Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Tabahlah hatiku menghadapi perpisahan..


Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:
Tabahlah hatiku menghadapi perpisahan..


Ya Allah Ya Tuhanku...
Tabahkanlah hati hambamu ini..
Sesungguhnya hamba ini sangat kerdil..
Apatah lagi hati ini Ya Allah...

Kau Maha Mengasihi..lagi Maha Mendengar..
Dengarlah rintihan hati ini..Ya Allah..
Ya Allah...sekiranya perpisahan ini adalah kifarah dosa-dosaku..
Aku menerimanya dengan hati yang terbuka..

Ya Allah Ya Tuahanku...
Seandainya perpisahan ini adalah rahmat-Mu...
Kau berikanlah aku kekuatan iman...
Agar aku tidak tersesat...terkeluar dari landasan Mu..
Kau kuatkanlah jiwa ku..supaya terus tabah menghadapi hari-hari kelak...

Ya Khalid...Penciptaku....
Aku sesungguhnya dengan rendah diri bermohon...
Janganlah kau uji diriku dengan ujian yang tidak mampu ditapisi imanku...
Sesungguhnya Ya Allah...imanku sangatlah nipis..

Ya Allah...Ya Muhaimin....
Kau terangkan lah hatiku...
Kau sucikanlah zahir serta batinku...
Agar ianya terus bercahaya...dengan nama indah-Mu..

Allahu..Ya Ghaffarru..
Redhakanlah hatiku....
Semoga dengan perpisahan ini...
Hatiku lebih tenang...
Semoga dengan perpisahan ini...jiwaku kian damai...



__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Super Member

Status: Offline
Posts: 1014
Date:

memula baca tajuk tabahlah hatiku menghadapi peperiksaan.. sekali baca apesal lak sedih nih....

lerr..perpisahan...

cehh...

huhuhu..

__________________
DuLu AkU SuKa TgK AvAtAr Aweks_HapPy nGaN pHiA PuNyEr LeLaMeR... DuLu AkU SgT sUkE mKN DoNaT.. SkAnG AkU TaNaK jAdI pEnAkUt..


Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:

apela..bace betul2 la...adoii..
kasi feel sikit...
sedih tu....
hanya org yg berpisah jer yg tahu,,,wehahhahah

__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

Auww Riza ni dah macam nyanyi lagu Justin Bieber la pulokk... Kebahagiaan dalam perpisahan gitu...



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:

hahahah....
mane tahu lebih bhgia kalau berpisah..
ye tak..hihihihi

__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Senior Member

Status: Offline
Posts: 135
Date:

sedihnya.....xpala reza, setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya...mgkn dia bukan yg terbaik utk ko...pasti ada yg lebih baik sdg menunggu.....

__________________

aku mau ko ja~



Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:

insyaallah... =)
hahah paling best kan nk taw tak...die kne outstation sabah 2 mgu...
tah ye ke tak..tu allah jer yg tahu..
selebihnya..aku pasrah...aku berserah..
aku dah cube yg terbaik..

__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

young areza wrote:

insyaallah... =)
hahah paling best kan nk taw tak...die kne outstation sabah 2 mgu...
tah ye ke tak..tu Allah jer yg tahu..
selebihnya..aku pasrah...aku berserah..
aku dah cube yg terbaik..


 

Apsal ko kata ntah ye ke tak?..  Kerja dia memang mustahil kena outstation ke?..



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

Aku nak tambah ckit, jangan marah yer?...

______________________________________________________________________

Dalam hati gadis berkata
Memang benar kau aku cinta
Tapi sakit hati ini seperti terluka

Seperti sengaja kau buat aku begini
Apa kau sengaja mahu aku sakit hati

Kalau boleh mahu saja kau aku benci
Tapi aku tak boleh dan aku tak reti
Mungkin kerna ku akui kaulah yang dihati

Aku damba kaulah insan disisiku
Aku tak tahu adakah kau juga rasa begitu

Seolah sengaja kau menjauh dan berlalu
Setelah kau curi hatiku

Sekarang aku tak tahu apa nak dikatakan
Sakit hati dan resah perasaan
Kini aku redha dan pasrah luah pada teman

Ku tahu kalau jodoh pasti bersama walau kini sakit hati
Aku tahu ajal maut jodoh pertemuan semua takdir Ilahi

Kalau tiada jodoh tak guna berterusan aku bersedih resah dan keluh
Walau sedih ku tahu masa pasti sebagai penyembuh.

______________________________________________________________________


(Banyak plak idea puitis sejak hafal lagu teman pengganti ni heh..

Riza, time2 gini ko jangan layan sangat lagu2 cinta mendayu-dayu, suria cinta ke heh..

kang sakit hati.blankstare)



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:

huhuhu...layan lagu jackly victor..
sebelah jiwaku...

untungla ijoi...da dpt teman pengganti..hukhuk..
nk beraya ngn lembu pon...
lembu da kne sembelih esok pagi...
sape lgi nk teman aku beraye...
huuuuu............

__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Super Member

Status: Offline
Posts: 2363
Date:

young areza wrote:

huhuhu...layan lagu jackly victor..
sebelah jiwaku...

untungla ijoi...da dpt teman pengganti..hukhuk..
nk beraya ngn lembu pon...
lembu da kne sembelih esok pagi...
sape lgi nk teman aku beraye...
huuuuu............


 Isk, ko pun lembam jugak persis lelunut rupenye yer?..

lagu teman pengganti tu, Malique ft Black la bedol..

alah, takde lembu, ko ajak la hantu2 jembalang kat opis ko tu temankan ko braya, apa susah?



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?

Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard