Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Persoalan di minda


Super Member

Status: Offline
Posts: 618
Date:
Persoalan di minda


Hello hello korang semua. Pe citer eh? Sihat ke x sihat? Klau x sihat tu,sihat2 kan lah dr mu..ubat jgn lupa makan. Maaf laa sebab Jarang dah aku tepek muka kat GC ni. Al maklum laa terlampau busy,sambung ekor beruang,tunggu ayam jantan betelor, sental daki kat tandas, dan mcm2 lagi laaa kerja yang aku buat..tapi itu laa kan,gaji x cukup.. Bos terlampau kedekut,macam haji bakhil bin kedekut tu laaa..hihiww

Ni aku nak tanya hang2 semua..benda ni dah lama juga aku dengar.. Tp betul ke tak,yang tu aku x tahu laa juga..aku cuma atok atok kpala je bila mrk kongsi cerita ni.. Ceritanya macam ni,ada sorang mak cik tu cakap,kalau nak buat jambatan besar *sungai besar,jd jambatan pun besarrr laa kan*,kena ikut petua sendiri..petua dia,kena ada guna kepala manusia..maksudnya kat sini,ada orang yang terpaksa jadi korban..kepala *kepala je,bkn sekali dgn tubuh* tu nanti letak kat bahagian luban. Lubang apa pun aku dah lupa dah.. Umur dah makin gayut,makin hr makin nyanyukkkk dah aku ni,selalu lupa.. Tapi kan,yang pasti kena ada kepala manusia,supaya jambatan tu tegap..maksudnya kuat laa,x roboh,x demam,x selsema jambatan tu nanti..

*aku x pasti laa sama ada aku dengar atau aku TERbaca tentang hal ni..klau benda ni dah korang sebut dlm GC ni,aku minta ampun beribu ribu ampun. Kanak2 ribena ni masih lemah daya ingatan. Hihi

tapi kan tapi,betul ke semua tu? Bg aku laa kan,tu tanggungjawab engineer..klau x pandai,habis la runtuh.. Yang ni cuma pendapat aku jer ye. Sedar x sedar dah hampir tgh mlm.. Makin melakat dah mata ni haa..jum tidooo!! Kau peluk bantal kau,aku peluk bantal aku.



__________________

Aku Begini,Bukan begitu.

Itulah aku,ika syg!

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

aku tak nak peluk bantal peluk kau... aku nak peluk kauuu... ngahahaaa...

dah pagi la beb, tak de manenye nak membuto lagii.. taim to kije pulokk...


kalo dolu2.. zaman2 tok moyang kita2 dulu mungkin ada jugak yg buat cam tu. memang ada pun rasanya. kononnya supaya jambatan tu tak makan korban. atau spy jambatan tu sentiasa terjaga.


tapi itu dolu, zaman2 teknologi masih kureng yg amat. memang tak de teknologi canggih pun lagi masa tu. & kepercayaan mistik dan khurafat (bagi org Islam) dan amalan sihir serta syirik (bagi org Islam lagi) masih berleluasa & berdatok maharaja lela manja.. zaman2 kepahlawanan masih berkuasa, berlawan2 puak mana lagi kuat.


kalau sekarang masih ada org yg buat cam tu, mungkin bagi yg masih berfahaman animisme atau masih menyambung kepercayaan datok moyang dorang. tapi kalo ada engineer yg bijak pandai masih buat cam tu lagi.. tu namanya.... vangang.... dalan melas engineer tak de ajar bende2 cenggitu ekk... lagi pun kepala sape nak amik?

tapi kalo ada sesape ada citer versi lain nak jugak dengar.. eh baca... hehehe...

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Super Member

Status: Offline
Posts: 618
Date:

Kau ckp apa td?? Peluk aku? Hei u,nanti x pasal2 orang ckp i ni lesbian tau..hihihi..tapi kan tapi,boleh juga nko peluk aku. Lagi lagi time hujan.. Mesti panasssss je rasa kena peluk nko.. *syhhhhh,jgn kasih tahu orang nko peluk aku. Nanti terkantoi.. Hihi

Mende ni aku post tgh malam td laa kodok..lg pun hr ni cuti2 malaysia untuk aku.. Dah nak smbut hari gawai..x sabarrrr aku!! X lma lg kOrang pula dah nak start puasa,lpas tu raya aidilfitri. X sabar juga nk jln2,jumpa kwn lma..

Hihi.. Kau bayangkanlah kalau engineer pun guna mende mcm tu,haiya,confirm banyak org mati,jadi korban..tapi,memandangkan abang2 engineer yg kacak,dan kakak2 engineer yg cantik dah blajar tinggi langit,aku confirm dah xda guna kepala org lg..klau ada,dah sesat sangat dah tu..

Tapi,macam yg ko cakap td,klau ada cerita tentang kepala org ni dalam versi lain,share2 laa hoo..jgn malu jgn segan,kami x makan org.. Cannibal jer yg mkn org. Huhu

__________________

Aku Begini,Bukan begitu.

Itulah aku,ika syg!

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2362
Date:

Penggunaan kepala manusia dalam pembinaan jambatan adalah sesuatu yg aku tak pernah dengar sebelum ni, kalau nak guna, gunalah kepala engineer atau arkitek tu sendiri adalah paling afdal. Ada ke patut.. org guna simen dgn konkrit utk buat jambatan, dia guna kepala.. kurangkan kos agaknye..

__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

walaupun aku penah buat jembatan kontot....takde la plak aku gunakan kepala org mahu pun kepala haiwan....

mmg penah dengar tapi...mana logiknya...mana buktinya....

cerita dari mulut ke telinga...banyak ygdi tokok tambah di tolak dan di bahagi....



__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Modestos

Status: Offline
Posts: 3401
Date:

Sebenarnya memang dalam urusan pembinaan sesuatu jambatan, malahan bukan jambatan saja, waima membina bangunan memerlukan pengorbanan kepala.. Bukan takat satu kepala, malahan ribuan kepala..

Semuanya memerlukan pengorbanan kepala hotak memikirkan jalan terbaik utk membina the best jambatan dgn kos yg rendah.. hasil yg utuh.. cantik.. biggrin



__________________

"Sejahat-jahat manusia, adalah sebaik-baik jin. Sejahat-jahat jin, adalah sebaik-baik Mister Rie.."



Senior Member

Status: Offline
Posts: 252
Date:

ika, sha pernah dengar member sha dari sarawak cerita pasal buat jambatan pakai kepala ni..
tak tau la betul ke tak..tapi dulu dulu katanya bila ura2 nak buat jambatan je kanak2 hatta orang dewasa mesti ada yang hilang..kononnya diculik semata mata nak kan kepala diorang..
ikutkan xtaula logik atau tak katanya kepala orang ni mempunyai kekuatan spritual yang tinggi.mesti ada dalam struktur jambatan..kalau x nanti jambtan tu runtuh..kata dia la hihi
sha angguk kepala jer..

heh xtaula betul ke tak sha ckp dr yg di beritahu je..

__________________
Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard