Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Lelaki Slalu Menangis Tak


Veteran Member

Status: Offline
Posts: 41
Date:
Lelaki Slalu Menangis Tak


Assalamualaikum & Greetings to u all

Pejam celik kita dh di pertengahan ramadhan dah ni....mase ni kita kan lihat umat melayu islam sedang betul2 sibuk gan persiapan aghi ghaya....kekadang tu berbelanja melampau2....cam ni lah kali terakhir akan jumpe syawal....ontah lah....langsir baru...baju baru...seluar baru....kete baru...alas baru...perabut baru...last skali laki bleh ckp....klu camne aku nak bini baru lah.....ahakz

Back to stoli...ni lah bro blues nak share lah skit pendapat bro blues ni....alangkah afdhal kalu perbelanjaan kita pasai ghaya ni kita infak kan kpd mereka yg kurang dari segala-galanya....bro blues cabar ni....dan in sha Allah...kebaikkan tu memang cantik

Alkisah approach ni diutarakan oleh sahabat kami bro jinggo (anggota blues6906) 7thn lepas....diantara kami seramai 13 dari puluhan anggota menyahut antaranya bro blues....approach bro blues gi cari family yg kurang mampu....senang cakap refer gan pusat zakat..setelah mengenalpasti 3 family bro blues approach penjaga kpd anak2 ni utg membelanjakan pakaian & keperluan....lupo lak...budget utk anak2 & perbelanjaan rumah bro blues potong 3/4....sbg cth budget utk sorang anak = 1k dipotong jdi 300 je....lebih bagus jgn di bagi duit kpd family yg kureng tu.....kita bawak mereka ke shopping complex....disini lah kecantikkannya

Bro blues menyewa 2 star rek & membawa anak2 family tersebut.....lepas brief serba sedikit....bro blues pimpin anak2 bro blues & dema menyelinap dari 1 kedai ke 1 kedai di jln masjid india sambil tu bertanyakan apa yg dema berkenan......gan syarat baju & seluar saje + other accessories....seronoknya bila ada diantara dema mengatakan lawa lah baju cowboy tu....maka berhentilah kami semuerr utk suite permintaan anak tadi....terpahat wajah yg x byk dosa keriangan bila hajat ati terlaksana...Ya Allah...pengalaman ni indah....melihatkan wajah yg x byk dosa ini tersenyum keriangan....kami teruskan perjalanan

Tiba di kedai baju kurung & baju melayu....kami stop....smuerr stuju utk beli...Ya Allah...terus terang hati bro blues tersentuh...air mata ni dah bergenang di kelopak mata....ini smuerr bila melihat yg perempuan memilih2 tanpa segan silu serta mencuba2 mengukur di badan.....yg lelaki pun sama & ada ketikanya memandang ke bro blues....seolah2 ingin mendapat persetujuan bro blues...bila bro blues mengangguk tanda bersetuju.....maka ketika itulah...wajah tadi menjadi berseri2 yg susah utk bro blues katakan....bro blues gerenti hati jantan mana pun bleh meleleh nangis bila nenguk dema masa tu....dan2 tu idung tersumbat berair.

Kami teruskan lagi ke kedai kasut.....bukan saje anak2 ni keriangan....gan taukeh kedai skali happy..mana x "masyuuuukk" dlm ati berkata2....maka proses seperti membeli baju tadi bermula...kat sini taukeh kedai tadi perasan & bertanya ke bro blues....anak2 jiran ke....bro blues senyum....dia x puas ati.....bertanya lagi....anak2 buah ke.....bro blues menggelengkan kepala sambil berkata....anak2 yg saya x kenal....tapi family susah....trus taukeh meneliti sorang2 bebudak yg bro blues bawa....selepas proses memilih & bila proses membayar...taukeh sound direct...smuerr RMxxxx.00 tapi saya cuma mau amik RM100 saje....aikz tauke mau potong trip ka.....bro blues uloq original amt yg taukeh tu ckp tadi.....tauke trus jadi bengis sambil sound.....takkan kau sorang je nak soh Allah syg....aku pun nak jugak....jgn pikir kau sorang nak RAsul syg....aku pun nak gak....jadi gan segala hormat....tolong lah skrunk dri kedai aku....mungkin cara dia nampak kasar....tapi kasar agar dia pun dpt kebaikkan yg bro blues bawa....sbb x nak conflict berpanjangan...bro blues kuar...tapi yg x best nya....taukeh kasut mencium dahi smuerr anak2 tadi....kali ini yanpa sagan silu ayaq mata bro blues berderai jatuh

ok lah sampai kat sini je lah cete bro blues & bro blues nak pesan ni

"KALAU X MAMPU SEPERTI PERKERJAAN DI ATAS...CUKUPLAH KITA INFAQKAN KEPADA ORANG DHAIF (FAKIR & MISKIN) SEBERAPA YG KITA MAMPU DENGAN IKHLAS

Bro blues buka thread ni bukan nak menunjuk cuma ingin berkongsi tentang sentuhan ati yg terjadi apabila kita dpt menolong keluarga yg susah

Wallahualam & Wassalamualaikum

Bro Blues6906

 



__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

Walaikumusalam WBKT ...

 

Subhanallah .....

x mampu nak cakap apa apa ... Allah balas kebaikan jam tu jugak .....

cry.gifcrycry



-- Edited by badda2 on Friday 10th of July 2015 07:04:32 AM

__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:

Terharu bc coretan nih
aku nih jgnkan org ssh
nk hadiah pd mak ayah setahun skali pn jenuh kmpl $
kdg2 leka duk ingt keperluan lain
ginila jadinya

ingt Doc Fadillah Kamsah ckp dkt radio Era
last week
xpenah lg org rajin bersedekah ni miskin krn sedekah
bahkan mkin murah rzkinya



__________________
Aku IBU si Comel...


Super Member

Status: Offline
Posts: 1519
Date:

aiseh.... ingatkan citer katun tadi....

"woooo laaaaa.... pakcik bada..pinjam lengan nak lap engus nie...tetiba edung masuk abok pasal tecium bau kain aliza misbun.... 4 bulan tak basuh...!" kata kambing haku sambey tutup pusat beliau....

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

iskkk .. incik asben nie ... eh silap .. iskk .. kambeng incik asben niii ...

meraban x sudah sudah ...

shuh shuh shuh ... g makan rumput kicap sana tu yea ...

mokcik eliza misbong dah tunggu tu ...

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Senior Member

Status: Offline
Posts: 291
Date:

Aku pon anak yatim piatu xmo belanje beli baju kew😭😭😭

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

Miss_vampire wrote:

Aku pon anak yatim piatu xmo belanje beli baju kew😭😭😭


 

 

adinda vampire ..... cer nko translate nomor nomor tu ...

sekian terima kasih ...

 

 

ehh .. ada lagi ... dik .. x dak ke citer serem merem misteri misfor misfive

sharing la kat cini

 

 

err ... ada lagi ... dah kawen lom?

kolo belum ... ijoi ada tu .. bujang trang tang tang lagik ..

 

(psttt .. ijoi .. aku dah iklan secara percuma untuk nko lagi

bile nk belanje piza hut ... raya nie agak pokai ... dapat jamah piza hup family size besh jugak kan kan kan ...)



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2362
Date:

Wahhh sesedap dunkin donut je wak mengiklankan haku yek.. Aku tak berminat melainkan yg kacak dan hemsem seperti zul ripin atau aron ajis sahaja.

Back to the topic.. Fuh skeping pulak.

Lelaki menangis biasa kut, contohnya haku senirik, lepas raya ni, buka je wallet mesti nak mengalirkan airmata akibat hanya kekosongan yg dapat aku lihat.. Huaaa.. ~T_T~

-- Edited by Ijoi on Friday 14th of August 2015 07:34:20 AM

__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

nie ... pasal gaji cpat punye pasal ...

bukan takat bukak dompet jer ... '

bukak zip .. zip handbag ... bukak lubang ... lubang tabung ..

asal ada duit jer cekut .. asal cekut je ada duit ... kui kui kui ...



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2362
Date:

Eiks?.. Tukar lagi background gc ni.. Ritu katak, ni itunes bagi kad pulak..

__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

nape la bekgoroun itam itam cam tu ...

da ler aku nie tua ...

kena pakai cermin mata baru nampak tulisan kat line biru tu

gune la kaler pink ke ... ungu ke ... kih kih kih

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:

Err yeke BG tukar lg?
Apesal aku nmpk putih hitam jer?

Pc aku de masalah@ GC ni y bermasalah
coz semua mod2 y ade
dh sign borang pencen

Idup segan mati xmau...
Apepun GC teruskan bjuang
Legend ni dlm idup aku

__________________
Aku IBU si Comel...


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

sebenornya mod kita nie yg mana ek ..

incik Gaberiel ke incik Misteri?

 

alaaaa ... tllg la tukor bekgraun nih ..

tulisan kat bawah pong x nampak da ...

aku nampak epal kena gigit jer ....

 

 

(psstt .. ijoiii ... nko nak tau x .... janji ... jangan bagik tau sesapa .....

pestttt ..... kolo org suka bekgaroun yang berserabut ... tu tandanya pikiran ong tu  berserabut .. nguahahahahaha ...)



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.

Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard