Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Mimpi


Senior Member

Status: Offline
Posts: 302
Date:
Mimpi


bismillahirrahmanirrahim..nie pown boleh dikira pengalaman sebenaq la,walaupown it just a mimpi tapi aku still facing dia,aku ada beberapa mimpi yang aku alami dan masih segar diingatan...

 

Mimpi Pertama

Tak semua benda2 yang jadi dalam mimpi tu aku ingat,tapi apa yang masih segar..masa tu aku ingat aku ada kat hujung pertempatan manusia,keadaan hura-hara seakan2 ada bencana yang melanda masa tu.Aku lihat manusia berpakaian serba hitam sedang berlari xtentu hala,ada yang menagis,ada yang meracau...suasana sangat bingit..sedang aku menyaksikan karenah manusia yang xkeruan tu..mata aku beralih pandangan pada sekumpulan manusia yang berpakaian serba putih yang dari raut wajah mereka yang sangat tenang..seperti ada suatu cahaya yang terpancar,kelihatan mereka beriringan dengan bahagia...

 

Mimpi Kedua

Aku ngan 5orang membe aku p berkelah..dok leka berseronok siap ngan bbq semua(cam bahagia ja mimpi ni)tiba2 angin kuat cam nak ujan lebat...kami ubah la posisi sebab masa tu kami dok bawah kat gigi pantai kan..kami panjat tinggi sikit berlindung celah2 batu,subhanALLAH tiba2 aku nampak ombak tinggai dok mai ke arah kami dan menghempap batu tempat kami berlindung..mujur aku ngan kawan2 aku xditarik arus yang mengila tu.

 

Mimpi Ketiga

Mimpi ni antara mimpi yang aku paling takot,aku mimpi tengok abah aku diperbaringan,memang semua manusia akan melalui masa tu tapi serious aku belum bersedia untuk kehilangan orang yang aku teramat sayang..Aku lihat abah aku terbujur kaku siap lengkap dika***,tapi aku hanya melihat situasi tu seakan2 xdak perasaan sedih,tapi aku ingat lagi masa tu aku bermohon dalam hati supaya apa yang aku nampak ni hanya satu mimpi.Sejurus tu aku terjaga aku lari p tengok abah aku,syukur aku tengok dada abah aku masih bergerak dan tu membuktikan dia masih bernyawa..Masa tu baru la aku nangis teresak2,terus terang memang aku xrapat ngan abah aku,tapi aku sangat2 takot kehilangan diacry

 

Mimpi Keempat

Aku xtaw pucuk pangkai cita tapi apa yang aku ingat,masa tu aku sedang melarikan dari seorang laki yang mengejaq aku sambil bawak senapang(serious baq mai),aku berlari masuk dalam sebuah banglow..mulakan berlari membelakangai dia kan so masa aku berpaling nak tengok dia still kejar aku or tak..masa tu dia lepaskan tembakan dan betoi2 kena dada aku belah kanan,masa tu aku taw aku mesti lego punya...Tiba2 aku tersedaq,aku raba dada aku xdak apa..aku masih hidup!!!!huhuhuhu

 

Mimpi Kelima

Aku mimpi arwah pak cik akucryaku cerita sikit pasai dia,dia anak ketiga mak aku..orang jumpa dia ninggai kat surau dalam kampong kamitears.gifdia ninggai kena serangan jantung..dia baik rapat ngan adik2 aku.Aku mimpi masa tu kami berkumpoi ramai untuk majlis tahlil arwah pakcik aku,aku dok bersila sambil menyandaq kat dinding..aku tengok arwah keluar dari dalam bilik arwah...Aku tengok arwah kemas sangat,rambut tersisir rapi..yang aku jelas arwah pakai kemeja bunga2 lengan panjang..masa arwah nak berjalan keluar tu aku ngan arwah berbalas senyuman..senyuman yang aku xkan dapat lupakan..aku rindu arwah,aku doa semoga arwah pak cik aku ditempatkan bersama2 orang2 beriman..amin..AL-FATIHAH

 

Takat ni saja la aku dapat kongsi mimpi2 aku..Aku taw mungkin ada makna disebalik mimpi2 aku..allah hu alam



__________________

aNAK maK abAH akU



Super Member

Status: Offline
Posts: 620
Date:

haii orang baru..

pasal mimpi ni,ika pun ada juga mimpi ayah ika sakit,mimpi dia meninggal. macam ko juga,aku x laa rapat sangat dengan ayah aku tu. tapi bila jauh macam ni rindu pula kat dia.

masa aku mimpi yang ayah aku meninggal,aku bagitahu ayah aku. dia cakap,kalau mimpi orang tu meninggal,masih jauh laa umur dia.
tapi klau seseorang tu sakit,tiba2 ada orang mimpi yang dia sihat walfiat,maksudnya x lama lagi dah nak tuttt..

tapi kita x tahu juga kan semua tu benar atau tak.

__________________

Aku Begini,Bukan begitu.

Itulah aku,ika syg!

 



Senior Member

Status: Offline
Posts: 302
Date:

haa...betoi2 tu yang p tanya abah,ada ka dia suruh aku mimpi kerap2...furioussebab panjang umoq nya pasai....hihihi

tapi yang pasai arwah pak cik aku maybe sebab aku dok teringat kat dia kot sampai termimpi2 dia...cry.gif



__________________

aNAK maK abAH akU

Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard