram...

__________________
Semoga dipermudahkan segalanye
Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard