Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: kalau aku kaya.. (nyanyi macam lagu..)


Super Member

Status: Offline
Posts: 2362
Date:
kalau aku kaya.. (nyanyi macam lagu..)


Hmm bila la boleh kaya ni.. Busan la keje hari2 tak kaya jugak ni..

Kalau àku kaya.. Boleh gi shopping sakan kat mydin ke, econsave ke, kan best..biggrinbiggrin



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

hehehehehehe ...

Ijoii Ijoiiii ...... kalau nak g econsave .. nak g mydin ... x payah tunggu `kalau aku kaya'

aku x la kaya .. g mydin ... belanje dapor .. bezakan harga memang murah la kat mydin ...

contoh sabun basuh DYIA .. murah 3 4 ringgit dri kat kedai biasa ...

beli axion .. pon murah kat mydin .. plastik sampah .. pon murah kat mydin 1.20 dah dapat satu pek ..

hehehehehe ... kan ... x payah nak tunggu kaya kan kan kan ..

 

 

kalau aku kaya ... selain menunaikan Fardhu haji dan umrah berkali kali ...

nak aku bantu org yang miskin  yang susah nak makan sehari pun susah .......

nak wakafkan tanah untuk buat surau ke .. rumah anak anak yatim ke ...

disamping tu .... nak melancong ke negara negara yang ada 4 musim ... kemediang soping sakan ...

negara yang penduduknya kulit putih kemerahan ... aaaa tu la impian aku ...

hehehehehe

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2362
Date:

Oh yeke.. Tapi murah2 pun kena belanja dalam bajet jugak.. Kan best kalau ambik barang takyah risau bajet camtu..

Tapi aku tak reti, agaknya kalau ada duit juta2 pun, nak shopping kat tempat2 branded2 ni, bagi aku la.. Kalau sehelai baju atau seluar jeans sampai 5-6ratus tu, isk, membazir ya amat.. Kalau ada duit lapan juta pun aku rasa itu membazir..

Dapat belanja2 sakan kat giant pun dah happy dah hehe..



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2362
Date:

Macam mana org yg beli barang2 branded tu sampai berpuluh2 ribu ye?..

Ada org nak selamatkan nyawa anak, nak buat operation 20,30 ribu pun tak mampu..

__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2362
Date:

Kalau aku kaya.. Aku nak bank in duit dalam akaun org2 yg selalu masuk berita tv9 tu, yg mintak bantuan, yg miskin rumah daif sgt.. Bagus berita tv9 banyak kisah2 masyarakat camtu.. Eh macam promot je huhi..

__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

entah ler ... kolo bli suar sampek 600 700 .. aku lom penah laaa ...

kain baju pon x penah lagi ..hehehehe.... aku belanja takat aku mampu jer ..

blanja kat mydin .. memang ler ade dlm bajet .... ala ...... minyak sadin aji no motorrrrr ... sampu badan sampu kaki sampu rambut sampu bulu .. bulu roma ..

seme ade ler dalam bajet Ijoii oiii ... keje walau pong dah puluh puluh tahung .... mustilaa bajet kene jage jugakkk ...

kang ... nak nak kepsi .. nak mee hoon hong kong .. nak sup tulang .. nak piza .. nak nasik lemak nak tu nak ni nak tu nak nii ...

seme ade ler dalam bajet ... Alhamdulillah ... x lah mewah sangat .. tapi syukur dengan nikmat yag Allah bagi pd kami ...

 

 

nak suka ... nak hati senang .... kita belanje ikut apa yang ada ..

dan bandingkan dengan org yg x daya nak belanje kat maidin ... aaa .. betapa untungnya kita kan kan kan ...

 

 

 

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

bagik org yg belanje berpuluh ribu riban ... hanya satu benda yg org biasa macam kita beli takat 100 150 ... uat pe .. membazir ..

esuk dah tua ... duit duit tu seme x guna ... kesihatan dan nikmat yang Allah bagi ni .. x de nilai kat duniaa niii ...

tapi .... tu dah bahagian rezeki dia ... biorlaaaa ........ hehehehehe



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2362
Date:

Hehehee.. Kalau pakaian, bagi aku la.. RM 100 tu dah kira membazir la tu hihi.. Jeans paling mahal rm60 je, itu la yg pakai balik kampung, gi kenduri kawen hehehee..

Jeans, slack aku pakai yg 15 hinnget je, kasar kainnya, tapi ok la kalau pandai gayakan, ok jugak..

Sebab lelaki, tak kisah sgt, kalau perempuan mungkin susah sikit kan, mana ada baju perempuan harga 15hingget heheheee..

__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

pasal aku x kayo la aku sopping kt mydin. kalo aku kayo aku sopping kat itali kot. haha...

same ler.. kalo nk bnjer pn kena membajet. beli ape yg ada dlm list. dpt trus blah.. wei, of kos la byr dlu beb. pas tu xyah gatal mata melilau usha2 brg lain. maujur le pulak anak2 aku bkn jenis yg henta2 kaki guling2 marathon 100 meter berganti2 nk gk bnde dia suka.

kalo aku kayooo... aku pn cm korg gk, nk bantu org susah, anak yatim, pi hj, sponsor famili ngn sape2 yg x mampu..

tp agaknye kalo aku kaya aku lupe diri kot. tulah pasal Allah x nk bg aku kaya pasal Dia syg kt aku kot...


__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

nak tambh skett je lg.

saudari ijul.. saudari dah lama x membeli agaknyer kn... bkn ke selalu saudari sopping2 bju pmpuan utk digayakan di tepian lorong pak taib? yelah, skrg dh xbeli baju, tmbh stok mekap plak kann..

apakah saudari lupa adanya bju pmpuan yg berharga 15 hinggit? baju yg selalu saudari gayakn utk menggoda incik gab dan mister rie?





iaitu baju dlm.....

hahahaaa.....

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

iskkk ... baju dalam ?

aku pong pakai jugak ... (nguahhh nguahhh hehehehehehe)

tp x pakai triumph ... arge triumph nak menutup aurat dalaman yg kecil pong arga paling kurang smblan ploh hengget ...

kopak poket ... carik jenama yg sebelah sebelah triumph jerr ... nguah nguah nguah ha he ha he ha he ,,,

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2362
Date:

Oh oh kalau aku kaya, nak jugak pakai triumph tu, branded tu, mesti best pakai.

Triumph tu jenama motor besar kan kan..

__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

wah nko makcik ijoiiiiiii .... x nak mengalah pulak dalam hal hal cangini .....

nk triumph gituuu ....

bagi makloman makcik Ijoiii .....

triump tu  sejenis kuihhhh  .... lebih kurang cam lempeng laaa ....

errr .... nkorang taw x lempeng tu camna??

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

aaaa... triumph kalo panas2 mcm kuih lempeng, tapi dh sejuk jadi cam kicap adabi.

ai.. wak.. sebelah je? hahahaa....

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

lohhh ..... jauh benor triumph tu yeaa ....

dari lempeng ke kicap adabi ...

nie musti org yg cakap kicap ni ... cuka makan kicap ..

sampek kulit pong lebih kurang cam kicap jugakkk .... nguah nguah nguah ....



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2362
Date:

Saya suka makan triumph dimasa lapar. Ianya bukan saja dapat menghilangkan lapar dan dahaga, malah dapat juga memutihkan ketiak jika diamalkan secara istiqamah..

Testimoni pengguna triumph.. Ajaib Sunggoh..

__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

wahhhh ... lasatttt laaa abamm Ijoiii nie kan ...

siap keluorkan testimoni pemakanan triumph ....

selama nii .. nak mutihkan ketiakk bukan senang tawwww ...

haku gune klorox secara istiqomah sejak aku mumayiz sampek laaa nii ..

putih jugak laaa tapi amat sukar caranya ...

terima kasih abam Ijoiii .... bagik cara yg lebih mudah ... muah muah muah .. i lap uuuuu ...

 

(begitu ler kata kata si GabRiEl tunyuk tatkala sampek musim mengawann ..... )



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

aaku clorox tu takat nk putihkn tapak kaki je bley. pernah saje la aku nk putihkb rambut ala2 storm x-man tu kn. sekali dia putih la jugak. tp putih cm prof xavier, putih kulit kpla je. rambut sume ilang.

ni kesan pengajaran sesat cikgu mister rie la ni. dia takut aku cabut vulus idung beliau tu. tu yang beliau ilang secara misteri tak timbul2.

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

nampaknye kot badminton nie .. kitarang je la yang main cengkuduk ...

balik balik lobang idong nko .. lobang idong aku .. lobang idong ijoii ...

lobang idong g preedem .. lobang lobang idong nubi yg macam sesibu tuu ..

cekali cekali adinda nadia ... lalingklina pon la ni baru nampak lagi ...

mane laaa yg lelain tu kan kan kan ............

 

waahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ..... boringgggg ..

balik balik mandang dua serombong kapal milik cengkuduk ...

serombong kapal org lain x de ke?

 

(serombong kapal = lobang idong ...)



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Senior Member

Status: Offline
Posts: 252
Date:

Ehemmm...

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2362
Date:

Sasha Aqira wrote:

Ehemmm...


 

Apsal? Batuk2? Nak ikut abg gi belanja kat mydin? Jomlah, tapi senyap2 je jgn sampai wak badda tau, nanti dia nak ikut, nak beli triumph pulok.. Triumph tu apa ye? Baldi air ye..?



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

aku nak komen skit je ijoi...
sekarang ko ni tak kaya....ko boleh cakap taknak beli barang branded....tu masa ko tak kaya...

nnt klu ko dah kaya ko rasa ko boleh cakap mcm ni lagi tak??



__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

tambah skit...mcm cekodok cakap...mungkin nnt bila kita kaya kita akan lupa diri....

rasa semua org nak kaya....aku pun nak kaya...tapi adakah aku masih freedom yg sama waktu aku tak kaya dulu....

mana tau bila kaya nnt...dah start pegang duit banyak....mula la nak enjoy...pasang pompan sana sini....abaikan anak bini....

tak pun main moto besar sampai lupa tanggungjawab....

sape tahu....????

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 2362
Date:

Ya amat benar tu, mungkin tak kaya harta sekarang ni, sebab kalau kaya, lupa diri, kita tak tau tu, Allah punya perancangan kan..

Tapi kalau ada rezeki tu, alhamdulillah, sebab boss haku ada bagitau.. Kita ni, org2 islam, jgn asyik bersyukur je dgn apa yg ada, ya itu memang perlu, tapi keinginan utk jadi kaya perlu ada.

Tak boleh kata, "dah puas hati dah macam ni jer." Bahkan boleh kata hampir wajib bagi org2 Islam tu, utk jadi kaya. Sebab bila kaya, boleh keluar zakat dgn banyak, nak harapkan zakat fitrah, setahun sekali berapa ringgit. Zakat pendapatan pun baru berapa kalau pendapatan tak seberapa.

Boleh menderma dgn banyak, contohnya rm100 atau 50 setiap kali jumaat, takdelah derma singgit, paling banyak 10 tu pun fikir 3 kali. 

 

Tapi.. Sekarang walaupun tak kaya, tak miskin pun, dah alhamdulillah sgt, setiap hari dapat makan kenyang walaupun gaji tak berpuluh ribu sebulan.. Bila baca paper, ada org yg pendapatan cuma rm200 sebulan, terasa diri ni, patut bersyukur sebanyak2nya..



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

ya betul sekali pendapatan bapak2 semua, keinginan utk kaya perlu ada justeru usaha ke arah itu perlu ada.

perlu redha dlm berusaha dgn istiqamah dan tomakninah.

yg bhy nya ya pak, kalo ada yg terus menyalahkn takdir di atas ketakberhasilan menjadi kaya, apa maknanya" menyalahkn takdir berarti menyalahkn tuhan?

ada pula yg sblm kaya spt yg bapak2 bilang mau derma, zakat, bantuin anak yatim miskin semua tp bila udah kaya jadinya lupa dataran. eh, dataran mana pulak... daratan kok...

lagi dibilangnya segala kesenangan,didapat dgn usaha sendiri. betul usaha sendiri, tp izin siapa?

sekian bapak2, permisi dulu. bibik ada kerjaan lain, selain ngemas rumah ada part taim pecah rumah... hehe... mau kaya cepat.... hehehe..

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Super Member

Status: Offline
Posts: 2362
Date:

Eh bibik ni, patutlah mangkuk jamban tak basuh lagik, dia sibuk menaip kat gay cerita ghupernya..

Bibik oohh bibik, gi cuci jamban, pastu cuci lantai, pastu mop baju, pastu berus tayar motor pastu pastu berus siling..



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Senior Member

Status: Offline
Posts: 252
Date:

Ijoi wrote:
Sasha Aqira wrote:

Ehemmm...


 

Apsal? Batuk2? Nak ikut abg gi belanja kat mydin? Jomlah, tapi senyap2 je jgn sampai wak badda tau, nanti dia nak ikut, nak beli triumph pulok.. Triumph tu apa ye? Baldi air ye..?


 Batuk la..batuk yg xilang2 ni.. bile nk g mydin?

Ade ke nk bli triumph...ilang akal ke ijoi nk pakai triumph..hmm

Tergoda la incek gab nnti ijoi pakai triumph..

Err triumph tu topi keledar  yg ade cop sirim tu..ye..jgn pikir lain..



__________________
Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard