Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Saja-saja jeerr..


Super Member

Status: Offline
Posts: 2362
Date:
Saja-saja jeerr..


Kita selalu dengar cakap2 pakar kesihatan atau pemakanan, seorang lelaki dewasa sepatutnya cuma makan sebanyak 2000 kalori sehari, dan orang perempuan sekitar 1500 kalori sehari.

Tapi macam mana nak ukur kalori makanan, sebab tu ada orang kurus yang rasa dah makan banyak tapi masih tak tambah berat badan, dan ada orang gemuk yang rasa makan dah sikit tapi berat badan tak kurang2, malah ada pulak yang makin sihat..

Jadi berapa banyak sebenarnya 2000 kalori ni kalau nak digambarkan sebagai makanan yg kita makan?..

Beberapa contoh makanan yg ada 2000 kalori..

BigMacBuzzFeed2000kl.jpg

large fries.jpg

donuts 2000kl.jpg

banana2000kl.png

2000-calories=burrito.png

mayra rosales.jpg

Ini pulak wanita terberat di dunia (2008) dgn berat badan 470kg. Kalau orang biasa perlu 2000 kalori, atlet2 perlu 6000-8000 kalori sehari, Mayra Rosales (gambar) pulak makan sebanyak 18000 kalori sehari..

BigMacBuzzFeed2000kl.jpgBigMacBuzzFeed2000kl.jpgBigMacBuzzFeed2000kl.jpgBigMacBuzzFeed2000kl.jpgdonuts 2000kl.jpgdonuts 2000kl.jpgdonuts 2000kl.jpglarge fries.jpgbanana2000kl.png

Semua ni berjumlah 18000kalori..  Makan utk hidup, bukan hidup utk makan.

 



Attachments
__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

aku layan post ijoi ni sbb aku nak turunkan post ubat kuat...

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

yea.... sokong ijoi.. sokong pedemm...

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:

Ade jer org xberapa nk cerdik amik kesempatan bt iklan free di sini
tolongla MOD2 y dh lama menghilang
jenguk2 GC ni
padam & sekat positng tak berfaedah tu..
GC bukan tmpt org yg bernafsu gila..
ni tempat org lepak lyn citer baik2 jer


__________________
Aku IBU si Comel...


Senior Member

Status: Offline
Posts: 437
Date:

Aku baru lepas mkn steamboat...rasa2 nye kalori haku meningkat x..
takot la pulak kalo kena gaot..huhu

__________________

kemarahan adalah keadaan di mana lidah bekerja lebih cepat daripada pikiran, dan tindakan lebih cepat dari nurani 



Senior Member

Status: Offline
Posts: 144
Date:

tompang lalu ye makcik2 sekalian...~~hehe..teruskan la sembang2..saya lalu je....guehehe..

__________________

ingin ku cium pipi mu dengan tapak tangan ku...ohhh,indahnya~~~

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

wah lolipop makan boat...erk...Alhamdulillah....kenyang...

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Senior Member

Status: Offline
Posts: 437
Date:

Alhamdulillah..kenyang utk sminggu..
Ko nk rasa ke..esok haku pos boat utk plak..
krohhh krohh krohhhh

__________________

kemarahan adalah keadaan di mana lidah bekerja lebih cepat daripada pikiran, dan tindakan lebih cepat dari nurani 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2362
Date:

lolipop wrote:

Alhamdulillah..kenyang utk sminggu..
Ko nk rasa ke..esok haku pos boat utk plak..
krohhh krohh krohhhh


 

Lolipopkon.. Nko ni spesis ular sawa ke?

Sebab setau haku, spesis ular jer yg makan kenyang pastu tido seminggu dua ni..confuse



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 618
Date:

Best juga tajuk nko ijoi.

Lg 1.. Aaaaaaaaa!!!! Beso giler perempuan tu. confirm dah. Dpt jalan.
Bahaya betul ni. Semua penyakit ada.

2000 kalori. Hmm.. Bab2 macam ni aku x brapa laa sangat. Tp biasanya yang berlemam mmg bnyk kalori kn?
Kalau aku laa kan,makan 5 kali sehari pun berat bdn aku x naik2.
Aku makan kdg penuh pinggan tu. tp kdg makan fast food juga.

Tp itu pun ikut org juga kot ijoi. Klau aku,walaupun x bersenam. Tp mungkin sebab aku slalu syok menari sorang2 layan lagu kat hitz fm kot. Hi2.
Mcm sorg model dr euro,dia mkn mcD tiap hr. bnyk kalori tu. tp bersenam tiap hr. sbb tu bdn dia msh maintain.

Kalau x nak mkn bnyk,korg minum air suam sebelum makan. Bagus untuk digestion. Klau nk cpt kenyang,minum air kegemaran korg
Sebelum mkn. Confirm nanti korg mkn sikit dah kenyang. Tp jgn mkn sikit sngt pula.

Elakkan stress nnt nafsu mkn korang naik @ xda.

Melalalut pula kerja aku.


__________________

Aku Begini,Bukan begitu.

Itulah aku,ika syg!

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

lolipop wrote:

Alhamdulillah..kenyang utk sminggu..
Ko nk rasa ke..esok haku pos boat utk plak..
krohhh krohh krohhhh


 klu ko nak bagi aku ambik je...janji free...sesuai ngan nama aku freedom...



__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Senior Member

Status: Offline
Posts: 437
Date:


Lolipopkon.. Nko ni spesis ular sawa ke?

Sebab setau haku, spesis ular jer yg makan kenyang pastu tido seminggu dua ni..confuse


 nk kata ular tu x la..tp spe yg kawin ngan haku memang untung la..

Bg je haku mkn bebanyak pastu haku x mintak pape dh..hohoho



__________________

kemarahan adalah keadaan di mana lidah bekerja lebih cepat daripada pikiran, dan tindakan lebih cepat dari nurani 



Senior Member

Status: Offline
Posts: 437
Date:

g_freedom wrote:
lolipop wrote:

Alhamdulillah..kenyang utk sminggu..
Ko nk rasa ke..esok haku pos boat utk plak..
krohhh krohh krohhhh


 klu ko nak bagi aku ambik je...janji free...sesuai ngan nama aku freedom...


 haku dh pos..kalo x smpai kt umah ko tu makna nye mama nadia yg sorok kn kot..kikiki



__________________

kemarahan adalah keadaan di mana lidah bekerja lebih cepat daripada pikiran, dan tindakan lebih cepat dari nurani 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

huh abis la klu dia dpt dulu...tinggal kotak je la kat aku nnt huhuhu

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 2362
Date:

lolipop wrote:

Lolipopkon.. Nko ni spesis ular sawa ke?

Sebab setau haku, spesis ular jer yg makan kenyang pastu tido seminggu dua ni..confuse


 nk kata ular tu x la..tp spe yg kawin ngan haku memang untung la..

Bg je haku mkn bebanyak pastu haku x mintak pape dh..hohoho


 

Untung apa macam tu Lolipopkon oii??..

Lepas nikah je terus mintak makan satu dulang ayam goreng, lepas kenyang terus tido seminggu..

Pastu bangun mintak makan lagi pastu tido lagik.. Pastu bangun makan lagik pastu..

Bla bla bla..nono 



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

joyyy  ....

citer citer makan nie ...

aku pong buleh makan jugak ke?

kolo suh makan lolipopkon tu  ...

x nak laaa ....

bagik la laen yg sedap sedap sikit ...

cam bbq selipar jepun ke ....

x pong .. stim boat tayar beskal

 

baru ade kelainan sikit



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Senior Member

Status: Offline
Posts: 437
Date:

Ijoi..hengkau ni mcm tau2 je haku ni mcm mne ye..
memang haku suka mkn tdo je tu pasal la haku ni bambam cket...
hengkau skodeng ape yg haku bt kat ghumah yee...
krohhhkrohhkrohhh..

pak bada oiii..ape barang mkn bbq selipa jepong..
cer henkau rsa bbq kongkang hitam g predem tu..
mcm sedap je mcm sedap je..

__________________

kemarahan adalah keadaan di mana lidah bekerja lebih cepat daripada pikiran, dan tindakan lebih cepat dari nurani 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

tulaaa ...

macam sedap jer .. macam sedap jer....

bbq lolipop ... ngehehehehehe



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

oi lolipop jgn la ko bagitau si baddar yg bbq kongkang hitam aku sedap....nnt aku tak cukup nak makan....dah la saiz badan aku pun bambam jugak mkn skit skit mana cukup....

Ai bbq lolipop pun ade ke badar....kena try test ni....

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 660
Date:

lapooooo lak rse tgk post si ijoi nie...

__________________
Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard