Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Penting! Sila baca dan fikirkan..


Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:
Penting! Sila baca dan fikirkan..


Assalamualaikum wbt.

Kepada newbie-newbie semua, kalau korang semua baru berjinak-jinak dengan gengcerita, nak post cerita korang, sila gunakan tulisan yang tak terlalu singkat atau bahasa SMS dengan keterlaluan.

Mungkin ada newbie yang bukak post baru, lepas tu kena tegur atau ditempelak oleh otai-otai gengcerita sebab guna bahasa SMS, lepas tu korang terus kecik hati, kecik jantung, kecik otak, kecik usus, kecik pangkirias korang tu dan terus deactivate, merajuk la kononnya..

Lepas tu boleh pulak korang kata yang newbie tak diundang kat gengcerita, isk.. Kita ni nak ke mana pun, bukannya bawak muka atau harta untuk buat orang suka, melainkan ahlak dan bahasa yang utama, pergilah kemana pun, dengan bahasa yang baik, insyaAllah kita diterima, dengan bahasa yang buruk, masuk warung pun orang tak suka, silap haribulan bergaduh pulak dengan pelanggan lain..

Tak perlu bahasa formal macam yang aku guna diatas, guna bahasa sms sikit2 macam member2 lain pun takpe, sila ingat ini bukan cellphone korang utk korang taip dgn laju dgn bahasa sms.

Sebenarnya dah banyak kali peringatan macam ni, tapi takpe, aku ulang jugak mungkin ada yg terlupa atau tak tau, memang manusia tu diciptakan sifatnya lalai dan lupa..

Tengok encik G Freedom yg menggunakan handset untuk masuk gengcerita, tapi boleh jugak taip elok2 kan?..

 

Yang paling manis bukan gula tapi kata-kata. Yang paling pahit bukan getah tapi juga kata-kata..

Yang paling lembut bukan sentuhan tapi kata-kata. Yang paling kasar bukan pukulan tapi juga kata-kata..

Yang paling tajam bukan pedang tapi kata-kata. Yang paling menghiris bukan pisau tapi juga kata-kata..

Yang paling melukai adalah kata-kata yang menghina, yang paling mengubati adalah kata-kata yang menasihati..

Yang paling buruk adalah kata-kata dusta, yang paling mulia adalah kata-kata Tuhan Yang esa, kalam-Nya..

Fikir-fikirkan..wink

 



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:

baik abang ijoi....

saya yang menurut perintah!

__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Senior Member

Status: Offline
Posts: 437
Date:

saye pn menurut perintah abg ijoi..



__________________

kemarahan adalah keadaan di mana lidah bekerja lebih cepat daripada pikiran, dan tindakan lebih cepat dari nurani 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

ooooo Abang Ijoii ... aku newbie jugak ... kalo salah tolong jolok2 kan ...

kalo x jolok2 kan ... aku x tau aku buat salah ....

so ... tolong la jolok2kan sampai aku x buat salah yea Abang Ijoii ..

 

begitulah kata2 Yang Areza dan Lopi Pop Kon seriring senada ....  kui kui kui ...

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

baik abg ijoi...aku pun akan ikut nasihat ko...

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:

amboiiii agak berlumcas yer...
tak bleyyy tak bleyyy.....
ahahahahha cuit2...cubit2kan boleh..ahahah

__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

badda2 wrote:

ooooo Abang Ijoii ... aku newbie jugak ... kalo salah tolong jolok2 kan ...

kalo x jolok2 kan ... aku x tau aku buat salah ....

so ... tolong la jolok2kan sampai aku x buat salah yea Abang Ijoii ..

 

begitulah kata2 Yang Areza dan Lopi Pop Kon seriring senada ....  kui kui kui ...

 


 Hoh!..  Aku pon nebie jugak.. Tak layak aku nak jolok2 org ni..

Jadi adlh lebih syapie apdal kalau korang minta encik Badda yg tolong jolokkan apa2 yg salah tu..

Lagipun beliau memang expet dalam jolok menjolok ni..



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

Ijoi wrote:
badda2 wrote:

ooooo Abang Ijoii ... aku newbie jugak ... kalo salah tolong jolok2 kan ...

kalo x jolok2 kan ... aku x tau aku buat salah ....

so ... tolong la jolok2kan sampai aku x buat salah yea Abang Ijoii ..

 

begitulah kata2 Yang Areza dan Lopi Pop Kon seriring senada ....  kui kui kui ...

 


 Hoh!..  Aku pon nebie jugak.. Tak layak aku nak jolok2 org ni..

Jadi adlh lebih syapie apdal kalau korang minta encik Badda yg tolong jolokkan apa2 yg salah tu..

Lagipun beliau memang expet dalam jolok menjolok ni..


 

isk .... bab jolok menjolok niii ..... bukan calang2 .... hanye ijoi jek yang pakar mahir ekspet nihhh ...

bukan apa laa ... kat belakang humah aku .. cume pokok pisang jerrr .... buah pisang mane kene jolok ...

kalao ijao laen laaa ... tanah luas ... kat belakang humah jer .. segala macam buah ade ..

rambutan ... durian ... duku .. manggisss ... errrr ..... tu beliau mahir tang jolok menjolok ..

jangan beliau terjolok buah `rambutan busuk' sudah laa ... aaa? `rambutan busuk' tu aper?

aaaa .. yang tu ... tanye la abang ijo ... kui kui kui kui ..biggrin 

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

Ecehh~.. Tau2 aja pak Badda ni.. memang ade pon semua pokok buah2 tu..

Tapi tak main la jolok2 ni.. aku panjat jer.. petik guna tangan baru boleh pilih2 mana yg berkenan.. .. baru puas hati..

Takde makna aku nak jolok buah rambutan busuk.. Kalu buah kelapa mude2 jer aku akan jolok..

Yg muda2 jer.. Lagi2 kelapa dara.. Kelapa dara tu apa?.. tanya pak Badda, ekspet speshelti dia kalau bab2 kelapa 'dara' ni..



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Senior Member

Status: Offline
Posts: 437
Date:

owh...haku ingat kn anak dara je ada dara rupa nye kelapa pn ade dara ek...

ni kelapa moden ke????

__________________

kemarahan adalah keadaan di mana lidah bekerja lebih cepat daripada pikiran, dan tindakan lebih cepat dari nurani 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

alaaaa Abang Ijoiii nie ,..... kelapa dara pon nak tanye haku ke ...?

bukan ke ... kelapa yang blom kawen ... tu namenya kelapa dara ... ngahahahahahaha .....

 

adik Lolipop korn .... tu la ngko ... mase sekulah ... suh belajo .. nko bercinta pulak ..

tu .. part /sesi mata pelajaran kelapa dara nih ...... nko misss .... ngehehehehehe ....biggrin



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Senior Member

Status: Offline
Posts: 414
Date:

er er,aku pun newbie gak.. baru bertatih nie..

baik lah abg ijoi..

err.. ijoi tu ape ??

lolipop ke ?? hahaha ! :D

apehal nan aku nie ?? =="

__________________

AKU SUKA BACA KOMEN KORANG DARI CERITA..

TAPI AKU SUKA BACA CERITA KORANG DARI KOMEN...



Senior Member

Status: Offline
Posts: 419
Date:

Insyaallah...

Kalau Bonda tersalah atau tersasar bahasa silalah tegur..

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 730
Date:

opsssss,,,,otai dh wat ekoq kuda, hehehehe... baik la uncle ijoi adik menurut perintah uncle... hahahaha kuang kuang kuang... tp bagus jgk ko bg nasihat mcm ni, kenkadang aku pon xphm lgsg ape la yg budak2 ni wat karangan,,hahaha...kdg2 naik mympah nk terus baca sebab XPAHAM... huhu harap dpt perbaiki mutu tulisan anda... cewahhhhh

__________________

"mencari ketenangan"



Super Member

Status: Offline
Posts: 653
Date:

tabik tuang singh.....

bro blues yg newbie & muda belia ni akan follow perintah tuan

__________________


Member

Status: Offline
Posts: 22
Date:

ayat brother ijoi kena tepat kat batang tulang belakang cheq .

dulu cheq memang ada terkecut liver ...

tapi dah mengembang balik dah . :)

__________________

hyouka-peace.gif

Maaf andai ada yang terkurang atau terlebih , peace no war ~



Senior Member

Status: Offline
Posts: 387
Date:

aku pernah jugak buat karangan mengarut dalam ni dulu..bila igt balik malu la lpulak adehh

__________________

https://www.facebook.com/one.izat



Modestos

Status: Offline
Posts: 3401
Date:

Ijoi wrote:

Assalamualaikum wbt.

Kepada newbie-newbie semua, kalau korang semua baru berjinak-jinak dengan gengcerita, nak post cerita korang, sila gunakan tulisan yang tak terlalu singkat atau bahasa SMS dengan keterlaluan.

Mungkin ada newbie yang bukak post baru, lepas tu kena tegur atau ditempelak oleh otai-otai gengcerita sebab guna bahasa SMS, lepas tu korang terus kecik hati, kecik jantung, kecik otak, kecik usus, kecik pangkirias korang tu dan terus deactivate, merajuk la kononnya..

Lepas tu boleh pulak korang kata yang newbie tak diundang kat gengcerita, isk.. Kita ni nak ke mana pun, bukannya bawak muka atau harta untuk buat orang suka, melainkan ahlak dan bahasa yang utama, pergilah kemana pun, dengan bahasa yang baik, insyaAllah kita diterima, dengan bahasa yang buruk, masuk warung pun orang tak suka, silap haribulan bergaduh pulak dengan pelanggan lain..

Tak perlu bahasa formal macam yang aku guna diatas, guna bahasa sms sikit2 macam member2 lain pun takpe, sila ingat ini bukan cellphone korang utk korang taip dgn laju dgn bahasa sms.

Sebenarnya dah banyak kali peringatan macam ni, tapi takpe, aku ulang jugak mungkin ada yg terlupa atau tak tau, memang manusia tu diciptakan sifatnya lalai dan lupa..

Tengok encik G Freedom yg menggunakan handset untuk masuk gengcerita, tapi boleh jugak taip elok2 kan?..

 

Yang paling manis bukan gula tapi kata-kata. Yang paling pahit bukan getah tapi juga kata-kata..

Yang paling lembut bukan sentuhan tapi kata-kata. Yang paling kasar bukan pukulan tapi juga kata-kata..

Yang paling tajam bukan pedang tapi kata-kata. Yang paling menghiris bukan pisau tapi juga kata-kata..

Yang paling melukai adalah kata-kata yang menghina, yang paling mengubati adalah kata-kata yang menasihati..

Yang paling buruk adalah kata-kata dusta, yang paling mulia adalah kata-kata Tuhan Yang esa, kalam-Nya..

Fikir-fikirkan..wink


W'salam wbt ya Ijoi..

Bagusss... Bagusss.. Mmg bagus peringatan yg ko selalu berikan pd rakan-rakan lain dlm forum. Satu inisiatif yg baik dari seorang bekas bohjan terulung Malaysia.

Atas usaha penat lelah ko selalu rajin memberi khidmat nasihat, maka dgn kuasa yg diberikan kpd aku, dgn ini, dgn besar hatinya aku menaikkan pangkat Ijoi ni menjadi moderator baru di forum GC!!

Tapi bkn moderator forum GC (Geng Cerita) ni.. tapi forum GC (Gay Ciritan) sana nun.. biggrin



__________________

"Sejahat-jahat manusia, adalah sebaik-baik jin. Sejahat-jahat jin, adalah sebaik-baik Mister Rie.."



Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

Tau dahh..

Tapi aku dgn lemah lembut putih bersih suci murni gitu aku menolak tawaran menjadi moderator Gay Ciritan..

Aku dah insaf dari dunia Gay laa GaBY.. Sekarang aku dah kembali ke pangkal jalan..no

Aku taknak jadi bos dunia gay.. Kalau jadi moderator Nyah Ciritan boleh laa..biggrin

Boleh laa selalu beramas-mesra dgn ko, ko kan nyah terfeymes kat lorong taib andak sekarang kan?..wink



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 1071
Date:

Setuju sesangat..plak tu tolong la wat prerenggan kalu manip cite yg pnjg ye..
juling bijik mate badar tu nk bce..beliaukan dh warga emas..
sekian

__________________


Veteran Member

Status: Offline
Posts: 29
Date:

Sy nebie.wlaupun post ni dah hmpir sbuln.tp.. sy bru sign up.okey.mnurut perintah senior gc sume..cheer up! >,

__________________
~~kalau tak mampu buat baik,jangan buat jahat~~


Super Member

Status: Offline
Posts: 2147
Date:

sy nu-b..sy ske gc..hahahaha..bhs enpon tuu...nak shrtform lg takyah type lg senang..bace jer..takyah postttt...hahahaha

__________________

huh!!buhsan tahap gaban la..



Newbie

Status: Offline
Posts: 1
Date:

Okay....

 



__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

saya pun newbie...
mcmn bahasa sms yer...
nak try la....

"ijoi mn k mu?"
"...........
........
adoi takde la ayat sms dlm pale otok aku ni....

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

adoii... aku yang masih bertaraf nubi antarabangsa ni pun terasa ya amat dengan kata2 dan tatabahasa encik ijo..

almaklong, bahasa sms ni dah sebati dengan kepala otak aku yang sehalus kuman, space kecik sangat masih 520MEG lagi. jadi tak boleh masuk banyak data, tu yang kena short cut short form sume bende.. hahaa..

terima kasih atas teguran encik ijo. selaku nubi bertaraf antarabangsa amat molek la kiranya encik ijo tolong tunjukkan jalan pulang ke pangkal peha..

sekian, SYMP... (saya yang menurut perintah)


p/s: baru aku perasan, bahasa sms tu ape ek? bahasa jerman-brazil ek?



__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Newbie

Status: Offline
Posts: 3
Date:

Assalamualaikum...tumpang iklan jap...
Apa jua yang meresap ke dalam minda bawah sedar akan membentuk "Magnet Diri".Magnet inilah yang akan menarik dan menjemput rezeki kepada kita dari arah yang tidak di sangka-sangka!
Jika hendak pendapatan pasif,
Pulangan keuntungan 5% - 7% setiap minggu...dengan modal serendah rm50 untuk 1 lot, ikut suka anda nak masuk berapa lot... boleh rujuk liink di bawah ini dan daftar PERCUMA..

wadiahtrading.com//index.php
boleh pm 0182784263

__________________
Azmi
Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard