Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Assalamualaikum.........


Member

Status: Offline
Posts: 20
Date:
Assalamualaikum.........


Hai semua.......saya member baru nak berramah mesra.....

Join sini sebab kebanyakakan otai sini satu kampong dgn saya....saya tau sebab dah lama curi-curi baca cerita di sini sejak 3 th dulu....(ayat skema...maklum orang baru..kena jaga adab)



__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

sape yg sekampung ngan ko ni waklu.
.

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

iskkk ... terasa betul aku ...

nape laaa banyak banyak nama ..

budak ni namakan diri beliau WAKLU ..

adoiii .... org dahla panggil aku wak ....

lu tu apa pulak? kuih baulu? ulat bulu? bulu-bulu? 

adoi adoi adoiiiii ...



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Member

Status: Offline
Posts: 20
Date:

Yg sekampung dgn saya sapa lagi kalau tak si penguin bercinta tu.......ada lagi rasanya tapi tak ingat...sebab "as I follow this board previously"  kata orang jawa saya jumpa ramai yg kenderaanya ber plet J.......



__________________


Member

Status: Offline
Posts: 20
Date:

wak bada.....(sambil hulur salam perkenalan ) saya kalau ikut umur memang wak, lu tu sebab saya suka kuih bahulu...cicah dengan air sirap marvelous gitu



__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

Waalaikumsalam. Adik beradik dgn waknda ke ni?

__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

salam perkenalan..klu wak mesti baya pak baddar ni...

meh kita berkenalan...
umur berapa...
dduk satu area ngan pak baddar ni ke?
ade anak dara?
klu ade...jauh kan diri dari si ijoi ni...
dan rapat ke preedom yg baik hati ni...
jgn risau freedom tak mkn org...


__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

huhh ... sekampung? (nie tahap terkezud badak nii ... tapi bukan badak sumbu .. badak berendam jer .)

duk mana? kg mana? mana tau aku sekampung ngan ko adik wak baulu cicah sirap mabless ...?

iskk ... ada baiknya nko cakap kg mana ... kang aku x ngaku seibu sebapa sepusat sepusing kang nanngis ....

 

ijoii ... aku pong x kenal la wak baulu cicah sirap mablesss nii ...

pandai pulak beliau ngaku ngaku duk sekampong ...

bulu idong lubang idong taik idong pong x pernah jumpa ....

tetiba ngaku sekampong ... apa la .. kan kan kan .

 

 

g preedem .... memang lerr .. nko x makan org ..

kolo nko makan org dah lama dah nko ngap aku masa jumpa tu kan kan kan .... (ewahhh ... jumpa kunun ...)

 

 

nie ... x denya aku kenal makhluk yang namanya wak baulu cica sirap mablesss ni ...

entah entah entah .. x kenal pon ... huah huah huahhhh



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

nnt kita tunggu waklu apdate cite dia...tengok dia asal sekampung baddar atau sesaja nak popularkan kg badar....

baddar klu aku mkn org sekali pun..aku taknak la makan ko...isi keras...huhuhu...

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

g_freedom wrote:

nnt kita tunggu waklu apdate cite dia...tengok dia asal sekampung baddar atau sesaja nak popularkan kg badar....

baddar klu aku mkn org sekali pun..aku taknak la makan ko...isi keras...huhuhu...


 

 

eksengla nko g pfreedeng ...

isi keras la .. kulit keras laaa ...

cakap jelaaa .. aku dah tua ..

nguah nguah nguah ...



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

tu aku guna bahasa lembut...sbb aku ni lembut org nyer...awww tak kuasa i tau...

klu guna bahasa kasar....mai semua org benci alu nnt...huhuhu

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Member

Status: Offline
Posts: 20
Date:

Bukan nak popularkan kpg Pak Badda tapi waklu memang asal dr Kpg Sri Beroleh, baru pahat. Kalau tak silap Pak Badda ni duduk di kpg yg ada istana sultan tu kan?....ke org lain...alaaa tak ingat pulak...yg waklu pasti Pak Badda memang berkampung di batu pahat. Pak Badda, waklu dulu sekolah TIGS...tapi sekarang waklu menghabiskan sisa2 hidup di Selangor....haaa ...dah hampir dengan cekodok yang tak masak2 tu (warna putih kan tak masak tu) tapi walaumacamana pun batu pahat tetap dihati sebab org tua masih lagi ada disana.

Adik g_freedom, waklu ni memang umur hampir2 dgn Pak Badda(ya kot, Pak Badda umur berapa?), anak dara ada 4 orang yang sulong tu dah patut terima menantu tapi apa daya zaman sekarang anak dara pun nak belajar jugak, jadi biar la dia...lagi pun dulu hampir dapat menantu orang Pahang (dengar cerita ahli sini juga tapi jarang keluar) tapi orang tu tak berani nak commit ambik waklu jadi mertua...tak jadi laa....tu yang anak dara waklu sambung belajar keciwaa katanya........

Nak ijoi yang kacak lagi bergaya .......waklu bukan adikberadik dgn Pak Badda cuma sepusat sepusing di batu pahat je....

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

oh boleh la anaknda preedem...

(wah tetiba je jadi anaknda bila tau ade anak dara hehehe)

mak waklu...
sihat?

ooo jd sekampung la ngan baddar ni...

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

owhhh ... kg beroleh tuuu ... hehehehehe .... batu pahat laaa tuuu ...

(nko g preedeng .... tlg zip zip sip sikit ehhh .... tokleh citer . bahaye ...0

 

 

wolo bagaimana pong adinda waklu ... wak badda ni  .. umah x de istana atau yang seangkatan dengannya ...

umah kt kg kg jer ... tp bukan kat selangor ... tu salah tembak tu dikkk ....

kolo nak tembak burung ... biar dapatnya burung dikk ... bukan itik ....

 

 

 

owhhh .. kolo dah buleh dibuat mak mertua ... baik la kita berbesan dik ...

nie waklu ni .. umur berapa? beroleh tu mana?kg apa .... keje apa? kat mana? somi keje mana ..?

asal mana? broleh jugak ke?

nie layan layan GC nie ... somi x marah ke? camna buleh jumpa GC ....

bnyak soklan soklan nie dik ......

kolo x bagik jopan ... siapppppp ......

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:

Waalaikum salam...
menjawab salam tu wajid..memberi salam tu sunat
cewah..ustazah bukan pilihan ni nk bg tazkirah lak

Waklu apesal cinonet sgt gmbr ko nie...?
nama bukan main ganas lagi..
cam gangster kg .pisang

__________________
Aku IBU si Comel...


Member

Status: Offline
Posts: 20
Date:

Anaknda preedom bonda waklu sekarang Alhamdulilah sihat......dulu ada la pengalaman mengidap cancer....nanti waklu ceritakan pengalaman masa berperang dengan cancer tu. pengalaman yang waklu nak cerita tu untuk motivasi kepada sesiapa yg juga mengidap cancer, pada yang nak baca tapi tak sakit apa2 boleh jadi ilmu bagaimana melayan saudara ke kenkawan ke yg ada cancer.

Wahai kekanda Badda, dinda waklu tak tembak burung....tapi burung turun nak bermain dengan dinda. Sekarang dinda tinggal di Selangor....kampong masih lagi di Bt. Pahat....kalau kanda nak berbesan dengan dinda alangkah bertuahnya dinda dapat besan yang mereng macam kanda badda ni....(eemmm nak terima ke jadi besan.......habis le anak aku nanti) layan GC ni nak menghabiskan masa je....somi tak tau pun...syhhh....jumpa GC penangan broblues punya cerita yang meninggalkan kesan di hati.

Anaknda nadia, gambar cinonet tu biasa le...perempuan kan suka yg cute2....hehehe....tu gambar anak yg sebenar...tapi sekarang kalau jumpa dia dah tak ada rupa macam tu lagi.....nama ganas sebab nak gempak wak badda je.....supaya dia tak buli bonda........(bonda waklu tau wak badda suka buli org kan......)

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

Waklu wrote:

Anaknda preedom bonda waklu sekarang Alhamdulilah sihat......dulu ada la pengalaman mengidap cancer....nanti waklu ceritakan pengalaman masa berperang dengan cancer tu. pengalaman yang waklu nak cerita tu untuk motivasi kepada sesiapa yg juga mengidap cancer, pada yang nak baca tapi tak sakit apa2 boleh jadi ilmu bagaimana melayan saudara ke kenkawan ke yg ada cancer.

Wahai kekanda Badda, dinda waklu tak tembak burung....tapi burung turun nak bermain dengan dinda. Sekarang dinda tinggal di Selangor....kampong masih lagi di Bt. Pahat....kalau kanda nak berbesan dengan dinda alangkah bertuahnya dinda dapat besan yang mereng macam kanda badda ni....(eemmm nak terima ke jadi besan.......habis le anak aku nanti) layan GC ni nak menghabiskan masa je....somi tak tau pun...syhhh....jumpa GC penangan broblues punya cerita yang meninggalkan kesan di hati.

Anaknda nadia, gambar cinonet tu biasa le...perempuan kan suka yg cute2....hehehe....tu gambar anak yg sebenar...tapi sekarang kalau jumpa dia dah tak ada rupa macam tu lagi.....nama ganas sebab nak gempak wak badda je.....supaya dia tak buli bonda........(bonda waklu tau wak badda suka buli org kan......)


 

 

nguah nguah nguah nguah ........ ketawa beso aku kat tepi lubang tandas  nihhhh .....

ade ke waklu ni kata aku ni suka buli orang ...... iskkkkk ...

punya la baiknya aku nii ... x seklai pong pernah buli membuli ..... alamkkk karen x de



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

aaa .. sambung blik ... tadi karen x de jap ....

 

aku ni kan ... sebaik baik punya insan dalam GC nie tauuu ...

x caya tanyalah adinda nadia ke .. g preedeng ke ... sape ke ..

tapi .. kolo nko Waklu ... tanya kat IJoii .. kompem .... dia mengata aku laa ....

maklom laaa ... dia ngorat anak aku ... aku x bagik ...

lpeas tu ... ade ke .. dia ngorat anak kambing aku pulakkk ....

sape x marah ... adik beradik kambeng yang lain nanti .. sapa nak ngorat ..?

tu laaaaa .... x patot kan kan kan ...

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

badda2 wrote:

aaa .. sambung blik ... tadi karen x de jap ....

 

aku ni kan ... sebaik baik punya insan dalam GC nie tauuu ...

x caya tanyalah adinda nadia ke .. g preedeng ke ... sape ke ..

tapi .. kolo nko Waklu ... tanya kat IJoii .. kompem .... dia mengata aku laa ....

maklom laaa ... dia ngorat anak aku ... aku x bagik ...

lpeas tu ... ade ke .. dia ngorat anak kambing aku pulakkk ....

sape x marah ... adik beradik kambeng yang lain nanti .. sapa nak ngorat ..?

tu laaaaa .... x patot kan kan kan ...

 


Waknda sebaik baik insan dalam GC ni?.. Musykil sungguh ketiak patik mendengarnya.. 

 

Tapi..kira baiklah jugak..kalau nak banding dgn gay sebastian..eh GaBRiEL tunyuk..

 

Baik punye bahan hehe... Kalau tak kental hati, boleh sentap dalam jamban 34 hari .. huhu



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

Ijoi wrote:
badda2 wrote:

aaa .. sambung blik ... tadi karen x de jap ....

 

aku ni kan ... sebaik baik punya insan dalam GC nie tauuu ...

x caya tanyalah adinda nadia ke .. g preedeng ke ... sape ke ..

tapi .. kolo nko Waklu ... tanya kat IJoii .. kompem .... dia mengata aku laa ....

maklom laaa ... dia ngorat anak aku ... aku x bagik ...

lpeas tu ... ade ke .. dia ngorat anak kambing aku pulakkk ....

sape x marah ... adik beradik kambeng yang lain nanti .. sapa nak ngorat ..?

tu laaaaa .... x patot kan kan kan ...

 


Waknda sebaik baik insan dalam GC ni?.. Musykil sungguh ketiak patik mendengarnya.. 

 

Tapi..kira baiklah jugak..kalau nak banding dgn gay sebastian..eh GaBRiEL tunyuk..

 

Baik punye bahan hehe... Kalau tak kental hati, boleh sentap dalam jamban 34 hari .. huhu


 

 

nko nie Ijoiii ....

 

kolo nak main sentap sentap niii pong

janganlah 34 ari jerrrr .....

44 ari terus laaa ... kira macam pantang gitu ...

x pong 44 tahun .... nguah nguah nguah ....

 

(berjanggut ler jawabnya aku nii kolo 44 taun ... err .. kubur aku lah kut yg berjanggut ...hehehehehe)



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

wahhh... waklu ni seangkatan la ngn wak bada ek... cayalah wak berdua ni... wak moden... hahaa... xmain sembang kedai kopi atau tepi tangga lg dh. berforum hengko... ha...

bonda wak lu ni skang tinggal mana selangor tu? kalo pi alamanda bley singgah umah, xpun singgah opis kita menyembang kt kafe bwh opis nak? heheh.. bonda waklu banje la.. nguah nguah nguah... (eh, dh kenapa pulak tersampuk gelak ala jin wak bada..)

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:

ni la spesis ahli mesyuarat tingkap alaf baru
xde nk. ikut gaya si do re mi
buat ketupat tepi dapur

wpn aku yakin wak2 berdua ni
dilahirkan pd zaman p.ramlee pn pakai napkin lg

__________________
Aku IBU si Comel...


Member

Status: Offline
Posts: 20
Date:

hehehe.......ye anakda nadia waklu seangkatan dgn wak badda.....zaman sekarang rugi kalau tak guna teknologi yg ada. Lagi pun kalau tak tau teknologi payah kita nak pantau anak-anak zaman sekarang. Zaman anaknda nadia tah macamana pulak nak pantau anak2........

Alahai cengkodok putih waklu lambat baca komen cengkodok. baru semalam waklu lalu situ.....kalau tak, boleh kita anyam ketupat kat alamanda sesame face to face lagi...sambil2 tu boleh ulit2 sicomel tu.

Tengok wak badda tu memang no 1 kalau buli orang, sian ijoi ...pi mana pun kalau ada wak badda memang kena buli le jawapnya...hehehe ...sebab tu waklu guna nama ganas walaupun waklu ni takde le ganas sangat.....

__________________


Senior Member

Status: Offline
Posts: 252
Date:

Hai bonda waklu..selamat berkenalan..mesti bonda baik2 mcm waknda jugak.. wak nda mmg suke buli org meh?.. haha bru tau.xbaik tau...hihi

__________________


Member

Status: Offline
Posts: 20
Date:

Hai, hai anaknda sasha aqira. gembira waklu dapat berkenalan dengan nak sasha. waklu dah baca cerita seram sasha, sungguh menakutkan......dan kita pun dah dekat ni....rumah sasha kat rawang jekan.........apa-apa masalah sasha kita boleh cerita2........kat sini walaupun semua suka melawak tapi pada waklu bagus juga supaya kita tidak terlalu serious dlm menghadapi sesuatu masalah.

__________________


Member

Status: Offline
Posts: 20
Date:

Hari ni waklu jadi aktif pulak....maklum boss semua tak ada boleh waklu menjelmakan diri disini sepanjang hari.....hahaha....

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:

oit waklu..
jgn tunjuk sgt sifat murni mu itu
bila boss xde ,waklu ler jadi bos besar

__________________
Aku IBU si Comel...


Senior Member

Status: Offline
Posts: 252
Date:

Bonda waklu..sha pun sama gembira berkenalan ngn bonda.. bonda waklu duk area mane..dekat ngn rawang eh?

Btul..nk kate lame sgt tu idak le dlm gc ni..tp penghuninya baik2 belake.. adatla klau x diselit kn dengan humor pasti hambar kn?
pape pun selamat datang..jom la memeriah kn gc yg dah kmbali nk sunyi ni.

kak nad.. macamana kesihatan?.. harap2 sihat mmbawa.. perut.. bile due?


__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:

btl3...hny y setia jer sudi mjengah gc ni
byk kenangan nad dlm ni..sjk 2006 lg

ok la shasha sht@ tak perut kn bwk jg
nk pas baton pd preesom xblh
hik2...bdn pn dh mkin bam3

xpe jnji predom rela dbuli
dgn karenah ibu mgandung & ank bujang dia y sorg tu


__________________
Aku IBU si Comel...


Senior Member

Status: Offline
Posts: 252
Date:

nadia wrote:

btl3...hny y setia jer sudi mjengah gc ni
byk kenangan nad dlm ni..sjk 2006 lg

ok la shasha sht@ tak perut kn bwk jg
nk pas baton pd preesom xblh
hik2...bdn pn dh mkin bam3

xpe jnji predom rela dbuli
dgn karenah ibu mgandung & ank bujang dia y sorg tu


 Haha..untung sgt kak nad..dpt somi yg rela di buli...bagus la..bkn senang nk bawak zuriat..apelah sgt karenah ibu peknen harap abg fredem lebih ringan tangan n tulang ye..haha..



__________________
1 2  >  Last»  | Page of 2  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard