Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: rambut panjang


Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:
rambut panjang


ermm...kawan-kawan..yg perempuan...yang lelaki da kwen atau sebgainya...

nak tnya sikit..minta share pgalaman..pgetahuan....

korang...yang rambut panjang..kalau tido korang buat macamne??

aku ni da mule rimas dengan rambut aku...mak ayah tak bg potong..pas kwen baru bole potong...nk suruh suami aku tengok dulu katanye..aduii letih...bleh

tolongla...tah taun depan ke bile kot...bpe lame...disbeliefdisbelief

rambut reza lurus..paras pinggang..slalu tdo..juz naikkan atas bantal jer..tapi bile tdo dah macam 'kuda kene sawan'-ganas semacam...

berbelit2 rambut tu kat leher..pastu tgh2 malam terbangun..panas..bepeluh2...

tapi bile diikat..kalau ketat...sakit..bgun tdo nti kepala mcam bingung2...confuse

kalau ikat longgar...memang kompem terbuka..

aduii..tolong ea..sape2 yg rambut pnjang..tolong bgtau cara2 nya..takpon ade adik rmbut pnjg ke..isteri ke...tlg ea...cry



__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

alahai adik ariza mude .... permasalahan sejagat yg nko keutara selatankan ni .....

sememangnya amat memeningkan kepala segala kepala ...

kalao nko tidak menyelesaikan permasalahan dunia alam maya pada padi  ini .....

ianya sudang barang tentu akan memusykilkan nko setiap waktu pagi petang siang malam ....

hatta nak beradu domba atau pejamkan mata pun akan amat sukar sekali 2 3 4 5 6 7 kali ... betul x?

sehubungan dengan itu ... marilah kita beramai-ramai ..... bergotong royong sambel beramas mesra ...

 

cizzz ... panjang bebenor mukadimah aku niiii ......biggrin

 

beginilah adik ariza mude ... apa kata ... nko pegi kedai ... x kira la ... kedai runcit ke .. kedai dobi ke ....

kedai mini ke .... nko belilah .... agak2 muat2 dan sedang2 jek kepala nko ....

nko belilah baldi ... yang kalerful pun ade ... ikut cita rase nko lahhh ...

aaaa ... waktu ... bed time ... apa lagi nko sarungkan baldi tu lahhh ....

jangan luper .. masukkan rambut sekalik ... kompem .. rambut nklo x kan berjuntai atau merimaskan diri nko ....

selamat mencuba ......

 

amacam .... beras bernas x idea aku niiihhh???biggrin

 

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:

aihhh..keras la baldi tu...
sakit tengkuk....kang ade yg mak sakit jantung wkt nampk...
ingt kenapa la ank die ni...
agak meroyan dgn baldi pulak...tebiat baru gaknyer...
tido ngn beldi..huhuhuh

partner incik bada rmbt pnjg tak??hihihi
die camne tdo?

__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Super Member

Status: Offline
Posts: 1014
Date:

ko kena tanye tun hasmah or datin sri rosmah...

huhuhu..

agak2 kena gam x post aku nih..

ahahaha...



-- Edited by chikun on Thursday 11th of October 2012 01:26:30 AM

__________________
DuLu AkU SuKa TgK AvAtAr Aweks_HapPy nGaN pHiA PuNyEr LeLaMeR... DuLu AkU SgT sUkE mKN DoNaT.. SkAnG AkU TaNaK jAdI pEnAkUt..


Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:

hahahha diorang rambut pelsu belaka...
haiiihhhh

__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Super Member

Status: Offline
Posts: 1014
Date:

mula2.. sebelum tidur..ko buat camnih...

 

 

Rapunzel-01-600x428.jpg

 

 

lepas dh sikat tuh... time tido ko buat camnih...

 

long_hair_04.jpg

 

aaa... mudah kan... setel dh masalah ko..



__________________
DuLu AkU SuKa TgK AvAtAr Aweks_HapPy nGaN pHiA PuNyEr LeLaMeR... DuLu AkU SgT sUkE mKN DoNaT.. SkAnG AkU TaNaK jAdI pEnAkUt..


Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:

alamak..mesti mak aku ni sebenarnyer ade aty nak aku jadi rapunzel..
ahakss...perasn kejap

__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Super Member

Status: Offline
Posts: 1014
Date:

ko mesti bile bangun tido pastu tgk kt bantal ko byk kutu kan...kan..

xpun kelemumur...

kan..

hahaha..

__________________
DuLu AkU SuKa TgK AvAtAr Aweks_HapPy nGaN pHiA PuNyEr LeLaMeR... DuLu AkU SgT sUkE mKN DoNaT.. SkAnG AkU TaNaK jAdI pEnAkUt..


Senior Member

Status: Offline
Posts: 225
Date:

reza ko masa tido pakai la tu haa serkop kepala mcm msa nak mandi tu ke ataw msa nak pakai tudung kan kite pakai dlu serkop xnak bg rambut kluar

__________________

aku mau jadi muslimah sejati.... aku mesti jadi begitu...... Insyaallah!!!



Senior Member

Status: Offline
Posts: 225
Date:

x pon ko pakai helmet masa nak tido tu wakakakkaakka>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

__________________

aku mau jadi muslimah sejati.... aku mesti jadi begitu...... Insyaallah!!!



Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:

ko sengaja ea tabia...sungguh kufikir dirimu sesuci lebaran...
hahahah ohhh pkai itu cap??aku akn try..hihihi

chikun...aku tak susah..klo bnyk kutu..
depan uma tu hutan..pbgil jela monyet2 tu cari..hihihi
aku kan mak tarzan..sape berani lawan...haa..mari..mari..

__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Veteran Member

Status: Offline
Posts: 57
Date:

macam muya, muya sauk rambut ke atas.. biar smua atas bantal.
tapi bantal muya tu, muya jauhkan sket dari kepala katil..
so rambut tu akan atas bantal dan ke atas tilam (gap yg antara bantal and tilam).
tak panas sgt..
and, jarang berbelit kat tengkuk melainkan mimpi ngeri.. hahahahha
kalo areza panas gak, mmg takde cara lain, silala kuatkan kelajuan kipas or pasangla air cond.

__________________

Hurt me if that is the only way that makes you happy

Yahoo Messenger: muyamiya



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

ala la la la ..... ciannya adik areza mude niii .... mcm2 olang ada .... kat GC nie kan kan kan ...

tp syiok jugak kottt .... tido pakai helmet ... ngahahahahahaha ....biggrin

pasal aku x ade pengalaman rambut2 panjang nie laaaa .... maka x ade satu pon idea aku yg bulehh nko pakai ...

jadik .... nko tanye jer la RAPUNZEL yng cantik lagik berhati tulus ituuu ........biggrin  (best citer katun tuu .. aku sukAA aku sukAAA ...)

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:

mcm cte tangled tail..huiii itu da bole sangkut2 kat alang..hahahahha
mak pon pun lari..sebab rambut reza g glamer...sedih die..hahah
haaa....pkai cap tu...ok..cume berbekas kat dahi..
kesan getah..huhuhu..
"besar kepala"

__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Senior Member

Status: Offline
Posts: 419
Date:

Assalammualaikum..

Reza dear...rambut Bonda pun panjang hingga hampir ke paras pinggang..
Tp rambut Bonda ikal... masalah kita hampir serupa.. Apa yg Bonda buat... Bonda gunakan hairclip yg besar utk clip rambut tu tinggi2( mcm org dlm pantang ). Tp jgn clip kuat nnt sakit kulit kepala.. then rambut akan terputus + rosak. Juga jgn di pakai cap..nnt rambut x boleh bernafas..akibatnya kepala kita kelumumur dan bau masam..

Jgn di lepaskn selalu..takut ada yg berbelit kat leher. Tp bg Bonda laa.. kalau bertudung tak perlu rambut panjang sgt cukup paras dada sj. Pertama susah nk di jaga..keduanya kita akan sakit kepala sayang...bayangkan Reza pakai tudung dan rambut yg cantik tu bergumpal besar di dalam..terasa beratkan?..

Ini pendapat Bonda la... maaf kalau tersilap... hehehe

Cubalah...

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:

wasalam wbt...
betul la tu bonda....memang tepat sgt kat dahi 'peluru' tu..ehh peluru pulak..hihihi
mesti cntk rambut bonda kan..sebab ikal...reza suka rmbut ikal..tp kalau kerintgkan rambut..seinggu je..kompem lurus..rambut degil(mcm tuan nye kot..hahahah)

ohhh ikat kat ats tu ade juga buat...tp mungkin reza kuat peluh...kulit kepla jd gatal..
nk potong rmbut..tp mak reza smpai masam2 muke bile reza ckp nk potong..
mak ngn ayah seboleh2 suruh tgu lepas kwen...padahal rmbut reza cepat pnjg..
tp kalau setiap kli nk ptg bhgian bwh tu...mak yg akn potongkan..
die tak potong bnyk2..sayang katanya..

__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Senior Member

Status: Offline
Posts: 419
Date:

As salam dear...

Rambut Bonda tak lah cantik..cuma cute je..hihihi...
Laaa...kalau rambut cepat panjang , Bonda tak nmpk apa2 masalahnya..
Kalau nk bg hubby in future tgk...6 bln before wedding jgn potong..for sure panjg blk.. lgpun nnt kalau tgh bersanding berbunjut besar kt blkg kepala tu..errr kurang cantik la yang..

Ttg rambut tu..jgn ikat..sepitkn sj.. bgn tidur buka la blk..bkn seharian kita sepit...rambut Bonda lebat + pnjg. Bila di ikat rambut tu, kepala Bonda sakit...
Agak2 nk potong..jgn ckp.sesiapa..potong je dlm 2 @ 3 inci..takkan ada yg perasan kalau reza clipkn rambut .. rambut jgn di ikat selalu..nnt .rambut patah.

Rambut yg panjang mmg cantik..tp kalau membawa masalah pd kita....tepuk kepala fikir sendiri...jgn tepuk dada..sebb rambut kt kepala bkn kat dada..kalaukt dada..tu bkn rambut..tu namanya bulu dada...hahaha..
Sorry dear Bonda gurau..

Fikir2 kn lah ok..Bonda cuma bg pendapat utk bantu reza..

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:

hihihihi kelakar la bonda ni....
kalau reza ade bulu dada...gay macam gab pon lari...hahahahah

ermm...memng selalu curi2 potong..bile mak keluar..
tp kan...kepala bonda rase berat tak?lebih2 lg kat tengkuk...
aiihhh penat sungguh...

__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Modestos

Status: Offline
Posts: 3401
Date:

Saya juga ingin berkongsi masalah rambut panjang ni gak. Sebagai seorang rockers bkn kepalang brutalnya, saya mesti menjaga imej rockers saya dgn menternak rambut yg panjang. Namun dek kerna kesibukan seharian dgn aktiviti terlampau saya, rambut panjang saya menjadi tidak terurus, tidak lagi kelihatan bermaya, malahan bermasalah berbau-bauan tungkik.

Sudilah kiranya rakan-rakan semua berkongsi tips-tips menjaga rambut agar saya kelihatan lebih tampan dari Harun Salim Bachik..

Untuk makluman semua.. rambut yg saya ternak tu, letaknya di ketiak saya.. biggrin



__________________

"Sejahat-jahat manusia, adalah sebaik-baik jin. Sejahat-jahat jin, adalah sebaik-baik Mister Rie.."



Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:

huiii gab...hilang selera makan aku setahun...
kompem ade kutu2 hitam...putih....(kutu tu dah kne albino..dek lame sgt tekempam bau ketiak kau tu)

takpela...dgn segala kesudian kau...blek kje nti..sila la berjumpa aku yer..
aku ada chenso yg bru beli..meh aku testing testing 1 2 3..
sambil2 aku buat amal ibadah..menolong buang kutu kau..
tapi...jgn lupa...*anda tiada talian hayat..hahahah

__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

nkorang x payah lah nak susah2 bagi menyelesaikan permasalahan incik GabRIEL Tunyut itu ...

meh sini ... gune idea beras bernas cap pagoda aku nii

mula2 .... ambil lah barang segenggam .. atau dua genggam .. minyak belkrim ...

kemedian .... sapukan dekat rambut ternakan beliau ..

kemedian ... nkorang lurut2 barang mpat lima nam kali ganda dua ... kemediaan nkorang pintal2 ..

kemedian .. nkorang gulung2 dengan penggulung kereting rambut ... kalau x ada dalam simpanan ..

ada alternatip ... nkorang buleh gune botol susu ... aaaa ... kemdian .. suh beliau kepit ketiak beliau tu ....

selesai permasalahan beliau .....biggrin



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:

aaarhhhhh,,,,,gelinyer.....pak bada la buat...
reza tak nak kotorkan tangan..muahahahah

mau setahun makan gune sudu nnti..bau nyer lekat...!

__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Member

Status: Offline
Posts: 6
Date:

ikat longgar xbrape longgar g2..hahaha..jgn ikat kat tgh..ikat kat tepi..kanan ke,kiri ke...  nod.gif ..try ler



__________________

w00t.gifbrushteeth.gif always smile when someone hurt u  floating.gif



Super Member

Status: Offline
Posts: 864
Date:

ape susah..tido?
sauk rmbut kat blakang bntal...jd xla trbelit2
ak da expert kes2 camnie

__________________

I'd RaTheR wasTe My LiFe pReTeNdiNg !

ThaN havE To FoRGeT you FoR oNe WhoLe MiNute !!

gaara.gif                



Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:

gara...memang buat mcm tu..
tapi ganas sgt tido..tu yang bile bangun tengah malam da bepeluh2,,
terbelit kat leher,,,
mule la nk mengamuk memalam..rambut kusut..hihihihi

__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Super Member

Status: Offline
Posts: 864
Date:

plok doh ! aishhh
apekate jalin rmbut tu kmas2...pg esok lepas la jlinan2 tu..
kopom lawo rmbut..
jgn lupe letok minyok nyor..koho omey rambut ekg...

__________________

I'd RaTheR wasTe My LiFe pReTeNdiNg !

ThaN havE To FoRGeT you FoR oNe WhoLe MiNute !!

gaara.gif                



Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:

kang bau macam bangla!
ngehehehehe

__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Veteran Member

Status: Offline
Posts: 40
Date:

Kalau Dang kan, sanggul kan ajer.......
tu je la cara senang.... pagi esoknyer nanti x yah curl kan rambut...
dah sedia curl pun sebab dah sanggul hihi biggrinbiggrinbiggrin



__________________

Allah itu Ada...

Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard