Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Jom Lepak Jap...


Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:
Jom Lepak Jap...


Anda berada di stesen bas dan rakan anda ternampak lalu bertanya:

"Tunggu bas ker?" Lalu anda harus menjawab

"Taklah aku tengah tunggu kereta kebal,lambat lak hari ni nak sampai"

 

Anda sedang berjalan ke bilik air lalu rakan sebilik anda bertanya

"Nko nak mandi ker?"

Ape yang perlu anda jawab ialah

"Taklah..aku nak pergi main layang2,ko nak join tak?"

 

Anda sedang makan nasik dan ada orang menegur

"makan nasi ker?"

Jawapan anda yang paling bagus adalah

"Taklah,aku tengah tanam pokok padi"

 

Anda sedang sibuk buat kerja & rakan sekerja anda menegur

"Eh ko busy erk?"

Dapat jer soalan mcm ni jgn jawab

Pastu try anda lempang skit pipi dia

 

Anda sedang menonton tv citer melayu lalu kawan anda bertanya

"Layan cite Melayu ker?"

jawapan yang sesuai

"Taklah..ko tak nampak ker ni cite Jepun otroman MAX?ko tunggu

Jap lagi MAX versi pakai kain pelikat kuar"

 

 



__________________
Aku IBU si Comel...


Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

haaa.... tu la. orang melayu ni memang suka berbasa basi dgn ayat2 basi cenggini. masalahnye pulak kita kdg2 rasa cam nak bg pelempang ke kat org yg menegur tu kan. mana taknye, dah nampak lagi mau tanya..


moh kita tukar ayat... cam yg selalu aku guna kat kengkawanaku..


korang ternampak member tengah tunggu bas, dengan bersopan santun korang menyapa,
"lambat plak bas ko hari ni? mintak la boipren ko hangkut ko balik ke ko nak sama2 tunggu driver aku datang?"
(aku pun naik bas gak, hahaaa...)


korang tersaing sama2 dgn member ko nak pi bilik air yang ada niat yg sama, nak mandi (tak kesah la mandi wajib ke mandi tak wajib). harus korang menyapa,
"hai, jom mandi sama2... kau gosok belakang aku, aku gosok belakang enko nak?"


korang nampak member korang tengah melantak nasik. soalan wajib korang adalah,
"makan nasik je? apsal tak oder kepsi ke piza, kan ada delivery? aku banjer ko nak, tapi lain taun la, hehee.."


korang saje2 nak kaco member korang yg tengh khusyuk wat keje, harus korang menegur dengan berbudi bahasa budaya kita,
"aik, macam bizi jee.. macam bizi jee... ada pape aku buleh tolong? tapi aku mampu tolong tengok je la beb."


member korang tengah syiok layan citer melayu, wajib korang menanya,
"tak de ke citer best lagi selain citer ni. ko tengok la berita dunia ke, business news ke, kut2 ko buleh naikkan taraf idup ko jadi lagi kayo, buleh tukar tv besar sket.."


korang2 yang tengh baca penulisan tak bertauliah aku ni, harus korang jangan ikut ape aku buat kalu kawan korang jenis yg tak reti gurau..



sekian, terima kasih

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:

Boleh tahan berjelaga jgk otak si
Cengkodok sejuk nih..
Tak berapa ade mood lak aku hr nih nak layan Gc
apesal erk...
huargh boring tol
keje..keje ..keje

__________________
Aku IBU si Comel...


Senior Member

Status: Offline
Posts: 437
Date:

Ibu su comel x de mood ek...
haku tau sbb ape...
hihihi...
ni mesti pembawakan budak ni...
weee...
dpt baby lg..bapa si comel mesti x saba nk berjaga mlm ni..

__________________

kemarahan adalah keadaan di mana lidah bekerja lebih cepat daripada pikiran, dan tindakan lebih cepat dari nurani 



Senior Member

Status: Offline
Posts: 437
Date:

Cengkodok basi...akn haku praktik kn dlm kehidupan seharian haku..
Hohoho..bernas2..

__________________

kemarahan adalah keadaan di mana lidah bekerja lebih cepat daripada pikiran, dan tindakan lebih cepat dari nurani 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

wei lolipop kenapa ko lebih tahu dari aku ni....musykil sungguh....

Banyak la ko pembawakan budak...aku rasa mmg pembawakan budak pun...sebab anak aku asyik nak berdukung je....

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

wahhh ... cik Nad oiiittt ...

sedang membuat telinger pulak dia ....

apa-apa .. adik Qud ,... ehh .. adik Nad .... g preedem  ...

tahniah ... double triple tahniah ...

udah sampai masa menambah umat Muhamad ...

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Senior Member

Status: Offline
Posts: 437
Date:

Haku tau la..haku ni pakar sakit tuan...eh...sakit puan..

slalu haku dengar kalo ank nk dpt adik lg mesti ank tu suka
isap jari kaki...
erkmmm...btol ke ek

__________________

kemarahan adalah keadaan di mana lidah bekerja lebih cepat daripada pikiran, dan tindakan lebih cepat dari nurani 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

eh ... betul ke lolipopkon ...?

kolo isap jarik kaki ... akan ada anak baru?

macamana kolo haku isap jarik kaki ...

dapat anak baru jugak ke?

ngeh ngeh ngeh

 

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:

Bukan la bada
tu tanda air liur ko meleleh
tengok org jer dapat menantu
bila lak turn ko erk???
aku terasa2 nk makan ns minyak bawah khemah
dkt batu pahat

__________________
Aku IBU si Comel...


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

hengko siap eh cik Nad ...

kolo x datang ... aku saman ...

 

Insya Allah ..ada umur ada rezeki .. jika x da halangan ...

1 Februari 2014 .. nak buat keje kawen adik (mak dah meninggal ... so tanggungjawab aku lah)

buat kat dewan tempat akulahhh ..

kang aku jemputlah ahli GC nihhh ... Insya Allah ...

datang yeaaa ...



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

wah ni kena pakat semua geng dlm gc ni g batu pahat...kita perabis kan lauk kenduri kawen adik baddar...

Sape nak pergi?? Cepat cepat letak nama.... Kenderaan tajaan sendiri....

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 660
Date:

serius ke nie....nk dtg gk la..hahah

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

serius la nie ...

sungguh dan amat sungguh aku menjemput

datang jangan x datang

Insya Allah .. sampai mase aku jemputla

bagik alamat sekali

wokeh

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

cantik la tu badar....boleh buat perjumpaan geng gc ni....

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

owhhh ... cantik ke g preedeng?

terima kasih la kerna puji aku cantikkk ... biggrinbiggrin

 

sesapa yg sudi ,...

datanglah ... makan sampai x larat pong x pe ..... aku x marah

nak keceret alus pong x pe ... jamban  ada .... x susah

kolo nk bawak jamban senirik pong bulehhh ....

 

g preedeng ... jngan pulak aku dah bagik kad jemputan nko x datang ..

siapppp nko ....biggrin

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

alamak....ni yg aku tak suka berjanji....

Tapi rasa boleh g kot klu tiada aral yg melintang kat tengah jalan...



__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

aaaa ... cam tu laaa ...

bukan apa ....

nak suh nko rase menu ... nasik arab n lauk pauk dia ..

Insya Allah menu tu laaa ..

kolo baryani ... mngkin masa majlis nikah sehari sebelum ...

sebab kat sini ... baryani ... dah biasa sangat .. muak sikit

kolo nasik arab ... x berapa berminyak ...

 

 

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

wah ni betul betul kena plan ngan mama nad ni....nasi arab pun best baddar....janji ade benda untuk di jamu...

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Senior Member

Status: Offline
Posts: 437
Date:

Pak bada jemput haku skali x??
huihuihui..

__________________

kemarahan adalah keadaan di mana lidah bekerja lebih cepat daripada pikiran, dan tindakan lebih cepat dari nurani 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

huiiii ... udah tentulah lilopopon ... eh lolipop kon

kolo x bila mase lagik aku nak tnguk lobang idong nko yang cantik tu

cam .. serombong kapal laott  ...

kan kan kan ...

 

sila.... sila..... datanglahhh ...

boleh nko tenguk sekali lobang idong aku yang mancung lagik cun ... biggrin

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

wei... aku tak de jemputan ekslusif ke? ngeh ngeh ngeh...

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:

huhu hebat jg firasat aku ni kan Bada
ko belum offer aku dh menjemput diri sendri dl
cam terbau2 jer lubang idung ku dgn nasik arabmu tu
Pak Arab dr Yamen ker masak?????
MeSSSttttiii pegi klu Predem dpt Coti


__________________
Aku IBU si Comel...


Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

klu preedom tak coti tak dapat la badar jumpa aku yg hensem lagi macho ni....

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:

Ceh perasan tol laki aku nih
hansem tang mananyer
bak kata mak mertua awak
(mak aku ler tu)
idung buat penyidai kain leh la

__________________
Aku IBU si Comel...


Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

uit.. ok la tu. idung zizan, dah macam retis dahhh...


daripada idong ijoi, serombong je besar... hahaaa..

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

ape nak heran hidung mcmn pun janji boleh bernafas udah la...



__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

nadia wrote:

Ceh perasan tol laki aku nih
hansem tang mananyer
bak kata mak mertua awak
(mak aku ler tu)
idung buat penyidai kain leh la


 

ngehehehehe ....

ade gak pepatah pepitih cam tu ehh ...

haku hingat ..... `moncong bleh buat sangkut baldi ..." moncong = mulut org merajuk .. aje yang ade

 

cam ner eh .. idong bleh buat penyidai kaen ....??

punyer la besau tuu kan kan kan .. ngahahahaha

idong g preedeng boleh buat sangkot hanger ... ngahahahaha ... (eh .. nko sentap ke bro ... elehhhhh)

 

cengkuduk putih itam kelabu asap ...

kolo nak jemputan yang spesel x de laaaa ...

kad jemputan biase adelahh ...

lagik pon nko bukan orng luar biase ...

org biase jerkk .. cam haku ..

lobang idong dua jugak .... x tiga ke empat ke .... ngeh ngeh ngeh

 

 

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

eeehh... luar biasa pe....

ko pernah nampak cengkodok puteh tak? tak de kan?


so kira luar biasa la tuu...

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:

Cengkodok puteh mmmg la x penah nmpk
tp cengkodok sejuk slalu arr dapat
luar biasa tang mana lak tu
meh tnjuk power ko kt aku...

stakat nk makan ns arab si badar tu
dia kasi kad jmputan fotostat pn aku xkisah
jnji perut kenyang beb
kd jemputan berkerawang cantik pn
last2 aku masukkan dlm tong recyle jg

__________________
Aku IBU si Comel...
1 2  >  Last»  | Page of 2  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard