Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: cornflake milo


Super Member

Status: Offline
Posts: 570
Date:
cornflake milo


ni kalau nk buat juadah di hari raya....silakan....

 

08- CORNFLAKE MILO

res_cornflake_milo.jpg

Bahan-bahannya: ( 10 orang )
100 Gram Mentega
100 Gram Cornflakes
100 Gram Serbuk Milo
4 Sudu Makan Golden Syrup
www.familiazam.com
Cara-cara membuatnya:
1. Cornflakes di hancurkan (sederhana) disimpan di tempat bekas
2. Masak mentega hingga cair di api yang sederhana besar
3. Sudah cair masukkan golden syrup (kacau hingga sebati)
4. Masukkan Milo (Kacau hingga sebati)
5. Bila sudah sebati tuangkan kedalam bekas cornflakes yang telah dihancurkan.
6. Bulatkan lah semasa masih panas.
7. Bila dah selesai masukkan kedalam peti sejuk (lagi sedap)



__________________

kuro vs shiro



Super Member

Status: Offline
Posts: 3114
Date:

wahhhh ... sedapnya suha .......

kalo minah sekor tu (aliza misbon) .... dia makan cicah ngan kari kambeng ...

kalo incik asben plak ... dia makan cicah ngan sup beskal ...

dua2 org tu kawan baek ..... tu ler paberet makanan dirang ....

 



__________________

make me feel it



Super Member

Status: Offline
Posts: 570
Date:

haha...........kwn baek sedunia

__________________

kuro vs shiro



Super Member

Status: Offline
Posts: 1309
Date:

aku suka sgt wat kuih2 raya ni.tp selama aku mencuba belum ada y perfect.x tau lah slh timbang or slh bc.skrang aku mls nk wat dr aku wt kuih x jd baik aku keje overtime..duit 2 leh beli kuih..ha3!!!

__________________

~~sedang terpesona dgn website langit ilahi~~



Super Member

Status: Offline
Posts: 699
Date:

ko dtg jer kat kuching lailatul...
aku bg kek lapis srwk baek punya...
dijamin halal seratus persen....

__________________

Makan jangan sebarang makan, silap makan masuk spital...



Super Member

Status: Offline
Posts: 1309
Date:

fuyooo nice offer from ketupat..free ke wei??
ha3!! kalo ikhlas, "pos laju kan ada..lebih 1000 cawangan di seluruh malaysia"
hantarkan ubat cepat dan pantas, boleh juga hantarkan kek lapis y ikhlas...(iklan kejab!!)

__________________

~~sedang terpesona dgn website langit ilahi~~



Super Member

Status: Offline
Posts: 699
Date:

kalo ko nak jd tokey kek lapis tu pun boley lailatul...
dkat2 nak raya ni, ngam sangat2 la ko jual kek lapis ni....
tp kalau dh jd tokey tu... jgnlh ko lupakan aku yer lailatul... hehe...

__________________

Makan jangan sebarang makan, silap makan masuk spital...



Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:

nie idea bru
krdt utk suha
aku mmg berhajat nk wat biskut cornflakes hjg2 posa nnt
sbb slalu jd rebutan budak2
nie dela kelaina skit

__________________
Aku IBU si Comel...


Super Member

Status: Offline
Posts: 2292
Date:

lai ni kalo bab makan atau kuih-muih dia mmg laju...

tuh la badan dia lebih besar dari gajah...

apa yg aku tgk kalau topik melibatkan makanan mesti si lai ni penuh dgn post..

tak ada mknan maka tiadalah si laila...

ngahahahaha :D

__________________

ccpsantai.th.png

Crazy Chaos Paintballerz



Super Member

Status: Offline
Posts: 1309
Date:

alaaaa...ketupat ingt nak bg free...rupa2nya nak suh aku jd tokey..sorry ah aku ni bab2 berniaga mmg x pandai..

tp berniaga 'tenuk active" aku pandai..ko tgk tenuk aku y bernama fizie dah terlepas kandang..pandai pulak replay post org ni..ko balik kandang fize sebelum aku gigit telinga ko..x dengar ckp lansung!!

__________________

~~sedang terpesona dgn website langit ilahi~~



Super Member

Status: Offline
Posts: 2292
Date:

kalo bab gigit mmg aku suka..

terutama si laila ni..

meh sini gigit..

jgn lambat˛...

nk gigit tu biar kena tepat tang yg sedap˛ skit..

target kasi kena..

baru nikmat sentiasaaaa...

wahkhakahkahkahkhka!

__________________

ccpsantai.th.png

Crazy Chaos Paintballerz



Super Member

Status: Offline
Posts: 570
Date:

eh pak pijie.....skang ni bln puase laa.....nk gigit siang2 mne boleh...nanti btl puase,,, wekkkkk :p

__________________

kuro vs shiro



Super Member

Status: Offline
Posts: 1309
Date:

adik suha y comel tgk ah tenuk aku ni y x reti nak mencoverkan pragai mazmumahnya..kan aku dah pesan wahai tenuk, ko kena segera bertaubat bukan "Tau buat"..

__________________

~~sedang terpesona dgn website langit ilahi~~



Super Member

Status: Offline
Posts: 3114
Date:

baru niii ... aku dengorrr ... kalo gigit ade nikmattt ...

hahahahaa .... pasal? kalo gigit ler kan ...

cuber ko bayangkan laila ..... pijie .....

andaikata si laila ni dengan kudrat 2 kuasa kuda ...

menggigit telinga pijei .... x ke ... lopong telinga tuuuuu ...?

sape yg nak kawen ngan dia bile telinger seblah x da ???????

hahahahaha .....

 



__________________

make me feel it



Senior Member

Status: Offline
Posts: 420
Date:

huh...tertelan air liur......nampaknye x dpt ku merase kuih raye nih
bingka hang kena belajar buat...thn depan ku balik nk mkn..haha!

__________________

 someOne .....is..waiting..



Super Member

Status: Offline
Posts: 699
Date:

tak sangka aku...
rupa2nyer piji tu tenuk peliharaan si laila...
patutpun tulisan beliau nampak cam cakar tenuk jer.. (instead of cakar ayam)
ha piji.. tuan ko dh panggil ko tu... apa yg ko trcegat lg tu... gi cpat...

__________________

Makan jangan sebarang makan, silap makan masuk spital...



Super Member

Status: Offline
Posts: 1643
Date:

haha.. tue la hang dream high... hari tu amik cuti kawen man panjang sgt.. tiket flight p balik mmg la mahai kan.. nahhh.. hang raya kat china tue sorang2 haha..

__________________

Will you still love me when I'm no longer young & beautiful? :)

 



Senior Member

Status: Offline
Posts: 420
Date:

cisss..ang x mau buat bingka ku leh buat sendirik!

__________________

 someOne .....is..waiting..



Super Member

Status: Offline
Posts: 699
Date:

ko mkn ketupat cicah bingka...
sedap ooo...
tp kalu ko lenyek ketupat tu kat bingka, lg sedap...
biar pdn ngn muka si bingka tu... haha..

__________________

Makan jangan sebarang makan, silap makan masuk spital...



Super Member

Status: Offline
Posts: 1643
Date:

ko nie ketupat.. tawu la jelez kat aku pown..
xpayah la smpai nk lenyek2..
aku mkan jugak ko kang..
cicah dgn rendang daging ko sndri kah3x..

__________________

Will you still love me when I'm no longer young & beautiful? :)

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 699
Date:

ko ni kanibal ke aper bingka..
punyer la bnyk daging, apsal daging aku plak yg ko nak...
minta la kat saper2... aku teruna lg.. kasihanilah aku bingka... kawen pun blum...
plz bingka.. tinggalkan aku.. help.. help..

__________________

Makan jangan sebarang makan, silap makan masuk spital...



Super Member

Status: Offline
Posts: 1643
Date:

hahahaha.. ketupat x betul.. dasar ketupat liat la ko nie haha :) lain kali rebus lama2 sket ngee

__________________

Will you still love me when I'm no longer young & beautiful? :)

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 699
Date:

baru ko tau... liat tak liat...
langkah btg aku dulu la...
eh, btol ke pribahasa aku tu...?
ah lantak la...

__________________

Makan jangan sebarang makan, silap makan masuk spital...



Super Member

Status: Offline
Posts: 1643
Date:

ko mesti sahur minum air ketum nie berlaukkan ayam goreng masak kicap semalam... hahahhahaa mereng semcam jer.. kah3x..

__________________

Will you still love me when I'm no longer young & beautiful? :)

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 699
Date:

tak baek ko tuduh aku mcm tu bingka...
kecik ati aku ni...
dh ler aku ni kecik... ko tmbh kecik kn pulak....
tak per la... sbr jer... bingai punyer bingka..

__________________

Makan jangan sebarang makan, silap makan masuk spital...



Super Member

Status: Offline
Posts: 570
Date:

meh ak kecikkan ko lagi....biar ak operate kau jadik sekecik kuman....
nk x??

__________________

kuro vs shiro



Super Member

Status: Offline
Posts: 699
Date:

ko mampu ke...??
kalau tk mampu, elok ko tmbhkn ilmu di dada...
wah besar nyer ilmu di dada ko...
hahaha....

__________________

Makan jangan sebarang makan, silap makan masuk spital...



Super Member

Status: Offline
Posts: 1643
Date:

hmmmmmmm..... ketupat2.. aku agak mushkil dgn ko.. tp xper.. bulan2 pose nie aku biarkan ajer hahahaha.. kbye

__________________

Will you still love me when I'm no longer young & beautiful? :)

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 699
Date:

ko ni bingka...
asyik mncelah jer keje ko...
apsal ko jaki sgt kat aku ni....???
aku ada wat silap ke...???
konfius la aku ngn ko ni...
aper mslh ko sbnrnyer ni..???

__________________

Makan jangan sebarang makan, silap makan masuk spital...



Super Member

Status: Offline
Posts: 1309
Date:

bingka sesungguhnya komen ko amt menimbulkan tanda tanya bkn sahaja pd kerupat tp juga pd pembaca y lain..he3!!

__________________

~~sedang terpesona dgn website langit ilahi~~

1 2 3  >  Last»  | Page of 3  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard