Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: mintak tolong sikit..


Senior Member

Status: Offline
Posts: 387
Date:
mintak tolong sikit..


salam semua ni aku nak mintak tolong sikit ni..ada tak antara korang tahu ape2 petua atau doa untuk menjaga rumah dari dimasuki pencuri,perompak?

 

doa atau petua yg x bercanggah dgn agama islam..

 

 



__________________

https://www.facebook.com/one.izat



Senior Member

Status: Offline
Posts: 133
Date:

petua??

slalu amalkan ayat kursi je. insyaAllah..

__________________

 



Senior Member

Status: Offline
Posts: 419
Date:

Assalammualaikum izat..

Izat dear nak yg mcmana?
Nak yg senang ke atau..nak yg sukar sikit....?
Nnt Bonda boleh berikan... InsyaAllah ~

__________________


Senior Member

Status: Offline
Posts: 387
Date:

dua dua pon boleh bonda.terima kasih

__________________

https://www.facebook.com/one.izat



Senior Member

Status: Offline
Posts: 419
Date:

Assalammualaikum..

Untuk menghindarkan diri, keluarga & rumah dari kemasukan pencuri atau perompak...

1. Amalkan SURAH ADH DHUHA..

 

  • Surah ni byk byk kegunaan. Ada berisi 11 ayat khasiat. Antaranya..
  • Wiridkan atau dibaca setiap terbit matahari sbyk 7x ( lagi bagus kalau dapat buat sekali Solat sunat DHUHA ).. InsyaAllah dgn izinNya akan diselamatkan atau dilindungi dari kehilangan atau kecurian.
  • Bacaan harus tetap & mesti yakin serta berserah padaNya...jangan ada rasa was-was..

_______________________________________________________________________________________________________

2. Antara yg lainnya agar rumah terhindar dari gangguan sihir ataupun kecurian..

  • Baca Al-Fatihah (1x), Surah Al-Ikhlas (11x), Surah Al-Falaq (1x) dan An-Nas (1x), kemudian dihadiahkan kpd Abu Bakar Ash Shiddiq.
  • Baca lagi seperti di atas dan hadiahkan pahalanya kpd Umar Ibnu Khattab.
  • Baca lagi seperti di atas dan hadiahkan pula kpd Ali bin Abi Talib.
  • Selesai bacaan tadi..terus wiridkan LAAILAAHA ILLALLAH (111x) tanpa ada halangan atau terputus ( spt berhenti minum atau bercakap sebentar )
  • Terakhir sekali baca SALAAMUN QAULAM MIRRABBIRARAHIM (44x).

Semua ini di AMAL kan setiap malam baik sesudah solat maghrib ataupun hendak tidur. Mudahan-mudahan dgn amalan ini akan terjaga rumahnya dari bencana kejahatan, manusiaa yg hasud serta berniat jahat dan dari kedatangan juga gangguan jin atau syaitan.. InsyaALLAH...

_________________________________________________________________________________________________________

Tetapi jika rasa apa yg Bonda bagi di atas itu tidk mampu dilakukan secara tetap atas sebab2 tertentu...

  • Amalkan/wiridkan ASMA UL HUSNA ( AR-RAAFI`U - 70x ) setiap hari pada waktu malam. InsyaAllah pasti harta serta rumah kita akan terjaga dari kecurian,perompak, penipuan dan sebagainya..

INGAT!.. buat dengan hati yg bersih dan ikhlas.. sebaik-baiknya dalam keadaaan berwuduk. Tunduk, berserah dan MESTI yakin dengan kekuasaan Allah.. DIA sudah sediakan bermcm cara utk kita amalkan. Setiap huruf dan ayat di dlm Quran terkandung 1001 khasiat serta kegunaan.. gunakan sebaik-baiknya. Hati mesti bersih dan niat mesti baik serta tetap. Jauhkan daripada perasaan ragu-ragu apabila mengamalkannya. Sebab bila ada keraguan bermakna kita tidak yakin padaNYA.

Akan tetapi...sekiranya terjadi juga kecurian... mesti redha..sebab itu semua atas keizinanNya.. teruskan juga apa yg diamalkan..jangan putus asa.. INSYAALLAH..

Yang lain tu Bonda rasa tak perlulah Bonda nyatakan di sini sebab susah sikit....

Boleh pilih antara 2 diatas.. yg rasa mampu dibuat..JANGAN BUAT ATAU AMALKAN SETENGAH JALAN ya... smile



__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:

bonda...nak LIKE 1000x

__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:

bonda tahu tak....amalan apa yang digunakan....??

macam ni...pasa satu masa dahulu...ada org nk merompak rumah (masih ada arwah atuk)
tapi perompak tu tak dapt keluar...
tapi die berenang atas daratan/halaman rumah...
sampai lah subuh tu arwah nk ke surau...die terkejut tengok 2 org perompak tu...
diorang kata rumah tu dah bertukar jadi lautan yang tak nmpak muara nya...
jadi diorang berenang dari tengah malam sampai la subuh tu..sebab takut lemas..ombak kuat..
arwah atuk baca apa tah..tepuk ubun2 diorang..terus tersedar...
diorang melutut minta ampun dengan arwah....

pastu arwah atuk ajk diorang bersihkan diri..solat subuh same2...

__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Senior Member

Status: Offline
Posts: 419
Date:

Nak LIKE apa tu?

Ttg amalan tu Bonda tak pasti Reza..
Ada yg kata ilmu kunci.. Bonda kurang periksa...
Org dulu2 mmg ada ilmu ni.. Arwah Tok Bonda pun ada..

Si Polan tu datang rumah..masa tu ada kenduri..
Si Polan tu nak duga arwah..nak buat sesuatu tak elok dlm rumah..
Habis kenduri..semua tetamu dah balik kecuali dia..
Kejap ke depan..kejap2 ke dapur..ke hulur hilir tak tentu arah.. Muka dia dah berpeluh..
Kang dia duduk..pastu dia bangun..ulang apa yg dia buat tadi..
Arwah Tok biarkan..ada la nk dekat 1/2 jam.. Sempat la juga arwah solat..dia tak balik lg..

Then arwah ty Si Polan tu..kenapa tak balik lg..arwah ty lembut je..
Si Polan tu ckp yg dia tak jumpa pintu..
Arwah Tok ckp dgn dia... Sudah sudah la tu.. Bawa blk apa yg ko bawa tadi..
Kita sesama makhluk Allah..sama tarafnya. Takde yg hebat melainkan Allah Yg Maha Besar..
Habis je cakap.. Si Polan tu tunduk.. Dia angkat muka terus nmpk pintu rumah.

After that kejadian kalau jumpa arwah Tok, tak berani angkat muka..

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:

ermmmm tak rezki nk jumpe arwah atok lame....

arwah meninggal umo reza 7tahun...

sempat la dengar cerita2 menarik dri die....

__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Senior Member

Status: Offline
Posts: 419
Date:

Rindu...sedekahkan al fatihah..
Kdg2 dgr cerita je dah boleh lepaskn rindu.. ^_^

__________________


Member

Status: Offline
Posts: 10
Date:

"Professor, I did the best I could on this test. I really don't think I deserve a zero."

"Neither do I. But that's the lowest grade I'm allowed to give."
www.aliexpress.com/store/product/2013-Spring-Girl-Elastic-Striped-ruffle-ornament-Leggings-girl-slim-pants/109717_895588523.html

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

teringat dulu masa dok serama ada sekali tu kitorang nak cuti penggal. ada kakak ni cakap dia dah kunci bilik kalao ada orang masuk dengan niat tak baik dia tak jumpa jalan kuar, instead of berenang2 atas lantai coz yg dia nampak laut je seluas mata memandang. tapi bila kitorg balik tengok kain batik buat mandi ngan towel yg jemur kat dlm dorm cam dah berubah, pintu cm tak bape betul je kunci tapi org yg masuk lepas pulak kuar.

akak yg baca2 doa tu pun pelek cam ne diorang bley lepas sebab selalunya org yg dh masuk dgn niat jahat memang tak leh lepas kuar.

nak dijadikan citer masa cuti ada la sorang brader ni, memang minat ngan kodok masa tu, kira cm abg angkat la kot. dia ada cakap dia masuk dorm kodok just nak tengok2 bilik tu tak de sape kaco + nak tengok2 katil + lemari + barang2 kodok selamat.

agaknye niat bro tak dikira niat jahat kot ek? tapi kodok tak citer pun kat sesape, takut ada yg marah. heheheeee...

__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..
Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard