Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: PUASA


Senior Member

Status: Offline
Posts: 302
Date:
PUASA


bismillah.jpg

 

posa.jpg

SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA DENGAN PENOH KESYUKURAN DAN BESEDERHANA LAH DI

BULAN YANG MULIA NI...XMAU MEMBAZIR TAWdisbeliefbiggrin

 

 

 



Attachments
__________________

aNAK maK abAH akU



Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

selamat berpuasa.. selamat bersahur dan selamat berbuka puasa...


sama2kita menambah amal ibadat dalam bulan yg mulia ni yer..

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ada selingan sket....

.....................................................

"Lepas basuh pinggan, ikut abah pergi masjid," kata abah separuh memerintah.

Aku memandang kepada emak.Emak angguk sahaja. Maksudnya emak mahu aku ikut abah solat subuh di masjid. Jangan melawan.

Nampaknya, aku kena batalkan niat untuk sambung tarik gebar selepas kenyang bersahur.

Aku bonceng di belakang. Kami tidak pakai helmet. Kopiah sahaja.

Ganjil. Dalam cahaya suram menjelang subuh, aku lihat kubah masjid berada di tanah seolah-olah sujud ke bumi. Ajaib.

Abah macam tidak nampak keganjilan itu. Aku cuit bahu dia dan tunjukkan ke arah kubah yang berada di tanah.

"Kenapa?" tanya abah.

"Lailatulqadar," kata aku dengan jari masih menunjuk kepada kubah.

"Kepala otak engkau. Berapa lama engkau takke masjid?"

tidak pasal-pasal aku kena marah. Rosak pengalaman suci aku ini.

"Diorang tengah renovate masjid la. Bumbung bocor.. pasal tu kubah tu diorang angkat letak kat tanah..." sambung abah memaki lagi.


*******selamat menyambut ketibaan bulan ramadhan. semoga kita akan rajin-rajin ke masjid atau surau. moral of the story : jangan tegur benda-benda pelik kalau dah lama tak ke surau/masjid. heheheh...*************

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

SeLaMat MenJalaNi IbAdaH PuAsa Di BuLaN RoMaDhoN

SemUga MenDapat PuAsA yaNg MaBruR

SaMa sAma BeR SaHur dAn BerbUkA ElAkAn PemBazIraN

MudAh-MudAhaN Allah SWT KurNiaKan RahMat KepadA kita SeMua

 

SELAMAT BERPUASA DI ROMADHON 1435 HIJRIAH

 

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

SELAMAT BERPUASA....MAAF ZAHIR BATIN...

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Senior Member

Status: Offline
Posts: 302
Date:

Sama-sama la kita bermaafan dibulan yang penoh dengan keberkatan ni yerr...

bak kata rancangan astro SALAM KOSONG-KOSONG..hahahahahalaughing.giflaughing.gif

peaceheadbang.gif

 



__________________

aNAK maK abAH akU

Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard