Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: LAWAK SAINSOLOGIKONOMI.. (APE KE NAMENYE LAA...)


Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:
LAWAK SAINSOLOGIKONOMI.. (APE KE NAMENYE LAA...)


hahaa... aku main terjah je forum ni. pasal rase2 ca umur dh bley nak pencen.

 

ni nak kongsi 1 bahan utk korang sama2 senyum ngan aku..

 

1. Tahukah anda?..Apabila kita membuang air kecil, badan kita akan menjadi sejuk kerana telah melepaskan haba melalui bahan kumuh. Jika kita mengencing orang lain, maka haba akan terlepas dari badan orang itu lalu kita akan dilempang olehnya.
 
2. Percayakah anda?..Wanita mengelipkan mata dua kali lebih kerap daripada lelaki dan jantung wanita juga berdegup lebih laju berbanding jantung lelaki. Tapi percayakah juga anda bahawa, lelaki selalu ada dua mata air dan jantung mereka juga berdegup dengan lebih laju jika diketahui oleh isteri.
 

 
3. Terdapat kira-kira 3,000 spesis pokok dalam setiap kawasan seluas 1.6 km persegi di hutan Amazon dimana jika seseorang bernama Amran memasuki kawasan itu, beliau berkemungkinan akan tersesat selama 3,000 jam jika tidak membawa kompas.
 
4. Uri Geller, ahli psikik terkenal yang dilahirkan pada 20 Disember 1946, mengatakan bahawa kebolehan luar biasa yang dimilikinya itu berasal dari planet Hoova dan kadangkala dia juga memekik sambil mengatakan yang dia adalah seorang Ultraman!.
 
5. Tahukah anda?..Manusia hanya menggunakan 10% daripada otaknya. Tetapi ini tidak bermakna baki 90% lagi perlu dibuang kerana jika dibuang sudah terbuktilah manusia itu dari jenis yang tidak ada otak!!.
 
6. Apabila marah, Tasmanian Devil (sejenis haiwan yang hidup di pulau Tasmanian, selatan Australia) akan bertukar warna menjadi kemerah-merahan. Bila Makcik Bedah marah, wajahnya juga akan bertukar menjadi kemerah-merahan padahal mereka bukanlah dari spesies yang sama.
 
7. Gelas kaca pecah dengan kelajuan 4,827 km/j. Pecah Kaca, Pecah Gelas, Sudah Baca Harap Balas pula ialah ayat yang selalu diguna oleh budak-budak sekolah ketika bercinta.
 
8. Tahukah anda?..Belang yg kita lihat pada harimau bukan sekadar pada bulunya tapi pada kulitnya. Belang pada lelaki berhidung belang pula bukan sekadar pada hidungnya, tapi juga pada bulu hidungnya.
 
9. Tidak ada satu pun perkataan yang bermula dengan huruf W dalam bahasa Sepanyol. Sementara itu, hanya terdapat 12 huruf dalam bahasa Hawaii iaitu A,E,H,I,K,L,M,N,O,P,U dan W. Untuk pengetahuan juga, didalam Bahasa Inggeris dan Melayu mesti menggunakan ke semua huruf dari A-Z kecuali yang buta huruf kerana mereka tidak tahu membaca.
 
10. Hanya ada empat perkataan sahaja dalam bahasa Inggeris yang berakhir dengan bunyi-dous iaitu tremendous, horrendous, stupendous dan hazardous. Ini membuatkan seseorang yang bernama Fidaus berasa bangga sekejap.


__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

Tahukah anda yang cahaya bergerak pada kelajuan 186,000 batu sesaat, atau 299,792 km sesaat, atau 299,792,458 meter sesaat(hampir 300 juta meter sesaat). Kalau saya nak ke Kuala Lumpur dari negeri sembilan dengan kelajuan cahaya nescaya saya takkan dapat sampai ke KL dalam sesaat sebaliknya saya akan sesat ke lautan pasific dalam masa sesaat.



-- Edited by Ijoi on Monday 2nd of December 2013 12:55:01 AM

__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

dalam 10 info lawak nko nie cengkuduk itam ... yang buag aku ngahahahaha .. nomor 8 ... ade ke ....

tahukah anda ... dalam banyak2 haiwan .. haiwan apakah yang berduit?

tahukah anda ... kalau gajah terbang nampak apa?

tahukah anda  ... apa yang lebih tajam dari pedang?

                            apakah yang paling berat di dunia?

                           

hehehehehe ... nie lawak bebudak jer ...

sapa nak bagik jopan?

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

haaa.. wak.. ni den torai jo yo. heheee..

1. haiwan berduit = beruang @ ber 'wang'
2. gajah terbang nampak pelik @ bohong la
3. lagi tajam dari pedang = err... jwpn yg betul2 lidah bak kata nabi
4. paling berat di dunia = bateri heavy duty kutt... heheee..

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

cengkodok puteh wrote:

haaa.. wak.. ni den torai jo yo. heheee..

1. haiwan berduit = beruang @ ber 'wang'
2. gajah terbang nampak pelik @ bohong la
3. lagi tajam dari pedang = err... jwpn yg betul2 lidah bak kata nabi
4. paling berat di dunia = bateri heavy duty kutt... heheee..


 

wahh nko cengkuduk itam ... terrorism lagi handal betol ...

seme jopan betol ... kuali .. eh.. kecuali nombor 4 ... tang tu nko x terrorism ..

jopannya ialahhhh .... aaa... sapa bleh bagik jopan ...

aku bgik upahh ...

 

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

ala..... tak cukup tinggi lagi rupenyer IQRSTU aku ni...

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

owhhh ... kolo nko nak tinggi cukup-cukup ...

ape kata nko merenggangkan sendi-sendi nko tu ...

dgn aktibiti senam robik n senam pj ...

iaitu ... dengan melompat jauh dgn ukuran dua kulam kumbahan ...

lagik ... dengan melompat tinggi setinggi pokok betik ..

lagik ... dengan menggayutkan tangan dan kaki di pokok rambai ..

x pon pokok pisang ... x pokok pokok kelapa sawit (yang pokok kelapa sawit nii nko pinjam ngan Ijoiii ... biggrin)

kompem dalam masa mpat minggu ...

IQRSTu nko setinggi akuu ...

beras bernas x idea aku nii ? kan kan kan  biggrinbiggrinbiggrin

 

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

Yg paling berat adlh nafas kot?

Sebab org yg paling kuat pun tak boleh tahan.



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

abang Ijoiii ensemmm ... eh .. silap .. adik Ijoiii ensemm ....

salah jopan tuu ...

sape lagik nak bgik jopan?

kang aku bagik upahhh

betulllll ....



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

ha... tau dah... teka teki imam ghazali ni, tapi ni jopan beliau la, bukan teka teki lawak...



yang paling berat di dunia adalah MEMEGANG AMANAH..

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:

Aku suka lawak2 camni..
bernas, berilmu & mengelikan hati
tapikan cekodok..
lawak tu aku rasa penah baca dalam majalah Ujang @ pn majalah Mastika

__________________
Aku IBU si Comel...


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

cengkodok puteh wrote:

ha... tau dah... teka teki imam ghazali ni, tapi ni jopan beliau la, bukan teka teki lawak...



yang paling berat di dunia adalah MEMEGANG AMANAH..


 

Wahh .... cengkuduk itam udah ada peningkatan taraf IQRSTu ... laahh

tahniah .. jopan anda betul .....

nahhh ... pah... seguni duit ... duit daun mempelam india ....

apa? x cukup ... t lah .. aku amik guni beras kat kedai asing dulu ehhh ... tunggu jgn x tunggu ....

 

adik nadia ... lawak nie memang femes sangat ...

udah banyak kali diulang tayang ...

 errr ... bile nak belanja emping padi melaka?



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:


Tabik springla aku dkt cekodok sejuk ni
wpn sejuk..otak tetap pantas la tambi
aku xhabis lg mengeja soklan si Bada
dia dh dpt jwpn
Mesti ko belek kitab2 lama zaman pondok2 dl kan cekodok?


Datang Melaka x penah nk bgtau
camne nk belanja..
ko try la datang skang
kot2 jalan dtg sni xtenggelam dek banjir lg
klu kena banjir jgn'n emping
sawah padi pn ko xdapat Bada

__________________
Aku IBU si Comel...


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

wuiiihhh ... patut ler .. memantul jerk aku tenguk tangan si Nad nihh ...

hupernya .....  tabiknya ada springgg .... cayalahhh ...

 

nko taw x nad ...

kumpulan opis aku n pegawai ... buat kusus dalaman (bengkel)  seme 36 org ...

aku bhg admin ngan bhg kewangan ... join .. buat kusus kat melaka ...

so ... aku kene sediakan format dll ... bhg kew .. sediakan laptop .. hotel .. pengangkutan ..

memang sebelum tu bizi sakan ...

tiba melaka .. engahari .. petang dan malam dah ada bengkel ...

sampailah malam last pun berbengkel lagik ...

naik bass ... sebijik jek inova untuk hangut segala fail dokumen laptop wayar2 dll

kemedian .. malam last .. adee le kengkawan opis 4,5 org g makan kat ikan bakar punye tempat yang pemes tuu...

apa tuu ... lupa laaa ... errr .... alahaii ...

so .. aku masih bertungkus lumus kat dewan otel ...

balik pong naek bas ... singgah jugak mahkota prade ngan dataran pahlawan ....

aku pulakkk buleh luper .. ade kawang ... best punya kawang kat melake ..

hualahaiiii ... dah blik opis ... dah naek keje ...

teguk GC ... baru la hingatttt ....

gitu la citernya cik Nad manissss ...

rugi rugi ... x makan belanje nkorang ....

 

 

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

Bila seseorang berjemur dibawah cahaya matahari, kulitnya akan menjadi gelap, bukan disebabkan bahang cahaya matahari yg membakar kulitnya menjadikannya gelap, tapi pendedahan pada cahaya matahari menyebabkan kulit menghasilkan melanin, yg menjadikan kulit lebih hitam utk menghalang sinaran UV, yg boleh menyebabkan kanser kulit.

Tapi semut hitam berwarna hitam bukanlah sebab selalu tededah pada matahari, tapi sebab Allah ciptakan ia macam tu.aww



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:

Kecik jap badan aku Bada
(kecik ht xleh cakap)coz xpenah xray hati camne rupa
kawan pn leh lupa..

tapi ALHAMDULILLAH selamat $$$ aku
dr open table..
ha2....
xpe2 next time ko dtg Melaka aku bwk mkn ikan bakar dkt Crystal Bay lak
asyik2 g Umbai tempat femes tu
bosan jg kan


__________________
Aku IBU si Comel...


Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

aku upkan post ni utk turunkan post ubat kuat....semakin melampau...

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Senior Member

Status: Offline
Posts: 437
Date:

Bnyk btol la iklan ubt kuat ni...adoiii la..haku pn nk up kn jgk la post ni..hoho

hakak nadia x nk ke blanje hadik lolipop ni mkn kt melaka..hehehe
lapo nyeee..

__________________

kemarahan adalah keadaan di mana lidah bekerja lebih cepat daripada pikiran, dan tindakan lebih cepat dari nurani 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

ko nak makan ape kat melaka ni lolipop oi.......

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Senior Member

Status: Offline
Posts: 437
Date:

Nk mkn asam pedas..dlu haku pnh mkn asam pedas kt melaka tu..
perghhhh...pedas giler tp sedap la..
cepat2 spe nk blanje haku..

__________________

kemarahan adalah keadaan di mana lidah bekerja lebih cepat daripada pikiran, dan tindakan lebih cepat dari nurani 



Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

haaa... aku nak banjer ko meh...



cicak goreng.... hurmmm, sedap.. krup krap krup krap..... macam keropok gitu..

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Senior Member

Status: Offline
Posts: 437
Date:

Haku x mkn spesis lizard ni cekudud oiii..
yg haku tau kucin je mkn cicak..omnomnom
meh haku blanje ko mkn angin...

__________________

kemarahan adalah keadaan di mana lidah bekerja lebih cepat daripada pikiran, dan tindakan lebih cepat dari nurani 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

ko makan kat mana asam pedas tu...aku dduk melaka pun tak penah makan asam pedas kat kedai cuma makan kat surau je kadang kadang bila ade org buat tahlil....biasa asam pedas tetel la....best lemak tetel tu cair di mulut....argh...lapar la plak

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Senior Member

Status: Offline
Posts: 437
Date:

Haku mkn kt melaka..x silap haku nama dia asam pedas power..
tp haku x sure la spesifik tmpat tu..

__________________

kemarahan adalah keadaan di mana lidah bekerja lebih cepat daripada pikiran, dan tindakan lebih cepat dari nurani 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

oooo....kat kedai tu.....aku tak tau kadai tu....hihhihi

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Senior Member

Status: Offline
Posts: 437
Date:

Cis..hengkau x nk blanje haku kn..xpe2...
ermmm..mama nadiaaaaa nanti blanje hadik lolipop mkn asam pedas ye..
hihihi..

__________________

kemarahan adalah keadaan di mana lidah bekerja lebih cepat daripada pikiran, dan tindakan lebih cepat dari nurani 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

hahaha ko mintak la si nad tu belanja... Nnt aku boleh join sekali....

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Senior Member

Status: Offline
Posts: 437
Date:

Eh ko x bley ikut..mama nadia sruh ko jga ank kt umah...
lalala..

__________________

kemarahan adalah keadaan di mana lidah bekerja lebih cepat daripada pikiran, dan tindakan lebih cepat dari nurani 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

nadia wrote:

Kecik jap badan aku Bada
(kecik ht xleh cakap)coz xpenah xray hati camne rupa
kawan pn leh lupa..

tapi ALHAMDULILLAH selamat $$$ aku
dr open table..
ha2....
xpe2 next time ko dtg Melaka aku bwk mkn ikan bakar dkt Crystal Bay lak
asyik2 g Umbai tempat femes tu
bosan jg kan


 

uihhh ... crsytal bay?

nak nak nak .... rasa nak g tempat tuu ....

tepi lauk kat? ada benteng kan?

macam penah pegi ... biggrin



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

wahh ... nko dik lilo popo ...

udah lama bener x nampak lobang idong beso nko

tentu udah ade peningkatan kan kan kan ..

bertambah beso  lobang idongnya ...

err ... apa pon welkam bek to Gay Ciritan

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.

1 2  >  Last»  | Page of 2  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard