Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: perasaan yang berbelah bahagi...


Veteran Member

Status: Offline
Posts: 90
Date:
perasaan yang berbelah bahagi...


disbelief macam mana nak tahu kalau orang tu betul-betul sayangkan kita? macam masa dia luahkan perasaan pada kita dia sangat bersungguh. tapi bila kita dah terima, dia jadi macam acuh tak acuh. tu maksudnya dia dah berubah hati ke?



__________________

semoga hidup akan sentiasa diberkati Allah swt yg maha esa... bermohonlah padaNYA kerana segala yg dimiliki kita di dunia ini adalah milikNYA... 



Veteran Member

Status: Offline
Posts: 90
Date:

maaf kalau salah tempat nak bertanya... maaf sangat-sangat.. sekadar nak tahu sebab hati ni jadi berbelah bahagi.. makin lama makin sayang... tapi dia acuh xacuh pulak..

__________________

semoga hidup akan sentiasa diberkati Allah swt yg maha esa... bermohonlah padaNYA kerana segala yg dimiliki kita di dunia ini adalah milikNYA... 



Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

mmmmmmmmmmmmmmmm....

aku bagi org lain jawab laa..


heheheee.. saja nak tompang meriahkan gc jer... heheee..

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Veteran Member

Status: Offline
Posts: 90
Date:

hihi.. xperlah.. meriah gak dr tak meriah.. ye dak..? hahaha... masalah sy ni ssh nk percaya org.. 2 sbb sy tanya pendapat.. cm xth ruangan mana patut sy tanya.. hihihi.. :D

__________________

semoga hidup akan sentiasa diberkati Allah swt yg maha esa... bermohonlah padaNYA kerana segala yg dimiliki kita di dunia ini adalah milikNYA... 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

adinda ariaga .... mandangkan aku nie dah  tua lah jugak ...

jadik .. akan perasaang perasaang cam tu ... hampir lupa pulakk ... hehehehehe ..

kesian nko kan .. x dak sapa nak layan ...

 

ginilah ... bior incik Ijoi yang jawab ... beliau lelaki .. muda belia 4 b c d e f g lagi ...

so ... beliau lebih paham akan perasaaang lelaki nii ....

 

kita tunggu beliau jawab la dik yea ...

 

aari nie aku penat letih .. beberapa ari menghadap komputer .. working paper la itu la ini laaa ..

so .. penat pemikiran aku ....

kat sini aku nak bersuka suki jer ... buleh la dik yeaaaa ....

 

 

Ijoiiii ..... tulunggg kami .. bantu kamiii ... anak anak .. yatim paitu ...

ehhh ......  termenyanyi pulakkkk ...



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

badda2 wrote:

adinda ariaga .... mandangkan aku nie dah  tua lah jugak ...

jadik .. akan perasaang perasaang cam tu ... hampir lupa pulakk ... hehehehehe ..

kesian nko kan .. x dak sapa nak layan ...

 

ginilah ... bior incik Ijoi yang jawab ... beliau lelaki .. muda belia 4 b c d e f g lagi ...

so ... beliau lebih paham akan perasaaang lelaki nii ....

 

kita tunggu beliau jawab la dik yea ...

 

aari nie aku penat letih .. beberapa ari menghadap komputer .. working paper la itu la ini laaa ..

so .. penat pemikiran aku ....

kat sini aku nak bersuka suki jer ... buleh la dik yeaaaa ....

 

 

Ijoiiii ..... tulunggg kami .. bantu kamiii ... anak anak .. yatim paitu ...

ehhh ......  termenyanyi pulakkkk ...


 

Siapa yg seru haku ni?.. Ouh .. Oh.. Ok ok..

 

Takdelah muda belia mana, 4 bulan lagi dah 27 dah, (pstt wak jgn bgtau sesapa, rahsia ni) muda belia apanya tu, dah tua dah haku ni hu hu..

Sikap acuh tak acuh lelaki tu camne? Kadang2 bukan sikap acuh tak acuh, tapi lelaki ni, kebanyakkannya malas nak ambik port pasal benda2 kecik, remeh. Padahal org perempuan pulak pandang serius benda2 camtu.. Tu yg masing2 salah faham atau bahasa jawa, miss communication..

Tapi entah.. Tanya haku pulak waknda ni, macam la haku ni pakar sakit puan.. Cuba tanya asberion ke, freedom ke, diorg tu pandai la dalam hal2 geography ni, aku? zeroo.. Kbye.biggrin

 

 



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

aa tu ..... adik aariaaga raga raga ....

si Ijoi bujang trang tang tang dah tulun jawabkan

ringkas dan padat serta bernas .. beras bernas faizah .... kan ...

 

 

 

 

(Ijoi ... umur da doploh tujuh taung daaahhh ... bile nak kawen ....?

kambeng umor cam nko tu pong dah ada anak cucu dah ... malah x lama lagi cucu kambeng tu pong nak beranak ...

nko x kawen kawen jugakkk ..... rugi taw kawen lambat ...

lambat kawen .. lambat dapat anak ... lambat dapat anak ... lambat dapat cucu .. lambat dapat cucu .. lambat dapat cicit ...

citttt .... berapa banyak daa aku nak terangkan lagii ........... adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii .....)



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

Mula2 dapat anak, pastu dapat cicit, pastu dapat apa?..

Pastu apa?.....

__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

Ijoi wrote:

Mula2 dapat anak, pastu dapat cicit, pastu dapat apa?..

Pastu apa?.....


 

 

nak taw lepas cicit apa?

aaa ..... nko kawen dulu la Ijoii ...

kang baru aku jawab ....

anak pon belum buat ... nak tau lepas cicit apa .. iskkkk ..... (ehhh ...????)confuse



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:



"macam mana nak tahu kalau orang tu betul-
betul sayangkan kita? macam masa dia luahkan
perasaan pada kita dia sangat bersungguh. tapi
bila kita dah terima, dia jadi macam acuh tak
acuh. tu maksudnya dia dah berubah hati ke?"


hah yer sapa yg gosok lampu ajaib aladdin seru nama freedom ni....

meh aku pakar sakit jiwa ni tulun selesaikan mana yg boleh....
ijoi...nak masak nasik air kena dua kali ganda beras baru nasi cantik masak....

aeriqa...aka erika...
sebelum tu ko kena bagitau umur ko berapa tahun...klu belasan tahun...baiknya jgn letak harapan yg tinggi setinggi pokok kelapak...
klu umur puluhan tahun mcm kanda ijoi...letak sedikit harapan....

mcmn ko nak tahu org tu suka ko atau tak?
susah nak jawap...sbb hati manusia susah di jangka..
nasihat aku cuba jgn letak harapan yg tinggi...pastu cuba main tarik tali...cuba jual mahal...

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

Hah jarang betul haku tengok abam otai freedom ni komen panjang lebar camni dari zaman dahulu kala lagi..

Bagi yg berumur puluhan tahun macam haku ni letak sedikit harapan je.. Hu hu..

__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 620
Date:

pertama.. memahami dan difahami.. relaks laa kalau laki buat acuh x acuh.. mereka pun perlu masa mereka sendiri,bkn melekat dgn hp atau nk senang ckp asyik layan kita..mrk perlu masa utk kwn,kerja,rehat dan bla3.. jangan desak sangat,nanti dia rimas..

2. percaya.. bg aku laa kan,kalau couple ni kena saling mempercayai.. x perlu nak peningkan kpla sangat. klau dia minta putus,biarkan. laki lain masih ada.. tu c ijoi bujang trang tang tang..

3.tanya dia betul2,cari masa yang cun. dia pun mesti ada alasan knp dia layan awk mcm tu,atau mungkin awk saja yg rasa mcm tu.

4. x perlu selidik betul ke x laki syg kita.. sebab laki kadang x pandai nak luahkan kata hati mereka..lain org lsin cara tunjuk perasaan.. hihihi

5.klau masih muda aka setahun jagung mcm aku ni,x perlu nk fkr sngt pasal cinta2.. fkr masa dpn dulu..cinta zmn muda bnyk yg x sampai mana2.

okey!! tu je la aku nak ckp..


__________________

Aku Begini,Bukan begitu.

Itulah aku,ika syg!

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

kanda ijoi..umur mcm ko dlm bercinta ko kena mula dgn harapan yg sedikit...dan ko kena pastikan klu nak teruskan hubungan ko kena tambah harapan tu sedikit demi sedikit...

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

owhhh gitu ke abang preedem?

kene sedikit demi sedikit ke? 

alaaa ... macam semut gerakk jerkk .....

nak kompol gule ... makan tahun ...

kolo bagik banyak terus apa jadik?

 

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

badda2 wrote:

owhhh gitu ke abang preedem?

kene sedikit demi sedikit ke? 

alaaa ... macam semut gerakk jerkk .....

nak kompol gule ... makan tahun ...

kolo bagik banyak terus apa jadik?

 

 


 

Wah dalam makna tu..

Tapi haku paham. ..

Biar sikit2 rasa manisnya, baru sedap tekak nak terima.. .

Macam semut yg rajin, sikit2, tapi ramai2 dan lama akhirnya jadi banyak.. .

Cuba kalau bagi gula banyak terus kat semut jadi apa?..

Semut akan kena kencing manis.. Kesian semut..



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

Ijoi wrote:
badda2 wrote:

owhhh gitu ke abang preedem?

kene sedikit demi sedikit ke? 

alaaa ... macam semut gerakk jerkk .....

nak kompol gule ... makan tahun ...

kolo bagik banyak terus apa jadik?

 

 


 

Wah dalam makna tu..

Tapi haku paham. ..

Biar sikit2 rasa manisnya, baru sedap tekak nak terima.. .

Macam semut yg rajin, sikit2, tapi ramai2 dan lama akhirnya jadi banyak.. .

Cuba kalau bagi gula banyak terus kat semut jadi apa?..

Semut akan kena kencing manis.. Kesian semut..


 

 

wahh .... bijaksana bijaksini abam Ijoi ni kan ..

manalah mambang kuning mambang biru x tangkap cintan ... hehehehehe .

 

betol jugak .... kolo semut dah kene kencing manis ..

kudis luka x baik baik ... macamana nak pungut gule .... 

hummmm .... bijak bijak bijak ...

 

nah seposen ... untuk hari ini yea Ijoiii .. g preedeng  ...

x buleh bagi banyak banyak banyak .. kene bagi sikit demi sedikit ..... ngehehehehehe



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Senior Member

Status: Offline
Posts: 122
Date:

Doa supaya pnjang jodoh. Huhu.

__________________
@}--~~dlm diam baru kutahu diriku suka merapu~~@}--
(((((***Life is short***)))))


Veteran Member

Status: Offline
Posts: 90
Date:

sy dah 30 tahun ni.. cm lom smp msnyalah.. de lg 3 bulan...(hahaha nk jugak an)biggrin

sy malas dah lah nk pkir.. single jelah sng..

ade jodoh nnti, adelah.. xde, redha jeklah... winkwinkwink

 



-- Edited by aerieqa on Tuesday 24th of March 2015 09:42:44 PM

__________________

semoga hidup akan sentiasa diberkati Allah swt yg maha esa... bermohonlah padaNYA kerana segala yg dimiliki kita di dunia ini adalah milikNYA... 



Super Member

Status: Offline
Posts: 620
Date:

zaman sekarang,banyak wanita kahwin lambat.. sekarang ni,bagus awak kumpul duit banyak2.. nanti kawen,x perlu bergantung dgn suami.. dan jangan BERHARAP dengan laki.

kalau dapat suami baik xpa laa,sejuk hati..klau dapat suami macam setan,haaaa.. kn susah.. jgn semakkan otak dgn masalah "lambat kahwin".. enjoy zaman single,nanti ada anak nk gerak pun susah..

__________________

Aku Begini,Bukan begitu.

Itulah aku,ika syg!

 



Veteran Member

Status: Offline
Posts: 90
Date:

huh! ade ank nk gerak pn susah..? huhuhu.. in shaa ALLAH tak. :) sy lau ikut xnk de kahwin lambat.. sbb lau bole xnklah ms ade ank sy dh tua..
tp tulah namanya jodohkan.. :) tp single pn ok.. msh dpt bermanja ngan mak dan ayah selagi dorg msh ade.. huhuhu... tp, tipulah lau xpkir nk berkeluarga..
seronok ade ank ni.. skg numpang kasih ank buah jek.. jdlah an... huhuhu... :D


__________________

semoga hidup akan sentiasa diberkati Allah swt yg maha esa... bermohonlah padaNYA kerana segala yg dimiliki kita di dunia ini adalah milikNYA... 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

30 tahun...ha tu dah kira lewat skit...apa ape punbuka hati utk menerima dah selalu berdoa agar dpt yg terbaik ...

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Veteran Member

Status: Offline
Posts: 90
Date:

in shaa ALLAH amin.. alhamdulillah.. wat ms ni xdelah smp tertutup lagi hati ni... lps2 ni xthlah kan...



__________________

semoga hidup akan sentiasa diberkati Allah swt yg maha esa... bermohonlah padaNYA kerana segala yg dimiliki kita di dunia ini adalah milikNYA... 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

aaaaa .. 30 tahun? tguk .. abang preedem ...

umo rm30 .. anak  ada 2 + 3 ..

dua anak buat sendiri ...

lagi 3 ... anak yang kambeng tolong buatkan ...

tu jadik 5 adikk areaga siga siga ....

 

apaapon mudah mudahan adinda areaga siga tga ....

dipertemukan jodoh yang sesuai dan beriman serta bertanggungjawab ....

serta memahami agamanya ... Insya Allah

 

lagi satu wak pesan ...

carik yang ensem ... paling x pon macam abang Ijoi ...

paling paling pon yanag ensem macam abang predem ...

tapi .. ingat ..... kena jadik macam makcik Nadia tu .... amat penyabar melayan kerenah kanda beliau yang ensem tuu ....

 

ehem ehem ..

aku terdengor .. seluar koyak laaa

 

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Veteran Member

Status: Offline
Posts: 90
Date:

hahahha... hadoiyaiiiii... in shaa ALLAH



__________________

semoga hidup akan sentiasa diberkati Allah swt yg maha esa... bermohonlah padaNYA kerana segala yg dimiliki kita di dunia ini adalah milikNYA... 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

Abg haku umur 33 kerja kat politeknik muadzam shah pahang, tak kawen lagik tu sampai mak haku pong risau. Tatau laa ada gf ke tak, rasanya takde.. Minat bela kucing je, sampai mak haku cakap kalau duit beli makanan kucing tu bagi makan bini, dah gemuk bini, kuikui..

Nak ke? biggrinbiggrin



-- Edited by Ijoi on Thursday 2nd of April 2015 08:12:51 AM

__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

aku amatlah sokong kolo adik ariaga siga raga ini beradik iparkan kanda ijoi ..

bulehlah aku makan nasik minyak free ..

aaaa .. bila lagi dik ...?



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

lima anak yer baddar pandai ko tambah lagi 3 yer...tu baru ko tambah ngan anak kambing...belum kira ngan anak ayam...anak burung dah bermcm lagi anak yg aku ada...

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Veteran Member

Status: Offline
Posts: 90
Date:

kompom ke xde gf..? tah2 ade ke en ijoi oiii.. cm dia xnk ckp ke an..? btl x..?



__________________

semoga hidup akan sentiasa diberkati Allah swt yg maha esa... bermohonlah padaNYA kerana segala yg dimiliki kita di dunia ini adalah milikNYA... 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

g predem .... bru nko taw aku pandai lagi  bijaksana bijaksini ... (sambel lobang idong aku kempas kempus .... dik kerana banggganye tuuu ...)

 

 

adinda ariaga siga raga ...

apa nak di betul  kan tu ....?

 

pasal gf (gf = gurun fatamorgana kan kan kan ...)  . ya?

kolo ade x kan kanda ijoi tu rekomendeson kan ...... biggrin



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Veteran Member

Status: Offline
Posts: 90
Date:

hihi... biggrin yeke..? yelah2.. baiklah kekanda ku pak badda2...wink



__________________

semoga hidup akan sentiasa diberkati Allah swt yg maha esa... bermohonlah padaNYA kerana segala yg dimiliki kita di dunia ini adalah milikNYA... 

1 2  >  Last»  | Page of 2  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard