Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Jom bincang isu semasa!


Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:
Jom bincang isu semasa!


Assalamualaikum wbt..

Rasanya sekarang GengCerita dah makin suram, jadi sebagai inisiatif utk menjadikan GC tak lapuk dek zaman, di thread ni aku nak berkongsi, bincang2 berkenaan isu2 semasa, panas, jenayah, alam dan sebagainya yang dirasakan sesuai utk dibincangkan bersama oleh geng2 yang otai maupun yang nebie, yang banyak pengalaman hidup maupun yang masih kencing atas katil, yang gay maupun yang nyah dan tak lupa, yang dubuk maupun yang bohjan insaf (macam GaBRiEL tu contohnya).biggrin

Thread ni terbuka pada sesapa saja utk berkongsi berita2 yg korang rasa best utk di share dgn geng utk dibincangkan mengikut pendapat masing, yg bijak dan bernas maupun yg sewel dan tak siuman, tapi sendiri mau ingat lah, kalau berita2 sedih kematian, jenayah atau agama tu janganlah nak dibuat lawak pulak, lawak, lawak jugak, sensitiviti org kena jaga jugak.wink

Dan lagi satu, berita2 berkaitan politik adalah dilarang sama sekali, sebab berbeza fahaman politik boleh menjadikan kawan bermasam muka, ayah halau anak dari rumah, hubungan suami isteri jadi dingin, jadi biarlah datuk2 dan datin2 saja yg berpolitik di tv dan akhbar, sini utk berita2 non politik sahaja. (tapi kalau nak luah perasaan dgn kenaikan harga adlh dibenarkan tanpa menyentuh, mencerca dan menyebut nama2 tertentu secara spesifik boleh aja.)

Korang pun kongsi la cerita2 atau berita yg korang rasa best tu, kalau tak tau nak upload, kopi paste, tulis je tajuk berita tu macam "Bujang Teblak muntahkan mayat", sesapa yg ada baca atau tengok berita tu boleh la kongsi2 pendapat masing2.smile

Contoh: 

GaBRiEL: Argghh stressnya haku rokok naik harga!!

Ijoi: Alah apa susah, brenti la merokok kan jimat sikit.

Macam ni laa, nak lawak2 sikit pun takpe tapi haku takde idea pulak sekarang ni..  err Areza jom dating?biggrin

 

 

________________________________________________________________________________________

 

2-12-2013.

 

'Hilang semua'

Oleh Mohamad Hussin, Muhammad Saufi Hassan dan Zuliaty Zulkifli

Alor Setar: Saya ada tiga anak saja, kini ketiga-tiga mereka sudah pergi meninggalkan saya serentak. Ini dugaan paling hebat yang perlu saya tempuhi.

Itu rintihan Rusdi Rani, 38, bapa kepada tiga beradik yang ditemui maut dalam keadaan menyayat hati di dua lokasi berasingan dekat sini, semalam dan kelmarin selepas dilaporkan hilang sejak keluar rumah dengan menaiki motosikal petang Jumaat lalu.

Mayat anak sulung Rusdi, Norsyafika Nadia, 14, dijumpai tertiarap dalam keadaan separuh bogel pada jam 3.45 petang, kelmarin di kawasan sawah padi berhampiran Alor Senibong, di sini oleh orang awam.

Ketika Rusdi berdoa dan berharap dua lagi anaknya yang ketika itu gagal dikesan berada dalam keadaan selamat, dia menerima berita duka apabila polis petang semalam memaklumkan penemuan dua beradik itu.

Mayat Nur Izzati Husna, 12, dan Puteri Nurul Akma, 3, ditemui di tali air Padang Petani, Langgar, di sini, kira-kira jam 4 petang, semalam, juga oleh orang awam dalam jarak hampir 100 meter antara satu sama lain dan lengkap berpakaian.

 

 

ps/ Kes ni diklasifikasikan sebagai kes bunuh, jahatnya manusia zaman skrg.. Kalau betul kena bunuh, aku harap dapat ditangkap dan bunuh pulak si pelakunya tu, macam mana manusia boleh jadi sekejam ni..no



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

aa  betul la tu seperti kata si Ijoi bujang senang niii ... senang sebab bujang ... belom ada tanggungjawab sara anak isteri .. keluarga mungkin ia la kan .. sebab ada ibu bapa yang menjadi kewajipan anak lelaki ... aku percaya si Ijoi bujang senang ini (bukan buaya bujang senang eh .. ingat tuuu ...) telah dan sedang melaksanakan tanggungjawab beliau sebagai anak yang solleh ...

pasal berita terkini atau semasa ni .. entah rajin apa ke hari ini aku buleh pagi2 sempat pulak menyelak la surat khabar Utusan Malaysia (bukan menyelak kain tawww ...)  .. head line ... (belah atas) kematian 3 beradik ni.... Innnalillahi Wainnailahi Roji'un ...

Memang berat sungguh dugaan yang diterima suami dan isteri ini ... sebab kehilangan selama-lamanya di dunia anak-0anak mereka yang memang tiga orang tu ... Allah Hu Akbar .. memang berat sungguh yang ditanggung perasaan ibu bapa ini ... aku pun x dapat nak bayangkan kesedihan mereka ... amat kasihan .... entahlah ... dah takdir mereka diberi dugaan seperti ini ... namun Allah itu tidak zalim ... Allah Maha Pengasih ... Allah maha Peyayang ... Dia amat mengetahui hamba-hambaNya ... sudah barang tentu Dia akan menduga hambaNya yang Dia tahu hamba itu buleh menanggung dugaan yang di beriNya ... mudah-mudahan ibu bapa ini akan diberi ganjaran yangbesar dari Allah SWT di kemudian hari ... samada di dunia atau di akhirat .... Insya Allah dan Wallahu`alam

Sebenanrnya dah 5.45 ptg nii ... aku dah nak balik dah nii ... opis pon tinggal aku sorang kottt ..... pengawal tu adalah ... akan tetapi memandangkan panggilan thread si Ijoi bujang senang niii ... aku luangkan jugak la masa .....

 

lagi satu ... pasal nak sembang2 kedai kopi yang Ijoi bagik ni ... x bagik pulak nak sembang hal2 politik ... so aku bukak citer sikit pasal hiburan niii .... pasal si sapa tuuu .. Lana Nordin (34 tahun) dan Ashari bin lupa pulakkk .... (27 tahun) ... adoiii ... komen2 dalam akhbar ..... si bujang senang ni Azhari niii .... nak dapatkan restu jugak dari Datin (ibu beliau dan keluarga) ... adoiii ... ari tu kata suka kat Shila Hamzah (23 tahun) ... sebelum tu .. kawan2 pempuan (budak2 opis) aku kata ... beliau suke heroin dalam Juvana tuu ... dah tu dengan si Nabila Huda anak Rokesr Amy Seacrh ... la nii Lana Nordin la pulakkk ....

gosip nii .. pada aku laaa manusia biasa di luar bidang hiburan .... kekadang datang dari diri artis tu sendiri .... ada artis ni .. lelaki ke perempuan ke .. kekadang senang betul jatuh cinta ... kekadang ada cinta lokasi ... ada cinta luar lokasi .... so .. kalau x buat .. datang darimana gosip nii..? x semua wartawan ni `jahat' .. create berita sendiri .... dan dan artis tu kekadang buat dan ngaku ngan wartawan .. kemdian nafi pulakk ....

 

sedap2 nafi x bercinta x bercinta ... tup tup kawn dah ada anak ... tup tup .. dah berpisah dah itu dah ini ... pening sungguh dunia artis ni kan ..

hahahaha ... nkorang musti kata ,.. aikkk orang tua badda2 nii minat ratis jugak ke? oiiii .. udah tentulah ... minat sangat tu idak laaa ... tapi dunia aku memang bergelumang ngan astro .. paper .. tv dan media hiburan lainnya ... kene la amik tau dan mengambil tahu ... bukan tahu sumbat tauuu ...

 

tapi .. secara peribadi .. aku suka Ashari yang agak agak alim tuu ... kawen ngan Shila Hamzah ... sebab? entah laaa ... kekadang kalau artis nii pilih isteri yang lebih tua sikit dari dia ... takut x kekal lama laa .. contoh ... ramai .. Aidah rahim .. dan ramai lagi laa .. aku x hingat dahhh ...

 

uihhhhh ... petang2 dah la ujan sepanjang hari ... menceceh pulak sorang-sorang ... hingat nak sembang topik lebih serius .. akan tetapi keje aku pon dah serius ari niii ... so aku sembanglah apa yang ada ..

 

wokeh bebebh .. jumpa lagi esuk .. Insya Allah

 

Ijoiii .. bile nak kawen???

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

memandangkan .. melihatkan ... menengokkkan ... tapi x menjelingkan .... aku ade masa dan menatang putih nie pon preee ... x de digunakan ... so ... aku la yang menggunakannyaaa .. yeeehaaaaa .... isk iskk ... cam budak kecit jerk orang tua niiihhh .....

aku cume nak kongsi sedikit perkara .... yang aku rasa x lah penting sangat ... tetapi ia perlu diceritakan sedikit di sini .... bukan isu semasa .. saja nak sembang-sembang ...

 

aku anggap semua geng di GC nie berilmu ... baik ilmu dunia mahu pun ilmu akhirat .... memiliki iman yang cukup untuk kita laksanakan tanggungjawab sebagai hamba Allah dan ....  juga sebagai insan di dunia yang di kelilingi oleh pelbagai insan lain yang seagama atau tidak seagama  ....

makanya ... apabila kita berbicara tanpa berkata-kata .... kerana perkataan itu atau ayat itu terbentuk melalui alam maya seperti forum ini .... kita hendaklah saling ingat mengingati ...mana tahu ada diantara kita terlupa atau teralpa .. terlalai atau terlebih2 ...

 

aku maksudkan di sini ialah ... berkaitan dengan cerita ceriti atau komen .. respon... maklombalas .. mengenai perkara2 misteri ... paranormal .. hantu sepupu sepapat ke adik beradik nya ke ... kalau boleh jangan sampai kita terlupa tentang pegangan atau akidah kita .... memamnglah .. aku pon takut akan hantu2 nii .. walaupun sepatutnya kita x perlu takut kerana manusia seperti kita lebih tinggi darjat dan martabatnya daripada depa tuu ... tapi .. dah namanya hantuu ... yea takutlaaah .. susah nak buang rasa takut tu ... sebab? orang macam aku nie ... maaf cakaplah .... memang x ada ilmu nak menghalau2 hantu nii ... melalui pembacaan adalah ... kalau mengalaminya .. memang x ada ...

 

so ... kalau boleh ... kita perlu tahu jin .. hantu dan sebagainya nii ... melalui pembacaan daripada buku2 yang boleh dibeli dari kedai2 buku ... terutamanya yang Islamik laa ... sebab ... bila kita berminat ... kita nak tahu apakah makhluk2 tu ... bagaimana asal usul ... cara nak dan  mengelaknya dll .... x rugi kita beli buku2 tu ...

 

kat rumah aku niii .... sebenarnya banyak buku2 agama ... buku2 cerita (novel .. lama2 laaa ..) ..buku mengenai penyakit .. perihal mimpi .. jin dan entah apa2 laa ... hal rumahtangga ..... untuk menambah pengetahuan kita ... datanglah umah akuuu .... boleh pinjamkan buku-buku tuu ....

 

sebagai contoh ... kalau ada geng kita yang kata halau hantu india jumpa sami ... aaa .tu ... sebenarnya aku x setuju ... sebab ... musti ada jalan yang terbaik yang kita orang Islam nii ada ... sebab itu aku kata ... kita menulis ni ... kekadang jangan lupa akan pegangan atau aqidah kita .... sebab ... ada kaitannya tu ...

 

iskkk ... apalah aku merepek nii ...

ijoiii ... memang x baloilah menaip pepanjang macam nii .... cuma nak kata pasal hantu .... ngehehehe ..

 

sebenornya ada yang tersirat apa yang aku kata nii .... nak berterus terang takut ada yang terasa ... sebab bagi aku ... kat GC nii .. kita nak happy happy dan berkongsi cerita ....

aku pulak .. kekadang ... taim aku baik ... pehh .. punya lamah lembut bahasa ... kolo kasar kangg .. ade yang x bukak thread lagi ....

hehehehehe ...

 

apa pun ... sama2 kita berhappy happy an ... wokeh babeh  ....

Asalamualaikum ..... gud nite ..



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

uihhh... panjangnyer wakk.. tak larat aku nak baca.

k bacakan utk aku bleh? ngehngeh ngeh....


p/s: ak utak boleh bukak smiley2 sume, sebab tu aku x pernah insert smiley dlm kondem... eh... komen aku....

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

Cerita artis.. Pasal Johan Ashari tu aku pun pelik..

Mula2 gosip dgn Nabila, siap jumpa Amy search la konon, la ni dgr gosip dia dgn Shila Amzah, mula2 baca dia pujuk2 mak ayah Shila, sekarang Shila dah ok pastu Shila pulak mintak restu mak ayah Johan tu, tiba2 keluar kat paper Johan dgn Lana Nodin pulak, entah yg mana yg betul tak tau ..

Tapi betullah wak, haku pun rasa paling baik kalau dia serius dgn Shila Amzah, sebab Shila ni takde gosip2 tak best, lagipun ayah dia (ND Lala) tu tegas jugak aku nengok kalau ada gosip2 pasal anak dia, anak usahawan lagi..

Nabila Huda tu jgn cakap la kalau pasal gosip, dah macam Lindsay Lohan M'sia, Amy Search pun taknak bunyi apa2 kalau anak dia buat tak senonoh.. Bukan nak kutuk apa, cuma perangai tu biarlah elok, org melayu agama Islam, ibu tunggal pulak.

Lana Nodin tu pun tak berapa ok kalau banding dgn Shila, asyik gosip gambar2 tak cukup kain, nak menunjuk sangat agaknya apa yg dia ada tu..


Lagi satu, pasal break dgn Sharnaaz dulu, dgr cerita ND Lala yg suruh diorg berpisah, sebab Sharnaaz tu panas baran, belum kawen pun dah dipukulnya Shila tu, tak tau betul tak.. Kalau betul memang patut pun ND Lala naik hangin.

Lagi.. Pasal Zain Saidin dgn Rozita Che Wan, seram haku baca cerita diorg ni, bukan sebab perbezaan umur, sebab kos perkahwinan tu yg agak melampau, kalau perkahwinan artis dijadikan trend, ish, mati bujang la ramai lelaki malaysia ni.. Tak nak kawin bukan sebab tak mahu, tapi sebab tak mampu.

Ohh cerita artis, sampai kiamat pun tak habis..

__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

Pasal hantu ni.. Aku tak minat sangat, korang tau kann..

Sebab hantu ni aku tak pernah jumpa.. Dan kat rumah ni pun takde buku2 hantu, novel, memang takde langsung.. Buku2 agama, asas2 fardhu ain, doa2 harian, tu banyak laa, satu almari.. Bukan haku punya, ayah punya, tumpang baca je..

Jadi kalau ada yg aku pernah baca dan sesuai utk ditempelkan kat GC ni, yg mana ingat tu, senang sikit, yg tak berapa ingat tu yg payah sikit, kena cari balik kat buku yg mana kalau takde kat google.

......

Sapa ada berita best hari ni share laa, haku tak baca paper la hari, takde pulak Metro ni.. Kat Yahoo news pun takde yg sesuai..

__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 620
Date:

He3. Member lama bnyk yang menyepi. Skrg ni org suka main bunuh,buat jahat. X takut TUhan,x takit neraka. Kalau laa aku bnuh org,siang malam x tido pikir dosa.

Dunia makin hari makin teruk. Baik luar,jahat dalam.
Nak kaya,cr jalan singkat. C nk cr jln jauh.

Mkin hr makin bnyk penagih dadah. X kira laki prempuan.
Tukar jntina, keju mengeji.

Tp,ika yakin pakcik badak dan kambing bejoi ni taat sgn ajaran agama. kan3??
Hi3.

__________________

Aku Begini,Bukan begitu.

Itulah aku,ika syg!

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

alaaaa kassimmmmmm ... eeehhh ... alaaa Ijoiii ... aku pong x menyempat nak baca paper ari nii

pulak2  ada bizi sikit .... so aku tenguk paper A4 jerrr ..... biggrin

pasal citer antuu ... aku taulahhh ... nko memang x minat ... saje jerk aku tepek citer aku tuu

 

pasal buku2 tuu ... buku antu x de laa .. tapi buku macam ... cara2 menghalau Jin ... Jin undercover ...

buku2 doa .. macam2 doa ada ..... doa harian .. doa Rasullulah ... macam2lahh ..

buku2 agama agama ..... memang banyak pun .....

satu almari ada jugaklah termasuk buku2 yang lama ...

so kalau nak refer ... bolehlaahh .. kene carik tajuk yang sesuai ...

 

paper nii .. kekadang aku tenguk head line jerk ... lpas tu .. x baca ...

sebab sekarang nii banyak sangatlah citer jenayah .... ngeriii ...

lagi2 metro ... memang malas nak baca ...

sebab aku teringat sekali tuu .. pakar motivasi Dato Dr fadilah kamsah ada memberi pesanan

kalau pagi2 baca paper yang banyak berita2 yang nagetif ... ia buleh mempengaruhi mood kerja kita harii itu ...

so beliau pun x berapa suka nak baca paper pagi2 ... kekadang berkesempatannya malam hari ...

 

aku pulak .. pasal baca paper nii .. hehehehe ... malas nak baca pagi2 ... sebab cepat mengantukkk

tu yang malas tuuu ... kalau ada pun .. aku baca sekali lalu jer ...

 

 

adik Ika sayang ..  udah lama x nampak ...

kolo akau kata lama x nampak lobang idong nko ...

nko akan serta merta melalkukan aktibiti kempas kempiis lobang idong ... tu malas tuuu ...

 

pasal aku ngan Ijoii taat dengan ajaran agama ...

sebagai orang Islam .... wajib laa menunaikan tanggungjawab kami sebagai muslim ...

macam aku lagik laaa .... ada anak2 yang perlu dididik dan diterapkan nilai2 Islam dalam kehidupan ...

yang amat penting pendidikan asas agama waktu anak2 kecil .... wajib!!

kami x lah alim ... akan tetapi rukun Islam pertama kedua ketiga keempat ditunailahhh  ... yang ke lima belum lagikk ...

 

Ika bila nak convert to Islam?

 

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:

Aku ni kalau bab isu semasa tak berapa nk tau sangat..
coz baca paper hari2 x penah habis
balik rumah nk tengok berita jam 8 mlm
berebut lak dgn si kecik


CUMA YG AKU TAHU SKANG.........

cite Detective Conan kat Astro dh masuk musim baru..tapi bosan skit
Cite Elly & Epit pn dh ada musim terbaru..
Oh My English dh tukar tajuk jadi Oh My Ganu

(KEROPOK LEKOR ZIZANG..i like!)
Strawbery & Karipap dh tamaT episod..
ni suma gara2 si kecik aku asyik nk tengok Ceria...ha2
nila perkembangan aku yang x kembang2 minda


***Astro dh naik harga
yang ni aku tau bila BACA BIL



-- Edited by nadia on Tuesday 3rd of December 2013 07:54:47 PM

__________________
Aku IBU si Comel...


Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

ika syg wrote:

He3. Member lama bnyk yang menyepi. Skrg ni org suka main bunuh,buat jahat. X takut TUhan,x takit neraka. Kalau laa aku bnuh org,siang malam x tido pikir dosa.

Dunia makin hari makin teruk. Baik luar,jahat dalam.
Nak kaya,cr jalan singkat. C nk cr jln jauh.

Mkin hr makin bnyk penagih dadah. X kira laki prempuan.
Tukar jntina, keju mengeji.

Tp,ika yakin pakcik badak dan kambing bejoi ni taat sgn ajaran agama. kan3??
Hi3.


 

Ha'ah beriman sangat lagi taat ajaran agama laa tu..no

(Haku tulis ni sambil layan video Miley Cyrus 'Wrecking Ball' berkali-kali kat youtube ngeh ngeh..)winkwink



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

wahhh .. nko Nad .... layan astro lagikk ... aaa yang nko citer nie ... aku suke ..

kolo berita2 kat paper ... errr .... aku sering ketinggalan jaman ... sebab x sempat nak baca

kecuali hari Ahad .... tu pon Ahad lepas ... missss ... x beli .... hadoiiiiii ... rugiiii

(rugi x dapat bace paper tang hiburan laaaa ... apa lagikkkk...)

 

malam tadi layan lagi citer .... Twilight saga ... part 2 ...

besttt ...Bella si pontianak cantik ... anak diaa ... pehhhh ..... comeeyyyyyy ...

x jemu tguk citer nie wolo da 2 kali ...

pasal apa ... tguk x dapat nak sepenuh masa ngadap TV ....

 

lepass tuu ... citer Sleepy Holoww ... Johny Depp ...

lepas tuuu .. citer Pirate Of carabean part 2 and 3 ... Jhony depp jugakk ...

pun aku x jemu tgukkk .... besttt ... kolo jhony depp yg berlakun  ... babak seram pun ada kelakar dia ...

babap lanun pun ... ada kelaka dia ...mmg best laaa ... takat nie ... hero hollywood aku suke Johny Depp ...

cam jugak cerita ... errr ... ape tu tajuk diaa ... Johny Depp n Angelina Jolie ... errr ...alahaiii .. lupe pulak ...

aaaa .. dah hingat .. Tourist ... lagik satu citer ... SALT (garam) ... hero = Angelina Jolie ..

berapa kali tguk .. ulang tayang ... aku x jemu tgukk ...

 

kolo citer pasal pilem kat TV (Astro) aku leh layan ... sebab memang aktibiti sampingan aku ..

err .. nie laaa ... layan TV .. x pon .. TV layan akuu ...

 

Nad ... anak nko dah pandai apa sekarang?

aaa .. aku tau .. aku tau ...

beliau pandai ...`nak adik' ...

aaa tulah nko ...

kesian dia x de kawan yang seangkatan dengannya ...

sehubungan dengan itu ...makanya ..... nko rajin-rajinlah eh .. membuat pahala untuk suami nko ...

errrr ....relevan x apa aku kata nii  ngan topik kat atas nu ?

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 620
Date:

Mr. Badda. Kah3.. Ika slalu ke jenguk gc,cma x join pepot2.
Takut asyik pepot2 smpai lupa buat keje kat rmh. Huhu

jd laa seorang bapa yg terbaik. Chaiiiyok2!!
Jd la suami yg terbaik buat istri. Hi3..

Convert? X tau lg bila. Buat masa ni,nk pikir benda lain dulu. Nak kumpul duit sebanyak yg ika mampu.
Lg pun,ika takut jga klau parents ika marah. Lg teruk klau kena halau.

Ika tggu masa yg terbaik. Lg pun,bnyk bnda yg kena blajar dulu.
Nk tukar agama,bnyk bnda nk buat.

Pak cik baddak doakan ika jer laa.

*otak serabut,xda idea nk pepot lebar2. Huhu.*

__________________

Aku Begini,Bukan begitu.

Itulah aku,ika syg!

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

UITT... mokcik tuuuu...

tengok sikit....


ape ke nyahnye enko ni wak? atas ada misai tapi muka jambu, bodi pun buleh tahan 44-34-46. sedap buat bantal peluk.


hulahuuu.. awwwww.. tak rela i nyahhhhh..


hahaaaa...

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:

Ayo Bada pandai ko teka erk
anak aku x mintak adik tp....
bapa dia minta nk berjaga malam balik
HAHA2...TET...TET.....SENSORED
tak sesuai dibaca oleh Ika & seangkatan denganya
ko ready yer hamper baby besau2 utk aku nnt...

Pastukan Ika..ko kena selidik dl status Bada tu
payah2 ko g chek jer kat JPN..
aku rasa dia ni pakcik xleh panggil
2 alam bunian ni..
jgn tersalah terjah yer Ika Syg

__________________
Aku IBU si Comel...


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

banyak laaa nko Nad .... kenen kat bapa naufal pulakkk ...

untung laa nko ... siap ade yang ofer dirik berjaga malam ... jaga anak

(errr ... jaga anak ke jaga emak kepada anak .. ngeheheeeee ..)

 

huissssshhh ... bebudak mane le nko hajor dia g JPN ...

kang entah apa apa la di chek nyer kang ...

pasal aku dua alam ... aaaa ... tu x per ...

alam dunia alam akhirat .... aaaaa ... gitula kaedahnya ...

hik hik hik .....

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2028
Date:

semasa aku masuk ke topik si abe ijoi kita ni, tetiba perasaan hiba menyelubungi...
mana taknya, tetiba je hilang anak2..serentak lak tu..aduuhh...mudah2an beliau jadi ibu bapa yang tabah dan mendapat yang terbaik selepas ini.

satu lagi, ada pulak org mabuk giler ni pi campak budak kecik ni dari tingkat 25 selepas dibelasahnya budak tu cukup2 kat dlm lif...apa ke kejam sgt manusia akhir zaman nih???

__________________

nak cari idea memang susah, nak mengedit senang je..nak komen apa yang orang lain dah buat, laaaagi senang..apa lagi nak mengutuk..hurmm pejam mata jeeeee

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2028
Date:

lagi satu; siannya aku tengok saudara2 kita yang terlibat banjir nih...alahai...apa usaha kita nak menolong dorang nih??...inilah akibat rakusnya segolongan yang tamak dengan pembangunan...projek merata2..kambus je keje depa tanpa mengambil kisah tentang sistem saliran...kalau boleh sg pahang tu depa nak kambus untuk buat tapak projek....

__________________

nak cari idea memang susah, nak mengedit senang je..nak komen apa yang orang lain dah buat, laaaagi senang..apa lagi nak mengutuk..hurmm pejam mata jeeeee

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

LELAKI DIBELASAH SAMPAI MATI DISYAKI CURI TABUNG DERMA MASJID.

392_poliscantasMMO.jpg

Kuala Lumpur, Disember 5- Seorang lelaki yg disyaki mencuri tabung derma masjid dibelasah orang awam sehingga mati di masjid Pandan Indah, Ampang pada pagi semalam.

Menurut polis, mangsa, Shahrizal Petra, 20 disyaki dipukul dgn menggunakan objek keras, mati ditempat kejadian selepas ditangkap org awam.

4 org ditahan utk soal-siasat.

Sharizal yg juga anak kepada bekas MP, bekerja sambilan di cybercafe selepas kematian ibunya 5 bulan lalu.

Mayat manga dibawa ke HKL utk bedah siasat.

Hasil bedah siasat mendapati terdapat luka2 dan kesan lebam di tangan mangsa, juga terdapat luka dibelakang kepala mangsa.

 

Sumber: Yahoo Malaysia.  Terjemah: Den lah, takkan ayat paper camtu pulak..

Isk, mangsa baru disyaki aja..disbelief Kat masjid pulak tu..

 



-- Edited by Ijoi on Thursday 5th of December 2013 06:38:27 PM



-- Edited by Ijoi on Friday 6th of December 2013 12:16:06 AM

Attachments
__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

tolong lantik moderator baru untuk delete cite ubat kuat

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 620
Date:

Kak nadia.. Ha3..ika suka suki je panggil badda tu mak cik.
Eh slh pula.. Pak cik. Sebab? Ika x tau umur dan status terkini dia. Yg ika tau,badda ni ada hubungan dgn wak kacok ijo.
Kah3..

Tp mmg ika x tau nk panggil badda mcm mna. Sbb tu ika suka guna "pak cik"

Betul jga kn ckp g freedom. Tlong musnah kan akaun ubat kuat tu. tiap hr dok post. Tp orang xda respon pun kat situ.
Delete3..

Nak tnya sikit. Piala hoki dunia. Mlaysia lwn korea spe mng?
Ika tengok smpai habis masa pertama je. .
Go3 malaysia!!

__________________

Aku Begini,Bukan begitu.

Itulah aku,ika syg!

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

eh... ada lawan bola ke? bila? apsal aku tak dengar pun orang sorak2 kt apartmen aku?

nampak sangat aku memang tak bukak tv..


mana sempat nak bukaknye, balik umah je bukak pintu - masak air - solat asar - buat air/minum petang utk orang2 kat umah aku - ngemas mana2 patut - ngemop anak2 aku tumpahkan air milo - prepare utk masak makan malam - mandikan anak2 - masak utk makan malam

tu baru fasa pertama...


fasa kedua : - solat maghrib - makan malam sambil melayan anak2 aku makan yg kadang2 dah macam anak kucing makannye (makan main2/gurau2/gaduh2) - kemaskan meja makan - sapu lantai - basuh baju (masuk washing machine je) - mandi (kadang2 tak sempat nak mandi pun) - kemas dapur/basuh pinggan sambil layan anak2 aku gaduh @ layan anak2 aku wat keje dia (dia cakap la) tulis2/baca2/lukis2

selalu sambil2 kemas ni aku dah suruh anak2 aku tido dah..

fasa ketiga pulak biasa2nye dah dekat2 kul 11 mlm, selalunye aku dah jadi tarzan dah time2 cenggini, rumah aku memang happening giler.. :

fasa ke3 : - perang dgn anak aku suh tido supaya senang aku nak mop lantai - mop lantai 1 rumah (pasal anak aku kalo makan/minum bersepah 1 rumah) - jemur baju (yg ni manual ye, tak de mesin2 nye) - lipat kain/gosok baju/siapkan baju aku laki bini ngan anak2 aku sumer utk besok/beg anak aku nak nganto gi taska besok (selalunye tak dan dah nak lipat baju pasal dah ngantuk sangat, gosok baju pun kengkadang pagi nak gi keje) - solat isyak - tido lepas dah make sure anak2 aku sume dah tido.


nak suruh anak aku tido pun ada drama swasta gak.. mula2 nak kebas tilam, nak pasang ubat nyamuk, pakaikan selimut, bacakan doa tidur, salam+cium anak2 aku+anak2 aku nak cium aku... ni rutin wajib tau..

pas tu karang aku tengah buat kije aku bukan diorang terus tido, ingat senang nak suruh diorang tido, tu pasal aku cakap perang nak suruh diorang tido... tetibe kang kuar bilik balik nak buang air lagi, taim tu pulak nak minum la, tetibe taim tu jugak teringat nak buang sampah kat dapur, sat lagi kang nak carik towel kecik wat lap ingus, tetibe kang teringat pulak pemadam ke pensil ke kaler ke tak simpan lagi.... macam2 la hal nyer, ada jer akal diorang tak nak tido sampai kengkadang naik hangin jugak aku. tu yang kadik tarzan tu..

kat celah mananye aku nak tengok tv? kalo bukak pun aku pasang cd zikir2 ke, munajat ke, aku dengar sambil buat keje aku. aku tido pun paling awal kul 12, selalunyer terlajak sampai kul 1, kul 2... kalao time2 tu patner aku baru balik kije taim2 tu pulak aku baru nak lipat kain, dan2 taim tu jugak dia landing kepala atas riba "yang, carik rambut gatal"..


hadoi.... kalo jadik episod cenggini aku mampu jeling je la kain aku yg berbakul2 'tak terjual' tu... agak nyer tu yg aku mentennnnn kurus kot.. kot gemuk pun 'gemuk bertempoh' akibat buatan orang 2 taun sekali kot.. hahaaaa...

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

huh padat jadual makcik sorang ni....laki ko keje jauh ke??

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

idak ler... tapi beliau siang pun kije, malam pun kije...

tinggal la aku sensorang melayan budak2 hingusan tu


__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

oooo bagus bagus...klu mencari rezeki....janji dia ingat balik rumah ok la....

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Senior Member

Status: Offline
Posts: 437
Date:

Cikta kawin sponser berjuta juta..kn ke bagus kalo yg berjuta juta tu
derma kt mangsa banjir..
aishhhh..donia2..

ni pn dikira isu semasa jgk ke..haku dh lama x bce paper ngan tngok berita
mklum la busy keje..org lain keje siang2 haku keje mlm2..

__________________

kemarahan adalah keadaan di mana lidah bekerja lebih cepat daripada pikiran, dan tindakan lebih cepat dari nurani 



Super Member

Status: Offline
Posts: 620
Date:

Bkn bola. Tp hoki. Kalau nak tengoi bola,kita tggu tahun dpn eh. Kita tengok world cup. Kup3!! Semoga spain menang lagi!!!

__________________

Aku Begini,Bukan begitu.

Itulah aku,ika syg!

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 660
Date:

tah..btl tu..yg seponser tu pn 1...nk glemer pn agak2 a kan kan kan..klo bntu mangsa banjir atlis tambah saham akhirat...sengal jer..
tgk mcm aida nie ha..kwen takat sdara2 je seponser lembu..beras..gula..minyak...khemah..xder pn wartawan nk interbiuw ke..
niat dlm at nk a gak gelemer...

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 620
Date:

Hi3.. Biar kn je lah. Duit diaorang,skati mrk laa nak buat apa.
Lgpun,kawen skali seumur hdp. Sambut meriah skali je.

Kita yg xda duit ni,senyum je la tengok dorang kawen mhal2 cm tu.
X payah jeles.. Janji rumah tangga kukuh. Bahagia.
Lg pun,duit x bagi kebahagiaan rumah tangga.

Doakan rozita tu kekal dgn zain. Jgn smpai mcm erra sudah.

Ika xda tgok wedding rozita. Ada mewah segah perkahwinan marion dgn c SM tu ehh?

__________________

Aku Begini,Bukan begitu.

Itulah aku,ika syg!

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 660
Date:

dik klo kwen duit sndiri xder hal dik..akk x ksh..nie seponser..mane aci..akk kwen pn xder bjuta seponser..ini tidak adil
hahahahahha mcm sengal jer....

tp dlm agama pn tuntut kwen la ikot kemampuan n x yh kot nk bmegah2...urmm biar la..wt tambah dosa kering mgutuk org jer
bek jaga diri..urrmm wak badda..ijoi g freedom..kak nadia,cengkodok,frog,lolipop.gayah....ag spe erk..ha ika syg..
nt akk nk kwen korg2 seponser la yoo..bjuta2 lemon...nyummi...
















* oh mama ijoi mahu kwen...kwen dgn spa...lalalalalalalal.....sesape tlg sambung

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 620
Date:

Biar kn je laa kak. Asal bkn duit kita.

Hi3. Ada org mau kawen laa.. Stakat lemon,setan pun ika blh spon. Kih3..
Biar abg2,kakak2 yg lain spon bnda lain. Badda spon badak,memandangkan ijoi toke minyak,jd ijoi spon minyak masak.
Kak lolipop pla spon la lolipop bnyk2. Kn akak lolipop ada kilang lolipop. Kih3.
G predem ngn kak nad,tolong masak sedap2. Bio kito mkang sma2.

Ika nak juga try merasa nasi minyak.
Sedap ehh?? Huhu


__________________

Aku Begini,Bukan begitu.

Itulah aku,ika syg!

 

1 2 3  >  Last»  | Page of 3  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard