Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Semua betina.. Apa dia???..


Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:
Semua betina.. Apa dia???..


Teka-teki lembam datang lagi!.. (sebut macam Mat Sentul dalam iklan tora.)

Kalau korang sungguh lawa dan hensem, meh la jawap teka-teki taraf ribena aku ni..

 

 

Apa benda yang ada cuma jantina betina aja,

jantan langsung takde, tapi ia sentiasa membiak setiap masa tanpa perlu ada yang jantan?..

 

Jawab laa jawab laa..wink



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Senior Member

Status: Offline
Posts: 437
Date:

oleh kerana teka teki ko bertaraf ribena

haku pn terpaksa menjawab secara ribena jgak...

jawapan nya ialahhhhhh.....

nyah2 ciritan di lorong taib andak....

sume nye betino belako...

btol x jawapan ribena haku....


__________________

kemarahan adalah keadaan di mana lidah bekerja lebih cepat daripada pikiran, dan tindakan lebih cepat dari nurani 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

ape punya soklan niii ...

kacang jerk ...

pasal aku bukan dari spesis .. lembam tahap rabenaa ..

maka ... dengan sukacita-cita aku x nak jawab ....

x nak x nak .... nko pakse macamane pon .. aku x nak jawab ....

 

 

(hek elehhhh .... ijoi ijoiii .... siput ba alif ba ya la ...

kan kan kan ...? upah!! upah aku mane? )



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 4534
Date:

bukan siput la.. lintah...

__________________





Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:

burung kakak tua la...
burung tu jantan betina memang BETINA belaka...
nape??
sebab..MANE ADE BURUNG ABANG TUA...ye tak??hahahahahha

__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

Lintah semua betina ker?..

Yang Ariza nyer jawapan tu boleh pakai tarap gonjengnya tapi dalam konteks teka-teki aku ni, tu bukan jawapannye.. (pergh ayat..biggrin)

Jadi sila cube lagik.



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

oiitt ijoiii ... aku jawab tuu x betol ke ...

aduiiiiii .... siput yg merayap tuuu x betol ke???

ke obor obor ... he he he he ...

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 1014
Date:

ayam yg pak badaq bela lh jwpn dia...

pasal ayam yg pak badaq bela semuanya betina...

kan....

kan...


haha...

__________________
DuLu AkU SuKa TgK AvAtAr Aweks_HapPy nGaN pHiA PuNyEr LeLaMeR... DuLu AkU SgT sUkE mKN DoNaT.. SkAnG AkU TaNaK jAdI pEnAkUt..


Super Member

Status: Offline
Posts: 570
Date:

jwapannye tetikus (mouse)

beliau seorang betina. walaupon beliau tidak mempunyai pasangan, namun beliau tetap boleh membiak...

amacam ijoi? betul tak jawapan aku yg betul ni?



__________________

kuro vs shiro



Veteran Member

Status: Offline
Posts: 57
Date:

salam kepada incik Ijoi,jwpan kpda teka-teki taraf ribena ni...............rsenya klau ikut fakta sains biologi,jwpan nye adalh sel,klau ikut taraf ribena ni x tau la den yo



__________________

Jeongmal Saranghaeyo Lee Hyun Woo.........................



Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

suha wrote:

jwapannye tetikus (mouse)

beliau seorang betina. walaupon beliau tidak mempunyai pasangan, namun beliau tetap boleh membiak...

amacam ijoi? betul tak jawapan aku yg betul ni?


 

Ding ding ding ding ding!

Jawapan anda encik suha binti sarupami, adalah salah sama sekali oyeahh..

Setelah puas aku membelek2 tetikus aku ni, aku raba2, aku hidu... Aku tak dapat menemukan apa bukti yg tetikus ni seekor betina..

Jadi jawapan salah..



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

AnkDara Kebabom wrote:

salam kepada incik Ijoi,jwpan kpda teka-teki taraf ribena ni...............rsenya klau ikut fakta sains biologi,jwpan nye adalh sel,klau ikut taraf ribena ni x tau la den yo


 

Cik AnkDara, jawapan ni bertaraf sains biologi, disebabkan teka-teki den ni bertaraf ribena aja, jadi jawapan salah oyeah..

Jom den belanja makan?



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Veteran Member

Status: Offline
Posts: 57
Date:

Maap ye encik Ijoi, ummi sy x bagi kluar dgn lelaki x dknali,jd batalkn shja niat encik yg suci murni itu



__________________

Jeongmal Saranghaeyo Lee Hyun Woo.........................



Super Member

Status: Offline
Posts: 4534
Date:

Ijoi wrote:

Lintah semua betina ker?..

Yang Ariza nyer jawapan tu boleh pakai tarap gonjengnya tapi dalam konteks teka-teki aku ni, tu bukan jawapannye.. (pergh ayat..biggrin)

Jadi sila cube lagik.


 

Laaaaa.. ko tak taw ke yang lintah hanya 1 gender sahaja..
Lintah tak perlukan jantan untuk membiak..
Ko boleh kerat jari aku kalau aku tipu..
Gi tanye orang2 yang buat bisnes ternak lintah.. 



__________________





Modestos

Status: Offline
Posts: 3401
Date:

Soalan teka-teki tahap kongkang.. maka tahap kongkang jugak la aku menjawap..

Jawapannya ialah "Pokok Getah!"..

Sebab semua pokok getah tu ko gelarkan 'betina'.. sbb ianya amat suka diraba-raba.. sehinggakan Omputih pun gelarkan ianya Rubber Tree..

Selain itu.. sebagai betina, pokok getah juga mampu mengeluarkan susu.. susu getah! biggrin

Ko nk kata jawapan aku ni salah lagi ke? bleh



__________________

"Sejahat-jahat manusia, adalah sebaik-baik jin. Sejahat-jahat jin, adalah sebaik-baik Mister Rie.."



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

he he he he ... lembab lembam aku yg senantiasa lembab nih ponn ...

taw la ... pokok getah tu .. sememangnya mengeluarkan susu ...!!!

hatta tidak mempunyai buah susu sekali pon ... susu senantiasa tetap  mengalir ...

akan tapi ........ kalo budak ijoii nie setuju dengan fakta incik GabRiEL tunyut nihh ...

memang aku luku mpat ploh das kat buah beliau .. eh silap ..... buah pinggang beliau ....

siap laaa nko yer ...   (memetang beliau moderator ... siap la nko)

 

 

nie incik Mat Matematik ....

lintah tu ... mane ade jantina ...

aku x nampak kejantinaan beliau ...

sungguhhh!!!

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 1014
Date:

nih aku jumpa dalam blog indon...(tp aku bukan indon ye..haha)


Jan
15
Betina Semua
kusumawati

Oleh : Kusumawati


Amir : Din, kamu tahu gak, binatang apa yang semuanya betina, gak ada jantannya?
Udin : Setahu aku, gak ada tuh jenis binatang yang gak ada pejantannya. Pastilah ada yang jantan dan ada yang betina.
Amir : Akh, masa kamu gak tahu sih! Coba kamu tebak!
Udin : Ng binatang apaan yah! Nyerah deh!
Amir : Buaya. Kan gak ada Pakaya.
Udin : Grrrr!!!

 

hahaha.... 

 

kalo xpaham tanye pak badaq...pasal dia mmg asal lombok...

 

haha..



__________________
DuLu AkU SuKa TgK AvAtAr Aweks_HapPy nGaN pHiA PuNyEr LeLaMeR... DuLu AkU SgT sUkE mKN DoNaT.. SkAnG AkU TaNaK jAdI pEnAkUt..


Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:

badda2 wrote:

he he he he ... lembab lembam aku yg senantiasa lembab nih ponn ...

taw la ... pokok getah tu .. sememangnya mengeluarkan susu ...!!!

hatta tidak mempunyai buah susu sekali pon ... susu senantiasa tetap  mengalir ...

akan tapi ........ kalo budak ijoii nie setuju dengan fakta incik GabRiEL tunyut nihh ...

memang aku luku mpat ploh das kat buah beliau .. eh silap ..... buah pinggang beliau ....

siap laaa nko yer ...   (memetang beliau moderator ... siap la nko)

 

 

nie incik Mat Matematik ....

lintah tu ... mane ade jantina ...

aku x nampak kejantinaan beliau ...

sungguhhh!!!

 


 amboi incik badariahhhh...apekah unsur-unsur kenyataan diatas...

sampai kan tak dapat meluku buah pingang ijoi...

lintah punye jantina pun diperiksa..tak cukup2 lagi ke kambing yang da keguguran tu belakang umah..

lintah pon nak dibedal...



__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

GaBRiEL wrote:

Soalan teka-teki tahap kongkang.. maka tahap kongkang jugak la aku menjawap..

Jawapannya ialah "Pokok Getah!"..

Sebab semua pokok getah tu ko gelarkan 'betina'.. sbb ianya amat suka diraba-raba.. sehinggakan Omputih pun gelarkan ianya Rubber Tree..

Selain itu.. sebagai betina, pokok getah juga mampu mengeluarkan susu.. susu getah! biggrin

Ko nk kata jawapan aku ni salah lagi ke? bleh


 

Hoh! Memang dasar pakar sakit nyah puan GaBRiEL tunyuk ni!.. Tau aja beliau kalau pasal jantina2 tersembunyi ni semua.. (mentang2 laa ni idea asal beliau, memang la dia tau..)

Yeaaasss .. Inilah jawapan taraf ribena yg haku cari.. Betullah tu, semua pokok getah keluarkan susu, jadi semua spesis betina la tu.. Mana ada pokok getah jantan yg takde susu kan kan kan?..

(rasanya aku boleh buat teka-teki lagi.. apa benda yg ada spesis jantan aja, tapi tiap2 hari pun ada jer yg baru, tanpa perlu yg betina pulak?..confuse)

(newbie musti tak tau ni, old member tau laa kot haha..biggrin)



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

Auw auw auw.. Apa encik Badda ni .. Jangan la meluku pemgkirias haku.. Geli rasanya auw..

(sambil haku berguling2 kat lantai akibat digeletek pak badda, sunggoh mazmumah beliau ni kan?.. isk..)

__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?

Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard