Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Newbie Alert!!!


Veteran Member

Status: Offline
Posts: 27
Date:
Newbie Alert!!!


Assalamualaikum.biggrinJawab jangan tak jawab.Saya dah lama jadi silent reader dekat Gc .Tapi sejak dua menjak nie gatal tangan nak jadi member.Ahaks.Tersedak pula aku.Jadi salam perkenalan  dari daun buat semua warga emas   di Gc ni.hahaha

 



__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

walaikumusalam .... daun ijau kuning merah biru blue tooth ....

 

mandangkan nko nubie ..... macama biasak la ...

kene denda raging dan segala menatang menda yang seangkatan dengannya ....

sebagai warga GC yang x berapa nubie ini ....

apa kata aku denda nko adik daun ijau kuning merah blue tooh ...

kolo nko nak tau dendanya ... bak sepuluh hengget .. isikan top up aku dulu ...

kemedain Tanya la g preedeng ke .. ijoi ke ... apa denda yg seswaiii ....

okeh bebeh .. dah malam pulak .....clueless.gif

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Veteran Member

Status: Offline
Posts: 27
Date:

Dah tau dah suruh topup. Nnti ada yang suruh belanja kepsi pula.hahaha.oleh kerana saya dah tau budaya tersebut pak badda semestinya belanja saya kerana pak badda telah terlebih dulu makan garam gunung dan laut.

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:

eh ade lg insan y sudi jd newbie dkt GC ni...welcome2...

memandangkan daun ijau dh d raging olh otai x brp nk hensem tu..aku xlah zalim sgt

xde nk mtk ko pulut kuning ke..kepci ke hatta mekdi..dh jelak suma tu

errr aku mtk ko supply pampers baby aku 1 thn pn ckupla. GST oiiiiiiii




__________________
Aku IBU si Comel...


Super Member

Status: Offline
Posts: 2362
Date:

Waalaikumsalam. Hah bangga tak haku jawab salam ni? Kihkih..

__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

budak daun ijau kuning blue tooth ni udah tau pulak tektik GC ...

iskkk ... ade ke aku kena? x patut x patut ....

jentik telinga dua kali kang ...!!

 

cik nad .. sungguh bernas beras paizah betul idea cik nad yeaaaa ...

GST oohh GST .. kat mane nko?

 

Ijoiii .... sungguh masam ketiak hapah tol nko punya posting ...

kembang kempis idong aku niii tauuuu .. awwwwwww ...



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:

aku kan presiden BErNAs uganda..mstla idea aku ni bernas2 belaka

bdk daun ijau ni aku rerasa ler mengikut firasat ala CSI Cyber..dh lm jd pengintip dlm gc ni

dio dh lamo bokonan dekak ekau tu waknda..tau sgt betapa nirrrojimnya otai2 gc ni..almaklum jola kelas sivik x penah pegi..kelas pendidikan moral asik dpt F je

__________________
Aku IBU si Comel...


Veteran Member

Status: Offline
Posts: 27
Date:

Wahai nad saya sgt lah sudi untuk jadi member.hahaha .tiada pampers untuk mu krna kau adalah presiden bernas uganda yg termasyhur. XD.

Pak badda oii bukan selalu ada orang terutama newbie stalker nak kenakan hampa.hahahaha

Ijoi x bangga pon. Tapi syabas kerana jawab salam tersebut.x akan jawab salam aja hadiah x ada ke untuk sambut newbie nienie

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2362
Date:

Nak hadiah? .. Nah la rantai beskal puan eliza misbon ni haku hadiahkan utk cik adik daun hijau muda ni..

Pakai la bawak gi sekolah, mesti osem dan dicemburui oleh rakan dan cikgu murni ..

Err .. Kirim salam kat cikgu murni ..

__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Veteran Member

Status: Offline
Posts: 27
Date:

Cikgu murni kata dia x nak jawab sebab dia jeles dgn daun krna dpat rantai beskal puan eliza misbo n.cikgu murni nak 10 set tayar beskal tu.dia nak sedekah satu dkt tabung masjid

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

rantai beskal aliza mesbong?

aku nak .. aku nak .. aku nak jugakkkk .. nak dua ketol ....

tapi spesis yg jual kat kedai emas laaaa ...

ala-ala rantai beskal jugak .. tp saiz kecil dan kalau sarung kat leher x berat ....

almaklom laaaaa ....... leher aku kecit jer ..

x macam leher adik daun ijau kuning blue tooth  tuuu ......

besar lagik gebu .... takat-takat rantai beskal aliza mesbong sangkot kat leher .. selamber dek jerr ..

nguah nguah nguah ...



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:

jgnkan rantai beskal..rantai kapal pn aku leh bg waknd

ko nk brp karat?????
habaq mai dkt cheq nooo
y berkarat2 cheq sediakan

sbg hntrn bt minang anaknda gebu waknda ..y duk dl m sangkar tuh....
meow2 . .

__________________
Aku IBU si Comel...


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

aku nie .... bab karat karat ni x suka ... x layan ... x main laaa ...

aku suka yg kilat kilat memancar mancar .. blink blik terbelink ...

macam pencuci axion tuu ....

 

 

tang nk minang .. x payah la cik nad ....

masih dara sunti lagi yg gebu gebu kt sangkar tuuu ...

mintak maap je ;a yea .. cadangan anda ditolak ...

sila kemukan usul anda dalam  mesyuarat agung tahun depan yea cik Nad ......



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Senior Member

Status: Offline
Posts: 252
Date:

Hai newbies... Kite pun nubis kekubis... Selamat dtg...
Wat macam rumah wak nda.. A. k. A si peguin comel hihi..
Wak nda msti marah sha ni sbb jarang in.. Kan kann.. Nah sha blanje cupcake.. Pilih kt dp pic sha tu mkn jgn gelojoh yee.. Xde air nk bagi ngeh ngehhhh

__________________


Senior Member

Status: Offline
Posts: 252
Date:

Ehh lupa jawab salamm Waalaikumsalam.... Dedaun hijauu



__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

adinda sasa akira kira kira yang diingati serta diRahmati Allah SWT  ....

x denyaa waknda nak marah marah dikk ....

wak kasihan dgnmu .. sebab selalu sakit dan banayk dugaan yg nko kena tanggung dik ...

tapi mandangkan waknda sebuk sebuk dan sebuk ... so jarang nak layan layan kat sini ...

nie .. pasal dah tensen kat opis ... tu yg asik lari ke GC ...

 

citer la dik pengalaman misteri ke haper ke kat sini ...

buleh kita share share kan ...biggrin

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Veteran Member

Status: Offline
Posts: 27
Date:

HHahahaha warga emas gc mmg lawak seperti biasa.sayangnya aku x ada cerita seram aka haunted(alamak terspeaking london pulak den) kerana cerita seram yg berlaku dekat aku semasa aku kecil dan comel .so dah tak ingat.

__________________


Senior Member

Status: Offline
Posts: 252
Date:

badda2 wrote:

adinda sasa akira kira kira yang diingati serta diRahmati Allah SWT  ....

x denyaa waknda nak marah marah dikk ....

wak kasihan dgnmu .. sebab selalu sakit dan banayk dugaan yg nko kena tanggung dik ...

tapi mandangkan waknda sebuk sebuk dan sebuk ... so jarang nak layan layan kat sini ...

nie .. pasal dah tensen kat opis ... tu yg asik lari ke GC ...

 

citer la dik pengalaman misteri ke haper ke kat sini ...

buleh kita share share kan ...biggrin

 


 Wan nda.. Nnti de masa sha story mory k.. Xde klapangan lg.. tq sebb faham Keadaan sha..  Nnti la yee cite tu.. Bce org len nye posting dulu ngeh ngeh



__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

adinda sasa akira kira kira ...

agak agak nanti tu berapa lama? 1 jam? 1 hari? 1 minggu? ...

jangan 1 tahun udah lerrrrr .....biggrinbiggrinbiggrin



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:

sabau waknda..bg si tokey bubur cha2 ni bt kira2 gn mesin kira dl...
jnji musti ditepati shasha oiiii...
cianla dkt wak bada tuh...
aku risau janggut dia karang beruban nunggu cite ko nie...rahsia sesangat ker?????

__________________
Aku IBU si Comel...


Newbie

Status: Offline
Posts: 2
Date:

buah pinang tanjung bidara ..
saya NEWBIE nie post kedua .. 




-- Edited by asyraffitrah on Sunday 26th of April 2015 01:01:11 AM

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

cik nad ....

sebut sebut bubur chacha .. sedapnyerrr ..

lagi lagi ada tepung yg macam cendol kaler kaler ijau merah tuu .. slurpppppp ...

 

 

nie si asrappitrah nii .. siap gambor lagik laa

mana buleh .. time mandu berselpie ...

 

nie pantun wak pulak  ...

 

buah pinang tanjung bidara ...

tanjung bidara di pulau pinang ....

best x best x ...biggrin



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Veteran Member

Status: Offline
Posts: 27
Date:

Amboi berpantun x mengajak.saya dulu wakil sekolah bab pantun nie tapi x menang hahahaha.

Buah bidara dipohon hijau,
pohon terletak ditepi sawah,
Newbie bernama daunhijau,
Harap maaf jikalau tersalah.

Amacam sedap x.berkarat aku punya skill.hahahaha

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

pasal pantun ni .. aku x menang apa apa pon ...

 

pohon mempelam menghijau  di kuari

petik sebiji si anak dara

apa diheran daunhijau ni nubi

kena reging sekali dah huru hara

 

ikan keli dikail nelayan

nelayan datang bersama jala

nubi nie sekali jentik aku  bolayan

nak jentik berkali kali meh sini .. aku tala ... .....ngeh ngeh ngeh ..biggrinbiggrinbiggrin

 

gunung daik bercabang tiga

pulau pandan jauh ke tengah

kujentik jentik nubie punya telinga

menangis sakan semua geng beliau  menjengah .... ngeh ngeh ...biggrinbiggrinbiggrin

 

pisang emas di bawa belayar

masak sebijik di atas peti

oiitt daun hijau ... utang aku bila nak bayar ...

x kan sepuluh hingget pun nak bawa ke sana sini ....... (sepatutnya ..... nak bawak ke mati ... tp x sampek ati laaa ... ngah ngah ngah ...)biggrinbiggrinbiggrinbiggrin

 

 

 

 

 

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Veteran Member

Status: Offline
Posts: 27
Date:



asyik bersembang nyonya dan baba
berehat sebentar di beranda
berani sungguh jentik hamba
akan aku smackdown sibadda

kayuh basikal pergi pekan,
singgah sebentar di batu lima,...bukan dua....
hutang yg lama lupakan,
bukalah buku 555.

harap maaf terkasar bahasa
jangan disimpan di dalam perut
takut esok takleh kerja
pergi ke toilet hendak memerut..

ahahahaahahhaha...jgn marah ahhhhh....nnti kena jual...


__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:

budak tercekik kuih koye
mkn bwh pokok kuini
amboii kemain kome ye
bpantun lak skang ni

pergi ngorat naik kuda
kuda milik si penyamun
setakat cha2 kaler ijau,teman nk khabo waknda
mehla dtg melaka,btimbun dkt pasau nun





__________________
Aku IBU si Comel...


Veteran Member

Status: Offline
Posts: 27
Date:

Pergi kehutan mencari rumbia
Terjumpa pula tongkat ali
Jangan cemburu wahai nadia
Meh le join sekali

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

biggrinkuala kubu nama diberi

teruna dara  bermandi manda

iskk .. berani pulak budak nubi nii

kunun nak smekdaown .. meh sini la

 

nama diberi teratak rimba

bermandi manda kita bersama

sekali aku cubit kang kat telinga ...

aww awww awww awww ... jerr laaa biggrinbiggrinbiggrinbiggrin

 

negeri Melaka tempat bersejarah

tempat pelanduk dahulu kala

nak yang kale kaler tu bukannya mudah cik Nadia ...

biru hijau merah kundang laaaa ... (ehem ehem ... $$$$$ ... ade berani?)

 

 

 

 

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Veteran Member

Status: Offline
Posts: 27
Date:

hijau sungguh daun pegaga,
cantik sekali pisau kerambit
jikalau mau cubit juga
bayar rm2 sekali cubit

__________________
Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard