Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Pengalaman Hidup(Keliru dengan Sihir)


Member

Status: Offline
Posts: 12
Date:
Pengalaman Hidup(Keliru dengan Sihir)


Assalamualaikum..

 

meena nak cite sket psal kluarga meena. (kpd kakareza, pakbadda n gfreedom.. egt lg tak meena pena posting skali psal saman..)

 

mak meena bru mninggal pada pagi 8 ogos taon ni iaitu 1 syawal.. al-fatihah kpd arwah.. memula, mak meena didiagnosis dgn kanser payudara setaon yg lpas.. lpas da menjalani kemo n sgala mcm rwtan,(nk ckp rwatan, kanser mne ad rwatannya, ye tak..) mak meena still saket n ktorg assume yg ianya hanya side effect kemoterapi.. pastuhh arwah mak jdik makin trok, tp sblom tu pihak spital ad amek sampel darah nak tengok ad lagi tak sel kanser.. lme jgak nak dpat resultnya, x egt brape lme tp mmg lme laa..

 

kendian ble da dpt result.. kanser tu da trok, kanser tu msok tulang n da naik smpai ke paras pinggang.. kesian tngok arwah mak.. memlm org tido, arwah x leh tido sbb lenguh n saket, arwah mmg x leh ddok or baring lme2, nak ckap 1 jam pon x mgkin.. arwah akn jln mlm2 sbb tu je cara saket dye x menyengat sgt.. klau terjaga mlm2 tengok arwah x leh tido rse berslah nak tido..

 

x lme lpas tu arwah lumpuh, wak2 tu meena rse sgt tertekan sbb kat rumah meena je ank pompuan yg tua.. tp of course la meena x tunjuk, nseb bek la x lme lpas tu akak meena abes 1st year cuti 3 bulan. ktorg la uruskan arwah mak nak solat ke ape, shari sblom mak meena meninggal, mak meena just baring n tngok je siling, ble meena panggil mak ckap "haaa..??" meena tnye la "mak nak minom tak.." mak angggok, pas2 mak minom hampir 2 gelas... meena sedih sgt sbb mak haos tp meena x egtkan mak soh minom.. sbb mak pon penah pesan, bg la mak minom slalu sbb mak pon slalu lupa nak minom..

 

meena rse meena yg paling attach skali ngan mak drp adikbradik meena yg lain sbb sbb meena je dok kat umah, akak meena dok U n adik pompuan meena yg amek spm taon ni dok sbp.. wak2 mak mule2 lumpuh satu bdan, mak slalu pesan kat meena soh amek duit mak klau meena nak bli susu ceklat n topup.. meena pham sbb mak kesian kat meena kene jge mak..

 

wak2 mlm arwah mak meninggal satu family ad kat umah.. adik laki dok tahfiz 2 org, adik pompuan yg dok sbp pon blek.. akak dok u tu plak kan dpat cuti 3 bulan.. tp wak2 arwah mak meninggal xde sape kat sisi dye,, adik pompuan yg prasan dye da xde.. meena sgt sedih sbb ayah meena soh meena teman arwah mak tido mlm tu.. tp meena x nak sbb meena nak online dlam bilek meena. meena tngok mak sblom naik ke bilik, meena panggil mak tp mak lgsong tak layan.. ayah soh adek tmankan mak skjap sbb ayah nak kluar.. meena pon naik ngadap laptop, lbih kurang stngah jam adek pggil, kate mak da xgerak, meena tngok mak da pejam mata dan rse nadi arwah.. xde pape. meena mnanges sambil bkak yaasin, meena soh adek pggil akak n adik laki.. arwah mninggal dlm kol 1 pagi lbih so kat uma meena ngan adek pompuan amek spm tu je yg jage lagi.. then ktorg pusingkan arwah ngadap kiblat n kiamkan arwah, wak2 meena kiamkan arwah panas lagi badan arwah..adek laki kuar crik ayah sbb bateri phone ayah da kong, dlm spluh mnit ayah smpai..

 

esok pagi jenazah arwah mak diuruskan, meena just tngok. tp wak2 arwah dikafankan, wak2 tu bru emosi gile, meena nanges smpai lutut trase lembik. mak sedara 2org iaitu adik n kakak kpd arwah tenangkan meena.. wak2 nak pegi surau solat jenazah, ktorg tertinggal kat blakang,meena tersilap drive kemasjid, wak2 tu bru pasan org smayg rye,, ktorg patah blek tros ke kubor. ayah ad cite pemandu van jenazah tkejut sbb ni 1st time dye nmpak rmai org gali kubor. then sume urusan berjlan ngan lancar..

 

tp sbenarnya meena xde niat nak cite psal ni.. pdahal berjela2 dah.. meena risau sbb tadi ayah meena bru cite kat meena, yg arwah mak wak2 tngah saket trok,arwah mak syak yg dye kene sihir.. arwah mak trase kerongkong dye mcam diusik sbb benda tu hanya akan jadi wak2 senja2 maghrib je.. lpas 2 ayah smlm la ayah mimpi psal arwah.. memula ayah ad kat satu tmpat ni dan dye just tau yg tempat 2 tmpt sihir, then ad org tgah pgang adik bongsu ktorg, pompuan umonye bru 7 taon, n ayah just cakap org tu kerjakan adik ktorg, kerjakan camne x tanye lakk.. then ayah minx soh dilepaskan tp org tu bersyarat soh bagi kopiah ayah dulu.. ayah bagi sambil tersenyum.. pas2 ayah dpat adik n blek ke rumah.. wak2 tu arwah mak jadi gile.. dye main air.. cenggitu je la cite dye.. sgt confius dan merisaukan meena psal nape adik bongsu lak yang ditahan.. tkot jadi ape2 kat adek.. meena x tau nak tnye ape n x dpt nak mengeluarakan ape2 persoalan sbb benda ni mmg sgt tergantung dan mengelirukan..

 

sesiape yg ad pendapat tolong sharekan disini..

assalamualaikum..



-- Edited by meena on Sunday 20th of October 2013 08:06:17 AM



-- Edited by meena on Sunday 20th of October 2013 08:08:01 AM

__________________
salam perkenalan dari saye..


Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:

Wasalam..

Takziah buat meena...lahai...sedih pulak.aku ngadap kuali ni.pagi2 huhu
Cube la tnya2 ustaz..mna tau ade yg pndai...
G satu..knp.ea die.minta kopiah?
Darjat ke?? Ayh meena.kje.apa?
Ade.org nk jawatan die kot

__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

takziah utk meena. sedih baca citer u.

emmm... akutak dak la ilmu pengetahuan pasal sihir mihir ni, tapi takat nak share kesedihan enko buleh la.

tapi betul cakap dik reza tu, cer ko tanye kat ustaz2 yg mahir bab2 ni, tapi jangan carik tok moh, takut jadi syirik lak.

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Member

Status: Offline
Posts: 12
Date:

hehe.. sedih kerr.. tu la, smlam meena layan jiwang sensorang..

kakareza, ayah meena cikgu da pencen n skang tumpu kat ldang klapa sawit je la.. tp, ayah mmg orang kuat pengaruhnya, dulu dye gangster smpai
ade minx dye jdik bouncer, dye slalu gak cite time dye muda dlu dye dak jhat.. tp skang dye da tobat n byk beramal.. tp, mmg rmai org knal dye,
klau kami kuar jenjln msti ad org tegur, slalunya dye xknal pon sape yg menegor uhh..

cengkodok puteh, ayah ad ckap nak jmpe ustat, tp xtau le camne citenye lakk..

adek laki lak cite, mlm ayah dok mimpi tu ayah dok ngigau ckap "nape ko kacau aku..", n adek ad terdengar gak ayah azan.. ayah klau azan tgah tido dye mimpi kene kacau jin/antoo.. tapi ayah x prasan pon dye azan, dye ckap dye dok mimpi kene kacau ngan mende tu jela... penah ayah
ditego ngan orang yang jnis leh nmpak jin ni, ad bnda ngikut ayah sbb kenan ngan ayah, benda baik la yg ngikott..

mlm tu gak meena hampir kne tindih.. tanda2 nak kne tindih kan dye uweng2 sket, so meena tros bangon..

__________________
salam perkenalan dari saye..


Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

takziah meena...moga tabah ye

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel

Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard