Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Lawak terkehel


Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:
Lawak terkehel


Al-kisah d satu pagi y hening

seorang warga emas nk renew lesen  di opis J**

 

petugas kaunter 1:Assalammualaikum pakcik..boleh saya bantu..nk buat apa?

Warga Emas(WE):waalaikum salam..pakcik nk buek lesen ni hah...lesen dh mati 2 hr..baru sodar..nk kapan xboleh..kono bawak sini bayor

PK1:Lesen pakcik kn buat 2 tahun terus yer..sbb pakcik dh terlepas tarikh tamat ni..sistem xbenarkan bt 1tahun dh..

WE:aik camtu plak..bapo rogho tu eh?

PK1:RM60

WE:aduh..melopeh bini den..bagi seratuih jo ni..pesan nk mkn ikan parang..aposal lesen mahal bonar?xboleh murah lg ko?

PK1:maafla pakcik..mmg xblh..ni suma dh tetap dlm sistem komputer..sy xblh ubah..1 thn lesen RM30..klu 2thn mmg RM60 cik

WE:Kojam bonar komputer ni eh..pakcik nk pencem thn dopan jo..aku dh pencen ..lesen x pencen lg..camno nie

PK1:Sabar pakcik..sabar itu indah..

WE:bukan indah..ni masuk wad..terkejut bini den nnt..ikan parang xdo duit nk boli..den boli ikan tamban jo balik karang..nk isi minyak keto lg ..

 

 

 

 



__________________
Aku IBU si Comel...


Super Member

Status: Offline
Posts: 2362
Date:

Eh ikan parang baru berapa hinggit.. Cukup tu.. Minyak kete isi sepuloh cukup la..

Kelmarin aku pun berulang alik ke jpj cawangan jempol utk urusan roadtax, layanan yg cukup mesra.

Sebelum tu ke puspakom segamat utk inspection kereta, situ je kurang sikit, tersalah isi borang pun clerk tu layan aku macam org tua tak reti isi borang.

Dia ingat semua orang gi puspakom setiap hari terus tau nak isi borang itu ini dgn perfect. Kulu kilir aku jadinya..

Itu baru borang puspakom, dapat bayangkan kalau borang permohonan zakat, entah camne susahnya kena tolak sana sini isi borang itu ini..

__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:

tu ko blm kira duit pakcik nk g minum2 lg
dhla cuaca panas..ht pn nyaris2 nk panas
zaman skrg nih..ikan jeket 4-5 ekor pn dh cecah belas ringgit
xtaule klu kat tempat ko tu masih murah Ijoi ooiii

pstt setau aku ..
mn2 opis besar mst ada customer service
boleh kot tny depa camno cara nk isi borang tu

ni bkn masalah tua@ muda
klu kita xbiasa berurusan dgn sesuatu..nk isi borang pn
blh bt sakit jiwa wooo

__________________
Aku IBU si Comel...


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

yelaaa .. kekadang org kg yang agak susah nii ..

bawak duit cukup cukup jer ...

isteri pulak pesan itu pesan ini ...

nk ke bandar pun bukan senang ....

tetapi nk bayar lesen setahun .. x leh ...

x ke haru?

 

 

(macam wak laaa ...

tamat lesen bulan disember  ... reniew lesen bulan februari ke mac ...

bile nk bayar - di pejabat pos -   sebab JPJ kat batu pahat ... 

pejabat pos cuma 5 minit jer dri opis ...

dialog ...

 

cashier :  (tguk wak .... selepas wak hulur lesen lama dan ic)

wak     : nak bayar lesen  ...

cashier : nie kena bayar dua tahun yea ....

wak     : bayar setahun nape x bolah yea ...

cashier : sebab da lewat dari tempoh sepatutnya ...

wak      : owhhhh ...

Cashier : upah pun kena bayar dua tahun yea ...... 

wak      : owhhhh .. (sambel hulur duit rm100 .. mase tu wak bawak rm100 dalam dompet

               jumlah kena bayar RM 66 .. lesen RM60.00 upah RM 6.00)

wak      : dalam ati ... apasal JPJ x bagi pemberitahuan kat mana mana yea ... tampal notis ke .. iklan kat TV ke ... iklan kat paper ke ... isk isk iskkk

               naseb baik ade kawan keje JPJ ....... kolo x lama dah kene kutuk .. isk isk iskkkkk .....

               sambel `ignore' kan kesalahan diri sendiri yg x patuh pada undang-undang ....

               baharui lesen sebelum lesen mati .... ingattt tuu ... kik kik kik ..

 

 

errrr .... begitu ler ... kisahnya

 

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

hmm.. tu lah...

aku pun ntah biler nak renew lesennye..

bizi manjang.. kalau x bizi keje pun bizi dikerjakan....

umah pun dah timbul segala sarang labah2 sarang semut sarang burung jangan ada sarang jerangkung je..

pasalnye sebulan lebih ni asyik la mengulang alik balik kampung ujung2 minggu...

adik aku nak tawen punyer pasal abang kakak pun kena cuti skali..

anak bongsu la katakan... penutup kenduri la ni..

hari2 tak minggu aku kat opis la, malam baru ada kat umah..

tu pun malam ada keje lain pulak.. (hahahhaaaa... jgn pikior lain ye, melayan anak2 aku yg pro aktip sume la...)

kut nak pikior lain pun bulehhhh.... ada sijil halal pun kann... (hehehhhhh...)

pikir2 balik... kat mana aku terjah nak renew lesen...

pikior lagi.. bape laaa aku kena bayor nanti.. cukup ke belen gaji aku yg tinggal nak bayor hat tu, beli brg dapur, nak isi perut aku lagi, minyak lagi.. sume dah naik rega...

pikior2 lagi... bila masanya aku nak kuar renew lesen..




tapi bila pikior lagi skalii.....


bila masa lak aku amik lesen. aku mana de lesen...

hahahaaaa.....

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

benang nie pon samaa ...

cam pokok .... idup segan mati x mau

iskk ..... kesian kan GC sekarang

da hampir monopus ...

mane le mkhluk mkhluk seme ni ....

hummm ................

feninnn feninnn feninnnn



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Senior Member

Status: Offline
Posts: 437
Date:

Hahaha...haku pn fenin nengok GC ni...
Makluk2 dlm ni pn dh hmpir monopos kot..
Tp Haku x nk monopos lg ye...huihuihui

__________________

kemarahan adalah keadaan di mana lidah bekerja lebih cepat daripada pikiran, dan tindakan lebih cepat dari nurani 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

Aku at mana ni....baru kuar gua

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Senior Member

Status: Offline
Posts: 437
Date:

Lame btol engko betapa ye predem..
Ape ilmu yg ko nuntut tu??

__________________

kemarahan adalah keadaan di mana lidah bekerja lebih cepat daripada pikiran, dan tindakan lebih cepat dari nurani 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

g preedem tu lain alasan boleh bagik x ...

asik asik betapa .. asik asik betapa ...

bagi la reason yg sedap best ckt ...

 

macam .. sebuk jaga anak ...

sebok dokong anak ... bagik anak makan .. dodoi kan anak..

 

ehh .. tersasol pulak .. g preedem da kawen ke?

chowwwww ....

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

wak.. si preedem tu bertapa bukan sensorang..


dia berdua dlm gua tu, tu yg x kuar2..

ada la keje yg dibuatnye dlm tu..

huahuahua.....

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:

wak      : dalam ati ... apasal JPJ x bagi pemberitahuan kat mana mana yea ... tampal notis ke .. iklan kat TV ke ... iklan kat paper ke ... isk isk iskkk

               naseb baik ade kawan keje JPJ ....... kolo x lama dah kene kutuk .. isk isk iskkkkk .....

               sambel `ignore' kan kesalahan diri sendiri yg x patuh pada undang-undang ....

               baharui lesen sebelum lesen mati .... ingattt tuu ... kik kik kik ..

 

 

 

 


 kenapa? kenapa?kenapa?

why?why? why?

baru aku terbaca ayat ni..

 

kutuk jela wak..

memang dh kutuk pn kan..kui2

penat ayaq liuq petugas kaunter jer nk habaq

mmg aku xpenah bc dlm suratkabau pn

kabau menda2 alah camni



__________________
Aku IBU si Comel...


Member

Status: Offline
Posts: 5
Date:

lalalalala~

__________________

when there is life there is hope~



Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:

cengkodok puteh wrote:

wak.. si preedem tu bertapa bukan sensorang..


dia berdua dlm gua tu, tu yg x kuar2..

ada la keje yg dibuatnye dlm tu..

huahuahua.....


 oit cekodok sejuk

amboi cpt ja hang pasang teropong ye

dlm gua

sibuk berdating dgn kelawar jela

 

suiang ku sangka mlm

malam ku sangkakan siang



__________________
Aku IBU si Comel...
Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard