Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: give up a.k.a putus asa


Newbie

Status: Offline
Posts: 2
Date:
give up a.k.a putus asa


knpe prlu give up ble pe yg ite nk x trcpai.. motivate dri.. kegagalan yang kne hdpi sekarang sebenarnya memberi ite satu pengalaman hidup yang amat bernilai dalam dri kite.. tak semestinye ite gagal sekali ite kan gagal utk slme2 nye.. Bangkit yakin pada dri.. positively thinking n cari inisiatif lain agar pe yg ite nk dn impikn tu tercapai.. Istilah give up dlm dri prlu dibuang jauh.. jagn putus asa.. Biar org lain mnilai negatif trhdp kegagaln dri ite tp ite pkir positif kt dri ite. So now bangkit n motivate dri utk dpt kejyaan dlm idup.. Doa banyak2 pe yg ite impikan tercapai.. Aminnnnn

winkwinkwinkwinkwink



__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2362
Date:

3 jenis jatuh manusia.

1: jatuh tapai, jatuhnya bersepai, ia jatuh yg sia sia.

2: jatuh petai, jatuh yg tak bermakna, tiada baik atau buruknya.

3: jatuh tupai, jatuhnya utk bangkit, jadi lebih bijak, lebih kuat, jatuhnya sebelum jadi org yg berjaya.

__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

aku malas nak romen ehh....komen...

nnt bila aku komen ade yg sakit hati jap lagi...

ape ape pun...amin....

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 2362
Date:

Percaya tak, org˛ yg nampaknya lucu, sentiasa cuba buat org lain ketawa itulah org yg paling sunyi, selalu sedih dalam hati, bila sendiri, sebab tu ia akan cover dgn buat lawak, buat org lain ketawa supaya diorg tak nampak masalahnya.



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Senior Member

Status: Offline
Posts: 342
Date:

yup, sokong apa yg dinyatakan oleh En.Ijoi smile



-- Edited by BlueSakura on Friday 30th of January 2015 07:19:25 AM

__________________

It's better to let it unknown...



Senior Member

Status: Offline
Posts: 257
Date:

me too



__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

Asalamualaikum ya ahlul kubur ...

eh .. aku salah tempat pulak ....

 

X pela .... memandangkan kebizian aku mngalahkan tenuk bukit .. makanya aku sudah lama x menjengah geng cerit yang suatu ketika xulu ari ari aku melepak di sini ... apalagi kolo ada kanda ijoi dan kanda g preedem .. makin galak la lah ayam berkokok .... pe la yg aku tulis niii .. maklom la gune hfon x besau ...  pening sikit nak menaip .. mklom la .. da tua ...

 

Ni apa citer kT atas tu .. jap...

Apa .. gagal .. kegagalan .. ala biase la .. nama pon manusia .. mana ade manusia yg berjaya sepanjang masa dari kecil kanak kanak remaja dewasa tua .... musti punyalah ada ketika kita gagal ... trrima dgn brrlapang dada ... jgan bukak dada ... salah tu ... berlapang dada ... itulah kata azimat bos aku ..a yg penyabar dan srring dgn ungakapan ... berlapang dada .. maksudnya redha ..

 

 

Err kanda ijoi .. apa citer mambang kuning mambang biru mambang putih tu ... lama x dendar berita ...

g preedeng ,... amacam  ik nad kita tu .. audah sembuh belum ....

 

Sekian .. wabillahitaufik walhidayah .. wasalamualaikum wabarokatuh



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.

Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard