Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: KOMEN SIKIT,,..


Senior Member

Status: Offline
Posts: 387
Date:
KOMEN SIKIT,,..


ASSALAMUALAIKUM SEMUA.. LAMA TAK MASUK SINI... HERMM MEMANDANGKAN SEKARANG MSIM CUTI SEKOLAH...AKU NAK TANYA... TEMPAT PERCUTIAN APA YANG BEWSST2? LPSTU PULAK.. TEMPAT PENGINAPAN MURAH2???? AA CADANGAN X? RANCANG NK GI JALAN NGAN KAWAN2.. HERMMM... X KIRA LA KAT LANGKAWAI KE JOHOR KE N9 KE KL KE SELANGOR KE...HERMMM...TQ HEHEH



__________________

https://www.facebook.com/one.izat



Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

ada... kat umah mak aku kat ulu langat, selangor..


tepi sungai, bleh mandi2, nak jungle tracking pn bleh (tepi umah mak ada kawasan pokok buah.. tepi bukit.. naik lagi dah masuk utan. tapi dah x utan sangat pasal dah banyak umah naik. umah besau2 pulak tu..)

nak mancing2 pun bleh.. nak mancing ikan sungai ke.. "ikan darat" ke..


skrg nak masuk musim durian kot.. 2 minggu lepas aku balik dah ada putik durian kecik2..

sekarang dah ada buah la kot..


bnyk tpt best2...

ada kolam air panas lebh kurang 2-3 batu dr umah mak (sebelum umah mak).. kat dusun tua.. sungai serai..


ada hutan lipur.. pun lebih kurang 2-3 batu (atas lagi siket dari umah mak).. sungai gabai.. sungai chongkak.. lubuk manggis..

nak hiking ada gunung nuang (sempadan dgn pahang.. kalo sesat bleh terus masuk pahang).. atas siket dari umah mak aku lebih kurang 5-6 batu..

nak sightseing kat empangan semenyih pun x jauh sangat. tempat aku lepak2 ngan kakak & adik2 aku dulu masa masih bujang senang..

makan??

ada tpt mkn ikan bakar x jauh dari sungai gabai..

nak fast food pun ada lebih kurang 3-4 batu sebelum umah mak aku..

nak betul2 rasa feel kampung duduk je la diam2 kat umah mak aku..

makan minum kompom best.. pasal patner aku komplen balik umah aku 1 mlm cukup la..

besok balik tali pinggang naik 1 lubang..

mak aku memang suka jamu tamu makan best2..

orang jual barang yg jalan kaki pikul kayu kat bahu, masuk barang dlm kain buntil pun dulu mak ayah ajak masuk minum2 sambil rehat..

kesian katanya..

siap bleh borak2 lagi..

sekarang x tau la pe'el dorang cenggitu lagi ke tak.. heheee.. dah lama tak nampak org jual2 tu lalu depan umah..



ongkos???


cukup la ko bawak kambing sekoq.. ngahahaaa...


__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:

Weh Izzat ko nie cikgu cikgi ker...cuti sklh baru timbul
serius pny cdgn
jom pi tempat area kg aku..ala klu dr kg si cekodok sejuk panas tuh dah x jauh sgt..

Jeng2...Hot Spring Sg. Klah (Sungkai Perak)
femes gak beb...
2j dr KL,kos pn xmhl psl pekan kecik jer
hotel 5star xde..tp chalet ade
Felda Ressidance pun hado..


Ko cer tny Mr. Google per best kat situ
Selain hot spring..de gak kwsn air terjun dkt area tu..
klu rajin leh naik atas skit gi area pekan Bidor & Tapah
ada Lata Kinjang,Kuala Woh,Lata Iskandar (alang2 dekat dh dgn Cameron Highlands)

kalau nk bt JJCM (jln2 cri makan,perut mst isis beb)
jln nk masuk hot spring tu ade kedai nasi kukus dlm buluh (penah masuk paper berita harian tau)
de gulai kawah umbut pisang lagi..susah nk menu tu..limited edition jer

kat Pekan Sungkai lak..de bekpes Char Koewtiw sedap hingga mjilat sudu..
ko jgn jilat pinggan lak..buruk benor ghupe

atas sikit gi Pekan Bidor cari buah jambu batu ranggup,bt pencuci perut n mulut...





__________________
Aku IBU si Comel...


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

Walaikumusalam ...

Yea ijat .... nak jalan jalan cari angina makan angin buang angin?

owhh .. kolo ke Johor buleh saja ... mai la turun Johor ...

air terjun kota tinggi ade ... penginapan .. rumah rehat kota tinggi ade ... mampu la kolo budak budak sekolah nak sewa ...

kolo nak soping .. balik dari kota tinggi JPO (Johor Premium Outlet ) ade ..

barang barang kasut seluor baju henbeg semua berjenama tapi ade diskaun sampaai 70 % .. kena la pandai pilih ...

 

kolo nak mahal tu aaaa .... ape name kt nusajaya JB tu ... yg anak anak suka na pegi ... lego punya permainan tu ..

alahai .. lupa pulak org tua ni .. maklom laaa .. aku snirik pun x pernah masuk .. tiket masuk je dah seratus lebih ...

olo lo lo .. lupa lagi laa ...

 

aa lagi ... bnyk jugak laa kolo nk dtg sini .... kat Johor ... terkenal dgn .... makanan ..

muar = mee bndung muar .. satey muor .... asam pedas muor ...

batu pahat = nasik biryani gam .. nasik biryani power ... mee racun .. mee bandung pon ade la ... satey pon ade .. asam pedas ...

asam pedas ni = ikan masak asam pedas ... eeehuiiiiiii ... sedap hingga menjilat jari .. sebab ikan segar segar ... masak asam pedas ,,, terlioq .....

tapi kena pegi tempatnya laaaa ...

 

err ... ape lagi ekk .. alaa .. nko gugel jer .. ade la seme tu ...

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:

Hambik ko pepijat..opss ijat..
ko round hbs 1 Msia ni..
per y xbestnya..suma ado

Jnji isi dompet ko tebal..
s/ada kredit kad,debit kad,ATM kad..jgn gn pakau kad jer...

ehem2 klu gi jln2 tue...jgn lupa buah tgn ..kaki..mulut..perut
member2 dlm GC ni
slmt m'cuci mata & amaun dlm akaun bank ko yer..

__________________
Aku IBU si Comel...


Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

hoho.... jalan sakan la enko ek..

ko turun selangor dulu, pas tu masuk perak, habis round turun lagi johor pulak..


tak pun sebaliknya la...

tu belum predem atau ijoi jawab..


belum yang lain2 masuk lagi tuh..


haa.. pilih.. pilih...

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Super Member

Status: Offline
Posts: 2362
Date:

Waalaikumsalam wahai ijat raikonen.

Mesti nko nak gi atau dah gi konvoi jalanČ dgn kawan cutiČ camni kan.

Aku takde sagesthen, tapi buat sementara ni jgn pegi hutan lipur ulu bendul, baru masuk berita dua tiga hari lepas ada remaja meninggal kena kencing tikus lepas balik dari situ.

__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?

Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard