Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: umah lama aku...


Senior Member

Status: Offline
Posts: 251
Date:
umah lama aku...


cite ni xda la seram sgt tp sj nk kgsi cite...

 

Aku dlahirkan kt umah asal kluarga aku ats sebidang tnh yg agk luas yg ditanam ngn kelapa bali (sawit).rumah ni dua tgkat n brbentuk L, umah papan beratap zink.

umah ni ade bbrpe kjdian yg agk pelik:

kejadian 1

pada masa aku kecik, ada 1 mlm tu bapak aku xda yg ada masa tu yg aku ingat aku n mk aku kt ruang tamu. masa tu dh agk lewat mlm. pintu kitorg dh kunci tp mcm de org pggl nama bpk aku  n ketuk pintu. tp bila dibuka xda org pn. lepas tu kitorg kunci la semula. tiba2 pintu 2 trgoncang brtalu2 seakan ade bnda nk merempuh masuk, alhmdllh xda pape yg jd.

kejadian 2

lewat2 mlm aku n kakak aku sllu dgr mcm jejak org berjalan mengelilingi umah kitorg. aku n kakak dok 1 bilik n sebelah tilam aku ade para tmpt ltak brg. kt ctu ade lubang kecik kitorg guna tok intai ke bawah bila dgr bnda2 pelik. bila kitorg intai xde pape pn.

kjdian 3

aku xingat sama ade mk aku@ kakak aku yg kata dia nmpk ade lembaga gelap brbentuk sekujur tubuh brbaring kt para area sebelah tempat aku study..bila aku dh besa bru dorg ckp pasal yg ni. klu x aku xnk study ctu dh..



__________________

sebab aku x baik la aku nk perbaiki diri aku...

 



Senior Member

Status: Offline
Posts: 281
Date:

Uma lama eyh
Uma aku skunk dah ade alekkk..wawawawawaaaa


__________________
di mana bumi ku pijak..d c2 langit ku junjung~


Senior Member

Status: Offline
Posts: 251
Date:

 

ade mende tu ke..hmm org kata kena wt pendinding blk klu cmtu.

buat sendiri pn blh tu kai ayt quran pendinding



__________________

sebab aku x baik la aku nk perbaiki diri aku...

 



Senior Member

Status: Offline
Posts: 281
Date:

Ade balik la tu gamaknye

Bleh plak pkl 3 4 pg aku dgr bunyi game xbox adek aku..wuaaaaaaawaaa no

Ha ah, kene pasang p'dinding balik..dah tembus agaknye



__________________
di mana bumi ku pijak..d c2 langit ku junjung~


Senior Member

Status: Offline
Posts: 251
Date:

ada mende tu ke? org kata suh pagar balik klu cmtu

kite wt sendri pn blh kn mggunakan ayt2 al quran..



__________________

sebab aku x baik la aku nk perbaiki diri aku...

 



Senior Member

Status: Offline
Posts: 281
Date:

InsyaAllah..
Umah lame jeke hamba Allah? uma baru xde?hehehehe

__________________
di mana bumi ku pijak..d c2 langit ku junjung~


Senior Member

Status: Offline
Posts: 414
Date:

Klu umah bru pun ada jugak. hamba pinda umah yg lg bru. ye dok ? hahaha.

tp bez la. mst byk lg kan kejadian2 yg tjadi. mst lme dh dok kt umah tu bru pinda umah bru kan ? xde citer lg stragis ke ?

__________________

AKU SUKA BACA KOMEN KORANG DARI CERITA..

TAPI AKU SUKA BACA CERITA KORANG DARI KOMEN...



Senior Member

Status: Offline
Posts: 281
Date:

hamboi ariesyaz..best ekk
tp errr best ke?


__________________
di mana bumi ku pijak..d c2 langit ku junjung~


Senior Member

Status: Offline
Posts: 414
Date:

hahaha. Btol la bez. Wlopun time kite kne kcau tu sgt menakutkan, tp ble kjadian tu dh lme tjdi, ble diingat balik, ia mrupakan 1 kngn yg x dpt dlupakn. Hahaha.

Bez kan ??

Ye. Angguk2 !

__________________

AKU SUKA BACA KOMEN KORANG DARI CERITA..

TAPI AKU SUKA BACA CERITA KORANG DARI KOMEN...



Senior Member

Status: Offline
Posts: 281
Date:

Hahahaha betol gak
Aku kalo kene takut tu takut la jgk..tp lebey pada marah
Asal la ske nyakat..dah takde keje len ke???grrrr....

Abeh la kalo antu tu bace..larikkkkkkkkkkkkkkk

__________________
di mana bumi ku pijak..d c2 langit ku junjung~


Senior Member

Status: Offline
Posts: 414
Date:

hahaha. X pe xpe. Antu tu bknnye pndai pun.. Dye buta hruf. Jgn rsaunye.. Hahaha. Aku un tkot antu2 ni. Aku ni rbun thap nk smpai buta dh. Klu aku ckp power aku brape mst korg tkejut. Sbb aku pn tkejut time buat pmeriksaan thn lps.
Klu aku bkak spek mata, sumenya cm kbur2. Then, mulalah aku nk bygkn ada makeluk bdiri tegak kt ujung blik aku. Ble pkai spek mte blek, lah bju skola adk aku.. Hehehe.. Kuat btol bhalusinasi aku nie.. Aku sdey gk mata aku ni. Klu x pkai cmin mata, jrak stapak aku dri laptop pun aku x nmpk ape yg tetulis.. Dh mcm luahan prasaan plak..

Aku kne ni sbb djah 4 dlu aku pnah xciden mnyebbkan ifek dye mte aku yg kne.. Tuhan bg aku pluang tok idup wt kali ke2. Ble aku tringat balik kjadian mnakutkn tu, aku rse takut nk lintas jln. Sbb ma aku kte, aku xcident sgtlah tragis..

Tp, duit aku dpt dari org yg mlanggar aku tuu.. Hehehe..

__________________

AKU SUKA BACA KOMEN KORANG DARI CERITA..

TAPI AKU SUKA BACA CERITA KORANG DARI KOMEN...



Senior Member

Status: Offline
Posts: 251
Date:


HISH KORANG NI... mcm nk mintak umah aku 'ade' je. ee aku xmau la...
ngilu tulang2 aku!! tambah g ada ank kecik, ish mintak djauhkan ggguan2 cmtu.

pasal umah yg kitorg dok skrg ni ade gk kes budak "nampak' tp xpayah la cite
nt aku yg tringat2.

si kecik kt umah tu plak kdg pndang plek j kt sesuatu sudut..eee aku wt do no j.
klu ank buah aku dr sarawak blk kg, yg no. dua tu siap ckp g>>>>>

"mama, ada antu kt lua tu ma"

" mama, nape dia kt ctu j "

kakak aku dgn steadynyer , " ala, jgnla pndg dia pndang tempat len.

^~^



__________________

sebab aku x baik la aku nk perbaiki diri aku...

 



Senior Member

Status: Offline
Posts: 281
Date:

Aku bersimpati ngan ko ariesyaz..tp tula btol ko ckp Tuhan masih bg peluang ko hidup..syuko..dpt aku bace ko merapu meraban kt GC nie..yeahhhhh..tp bab duit tu..geleng pale aku bace..hhahahahaha..but hey, org yg langgar kene tggungjwb ler kan biggrin

Hamba, mane de kitorg mintak umah ko ade mende tu..hishhhh
Cume kalo ade gempak sket..hahaha
Elelele..ckp taknak citer, tp citer gak..ngeh3
Tp xpe, aku ske bace..sharing is caring gamaknyer



-- Edited by atiey74 on Sunday 13th of January 2013 08:34:10 PM

__________________
di mana bumi ku pijak..d c2 langit ku junjung~


Senior Member

Status: Offline
Posts: 414
Date:

Hahahaha. alhamdulillah aku idop lg.
hamba, lah dh kwin rupenya ? ingatkan bujang2 lg. skali tau dh ada ank kcik daa.. hahaha. knela aku hormat kat korg.

n sejak hri2 tu lg, aku tepk, korg x kesah ke aku gne aku kau pdahal korg lg tua dari aku ? aku rse bsalah pulak...

__________________

AKU SUKA BACA KOMEN KORANG DARI CERITA..

TAPI AKU SUKA BACA CERITA KORANG DARI KOMEN...



Senior Member

Status: Offline
Posts: 281
Date:

Aku blom kawen

So aku t'sgt lah tak kesah wahai arie

Tak perlu lah ko rasa b'salah..tp kalo ko nak jgk rase b'slh sile bank in duaploh ribu lam acc aku

Sekian.

__________________
di mana bumi ku pijak..d c2 langit ku junjung~


Senior Member

Status: Offline
Posts: 251
Date:

atiey: yg kes bdk nmpak tu die nmpak 'mende' lain yg serem..ade la xyahla aku ckp ape tp dia

jerit2 dlm keta xnk turun.tp msa tu dh nk senja la..

 

arie: aku xkesah la, aku pn dh 'ber aku ko' dh..

 



__________________

sebab aku x baik la aku nk perbaiki diri aku...

 



Senior Member

Status: Offline
Posts: 281
Date:

Ohh yeke hamba

Bese la bebudak mmg kelebihan dorg tang tu

Nampak aje dorg hok pelik2 tuh

Tp aku paham prasaan dorg ble t'pandangkn mende tu

Huduhhh okeh

__________________
di mana bumi ku pijak..d c2 langit ku junjung~


Super Member

Status: Offline
Posts: 653
Date:

bro blues slalu gak kena usik masa dok kat rumah Almarhum atuk bro blues dulu.....apa yg bro blues buat cenggini...

kalu kena kaco pintu ke dinding kena rempuh bro blues akan kuar rumah bawak kain rentang warna merah pastu buat cam matadore....soh dema nyondol kain merah tu....yg tak bestnya.....naik jerrr rumah balik.....duss....dusss...duss kepala bro blues kena ketuk gan arwah atuk

kalu dengo plak org belarilari mengelilingi rumah....bro blues apo laie dari pakai kain ke track suit & join dema berlari keliling rumah....dah penat lari2 anak aje lerrr....sama gak cam tadi....naik rumah balik.....kena luku gan arwah atuk

anyway tu smuerrr joke jerrr....jangan mare iye....

penah gak bro blues bile dok sesorang kat rumah atuk ni....berderap-derap papan kat rumah tengah & serambi berbunyi....memula tu seram sejuk gak lah....tapi bila di xplain oleh atuk....maka bro blues tau lah yg tu sebab berlaku perubahan suhu...maka jisim2 or zarah papan tu mengembang & mengecut.....maka terkuar bunyi2 yg berderap2

penah skali tu balik dri sejid & temankan atuk baru abis mengajar balik ke rumah.....ada lah bunyi pohon2 kayu berderap2.....bro blues straight tanye atuk yg membonceng belakang moto....atuk bunyi derap kat pokok ceremai tu pun pasal suhu ke??....atauk tanye kat mana....bro blues tunjuk kat pokok ceremai....hahahaha....atok jawap selamba jerrr.....haaa yg tu kompom jembalang....ahakz....x ingat duni9a bro blues bawak moto....sampai sereban atuk melayang ntah kemana....hahahaha....bro blues sambung nanti aje lerrrr.....



__________________


Senior Member

Status: Offline
Posts: 281
Date:

Wakakaka bro blues..terebang serban atuk..sila ganti

Anyway, sempoi je atuk bro blues

__________________
di mana bumi ku pijak..d c2 langit ku junjung~


Senior Member

Status: Offline
Posts: 251
Date:

kahkah3 cite bro blues ni lawak kemain lgbiggrinbiggrinbiggrin

relax gler kn atuk2 kite zmn dlu ni..

terbaik...



__________________

sebab aku x baik la aku nk perbaiki diri aku...

 



Senior Member

Status: Offline
Posts: 414
Date:

Atie-noway nak bank in kan duit... duit tu sume tok mase dpn bkn dkat ahli gc dpn aku nie.. hegege.. tp klu nk sgt dbank in kan, bleyla bntg kain bruk kt psa n dduk tsimpuh dgn menatang tempurung kelapa.. haha !

hamba-oke, bygkn kte2 sume sbaye aje... hahaha.

Blues-cter hang bez la ! lg2 ! hahaha. kbykn antu2 ni mst kne kt uma nenek atuk or uma yg mcm lme2 kan ? dan antunye mst menakutkan dgn pkaian yg koyak rbak kan ? tp klu kt banglo, mst antunye bgaun putih ropol2 main turun naik tangga kan ?

__________________

AKU SUKA BACA KOMEN KORANG DARI CERITA..

TAPI AKU SUKA BACA CERITA KORANG DARI KOMEN...



Senior Member

Status: Offline
Posts: 281
Date:

arie..aku tak perlukan simpati ko..hahaha..koserrrr jemah nak menatang purung kepale ehh kelape

Len ah kalo aku yg ditatang oleh abg brad putt ehh brad pitt..setaun pung aku tak kesah hokehh

btw, tinggi sungguh imaginasi mu arie

ape ko ingt antutu byk duet ke nak bli gaun ropol2..dorg sewa la..kt kdai pengantin hatta dolmat..ngeeee

__________________
di mana bumi ku pijak..d c2 langit ku junjung~


Senior Member

Status: Offline
Posts: 414
Date:

Hahaha ! ape ? abg brad putt ? lwak sunggoh nme manjanye.. hahaha !

ehh.. antu tu mne main sewa2 ni, dye rompak aje. gpun mne de manusia yg nmpk ? dyorg sbenanye ada je bju2 yg koyak rbak tp djahitkan balik dan dpebaiki dgn lbey baik dan lawa2. benangnya dari rmbutnye sndri. jarumnya dri taringnya yg d kikis memanjang mjadi kecil dn tajam. kainnya dari.. dri.. dri kdai la ! hahaha. dan ropol2 tu sbenanye dari kain2 bruk yg diimport dri rumah pok cong ke rmh cek nak ke rmh dik yol lalu ke rmh nek suir...

__________________

AKU SUKA BACA KOMEN KORANG DARI CERITA..

TAPI AKU SUKA BACA CERITA KORANG DARI KOMEN...



Senior Member

Status: Offline
Posts: 281
Date:

adakah ko nie antu sebenanye ari??
Sbb sume pasal antu ko tau..detail plak tu..hehehehe

__________________
di mana bumi ku pijak..d c2 langit ku junjung~


Senior Member

Status: Offline
Posts: 414
Date:

hahaha ! aku ni lenih kpd ketururnan hantu2 jgaklaa.. tp yg ade prasaan laa.. x kcau org tok menakutkan org.. hehe..

entah laa..

aku ni hantu ke ?????

__________________

AKU SUKA BACA KOMEN KORANG DARI CERITA..

TAPI AKU SUKA BACA CERITA KORANG DARI KOMEN...

Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard