Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Jom bincang isu semasa!


Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:
RE: Jom bincang isu semasa!


Ijoi wrote:

Ikan 'naik' ke darat

Oleh Mohd Razlan Salleh

LAHAD DATU: Penduduk di Kampung Tambisan Darat, di sini, gempar apabila ribuan ikan 'naik' ke darat dalam kejadian kira-kira jam 8 pagi tadi.

 
ps: memang agak sama dgn sebelum gempa 26 disember 2004, ikan naik ke darat..  ikan makan toksin atau apa?..  atau sebab binatang memang tau sebelum apa2 bencana melanda.. Wallahua'lam..  

Sumber: myMetro


 sebenornye... tuan tuan, puanpuan & para hadirin sekalian.

adalah dimaklumkan bahawa segala jenis hewan dalam lautan buleh mendengar sebarang bunyi yang terhasil di bawah paras lautan. termasuk la bunyi pergerakan & pergeseran kerak tanah (ye ke) yang menyebabkan terjadinya gempa atau lebih dahsyat lagi tsunami.

sebab tu la masa tsunami ari tu ikan2 sume dah naik darat dulu, pasal depa dah dengaq bunyi pergeseran tanah tu.

kalo korang nak tau kuat tak kuat bunyi dlm ayaq ni, cer korang selam sat dalam sungai ke laut ke dalam beberapa meter dekat2 ngan area korang mintak sorang kawan ketuk batu lesung ke batu sungai ke, ambik la yang agak2 besar 2 penumbuk ke baru ada bunyi kalo ketuk kan? korang dengar la dalam betapa telinga korang akan berdengung dengan sumbatan bunyi ketukan batu tu.

even orang yang ketuk batu tu pun dok dlm jarak beberapa meter dari korang tapi kalo ketuk dalam air bunyi nyer cam kat sebelah telinga korang jer...

 

 

cer la buat kalo tak caya... best ni eksperimen ni..



__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Super Member

Status: Offline
Posts: 660
Date:

walaweii..dh jadi hang kebun la aku....xpe la disebabkan tu hadiah last (nk manje sikit dgn ijoi pn x ley)...demi mjaga hati nurani ko ijoi...den terimo je la
untung2 xyh aku li vakum..ley vakum karpet aku tu ha..hahaha




__________________
«First  <  1 2 3 | Page of 3  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard