Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Pelangi..


Super Member

Status: Offline
Posts: 1014
Date:
Pelangi..


Sebelum memberi pelajaran, cikgu baru ingin berkenalan dengan murid2nya.
 
 Cikgu: "Cuba kamu yang di hadapan, apa nama dan apa hobi kamu?
 
Murid #1:"Nama saya Wahyu, hobi memancing di sungai sambil lihat pelangi, cikgu!"
 
Guru: "Cuba yang duduk di sebelahnya?"
 
Murid #2: "Nama saya Marwan, hobi makan ubi rebus di pinggir sungai sambil lihat pelangi, cikgu"
 
Guru: "Ooo sama, kalian bersahabat ya? Cuba yang duduk kat belakang tu..?"
 
Murid #3: "Nama saya Abu, hobi bersembang di pinggir sungai sambil lihat pelangi, cikgu....!"
 
Guru: "Wah.. sama juga? Rupanya korang satu geng lah ya? 
Cuba yang hansem di sudut sana?"
 
Murid #4: "Nama saya Adi, hobi makan cendol di pinggir sungai sambil lihat pelangi. Cikgu.....!"
 
Guru: "Ya hobi kamu semuanya sama ya, Cuba yang cantik manis di bangku tengah tu, apa nama dan hobi kamu?"
 
Murid #5: "Nama saya Pelangi, hobi mandi di sungai. Cikgu...!"
 
Guru:   "Oooo... Patut lerr....!!!"


__________________
DuLu AkU SuKa TgK AvAtAr Aweks_HapPy nGaN pHiA PuNyEr LeLaMeR... DuLu AkU SgT sUkE mKN DoNaT.. SkAnG AkU TaNaK jAdI pEnAkUt..


Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

Saya freedom...hobi suka tengok pelangi tepi sungai

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

saya wak badda2 ...

hobi ... samalah ... duduk makan keladi rebut tepi sungai ...

sambil tenguk pelangi .....



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

Eh sibuk la baddar ni..org nak tengok pelangi dia pun sibuk nak tengok jgk....

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

kang ... kolo haku x sebuk kang ...

kering kontang ..

tandus lapang cam padang pasir ler jawabnye thread incik chikun nihhh ....

 

ehh .. jap .. yg bukak thread nie ..  abang chikun ke ..?

 

 

(abang ? hehehehehehehehe .. buat geli geleman kande g predem ....

dua malam x tdor akibat geli geleman tersebut ...)

 

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

hai, nama saya pelangi..

hobi saya tengok muka sendiri dalam sungai...


macam comelll jer... macam cantek jer.... cantek ker?
426152_10151436782849916_1412176462_n.jpg

 



__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

asalamualaikum ...

adinda cengkuduk putih itam kelabu asab ...

lame dinda x datag umah kande ni yea ...

 

 

ehh .. ehh .... dinda udah bertukar ruper? ...

 

zassss ......... (efek pengsan .....)

 

lame ke haku pengsan? terkezut cipan haku ... udah tukor ruper pulakkk ...

 

426152_10151436782849916_1412176462_n.jpg



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

 buat pertama kali aku buleh masukkan gambor di thred .....

sob sob sobbb ......

 

 

 

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

lorrr .. mane pegi gambor nyer niii ...

adoiiiii .... tensen ..

 

ijoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii .. hajor kan aku post gambor kat threadddd laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

aku test sekalik lagi yea ...

 

 

 

 

DSC_3534.JPG



Attachments
__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:

Gulp2...
panggang kambing x jemput aku pn
kecik hati limpa jantung paru..perut aku ni

bt open house xberajak
putus sudah kasih sayang
antara kita

__________________
Aku IBU si Comel...


Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

uitt... besau nyer gamboo..

open hauss sape ni? macam best je kambing golek tuu...

wakanda..

den bizi la sekarang. bizi sangat2.


masuk gc hari2 tapi kadang2 tak sempat nakbaca pe pun..


kadang2 sempat la jugak intai2 sket tapi tak dan nak merespon pape..

tengah banyak khojer..


sekarang pepagi memang tak sempat dah nak makan bekfes, kalo beli pun makan dah dekat2 nak lunch, baik beli tengah ari terus, kan?

ni pun bawak biskut meri, konon2 nak buat stok utk anak petang nak tunggu bapaknyer nanti tapi aku pulak yang melahap.. laparrrrr..

nak tolong ke? meh la.. meh laaa...

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

aiyooo... guyz.. dah penat aku korek kat bhgn akaun opis aku. tak dak aku korek pulak kat mister gugel.

tak jumpe jugak aku tanya la kat korang..


ada tak sape2 yang kat opis dia ada simpan lagi format baucar jurnal panjar / baucar jurnal antara ptj panjar? dua2 format manual. dah 2 minggu aku mengorek sana sini tak jumpe lagi ni..


kitorang pakai sistem sekarang tapi dah pat kali aku buat asyik la direject je.

bila aku report kt bhgn akaun sistem tengah bermasalah sekarang, katanya.. kena buat manual.

nak buat manual pun tak dak format, mana aku nak cekau?

kalau ada sape2 yg ada simpan lagi format zaman tok adam ni tolong la pas kat aku, bleh tak?


kalo henkorang pun tak de jugak tak pe la... nak buat cam ne kan dah zaman canggih ni mana org simpan lagi bnde2 zaman batu dulu.. ye tak?

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

nadia wrote:

Gulp2...
panggang kambing x jemput aku pn
kecik hati limpa jantung paru..perut aku ni

bt open house xberajak
putus sudah kasih sayang
antara kita


 

 

 

olor lor lor lorrrr .. adindaku yang manis cik Nadia Qut ..

itu bukan humah wak lerr ..... ala haiiii ....

tu kat humah bosss seminggu raye ari tuuu .. buat open haus

 

bek sini kasih sayang tu ...

x payah nak putus putus kan ,....

 

(kambeng golek tu pon haku x dapat gasa .... sbuk bertugas sambut tetamu ..)



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

adindaku yang maanis cengkuduk itam putih kelabu asap ...

kolo sebuk  ... makan tangahari pin x payah laaa ,...

layan GC kenyang jugak ... kan kan kan ...

 

 

 

 

haku bhg admin laa cengkuduk ...

sori x dapat tulung ..

 

okeh bai



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

aloo wak..

cer tanya kat bhgn yg berkenaan, akaun ke kewangan ke..

ada x simpan lagi dokumen / format tok adam ni?

pelissss....

 

images?q=tbn:ANd9GcQszOc2jmJv2Qd1298jxFSFOquhPQUOVxMJ3pSnRaDUhVlVMd2z

 



__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Super Member

Status: Offline
Posts: 1014
Date:

blah aaaarr... buat open hos x ajak... kmbing plak tuh...

__________________
DuLu AkU SuKa TgK AvAtAr Aweks_HapPy nGaN pHiA PuNyEr LeLaMeR... DuLu AkU SgT sUkE mKN DoNaT.. SkAnG AkU TaNaK jAdI pEnAkUt..


Super Member

Status: Offline
Posts: 2362
Date:

Chikun, jom ikut aku lepak tepi sungai.. Tengok pelangi.


__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

uyooo cekodok itam putih kelabu asap ...

cantiknye kucing .... comel lagik ..

camne nk post gambor kecit kiut kuit cam tuuu .... waaaaaa ... sob sob sobb

 

(tnye kewangan camne .... aku bizi d=sampek minggu depan ... kolo ade umo laaa )

 

 

 

oiiitttt .. cikunnnn cikukunyah .....

nko nak belah ape .....

kolo takat nak belah kelapa .. x payah lah ...

lainlah kolo nak belah batuu .... ekekekekekek

 

(tu kambeng gohlekk   kat umah boss  hakulah mase raya ...

adoiii .. tula baca posting x abis ....)

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

Argh mkn kambing tak ajak...nak majuk aaa mcm ni...

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 1014
Date:

eleh pak badaq... dalam akaun ade org arab derma 2.6b, lagi nak ckp bos konon... sape lagi yg atas bos kalu bukan yg ade 2.6b nih.. penolong bos pun kena tukar baru...

ataupun pak badaq ini yang bernama Wan Emdibi sebenarnya???






***posting nih xde kena mngena dgn keadaan politik semasa negara.

sape xsuka duk dalam zimbabwe, sila kluar dari zimbabwe..



__________________
DuLu AkU SuKa TgK AvAtAr Aweks_HapPy nGaN pHiA PuNyEr LeLaMeR... DuLu AkU SgT sUkE mKN DoNaT.. SkAnG AkU TaNaK jAdI pEnAkUt..


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

keter ter ter ter ... keter ter terr ... (soud efek lutut haku menggeletar)

 

er ... bujang telajak  cikun cikukunyah .....

memandangkan haku nie amatlah  jarang jarang .. kadang kadang ... membace paper .. menonontot berita ... ehh .. menonton berita nasional ...

makanya ..makanya ... ulang sekalik lagik .....

..... maksud yang dinda bujang telajak cikun cikunkunyah  nyatakan tersebut di atas ....

iaitu .. emdibi ...2.6 biliyon .... amatlah tidak kupahami walau seurat benang ...

sila kopi paste data dan maklumat asal ...

sepaya haku dapat memahaminya secara terperinci tanpa yang tetringgal walau seurat benang pong ..... kik kik kik

 

 

 

 

adapun ...... g preedem bujang terlajak jua ...

kambeng golek tu lame dah jadik tanah kat kulam kumbahan tuu ...

jadiknya ...... x payah lah nak hungkit hungkit yea ... biggrinbiggrinbiggrin

 

 

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

Tak kira dah jadi tanah ke...jadi debu ke...kita tetep nk majuk jgk

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

olor olor olorrr lo lo lo  ....

bucuk bucuk .... ketipang payung ......

majuk yehhh .....

meh waknda timang ...

 

(kata badda2 pada anak kambeng beliau yang namanya g preedem ..)

 

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

Ish ish ish gemar sungguh wak baddar main ngan kambing yer...
Di persilakan ... Terus la timang kambing tu...

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Senior Member

Status: Offline
Posts: 252
Date:

hai pelangi..saya pun pelangi..haha tetiba..

tetiba masuk tetiba pelangi.. nak kmbing golek sebenarnye..

adeh lapar deh..

kmbing ade lagi x kambing?


__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2362
Date:

badda2 wrote:

olor olor olorrr lo lo lo  ....

bucuk bucuk .... ketipang payung ......

majuk yehhh .....

meh waknda timang ...

 

(kata badda2 pada anak kambeng beliau yang namanya g preedem ..)

 

 


 

Bukan ke kambeng yg bernama preedem tu adlh peliharaan asben? Sudah tukar ka?confuse



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?

Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard