Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: olowww kengakwan...


Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:
olowww kengakwan...


asalam semua smile

hihihi saje je reza nak luahkan pasaan yang perasaan tak habis2 ni...

reza pelik...mimpi berulang..siap bersambung macam cite sinetron lagi....reza mimpi jumpa lelaki (bakal suami)

mimpi pertama....

reza datang mcm kat kedai ke rumah la...ade pompan dalam pertengahan umo tu, die senyum je kat reza..bile reza tnya.."makcik..mana dia?"

makcik tu senyum dan jawab.."awak tunggu jap ye..die tengah buat solat sunat..kejap lagi die keluar.."

(makcik tu sangat cantik..putih..tudung hitam...senyuman menawan...ehhh aku puji makcik tu...tapi aku tak kenal sape die..kenapa aku rase laki yang aku tunggu tu bakal somi aku?)

pastu aku tesedar.....

mimpi kedua berlaku beberapa hari selepas mimpi pertama...

mimpi yang sama...sedangkan reza tak fikir pape pun wktu nk tidur tu....

mimpi ketiga....

reza tengah perhatikan sorang lelaki buat keje...hensem wwoooo evileye putih..tinggi..muke die memang sedap mata memandang...die tak bercakap pape pon ngn reza yang tgh perhati die buat kje..tak lama..makcik tu datang (yang mimpi pertama dan kedua)...

laki tu masuk ke belakang....makcik tu berbual dengan reza..nak tetapkan tarikh..yang bengap nyer..reza boleh setuju jek!!

pastu makcik tu buka tudung..baju reza..die cek sume badan reza...no

ape menda ni???aduhaiii..biler terbangun tido...tgk jam..tengah malam...dlm 4lbh...

ntahlah....kalau die tu bakal somi reza...mcmne ngn bf sekarang?kesian nyer...tak kan nk putus?dah rancang2 ni disbeliefdisbelief

Deja Senti: perasaan ini merujuk pada sesuatu "yang sudah dirasakan". Hal itu merupakan fenomena kejiwaan dan para peneliti meyakini bahwa sesuatu yang telah dirasakan di masa lalu itu sangat mirip dengan yang dirasakan saat ini. Kesamaan pada kedua pengalaman tersebut membuat seseorang merasa bahwa dia telah merasakan hal yang sama di masa lalu.

Deja Vecu: suatu perasaan bahwasanya segala sesuatu yang sedang terjadi baru saja itu identik dengan apa yang terjadi sebelumnya serta satu gagasan tidak wajar tentang apa yang akan terjadi berikutnya, diterminologikan sebagai Deja vecu. Seseorang yang mengalami perasaan Deja vecu mengklaim telah mengetahui apa yang sedikit lagi akan terjadi dan kadang kala merasa telah mengingat hal tersebut.

Deja Visite: Bentuk Deja vu ini merupakan suatu perasaan pernah mengunjungi suatu tempat yang benar-benar baru. Seseorang yang mengalami bentuk Deja vu ini mengklaim memiliki pengetahuan tentang sebuah tempat yang belum dikunjungi. Seseorang mengklaim mengetahui letak geografi suatu tempat, ketika dia belum pernah ke sana dalam kenyataannya. Deja visite dicirikhaskan dengan sebuah pengetahuan tidak wajar tentang suatu tempat yang belum pernah dikunjungi.

(DIPETIK DARI SEBUAH FORUM...)

 

AAAHHHHH......PENING....PENINGGG...DI KAMPUNG HAI PENING LALAT!



__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

Wa salam..

Apa yg ko pening2 ni Ariza che wan oii?.. apsal ko kata lelaki yg muncul dalam mimpi tu sebagai bakal suami?.. padahal ko sendiri yg kata ko dah ada bf yg serius, dah siap rancang2 pulak..

Young Ariza wrote:
______________________________________________________________

kenapa aku rase laki yang aku tunggu tu bakal somi aku?

______________________________________________________________

sebaiknya ko berhati hati dgn mimpi2 macam ni, takut kalau dalam mimpi terbuat perjanjian dgn jin.. mungkin ko nampak diorang(yg dalam mimpi tu) macam jin Islam yg baik beriman, tapi itu jin.. sedangkan manusia yg kita nampak ni pun kita tak tau diorg ni beriman atau tak, ramai yg pakai tudung, pakai kopiah, pun kita tak tau perawakkannya, baik atau munafik, ini pulak jin yg ghaib..

jgn sebab mimpi, ko mintak putus dgn bf ko tu pulak, lagi2 kalau ko dah mula kenal orgnya memang baik walaupun tak perfect macam yg muncul dalam mimpi tu..

memang mimpi para nabi2, org2 soleh dan solehah tu ada sebahagiannya berupa petunjuk dan hidayah, tapi tanyalah diri sendiri, kita ni termasuk ke dalam kategori macam tu?.. terutama ko ariza yg ada sejarah keluarga dgn hal2 ghaib ni..

tapi haku ni pun bukannya pandai pun dalam hal2 macam niblankstare, pendapat aja.. ko lebih tau dari haku dalam hal2 ghaib jin ni kan?..




__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:

betul la joi...aku memang tak ler nk putus..nk cite ngn die pon tak berani...
sebab takut die kechiwa..huhuhu

ibu cakap..jin islam a.k.a bunian...

kan sebelum ni reza penh mimpi diusung atas tandu..dibawa ke majlis kawen..
ade lelaki pkai bju kuning tunggu kat ats pelamin..
semua yg kat kenduri tu pkai bju wane putih dn bertudung labuh...

sekarang ni, ibu tnye...reza jawab apa wktu mak die tetapkan tarikh?
reza senyum dan angguk..reza ckp..tak kisah...
***tapi wktu dalm mimpi...reza ade terpikir..npe makcik ni buat mcm aku takde mak ayh jer?
paham tak...die pinang aku..tetapkan tarikh dgn aku jer...

aihh aku da risau ni taw....sebelum ni aku putus tunang...
org kata kena pelalau (buat org)
tpi biler berubat..ustz tu cakp...'org depan rumah' aku tu mint kat aku
sebab tu tak bg aku kawen...

__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

Betul ke ustaz? Sebab kalau ustaz, selalunya dia takkan menuduh individu secara detail, 'tu ha tok imam ke-2 masjid Nur Iman yg minat kat awak, dia block jodoh awak. supaya awak kawen dgn dia.'no Kecuali dia akan kata, 'jodoh awak ni dihalang, sebab ada org yg suka kat awak, InsyaAllah kalau diizinkan Allah, dia akan tawarkan sihir penghalang jodoh tu, dan ko jgn risau, kalau dah sampai ajal, jodoh yg Allah tetapkan, siapalah yg dapat menghalangnya? Kalau belum sampai, siapalah yg dapat mempercepatkannya pulak melainkan Allah?..aww

Pasal mimpi tu Riza, lagi sekali berhati-hati, mungkin ko akan buat perjanjian dgn jin, (apa buktinya ia Islam? Ada tulis ke dalam IC?) mesti ko pernah dgr, ada org yg dah kawen, mengandung, semua dah konfirm, dah beli barang2 baby, tinggal nak tunggu hari kelahiran aja, tup2 lagi berapa hari nak melahirkan, dia mimpi ada makcik tua, bidan datang, dalam mimpi dia bersalin dgn dibidankan makcik tu.

Bangun pagi esoknya, perut dah kempis, anak yg dikandung 9bulan dalam perut dah hilang, padahal bukti, rekod klinik semua ada. Isk kesian betul, susah payah mengandung, hilang macam tu aja.  Aku tak berani nak kata, tapi ada kemungkinan tak, dia, suami atau ahli keluarganya yg buat perjanjian dgn jin, dalam sedar atau dalam mimpi?..no



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:

uiihhh ijoiii....serem...harap2 tu sume mainan tido je....

__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

Seram ke?.. Aku tengok macam karangan budak sekolah tahun 5 aja..confuse



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 1014
Date:

oooo..ko dh mimpi "......"

ok..ko dh masuk alam dewasa skang...

welkam...

ahahahaha...

__________________
DuLu AkU SuKa TgK AvAtAr Aweks_HapPy nGaN pHiA PuNyEr LeLaMeR... DuLu AkU SgT sUkE mKN DoNaT.. SkAnG AkU TaNaK jAdI pEnAkUt..


Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:

aah...dah dewasa...biggrinbiggrin



-- Edited by young areza on Friday 30th of November 2012 05:19:39 PM

__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

chikun wrote:

oooo..ko dh mimpi "......"

ok..ko dh masuk alam dewasa skang...

welkam...

ahahahaha...


 

Wahai incik Chikun a/l Jimmi Pelikat, istilah 'mimpi' dewasa tu adlh bagi org lelaki. Kalau bagi org perempuan yg suci murni macam Mat the Nyahtics tu pulak bukan 'mimpi', tanda dewasanya adlh setiap bulan ia akan dikunjungi tetamu yg konsisten datang setiap bulan, kecuali disebabkan beberapa faktor yg tidak dapat dielakkan.biggrin Malah bulu ketiak beliau juga akan mula tumbuh tanpa dapat dikawal, kira2 sepanjang 2 setengah inci sejam.no

Begitu seperti yg dikatakan pakar sakit nyah, GaBRiEL Tunyuk.aww



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Member

Status: Offline
Posts: 10
Date:

Teacher: If I had seven oranges in one hand and eight oranges in the other, what would I have?
Student: Big hands.
www.aliexpress.com/store/product/kid-brand-taurababe-autumn-winter-baby-girl-pants-freeshipping/109717_939280911.html

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 945
Date:

Ijoi wrote:
chikun wrote:

oooo..ko dh mimpi "......"

ok..ko dh masuk alam dewasa skang...

welkam...

ahahahaha...


 

Wahai incik Chikun a/l Jimmi Pelikat, istilah 'mimpi' dewasa tu adlh bagi org lelaki. Kalau bagi org perempuan yg suci murni macam Mat the Nyahtics tu pulak bukan 'mimpi', tanda dewasanya adlh setiap bulan ia akan dikunjungi tetamu yg konsisten datang setiap bulan, kecuali disebabkan beberapa faktor yg tidak dapat dielakkan.biggrin Malah bulu ketiak beliau juga akan mula tumbuh tanpa dapat dikawal, kira2 sepanjang 2 setengah inci sejam.no

Begitu seperti yg dikatakan pakar sakit nyah, GaBRiEL Tunyuk.aww


 tengah  boring2 ni... (banyak kije sebenornye tapi malas nak buat.. heheee..)

err... aku tak hengat biler.. ada sekali tu aku terbaca la kat 1 site ni. dia tgh bincang pasal air mani, air mazi air wadi sumer2 la. pasal mandi wajib & yg sewaktu & berkaitan dgn nya la...

ada 1 stetmen yg aku nak ulas balik kat sini. gadis2 @ perempuan pn ada mimpi tutttt jugak tau. mimpi cm org laki la. cuma tak banyak & tak selalu. ada sesetengah je. mimpi tu jugak mengakibatkan kebasahan bukan saja air liur atau air hidung tapi jugak pemprodusan air yg mewajibkan disirami & dibasahi dgn air mutlak.

dan mcm kata ijoi la, mimpi tu bukan tanda dah dewasa melainkan kedatangan teman kesakitan setiap bulan. tapi kalo dah dewasa tu memang patut2 la ada kegatalan utk bermimpi sebegitu rupa.

hehee... tapi aku tak de ekkk mimpi2 cenggitu..

eh.... aku gadis ke? hmmm...



__________________
aku tak kacau korang, korang pun jangan kaco aku haaa... kalo tak siap korang..


Warga GENG-CERITA

Status: Offline
Posts: 892
Date:

Mengikut pengalaman aku la rasenye bakal laki ko nanti mesti hensem macam man belon rajalawak

__________________
buduh cam lembuuu


Senior Member

Status: Offline
Posts: 168
Date:

pelik2 je mimpi hang nie kak rezaaaaa

__________________

AKU BERCITA-CITA MAHU MENJADI ORANG KAYA

DI DUNIA DAN DI AKHIRAT. INSYA ALLAH...

Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard