Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Kecelaruan


Super Member

Status: Offline
Posts: 2028
Date:
RE: Kecelaruan


ooo best ler...dah ekspet le pijak memijak ni ek...

sok2 leh ler pijak anak plak kl depa degil2..ahaks...

__________________

nak cari idea memang susah, nak mengedit senang je..nak komen apa yang orang lain dah buat, laaaagi senang..apa lagi nak mengutuk..hurmm pejam mata jeeeee

 



Senior Member

Status: Offline
Posts: 330
Date:

nie da mendera....ptt la ramai budak2 yg degil sekarang nie...bile rotan sikit jd kes dera...polis masuk cmpur...manje kan anak sngat..bile besar menyusahkan mak bapak..hoho..

mak cik gayah sambung la cite lg....

__________________

hidup mesti diteruskan walau ape pon ujian melanda

itu tandanya Allah menyayangi kita dengan memberi ujian..

Allah suka mendengar suara hambanya yang meminta pertolongan daripadaNya..

01AweCZ1Kq7i0AlvAOAACkQc-Av2s:.mp3                          01AweCZqk8Ch8A-skOAADglFAzXYM:.mp3                             01AweCYy0eiGQA5JAOAABs-0V6i1c:.mp3

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 1055
Date:

hahahhahah...ontah le peja....dia suh...nanti kalu xbuat pulak...majuk....org tue majuk buruk....so ikutkan jeler...jgn pijak sampai terkeluar taik udah ler...hehehehhehe

hahahhahahha....tu cadagan yg bernas lg beras tu cik gayah....

__________________

idop musty eppy....kalu xnk eppy...g bunuh diri....hik3...



Veteran Member

Status: Offline
Posts: 89
Date:

eh eh... ni kisah bebeno eh cik gayah???? salah satu wataknye mesti cik gayah sendirikan??? kan?? kan???


__________________

"Sesungguhnya orang yang berakal itu menyembunyikan rahsianya, dan orang yang jahil membuka keaibannya"-QuOte




Super Member

Status: Offline
Posts: 2028
Date:

kalau aku kata ye, napa...?

kalau aku kata tak pon, nape...?

mane2 je la...xkisaaaahhhh...

__________________

nak cari idea memang susah, nak mengedit senang je..nak komen apa yang orang lain dah buat, laaaagi senang..apa lagi nak mengutuk..hurmm pejam mata jeeeee

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2028
Date:

Sketsa 5

Tengahari itu aku dikunjungi oleh pegawai polis. puan, saya harap puan bersabar dengan berita yang akan saya sampaikan ini. Pihak polis telah mendapat maklumat bahawa anak puan telah dijumpai di sebuah ladang, tak jauh dari sini. Tapi, kami telah terlambat. Tuhan lebih sayangkan dia. Kami harap puan bersabar.

Aku tidak dapat lagi mendengar apa sambungan dari apa yang disampaikan kerana badanku telah menyembam ke tanah. Lemah seluruh anggotaku, kakiku seakan tidak bertulang..rasanya seperti akulah insan paling malang di dunia ini. Namun suamiku bersifat tenang, sungguh tenang dia menerima berita itu. Kekuatan apakah yang ada di hatinya. Tidakkah dia sedih atau marah dengan apa yang terjadi?. Wajah yang tenang itu sungguh luar biasa. Itulah Kyril Harris suamiku. Sikap tenang menerima kada dan kadar ini menjadikan aku berasa amat kerdil. sabarlah Yang, kita serahkan kepada pihak berkuasa menyelesaikan masalah ini. Insyaallah kematian anak kita akan dibela, katanya meneruskan. Kata-kata itu memang berasas tapi hati ibu mana yang dapat menahan gelombang kesakitan dan kesedihan sebegini. Ya Allah, inilah takdir yang Kau beri kepadaku. Ampunkan semua dosa-dosaku ya Allah.

Inikah balasan kerana aku ingin mengambil nyawaku dulu walau nyawa ini bukan hakku. Kerana melupakan bahawa aku ini sebenarnya milikNya. Kerana tidak mahu meneruskan hidup lantaran putus cinta. Kerana ditinggal pergi jejaka yang paling ku sayang. Kerana telah mengorbankan mahkotaku sebagai bukti cinta? Kerana sanggup meninggalkan keluarga demi cintaku kepada kekasih. Kerana banyak lagi kesalahan demi kesalahan yang aku lakukan hanya untuk mambalas dendam. Kesihannya anak ku. Maafkan ibu wahai anakkutunggulah ibu di sanasemoga kita berjumpa di sana, anakku. Ampunkan ibu.

Mujurlah Engkau datangkan Kyril Harris kepadaku, ya Allah. Mengambilku menjadi isterinya yang sah. Walau dia tahu apa yang telah berlaku padaku. Dia sanggup melempar jauh maruahnya di kalangan rakan-rakan yang tahu. Merendahkan martabatnya di kalangan saudara mara yang heboh apabila dia sanggup menikahi aku. Hanya kerana aku ini dari keluarga yang miskin dan tidak setaraf. Tapi kini aku tahu bahawa Allah telah menentukan setiap jodoh hambaNya. Tapi kenapa suamiku yang baik ini juga menanggung kesedihan ini, ya Allah.


__________________

nak cari idea memang susah, nak mengedit senang je..nak komen apa yang orang lain dah buat, laaaagi senang..apa lagi nak mengutuk..hurmm pejam mata jeeeee

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 1055
Date:

lagi...dn lagi....hehhehehhehe....dh ler name ensem...baik pulak...tenang...ish memang jejaka idaman melaya sungguh kyrill harris nie...

__________________

idop musty eppy....kalu xnk eppy...g bunuh diri....hik3...



Senior Member

Status: Offline
Posts: 330
Date:

sedih......nyer...

wawa : sume tu hanya khayalan semate mate..susah nk dpt lelaki mcm tue..maybe pak badot kot lelaki idaman malaya..ekekekke

gayah : smbnng lagi...ringan kan tngan menaip..huhu

__________________

hidup mesti diteruskan walau ape pon ujian melanda

itu tandanya Allah menyayangi kita dengan memberi ujian..

Allah suka mendengar suara hambanya yang meminta pertolongan daripadaNya..

01AweCZ1Kq7i0AlvAOAACkQc-Av2s:.mp3                          01AweCZqk8Ch8A-skOAADglFAzXYM:.mp3                             01AweCYy0eiGQA5JAOAABs-0V6i1c:.mp3

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2028
Date:

nnt bila senang2 akak sambung ek...ngah perah otak nih..cari idea..

__________________

nak cari idea memang susah, nak mengedit senang je..nak komen apa yang orang lain dah buat, laaaagi senang..apa lagi nak mengutuk..hurmm pejam mata jeeeee

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 1055
Date:

ganeh cik gayah kite...orang lain perah santan ker perah kain ker...dia perah otak....tak per ler cik gayah...perah ler selagi boleh perah...asal siapkan cerpen tu...hik3...

__________________

idop musty eppy....kalu xnk eppy...g bunuh diri....hik3...



Super Member

Status: Offline
Posts: 2028
Date:

tu la istimewanya aku...he he he

eh..maaf ya..saya lagi jemoran kain nih!!

__________________

nak cari idea memang susah, nak mengedit senang je..nak komen apa yang orang lain dah buat, laaaagi senang..apa lagi nak mengutuk..hurmm pejam mata jeeeee

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 1055
Date:

iya bibik.....cepatan.....harinya mau ujan....

__________________

idop musty eppy....kalu xnk eppy...g bunuh diri....hik3...



Senior Member

Status: Offline
Posts: 330
Date:

gayah....cerpen nie dtng dri idea sendiri ker??ptt la mcm junior jer jalan cite...huhu..nape x buat novel jer...ekekek

__________________

hidup mesti diteruskan walau ape pon ujian melanda

itu tandanya Allah menyayangi kita dengan memberi ujian..

Allah suka mendengar suara hambanya yang meminta pertolongan daripadaNya..

01AweCZ1Kq7i0AlvAOAACkQc-Av2s:.mp3                          01AweCZqk8Ch8A-skOAADglFAzXYM:.mp3                             01AweCYy0eiGQA5JAOAABs-0V6i1c:.mp3

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 850
Date:

uiks...jadi novelis plak cik gayah ni..
ni sure dapat idea masa tengah rendam2 dalam spa lumpur tu..ekekeeke

teruskan gayah..

__________________
PaStiKan KiSah SeMalam berLalu tanPa kESan


Super Member

Status: Offline
Posts: 2028
Date:

ha ah...sambil berendam sambil mengarang...

tu yang jadi cam karangan budak kelas 4 anggur tu..

tapi tak kisah le..aku nak mengarang gak...

dah tajuk dye pun celaru...ahaks...

__________________

nak cari idea memang susah, nak mengedit senang je..nak komen apa yang orang lain dah buat, laaaagi senang..apa lagi nak mengutuk..hurmm pejam mata jeeeee

 



Senior Member

Status: Offline
Posts: 330
Date:

smbng la lagi....

__________________

hidup mesti diteruskan walau ape pon ujian melanda

itu tandanya Allah menyayangi kita dengan memberi ujian..

Allah suka mendengar suara hambanya yang meminta pertolongan daripadaNya..

01AweCZ1Kq7i0AlvAOAACkQc-Av2s:.mp3                          01AweCZqk8Ch8A-skOAADglFAzXYM:.mp3                             01AweCYy0eiGQA5JAOAABs-0V6i1c:.mp3

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2028
Date:

tgu ye pijot...aku ngah berendam dlm lumpo ni..

ni tengah buat ekperimen lumpo terbaru..baru sampai dari jordan smalam..

kastemer aku pon ramai ni sampai tak menang tgn pekerja2 bangla aku ni..

maklum la..suma nak mendekatkan diri dgn tanah..he he

__________________

nak cari idea memang susah, nak mengedit senang je..nak komen apa yang orang lain dah buat, laaaagi senang..apa lagi nak mengutuk..hurmm pejam mata jeeeee

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2028
Date:

Sketsa 6

Sudah 15 tahun peristiwa itu berlalu. Aku masih meneruskan kehidupan seperti biasa. Yang berbeza Cuma aku sekarang menumpukan masaku menjadi dai atau pendakwah bebas.
Kurasa menjadi dai hidupku lebih terisi dengan ketenangan. Suami sentiasa menjadi penggalak apa yang kulakukan. Ibu juga menjadi penyokong tetap. Sesekali mengikut aku menyertai majlis-majlis di mana kami menyambut saudara baru. Islam itu indah. Islam agama yang mudah, tidak pernah memberi paksaan kepada penganutnya. Hukum hakam telah dinyatakan secara bijaksana dan mudah difahami.

Bahagia tahap maksima bila kami dapat menarik hati orang bukan Islam masuk ke agama Islam. Bila hati mereka terbuka bukan kerana paksaan atau desakan. Bila hati mereka benar-benar amat menyintai agama yang diturunkan oleh Allah swt kepada hambaNya. Dengan menurunkan Rasul untuk memberi penerangan berkenaan agamaNya. Alangkah indahnya hidup mempunyai pegangan. Tidak akan terumbang ambing seperti apa yang telah kulalui dulu. Alhamdulillah.

Ternyata kebahagiaan itu tidak lama. Dugaan itu sentiasa datang apabila Allah ingin menilai iman hambaNya. Ingin melihat sejauh mana hambNya mahu tunduk dan tawadduk dengan pemahaman yang dikatakan kekasihNya. Ingin menguji benar atau tidak hambaNya itu benar-benar mengaku Allah adalah cintanya dan sebagai hamba yang benar-benar takut kepadaNya. Bahawa hambaNya harus memegang ikrar yang diucap 5 kali sehari semalam bahawa hidup matinya adalah untuk Allah. Ya Allah.

Suatu hari, Kyril Harris, suami yang sangat aku cinta dan sangat aku dambakan pergi menemui penciptanya apabila terlibat dalam kemalangan semasa pulang dari berdakwah. Ujian apakah ini ya Allah. Tak habis2 ujian melanda diriku. Ya Allah, sesungguhnya aku tidak kuat untuk menerima ujian Mu ini. Aku hanya insan kerdil yang lemah, ya Allah. Bantulah aku, ya Allah. Berilah aku kekuatan hati untuk redha akan ujian Mu ya Allah. kuatkan semangatmu sayang.. ketahuilah setiap yang hidup itu akan mati..redhakan hati menempuh ujianNyaterngiang2 suara suamiku memberi semangat dan kekuatan.

sambung....

__________________

nak cari idea memang susah, nak mengedit senang je..nak komen apa yang orang lain dah buat, laaaagi senang..apa lagi nak mengutuk..hurmm pejam mata jeeeee

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 1071
Date:

cik gayah..ce wat tanda baca sket sng nk phm.cite nih best.
juling sket sb nk kna telan ayt penyata ngan dialog...
sambung2...


__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2028
Date:

aku dah buat tanda kat ayt2 dialog tu..tapi ntah kenapa bila aku paste, ilang lak dye..huhuhu

__________________

nak cari idea memang susah, nak mengedit senang je..nak komen apa yang orang lain dah buat, laaaagi senang..apa lagi nak mengutuk..hurmm pejam mata jeeeee

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 1014
Date:

ko belum kopi...ko dh pes..

__________________
DuLu AkU SuKa TgK AvAtAr Aweks_HapPy nGaN pHiA PuNyEr LeLaMeR... DuLu AkU SgT sUkE mKN DoNaT.. SkAnG AkU TaNaK jAdI pEnAkUt..


Super Member

Status: Offline
Posts: 2028
Date:

ye la chikun..mcm mane aku nak kopi..kopi aku tak ada
yg ada nescaffe jeks..hikhikhik

__________________

nak cari idea memang susah, nak mengedit senang je..nak komen apa yang orang lain dah buat, laaaagi senang..apa lagi nak mengutuk..hurmm pejam mata jeeeee

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 1071
Date:

woit gayah..kasi la sekefe tu sket.
aku nk cicah roti jagung..(xmasal roti jagung terliabt..huhu)

__________________


Senior Member

Status: Offline
Posts: 135
Date:

Kesuma Apache wrote:

woit gayah..kasi la sekefe tu sket.
aku nk cicah roti jagung..(xmasal roti jagung terliabt..huhu)


 sekefe 2 x baik......ble mnybbkan gastrik....nnt gastrik kna minum gaviscon plak....pas minum gaviscon, bomba dtg sembur....(chikun, 2012)



__________________

aku mau ko ja~



Senior Member

Status: Offline
Posts: 227
Date:

pemes btol nameku..bangge3

__________________
Bagai jatuh ditimpa tangga,tangan pulak terkena taik ayam


Super Member

Status: Offline
Posts: 1071
Date:

(sambil ninguk idung roti yg kembang koncop...)
weh cek kunet...ape ke betoi sekefe tu bleh wat gas lurus?
Aku ni ari2 num melo ngan nestum jek.perut sekehen.num ABC pon bleh gelupur kna senak a.k.a gas lurus.akiiitttt.

__________________


Senior Member

Status: Offline
Posts: 135
Date:

Kesuma Apache wrote:

(sambil ninguk idung roti yg kembang koncop...)
weh cek kunet...ape ke betoi sekefe tu bleh wat gas lurus?
Aku ni ari2 num melo ngan nestum jek.perut sekehen.num ABC pon bleh gelupur kna senak a.k.a gas lurus.akiiitttt.


 mmg sekenhen pn perut ko 2.....i2 tandanya perut ko 2 x ori,xda cop sirim....lg 1,ko ni x ble minum yg sdp2 pnya.....minum air paip ja....



__________________

aku mau ko ja~



Super Member

Status: Offline
Posts: 1071
Date:

cam harem ko nih ek cek kunet...
tu la mmg aku akui prt ni dh sekehen.aku pon dh sezen cam bada tu.side by side jek.
bleh je num air paip..aku byo 3 posen..pastu aku tadah botoi..kuar air kot paip tu

__________________


Senior Member

Status: Offline
Posts: 135
Date:

xpyh la ko byr...smpn ja 30sen ko 2 msuk dlm tabung.....tp kalo nsib ko baik, kuar la air yg sdp dr paip 2...mcm jus oren ka...holiks ka...100+...stroberi....dan sebagainya.....cehhhhhhh



__________________

aku mau ko ja~



Senior Member

Status: Offline
Posts: 227
Date:

baek ko simpan 30 sen 2 kali dh boleh beli roti jagung gadenia sodap

__________________
Bagai jatuh ditimpa tangga,tangan pulak terkena taik ayam
«First  <  1 2 3 4  >  Last»  | Page of 4  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard