Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Untuk si dia.


Super Member

Status: Offline
Posts: 2362
Date:
Untuk si dia.


Ini gua meroyan aja, taknak bace pun takpe, tak penting, panjang pulak tu..

dah lama rasanya, post pertama aku pun lebih kurang macam ni, dah 2 tahun lepas kot?..

rindu pulak nak berpuitis..kih kih kih..

 

 

 

 

Dulu aku ingat aku takkan jatuh cinta

Dulu aku ingat umurku pendek saja

Dulu aku ingat matiku masa muda

Dulu aku ingat aku takkan percaya pada wanita

Kini kau muncul dalam hidup ini

Tiba-tiba ia tambah berseri

Entah dari mana datangnya pelangi

Entah dari bila kau mula ku cintai

Beberapa purnama kau sudi berkawan denganku

Ketika hidupku sepi dan pilu

Tatkala menyendiri gurauanmu penghilang kaku

Barulah aku sedar bila kau tiada, aku rasa rindu

Beritahu kau aku suka kau dengan harapan

Tanpa aku tahu adakah kau dah ada yang istimewa sebagai teman

Lama aku tunggu, kau cuma membisu tanpa jawapan

Pentingnya dah beritahu aku suka kau, selebihnya aku serah pada Tuhan

Kalau kau sudi, syukur aku panjatkan

Kalau kau tolak, aku tak marah kau mahu kita cuma sekadar kawan

Cuma beritahulah aku, kau punya alasan

Supaya dapat aku lepaskan kau tanpa kekeliruan

.......................................................................................................................................

 

Awak, apa patut aku buat hati dah sayang pada awak?

Awak, kenapa aku boleh suka awak walau tak pernah secara mesra berbual bicara?

Awak, sudi ke awak balas perasaan ini yang mendebarkan dada?

Awak, apa ubatnya bila hati dah jatuh cinta?

Awak, aku harap sangat kaulah bagiku bunga.

Awak, aku harap sangat kaulah bagiku yang teristimewa.

Awak, aku bukanlah rupawan dan tidak pula kaya.

Awak, aku banyak kekurangan dan tidak sempurna.

Awak, beginilah diriku seadanya, sudikah kau terima?

Awak, beritahulah aku, adakah cuma aku saja atau kau juga rasa yang sama?

Nukilan hati gua pada dia yang biarlah rahsia.

Dia langsung tak bersuara, haruskah aku berputus-asa?...



__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

ijoiii .. walau pun aku bukan muda ... tapi aku pernah jugak muda ...

aku tau ... nko tengah meroyan ... jatuh cinta ... pd sesaorang ...

yg penting kau dah luah perasaan ... tunggu jawapan .. satu penyiksaann ..

biar ku beri pendapatan ... (x mau gune pendapat ... t... x sekata x seragam .. he he he) ...

kalau perempuan ... x bagi jawapan .. itu tanda tipis harapan ...

bagaimana pun .... usah lah nko putus asa .... kerana itu bukan azam manusia ... yg beragama ...

panjatkan doa sebanyak mungkin ... Allah tidak zalim ... Allah Maha Penyayang Maha Pengasih ...

Dia Amat Mendengar ... akan doa-doa hambaNya yang sentiasa meminta .... kerana Dia amat Pemurah ...

 

err ... itu saje lah buat masa nie ... pasal .. pagi2 ... nak buat kije dulu laaa ....

tetapi ... rasa terpanggil ... kasihan pada si Ijoiii ... yg tengah berbunga2 .. ehhh .. dalam hati ada taman ...

 

apa pun ... Best Of Luckkk ... banyakan doa ...

tungguuuuuuuuuuuuuuuuuu .......biggrin

 

sekian, terima kasih

badda2/badar/badarudin/badariah/badarsila/badot

 

 

 



-- Edited by badda2 on Monday 1st of October 2012 09:58:14 PM

__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:

hihihihi kelako pulak pak bada ni pagi2...

tapi sebagai org pompan..aku nak jawab...memang betul apa yg pak bada ckp...
mungkin harapan tipis...atau die mungkin nk pikir dlu...
tapi yg penting..ko jgn desak die...
pempuan memng tak suke kene desak utk buat keputusan...
pape pun....ko doa jer la ok...
mne taw terbuka hati die nk bg peluang kat ko...
hati manusia ni susah nk duga...

__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Veteran Member

Status: Offline
Posts: 49
Date:

oooooh ijoi, siapakah si dia itu?

adakah kau, areza muda? ataupun, si badariah? uhhh
atau, budak suha tu? atau, si ayu tu?

oh ayat skema. aku lgsg x reti dlm bab2 karang-mengarang nih... =3=

__________________

i'm just enjoying my life, dude. 



Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:

pakcik mikey..bukan haku la...isshhh...

__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Senior Member

Status: Offline
Posts: 135
Date:

parah c ijoi ni...ni angau tahap ke-2 niii...



__________________

aku mau ko ja~



Veteran Member

Status: Offline
Posts: 49
Date:

aik, chikunet. kalau angau thp ke-1 camne plak? angau tahap yg ke-3? yg ke-4 dan yg keseterusnye?

__________________

i'm just enjoying my life, dude. 



Senior Member

Status: Offline
Posts: 135
Date:

angau tahap 1 ko tgk mcm c young areza..tahap ke-3 mcm aku..tahap ke-4 mcm ko la mikey....



__________________

aku mau ko ja~



Super Member

Status: Offline
Posts: 2362
Date:

mikey wrote:
________________________________________________________________________


oooooh ijoi, siapakah si dia itu?

adakah kau, areza muda? ataupun, si badariah? uhhh
atau, budak suha tu? atau, si ayu tu?

oh ayat skema. aku lgsg x reti dlm bab2 karang-mengarang nih... =3=


________________________________________________________________________

takpe, nak buat camna kalau ko memang dilahirkan lembam..

 

.........................................

 

Masih aku ingati

dulu aku sendiri

Mungkin kerna aku bukan seperti mereka yang hidupnya intrikasi

Bukan juga seorang yang petah berinterpretasi

Tapi sejak kau hadir disisi

Terubat sikit ku punya sepi

Kemana ku pergi, kaulah yang menemani

Sejak ada kau, tiada lagi rasa diisolasi

Bersama-sama laju kita menuju destinasi

Andai tiba masa aku pergi

Harapnya ada yang sudi

Menjaga kau seperti mana aku menghargai

Wahai ku punya GT

Walau kau tidak secantik dan selaju LC

Walau mereka hanya memandang kau dengan sinis dan sepi

Tapi aku tidak seperti mereka yang khuatir kerna si pencuri

Cukup bagi aku kerna kau kumiliki

Buatan Malaysia kerjasama Kawasaki

Buatan Malaysia dah terbukti

BERKUALITI!

 

Picture 199.jpg

Ijoi 30sep1.jpg

 

Lembam tak gua?..

 

 




Attachments
__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Veteran Member

Status: Offline
Posts: 49
Date:

ceh, luah perasaan kat motor rupenye, patutlah si dia tu hanya diam menyepi. kehkeh



__________________

i'm just enjoying my life, dude. 



Super Member

Status: Offline
Posts: 1527
Date:

haah???ckunet...
bile pulak aku angau??langau banyak ler...

__________________

NAK MAKAN...MAKAN...DAN MAKAN....



Newbie

Status: Offline
Posts: 2
Date:

Ijoi wrote:

Ini gua meroyan aja, taknak bace pun takpe, tak penting, panjang pulak tu..

dah lama rasanya, post pertama aku pun lebih kurang macam ni, dah 2 tahun lepas kot?..

rindu pulak nak berpuitis..kih kih kih..

 

 

 

 

Dulu aku ingat aku takkan jatuh cinta

Dulu aku ingat umurku pendek saja

Dulu aku ingat matiku masa muda

Dulu aku ingat aku takkan percaya pada wanita

Kini kau muncul dalam hidup ini

Tiba-tiba ia tambah berseri

Entah dari mana datangnya pelangi

Entah dari bila kau mula ku cintai

Beberapa purnama kau sudi berkawan denganku

Ketika hidupku sepi dan pilu

Tatkala menyendiri gurauanmu penghilang kaku

Barulah aku sedar bila kau tiada, aku rasa rindu

Beritahu kau aku suka kau dengan harapan

Tanpa aku tahu adakah kau dah ada yang istimewa sebagai teman

Lama aku tunggu, kau cuma membisu tanpa jawapan

Pentingnya dah beritahu aku suka kau, selebihnya aku serah pada Tuhan

Kalau kau sudi, syukur aku panjatkan

Kalau kau tolak, aku tak marah kau mahu kita cuma sekadar kawan

Cuma beritahulah aku, kau punya alasan

Supaya dapat aku lepaskan kau tanpa kekeliruan

.......................................................................................................................................

 

Awak, apa patut aku buat hati dah sayang pada awak?

Awak, kenapa aku boleh suka awak walau tak pernah secara mesra berbual bicara?

Awak, sudi ke awak balas perasaan ini yang mendebarkan dada?

Awak, apa ubatnya bila hati dah jatuh cinta?

Awak, aku harap sangat kaulah bagiku bunga.

Awak, aku harap sangat kaulah bagiku yang teristimewa.

Awak, aku bukanlah rupawan dan tidak pula kaya.

Awak, aku banyak kekurangan dan tidak sempurna.

Awak, beginilah diriku seadanya, sudikah kau terima?

Awak, beritahulah aku, adakah cuma aku saja atau kau juga rasa yang sama?

Nukilan hati gua pada dia yang biarlah rahsia.

Dia langsung tak bersuara, haruskah aku berputus-asa?...


 aku terkenan betul dengan puisi ni. sama betul dengan situasi aku sekarang

lama aku menunggu si dia bersuara, aku tak tau apa yang dia fikir

mungkin dia risau, sebab aku sebagai lelaki lebih muda 2 tahun drpda si dia. 

..... alas 2 tahun je kut?! //sigh// 

    hello~ saya newbie sini, join sbb puisi ni telah membawa saya ke forum ni. eh? macam mana saya boleh tetiba jumpa

post yang dah lama ni? sbb aku tengah melayan perasaan di google akhirnya membawa aku ke forum ni. maaflah yer sbb

menghidupkan semula post yg dah mati ni. hihi, anyway, selamat berkenalan semua. biggrin

nak share cerita, aku berkenalan dengan si dia di kat chatroom, masa tu si dia 26 aku 24, haha, dipendekkan citer, kami mula

berkenalan dan berjumpa, masa berlalu and everything just goes on normally, nothing happened, until last year, we decided to

start dating. not a serious one because we both know that that was just a game to kill time. dan akhirnya aku sendiri yang terjatuh

tangga, err cinta (blueehh nasib baik menaip saje bukan sebut, geli bak hangg) so yeah, i confessed (masa new year konon nak

bagi nampak romantik haha) dan sampai sekarang takda tindakbalas. entahlah, aku tunggu dan tunggu saje. 

so, bagi pemilik puisi di atas, apakah kesudahannya? apakah respon si dia? biggrin 

 



__________________
~_~


Newbie

Status: Offline
Posts: 2
Date:

Ijoi wrote:

Ini gua meroyan aja, taknak bace pun takpe, tak penting, panjang pulak tu..

dah lama rasanya, post pertama aku pun lebih kurang macam ni, dah 2 tahun lepas kot?..

rindu pulak nak berpuitis..kih kih kih..

 

 

 

 

Dulu aku ingat aku takkan jatuh cinta

Dulu aku ingat umurku pendek saja

Dulu aku ingat matiku masa muda

Dulu aku ingat aku takkan percaya pada wanita

Kini kau muncul dalam hidup ini

Tiba-tiba ia tambah berseri

Entah dari mana datangnya pelangi

Entah dari bila kau mula ku cintai

Beberapa purnama kau sudi berkawan denganku

Ketika hidupku sepi dan pilu

Tatkala menyendiri gurauanmu penghilang kaku

Barulah aku sedar bila kau tiada, aku rasa rindu

Beritahu kau aku suka kau dengan harapan

Tanpa aku tahu adakah kau dah ada yang istimewa sebagai teman

Lama aku tunggu, kau cuma membisu tanpa jawapan

Pentingnya dah beritahu aku suka kau, selebihnya aku serah pada Tuhan

Kalau kau sudi, syukur aku panjatkan

Kalau kau tolak, aku tak marah kau mahu kita cuma sekadar kawan

Cuma beritahulah aku, kau punya alasan

Supaya dapat aku lepaskan kau tanpa kekeliruan

.......................................................................................................................................

 

Awak, apa patut aku buat hati dah sayang pada awak?

Awak, kenapa aku boleh suka awak walau tak pernah secara mesra berbual bicara?

Awak, sudi ke awak balas perasaan ini yang mendebarkan dada?

Awak, apa ubatnya bila hati dah jatuh cinta?

Awak, aku harap sangat kaulah bagiku bunga.

Awak, aku harap sangat kaulah bagiku yang teristimewa.

Awak, aku bukanlah rupawan dan tidak pula kaya.

Awak, aku banyak kekurangan dan tidak sempurna.

Awak, beginilah diriku seadanya, sudikah kau terima?

Awak, beritahulah aku, adakah cuma aku saja atau kau juga rasa yang sama?

Nukilan hati gua pada dia yang biarlah rahsia.

Dia langsung tak bersuara, haruskah aku berputus-asa?...


 aku terkenan betul dengan puisi ni. sama betul dengan situasi aku sekarang

lama aku menunggu si dia bersuara, aku tak tau apa yang dia fikir

mungkin dia risau, sebab aku sebagai lelaki lebih muda 2 tahun drpda si dia. 

..... alas 2 tahun je kut?! //sigh// 

    hello~ saya newbie sini, join sbb puisi ni telah membawa saya ke forum ni. eh? macam mana saya boleh tetiba jumpa

post yang dah lama ni? sbb aku tengah melayan perasaan di google akhirnya membawa aku ke forum ni. maaflah yer sbb

menghidupkan semula post yg dah mati ni. hihi, anyway, selamat berkenalan semua. biggrin

nak share cerita, aku berkenalan dengan si dia di kat chatroom, masa tu si dia 26 aku 24, haha, dipendekkan citer, kami mula

berkenalan dan berjumpa, masa berlalu and everything just goes on normally, nothing happened, until last year, we decided to

start dating. not a serious one because we both know that that was just a game to kill time. dan akhirnya aku sendiri yang terjatuh

tangga, err cinta (blueehh nasib baik menaip saje bukan sebut, geli bak hangg) so yeah, i confessed (masa new year konon nak

bagi nampak romantik haha) dan sampai sekarang takda tindakbalas. entahlah, aku tunggu dan tunggu saje. 

so, bagi pemilik puisi di atas, apakah kesudahannya? apakah respon si dia? biggrin 

 



__________________
~_~
Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard