Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Akibat gambar di facebook.


Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:
Akibat gambar di facebook.


Copy and paste dari atia-gadismelayu.blogspot

 

Kisah benar: Akibat dedah AURAT di facebook.......

 

kisah ini mengenai seorang hamba Allah. Beliau merupakan seorang wanita yang aktif berfacebook... dalam facebook nya mempunyai banyak koleksi gambar yg tidak menutup aurat...

 

selepas beliau meninggal dunia, ibunya sentiasa bermimpi beliau merayu kepada ibunya supaya delete gambar2nya yg tidak menutup auratnya di facebook... malangnya tiada siapa... yang mengetahui password facebooknya...

 

jadi, kemungkinan besar, rohnya tidak tenang dengan dosa auratnya yang dibiar begitu saja menjadi tatapan umum....

dan ingatlah, azab untuk kita yg sengaja membiarkan aurat kita dilihat oleh lelaki bukan mahram ialah API NERAKA!

 

*Cerita ini menjadi iktibar dan pengajaran buat kita, supaya usahlah letak gambar di facebook, terutama sekali gambar kita yang tidak menutup aurat dengan sempurna.... kita tak tahu bila kita akan mati... jadi, tolonglah kalau anda sayangkan diri anda, deletelah gambar yang tidak sepatutnya....



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

pasal gambar kat pesbuk niii ...

adoiiiii ... tolonglah aku ... tolonglah aku ...'

tunjukkan aku la .... nak delete laaaa ....

 

aku pon x tau laaa .. `malaon' yang sorang niii

beliau bukan pong aku punyer fren .... x tau sape punya fren kepada frenn ....

aktib sunggguh buat status kat walll .. kemedian berderet2 kat wal pesbuk akuu ...

nama ... adalah .... beliau suke donlod uplod gambau2 yang x tutup aurat laa

gambaau2 artis yg pakai baju tipis laa .... yg tutup tutut jerlaaa ...

gambau kanak2 yang tutut laaa ...'

gambau2 sadis pon ade ... gambar2 banyak yg x snunuh ... tp adeler di `blur' kan ..'

tp .. tajuk tuu ... org pon tauuu

 

 

adoiii ... dia bukan fren aku .. so aku x buleh nak ufren ...

tulunglah dan bantulah aku abang ijoii ... ehh .. adinda ijoiiii .....

 

la nie berleluasa tol gambar2 .... alahaiiii .. malulah tguuukkkkk ....

camne niii ... camne niiiii

 

(nie aku serius niiii ... camnne nak delete makhluk malaon sorang niiii

nyah dari pesbuk akuuu .... adoiiiiii....)



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

aku pun dsh lam tak upload gambau..dulu selalu jugak upload gambar anak aku...sekarang dah terlampau banyak gambau dlm hp sampai tak larat nak upload...

Upload....upload jugak tapi kena tahu etika....yg gmbar seksi ni semua nak kumpul like je...tak tahu ke tu semua saham...saham ke neraka....

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

Kalau hal2 facebook, baik tanya dgn org yg pakar macam Mat ker..

Haku ni tak tau, akaun pesbuk pun takde..

__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

adoiiiiiii ....  buang karen ajek la aku nii yek!!

punyer berela jela aku meluahkan perasaaanggg aku niii ...

mudah jek Ijoi bagi JOPAn ....

x de pesbuk!

 

nak minta tulung Mat? entah ... mana pegi otai tu pon x taulah ..

taun nie .. aku rase beliau x muncul langsong bulu idong beliau kat sinii ...

 

kesian aku tguk kita kita nie kan kan kan ...........

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 864
Date:

APEKATE POK BADOR BLOCK KE MAKHLUK TUH...
G KAT WALL DYE...KAT "FRIENDS" KLIK BLOCK JEP
XPOM REPORT JEK

__________________

I'd RaTheR wasTe My LiFe pReTeNdiNg !

ThaN havE To FoRGeT you FoR oNe WhoLe MiNute !!

gaara.gif                



Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

hahaaa..lagi sonang..


wak tutup je la akaun pesbuk tu, tak de duit pong kannn.. hahaaa..

aku pong tak de pesbuk..

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..
Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard