Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Bouncer @ Kaki Gaduh


Super Member

Status: Offline
Posts: 653
Date:
Bouncer @ Kaki Gaduh


Assalamualaikum & Salam Sejahtera,

Lama gak x corak-coret kat cni....so, ari ni bro blues trasa lak nak mengomel....so, baco lah klu raso seronol & ignore kalu raso cam hampeh.....

Cito dio cenggini....adolah dlm 9 tahun lopes bro blues berkenalan gan sorang kaki pukul ni....kito bg namo dio brader. B ajo lah....sonang ckit nak bercerito....iyo tak.

Perkenalan gan Mr. B terjadi maso bro blues merayap2 kat komplek kotarayo....alah yg kat Menara Maybank tu.....maso tu bro blues tgh nak cari kasut....nak bersukan lah kononnya.....gi dlm 4 org ajo.....dlm kami belek2kasut yg nampak menarik....sorang brader berjanggut panjang & berjubah putih menegur kami gan memberi salam.....kami jawab serentak....ahakz....yg best tu adalah kawan bro blues sorang ni secara spontang kuarkan duit RM5 & dihulurkan kat brader tadi.....brader tadi senyum aje bile member bro blues uluq duit.....brader tadi sound kat kami....saya bukan nak minta sedekah.....saya cume nak berkenalan gan adik ni yg bermaksud bro blues lah....tersengih2 kemaluan member bro blues yg uloq duit tadi....brader tadi sound balik.....korang carry on gan shopping korang & tapi klu bleh nak jumpa korang kat warung depan cahaya suria nnti (bulding idup laie tak...???)...bro blues kata ok...

+- 2 jam pastu kami gi lah cari brader tadi.....jumpa lah dia kat 1 warung steamboat.....so, kami join lerrr dia makan...dlm beborak kosong....brader B tadi tanya bro blues....adik kampung kau kat kampung M ke...???...bro blues sound balik....brader B dari sana ke....???...brader B jawab...tak2 & dia tanye soklan lain lak......atauk kau nama Syeikh Abdul Manaf kan???? & pak lang kau nama Syeikh Mohd Amin kan????....terngaga bro blues bile kena soal cenggitu.....dlm ati ni berkata....mano lak brader B kenal atuk & pak lang bro blues ni....tapi bro blues jawab...iyo....camna lak brader B kenal atuk & pak lang saya......belajar memondok ke gan dema.....brader B senggih aje sbb tekaan dia tepat.....brader B kata x pelah....perabish dlu makanan kau...pasni jerr kita borak...pastu hal2 lain yg kami bicara kan sambil terlupa dah nak masuk maghrib dah.....

Dlm kesuntukkan masa....brader B sound dia nak ke sejid India utk solat.....dia mengajak kami....tapi kengkawang bro blues kata kami nak trus balik....so, perjumpaan kami gan brader B end kat situ ajelah.....sempat gak brader B mintak alamat kami....& dia janji akan dtg jumpa kami pasni......

eeemmm....baco dlu lah yg ni.....ada org kritikal lak.....

Wassalam



__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2362
Date:

Apo kono eh jang, bahso nogori, orang ke bulan, ekau totap kek sini..~
Mano ko poi, lamo monghilang.. Apo ko bizi, mengubek orang?.~

Wooppss.. Waalaikumsalam wbt..

__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 864
Date:

huh? apekaitan dengan kaki gadoh nie?
adakah citernye blom abes brada blues?
sila abekan cepat2

__________________

I'd RaTheR wasTe My LiFe pReTeNdiNg !

ThaN havE To FoRGeT you FoR oNe WhoLe MiNute !!

gaara.gif                



Senior Member

Status: Offline
Posts: 414
Date:

btol tu. Hek em ! Seraso nyo mcm blom abiz lg ni jang. Guano jang a.k.a brader blues ? Ambo dok mkn kopok udg tehenti tgok cegito x abez. Copek kit smbg. Hahaha

__________________

AKU SUKA BACA KOMEN KORANG DARI CERITA..

TAPI AKU SUKA BACA CERITA KORANG DARI KOMEN...



Super Member

Status: Offline
Posts: 653
Date:

As salam & Greetings

sambung balik lah....memanyak soli iyooooo

lat2 dlm 2 minggu pastu member bro blues nama madi calling2 bgtau yg brader b ada kat rumah dia.....madi bg tau brader B nak jumpa bro blues......heran gak....nape dia ke rumah madi & x straight ke rumah bro blues.....so, bro blues tanye lah si madi nape brader B tu x trus ke rumah bro blues.....madi respond balik....abang madi & brader B member baik.....huuuh....stahu bro blues abang madi ni se mmgnya taiko a.k.a kipala gengster.....let it be lah dlm ati bro blues berkata.....pas siap +- 5 minit terus start moto zxr 1100 & gi rumah madi....walhal jauhnya +- 200 meter jerrr....ahakz.....kiranya klu dema nak hempuk bro blues senang lerrr cabut pakai moto.....

sesampai kat rumah madi....dema smuerr tgh dok irup air kopi kat laman rumah....bro blues bg salam....dema jawab & trus join dema duduk kat meja....brader B sound....sori sbb x trus ke rumah bro blues....dia nak jumpe kawan lama....abang madi....kami panggil bro Zami....sio, mula lah conversation yg berat....bro zami bg tau yg bro B ni seangkatan gan dia dlu....kaki pukul...ada klick....so on so fall.....bro zami sambung pastu....kipla dema ialah bro B ni lah....tapi...pas lebih kurang 3 tahun berkecimpung dlm dunia gengster ni tetiba bro B menghilangkan diri & lat2 dia muncul lak depan rumah bro zami gan perbezaan yg ketara....skrang berjubah, berserban, janggut panjang, muka bersih & berkereta jaguar lagi tu.....sambil ketawa bro zami berseloroh....bro B ni kena 4 nombor kot....kami serentak ketawa......

Bro B patu sambung.....x ni smuerr kurniaan Allah....Alhamdullilah.....Dia pusing aku 360 degree....sempat lah gak nak tobat.....pd masa yg sama....bro B sound kat bro zami....kau bile lak nak tobat.....umur kita dah tua dah....be bawak lah diri utk insaf.....bro zami tertunduk bila di tanye cenggitu.....utk menjaga ati bro zami....bro B berseloroh....tapi aku yakin gan kau zami.....kau mmg tinngi ilmu ugama....x cam aku dlu....idup tunggang langgang....bace fatihah pun aku x tau....tersengih balik bro zami...now the conversation turn to bro blues....

bro B direct tanya bro blues......kau tau x nape aku tanya kau dlu kampung kau & sedara mara kau dlu....walaupun kita x penah jumpe.....bro blues menggelengkan kepala...tanda x tau....bro B sambung....aku x kasyaf tapi bila aku ternampak kau....trus aku nampak musyid aku pada kau....air mata bro B dah bergenang di tepian mata dia.....kau aku nampak sebijik musyid aku.....iye lah kan pak sedara & anak sedara musti x ade jauh bezanya.....bro B terkedu pastu....bro B sambung....aku rindu gan Tuan Guru Syeikh Mohamad Amin...musyid aku....kali ini tanpa segan silu....bro B menangis....suasana bening sementara....sedu sedan & teresak-esak bro B.....dek kerana Syeikh Amin lah aku mengenal ugama....dia lah yg membetulkan idup aku yg menuju kehancuran dulu....idup aku dlu rosak....penuh gan dosa, kefasiqan & kekhurafatan.....apa yg x aku penah buat....sampaikan melacurkan org pun aku buat......semoga Allah ampun kan aku

Tapi Alhamdullilah....Allah tu x zalim....Allah mempertemukan aku gan pak sedara kau (pak lang bro blues)....bro B kata-katanya tadi kat bro blues......Almarhum Syeikh Amin lah yg membentuk diri aku setelah Allah memberi taufiq & hidayah pada aku......bro B stump jap.....lalu dia tanya bro blues....kau tau tak camna aku jumpa syeikh amin (pak lang bro blues)....bro blues cume geleng ka kepala......emmm....bro B bergumam

Cara aku bertemu gan syeikh amin bukan cara yg elok....pertemuan aku gan dia bermula gan kekasaran....kami bergaduh....entahlah...menunduj bro B sambil mengelengkan kepala dia bila menyebut bergaduh gan arwah pak lang bro blues.....kendiannya bro B mennatap trus ke arah bro zami....sambil bertanya....zami kau ingat x lagi yg kita nak hempuk org tua gan cucu dia kat pertama komplek dlu.....waktu tu kita gan si lanun....bro zami cam blurr2 je nak ingat kan balik apa yg bro B bg tau tadi.....bro B berkata....iyelah susah kita nak ingat.....kita dlu byk belasah org....api kali ni musti kau ingat.....sbb kita x dpt belasah org tua tu & kau & aku terkejong tanpa sebab....si lanun lak dah terperosok kat tepi lif....bro zami trus ingat bila bro B bg tau cam tu....iye lah...org tua cam ada ilmu tinggi lah....pas kita dah dapat gerakkan badan....cube cari org tua & x jumpe2....bro zami sambung.....apa kena mengena gan org tua tu gan cete kau tadi.....bro B jawab....org tua tu lah yg jadi tok guru aku pastu....bro zami seolah2 terperanjat sambil berkata....betul ke B

Tapi sblum tu cete dia cenggini...bro B berkata kat bro blues.....pada masa tu kami bertiga....i.e......bro B, bro Zami & sorang kawang dema yg digelar lanun....tgh melepak kat pertama kompleks pas buat 1 keje jahat (bro B x bgtau lak keje jahat apa)...si lanun lak dari tadi dok toggak air setan & dah mabuk....perangai si lanun ni dah x blek kontrol....dia selamba aje melalak menyanyi tanpa menghiraukan org lalu lalang.....mak mase tu lah pal lang lalu & apabila melihat si lanun tu melalak.....org tua menggelengkan kepala.....si lanun prasan yg pak lang mengglengkan kepala....lalu menempik e arah pak lang.....namun pak lang x mau amik pot....jln trus gan cucu dia.....anah abg sedara bro blues yg kami panggil abang long.....lanun naik angin sbb pak lang wat dek aje....lalu di berlari sambil menolak org tua tu....pak lang ni bukan aje terkenal gan ilmu ugama tapi bab persilatan pun dia terer....x bergerak org tua tu walaupun di tolak gan kuat oleh lanun....

eeemmm....sambung kendian je lah.....nak siap solat jemaat

Wassalam

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

bro blues kena sambung cepat cepat ni....

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

Walaikumusalam ....

aduhhhhhh ... kena tunggu lagi nie bro ...

 

(saje je posting cam nie ... untuk menunjukkan aku dah bace thread nie .. he he he biggrin

marah ICU .. aku buat posting hampeh .... ha ha ha ha ha)



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 653
Date:

kite sambung yerrr.....

melihatkan pak lang x de apa2 walaupun di tolak......lanun kendiannya berlari sambil memberi flying kick kat pak lang......org tua tu mengelak lalu di letakkan cucunya jauh ckit....sbb dia tau sayembara telah bermula.....lanun kembali berdiri tegak selepas flying kick dia x mengena....bro B & Zami dah siap sedia kalu2 member dia si lanun x dpt makan pak lang.....pak lang menuju ke lanun gan pantas (mungkin jurus telapak angin....yg ni bro blues mmg slalu nengok pak lang buat.....berlari gan tumit x cecah bumi....klu sapa2 yg amalkan akan berjalan seumpama kucing i.e. jln x berbunyi).....terperanjat si lanun gan tetiba pak lang dah betul2 depan muka dia......gan 1 hentakan kat susuk lanun....si lanun tertunduk....x melengahkan masa...pak lang menerajang si lanun....maka tercampaklah lanun kat sisi pintu lif....bro B & zami trus menerejah namun se mcm ada kuasa yg membuat kaki dema melekat & x dpt bergerak.....ketika tu pak lang se akan2 menunujuk jari sebagai tanda amaran....org tua tu mungkin x mau melanjutkan pergaduhan tadi......dia kendiannya mengambilkemabli cucunya & beredar dari ctu

Selepas kelibat org tua dah x de maka barulah brader B & zami dpt bergerak....dema trus mencari org tua tu....tapi x kenampakkan...dema kendiannya balik mendapatkan kembali si lanun yang terbaring kaku.....di pendekkan cete si lanun terdampar kat ICU +- dlm 3 minggu sbb tulang rusuknya patah & menikam paru2 belah kiri....brader B kendiannya sambung.....aku pd masa tu x berdendam sbb secara logik bukan senang nak cari org tua tu kat KL yg penuh gan org....maka aku let it be....

Di tentukan Allah....ketika brader B melawat salah sorang kawan dierrr yg kawin kat negeri kelahiran bro blues tapi kampung yg berlainan.....maka dierrr ternampaklah pak lang sedang bersalam gan bapa kawan dia (bapa pengantin).....trus dendam kesumat & panas baran dierr meluap2....emmm...setan dah menguasai aku masa tu...kata brader B ke bro blues.....aku trus cari kawan aku (pengantin) lalu bertanya sapa org tua yg baru bersalam gan bapa dia tadi....kawan dia bg tau tulah Imam kat kampung M & jadi tuan guru yg mengajar kat sejid kampung ni....walaupun dah diterangkan demikian....perasaan marah brader B masih meluap2....amarah dah menguasai diri dia....dlm benak fikirannnya cuma mau belasah org tua tu....klu mati pun org tua tu dia x kisah....begitu sekali nawaitu amarah brader B......gan secara senyap dia mengintai kereta apa yg di naiki oleh pak lang & mengekorinya sampai ke rumah pak lang.....ketika tu brader B ada 3 org kawan lain yg dia ikut & salah sorang antara dema ada mempunyai pistol & kawan brader B g mempunyai pistol tu dah bersedia meletupkan pistol dia ke arah pak lang....

Dlm bercerita gan tetiba bro blues ternampak air mata brader B bergenang......brade B menyambung....korang tau x dlm dok aku ligan kete pak lan tu tetiba 1 kejadian yg cukup aneh berlaku.....kami nenguk tiba2 ada 1 tanda batu mengatakan "Selamat Datang ke Bandar Batu Pahat Johor"....Ya Allah...dengusan brader B kami dengar.....rupanya kami telah disesatkan oleh Allah begitu jauh agar kami x dpt mengapa2kan pak lang....bayangkan camni kami yg cuma memandu 5 minit boleh pegi sampai 97 km jauhnya....kami tanya org kat batu pahat ttg kampung M....dema kata kat sini x de kampung M.....masih lagi aku tak membuka pintu hati aku masa tu.....walaupun telah Allah pamerkan kekuasaan Dia & keburukkan aku....dendam & amarah aku masih menyala & aku berjanji masa tu.....x kira apa pun....aku akan bunuh pak sedara kau (pak lang)

Brader B kendiannya stop bercete agak lama juga....kami termanggu2 menunggu cete brader B.....brader B tetiba gan tanpa segan silu teresak2 menangis sambil mengatakan Ya Allah.....aku rindukan mursyid ku.....ambil lah aku sekarang Ya Allah.....agar aku dapat bersama2 gan musyid ku....Ya Allah aku mohon kepada Kau percepetkan kan Kau mengambil nyawa aku ni.....kami kaget gan senario tadi.....barde B kendiannya tertunduk & sekelumit kendiannya terdengar laungan Azan menandakan waktu zohor telah muncul.....kami berempat berangkatlah ke sejid kaws kami utk berjemaah solat zohor.....

so, sampai sini dulu....bebila nanti bro blues sambung....

Wassalam

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

jauh tu sampai 100km dlm masa 5 min...betul2 Allah nak selamat kan pak lang bro blues....klu tak mesti kena tembak

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

aduhhhhh ....... sambung lagi bro ..... kena sabar jugak la niii ...

(meronta2 jiwa ini .. untuk mengetahui apa yang berlaku selanjutnya ...)

cam cerita bersiri la bro blues.... biggrin



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

bersiri pun takpe janji ade cerita....

jgn jadi bersiri tapi tak sambung sambung

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Member

Status: Offline
Posts: 17
Date:

aduhh.. seksanya tertunggu-tunggu cite ni

__________________

Hidup ni susah,(susah betul)lagilah susah kalau kita semua jalan lurus bendul,kalau ada susah yang timbul,sah pening kepala tapi jangan huru-hara fikir betul-betul..! 



Super Member

Status: Offline
Posts: 653
Date:

iyo lah apesal lah kalu bro blues menulis cete musti bersambung2.....x bes lah cenggini....buatlah sipnosis je lah kan.....ahakz....klu bro blues tulis cara summary nnti byk lak yg bertanya....betul tak.....iyo kan ajo lah

ok2....let us continue......

Masa solat zohor tu kat sejid berdekatan kaws perumahan kami....kebetulan yg jadi imam adalah ayah bro blues...di pendekkan cete....bro B punya lah berpelukkan gan ayah bro blues seakan2 bapa sendiri....lupo lah plak....ayah bro blues ni sekali pandang sebijik gan abang dia (pak lang bro blues)....iyo lah dema kan adik beradik....kebetulan ayah bro blues membesar & belajar terus gan abang dia....dek kerana kesibukkan ayah bro blues aritu...so, dia x dpt lah membri layanan sgt ke bro B....so, cete jumpe ayah bro blues kite end kat sini je lah......

Berbalik cete bro B nak mengapa2kan pak lang dia bercete ketika kami makan tgh ari kat warung.....bro B lepas di sesat kan perjalanan dia trus menyimpang dendam....namun pasrah pada aritu utk balik ke keyel sbb ada urusan kerja jahat dia kena laksanakan mlm tu....bro B bg tau pas keje jahat dia dah abis....dia gi enjoy gan kenkawang dia....air setan ntah brapa byk di teguk pun dia x kira.....mlm tu dia sakan mabuk...balik oun berpapah....tau2 bile sedar ada 3 pompuan bertelanjang bergelimpangan kat katil dia....bile dia kluar dari tandas gan tetiba muka pak lang terpampang.....setan mula menghasut supaya dia menghabiskan kan aje riwayat pak lang....kemarahan dia meluap2 bile teringatkan pak lang.....trus je dia cari kenkawang dia utk gi cari org tua tu....bro B kata x yah susah aku nak cari kekawang aku.....dema smuerrr tunggang langgang bercampur pompuan kat hall aparment rumah bro B.....dema smuerr dikejutkan sambil bro B bg tau dierr ada projek besau.....

Bro B select 3 org & ketiga2 dema jenis ganas & takde belas ikhsan....senang cete ati kering.....pkl 4 pg dema berangkat & sampai kat kpg M +- 6 pagi.....dlm dok cari kete yg dipakai pak lang dema terserempak gan sekumpulan org on the way gi sejid utk solat subuh berjemaah.....tapi yg herannya dema smuerrr lelaki & berjubah serta berserban serba hijau.....bro B bertanyakan pada jemaah tadi ttg rumah pak lang....salah sorang berkata rumah pak lang kat sebelah balairaya tapi dia mengatakan pak lang skrang slalunya kat sejid masa ni & sempat gak org tadi berpesan "Marilah kita menuju kebaikan agar tak kerugian di akhirat & jgn lah menyakiti org yg Allah sayang sebab ianya juga menyakitkan ati serta bermusuh gan Allah..." abis jerrr org tu cakap camtu bro B trus bg penampor....tapi yg herannya penampor bro B tu cam tampor asap/angin walaupun mmg tepat penampornya ke muka org tadi....jemaah tu tetiba menghilang ntah kemana....bro B mengatakan....Allah telah tunjukkan aku sekali lagi masa tu tentang peringatanNya tapi dek kerana pengaruh air setan yg masih melekat membuat aku makin berdendam.....

Dema gi sejid yg dinyatakan jemaah tadi sambil menunggu di perkarangan sejid & ketika tu gak pak lang & beberapa jemaah tgh perform solat subuh berjemaah.....abis solat bro B nenguk pak lang mengaji lak....dierr ajak kenkawang dierr supaya belasah pak lang kat dlm sejid aje....tapi gan kuasa Allah kenkawang bro B di tido kan & tak bangun2 bile dikejutkan.....bro B nekad dierr gi sesorang sambil memegang parang....dlm dia menaiki tangga sejid terderngarlah dia pak lang mengaji membaca surah Ar-Rahman gan suara yg cukup merdu & menyentuh jiwanya....terjelepuk bro B mendengarkan suara pak lang....parang dierr melenting kat batu marmar sejid & mengeluarkan bunyi dentingan besi yg kuat.....gan tak semena2 bro B mendengar suara pak lang...."Masuklah nak....rumah Allah ni sentiasa terbuka kpd sesapa saje walaupun org tu mempunyai niat yg jahat & truskan lah nak niat tu....pak cik rela & pakcik sentiasa berdoa supaya dosa2 anak di ampunkan oleh Allah & ketahuilah nak Allah tu kan Maha Penyayang, Maha Pengasih & Maha Pengampun....terhenti seketika....pak lang bersuara kembali...smoga perbuatan anak terhadap pak cik nanti Allah akan ampun kan....bro B terpana & musykil gimana niat jahat nya diketahui oleh Pak Lang......

Sekelumit kendiannya pak lang muncul depan bro B gan wajah berseri2...pak lang memagut bro B supaya berdiri....Ya Allah bro B mengatakan tubuh pak lang cukup lembut tapi kuat mengangkat dierrr supaya berdiri & pekara yg paling touching pada bro B ialah ketika pak lang mencapai parang bro B yg tercampak lalu di berikan semula kpd bro B...pak lang bersuara.....truskan lah nak niat kamu tu...pak lang rela & pak lang memaafkan kamu atas perbuatan kamu nnti terhadap pak lang.....Ya Allah bro B menyemburkan ayat yg tak penah dilontarkan selama ini....Ya Allah.....aku menyesal....Ya Allah...aku takut Ya Allah.....neraka mana nanti kau campak kan aku nanti...etc bro B teresak2 menangis di depan pak lang....kendiannya pak lang cam sorang bapa memeluk bro B sambil mengatakan....jgn putus asa gan Rahmat Allah....berusahalah utk kembali ke jalan yg di redhai...Allah tu tak zalim & Dia sentiasa membuka pintu tobat pada hambaNya utk bertaubat....maka episod idup bru bro B tempuhi...pastu dierr bersungguh bertaubat & stay gan pak lang sebagai anak murid yg paling setia....oooo iyo lupo lak....kenkawang bro B yg tertido tadi telah dihantar pulang oleh sorang lagi murid pak lang....dema tido tak sedarkan diri sampaikan murid pak lang tadi terpaksa tinggal dema kat tepi jln pas tol sg besi...murid tdi balik gan kete 1 lagi yg mengiringi murid tadi.....

so ni lah cete sorang bouncer menjadi sorang murid yg paling setia kepada Al Allamah Al Hafizan Al Afdhalan Al Zuhudan Al Mutawatir As Syeikh Muhamad Amin bin Al Allamah Al Hafizan Al Khanaah As Syeikh Abdul Manaf pengasas pondok As-syarikin Al Ahmadiah

carry on bace klu interested klu cam ampeh just ignore

Wassalam & Wallahualam
bro blues


__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

Alhamdulillah .... abis jugak cerita bro blues .... begitulah kehendak Allah ... memberi hidayah dan petunjuk kepada yang dikehendakiNya ... dan bagaimana bro blues menceritakan perkara benar tetapi agak misteri .. sebab ... insan2 zuhud dan tuan guru memang banyak kelebihan dan keistimewaan yang Allah kurniakan kepada mereka ...

(bro blues ... posting bro blues nie .. x hampeh pon .. malah berisi dan memberi pengajaran kepada kita semua ... usahlah merendah diri sebegitu sekali ... Insya Allah saya dan geng2 yg lelain .... akan senantiasa  membaca posting2 yang bro blues buat .. sebab ... kekadang ... minda dan ruhani kita juga perlu diisi dengan cerita2 yang baik begini ....)

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Senior Member

Status: Offline
Posts: 419
Date:


Assalammualaikum wbt..

Wahh..lama betul tak baca pengalaman dari Bro Blues..

Sesungguhnya Allah itu benar2 Maha Besar..tersentuh hati bila membaca...

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

akhirnya dapat jugak mengetahui kesudahan...

Bro blues ade cite lain lagi tak...

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Member

Status: Offline
Posts: 17
Date:

Salam, Bro.. mmg best crite2 bro, kalau boleh dipanjangkan lagi crite2 mcm ni. Terima kasih Bro.

__________________

Hidup ni susah,(susah betul)lagilah susah kalau kita semua jalan lurus bendul,kalau ada susah yang timbul,sah pening kepala tapi jangan huru-hara fikir betul-betul..! 



Veteran Member

Status: Offline
Posts: 41
Date:

terkenang zaman kegemilangan GC.....mase ni best kan....x kira sapa open thread ada jerrr komen2....suasana idop masa ni....mana bro blues skrunk ekkk.....ahakz

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

betul tu ... saya masuk GC 2010 ... masih meriah dgn otai otai

wolopon saya masa tu masih `dungu' dengan ke berutalan GC ..

er ...... purak purak tanya pulak my erest docter Hariis 71 ni kan kan kan ....

ala .. maca clark dan suprman .. org yg sama .. watak berlainan ...

maaf jika perumpaan x masyuk .. atau x bertepatan ....

saje jer ....

(banyak cerita bro blues yg masih dalam ingatan ...

diantaranya .... sewakru bro blues masih muda dan belajar di luar negara ...'dan hampir menikahi mualaf  org putih yang lawa

tapi x kesampaian kerana kemalangan kapalterbang (kapalterbang terhempas ....

x ingat nama Islam orang putih tu .... jenazah beliau eluk dan memamng Al Quran

... ingat kan kan kan ,...



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Senior Member

Status: Offline
Posts: 252
Date:

Knape kite baru terbaca cerita bro ni..
Hmm.. Cerita yg bgus.. 2012 kite ni msih di. Mana?
Kipidap bro.. Lau de cite lg.. Tepek la lg..


__________________
Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard