Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Nasi Lemak dan Kuih Tepung Bungkus


Senior Member

Status: Offline
Posts: 304
Date:
RE: Nasi Lemak dan Kuih Tepung Bungkus


tepung bungkus mmg sedap..lemak2, inti dia manis...
dulu besar2 jer, skrg tecik2 lak..
wat sendiri mmg puas hati mkn....

__________________
~ Bercinta Sampai Syurga ~


Senior Member

Status: Offline
Posts: 305
Date:

aku makan krim crackers je kat sini jenama Jacob...
nak dapat kuih2 mcm ni ntah bila kat sini....
mengidam plak aih.........

__________________
I LOVE ALLAH, I LOVE MY PARENTS, I LOVE MY DEAR, I LOVE MY SELF


Super Member

Status: Offline
Posts: 1643
Date:

mkn biskut jer..? kurus la nnt ! alaaa x bez laa hahaahhaa :)

__________________

Will you still love me when I'm no longer young & beautiful? :)

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 1209
Date:

nanti aku poskan tepung n daun pisang ..kau buat la kueh sendiri ye...
bingkau takut tu kau tinggal tulang hidup kat negeri orang..hehehe

__________________
XXXXxxxx.....(^_^)....xxxxXXXX
*~Hidup ini indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan~*


Senior Member

Status: Offline
Posts: 305
Date:

kalau aku reti..........
hahahahaha
aku ni ape jadah pon x reti masak...
melainkan yg mcm chef wan masak...
megi segera siap 2 minit
telur goreng berperisa minyak masak
itu aje.......

__________________
I LOVE ALLAH, I LOVE MY PARENTS, I LOVE MY DEAR, I LOVE MY SELF


Senior Member

Status: Offline
Posts: 159
Date:

tepung bungkus nie diperbuat dri tepung..pas2 inti dia klapa kan...ayark x taw kew..kuih taik itik taw??hehehe



__________________

AkU bErSyUkUr DeNgAn ApE yG AkU AdA....



Newbie

Status: Offline
Posts: 4
Date:

aku mmg sedih n rasa terharu bila baca citer ni atau citer2 yg berkaitan ngan kasih n jasa seorang IBU..

TAPI...

ada satu citer yg aku xtau mcmana nk mulakan brkaitan seorang ibu yg menyakiti hati n perasaan seluruh hidup seorang anak perempuannya...

citernya begini......mmang smasa kecil hinggala dewasa ibu ini menyayangi n menjaga anak perempuannya seperti ibu2 yg lain..tetapi smakin anak perempuannya dewasa, ibu ini sperti ada perasaan cmburu ngan anaknya tanpa anaknya ini menyedari prangai ibunya..dr bermula anaknya brtunang pd umur 17thn n putus tunang stahun slepas itu, anak prempuan masih tidak tahu prangai sbnar ibunya (akan dcrita kmudian)....

sehinggalah.....anak perempuannya ini brtemu jodoh ngan seorng lelaki pd umur 22thn..disinilah brmula sgalanya...sblum itu, ingin d citerkn d sini mengenai suami anak perempuannya ini sblum menjadi suami lg slalu brmlm d rumah mereka krana ada bbrapa sbb n perkara..slepas bbrapa hari mereka brnikah, suami perempuan ini tlah mmbuat pngakuan yg mampu mmbunuh prkahwinan meraka...suami dia mngaku pernah mengadakan hubungan trlarang ngan ibu perempuan trsbut smasa prmpuan trsebut kuar bkerja n adik2 kluar brskola..prkara itu trjadi krana ibu prmpuan itu tlah meluahkan sgala kesedihan hidup si ibu pd si lelaki stelah di tinggalkan suami yg brkahwin lain n c ibu brasa amat 'teringin' n pernah melakukan s**s ngan bekas tunang anak perempuannya yg sering dtg kerumah tanpa pengetahuan si anak bbrapa bulan slepas putus tunang(utk pengetahuan bekas tunang ini adalah drug addict n sering dtg minta duit dr si ibu)..si ibu sdaya upaya mnggoda si lelaki n akhirnya si lelaki itu tlah jatuh juga pd si ibu stelah si ibu mmbuat s***s oral pd lelaki trsebut...(lelaki ttap lelaki..trlalu lemah iman..xkira siapa pun ttap akan layan gak)..dan si suami mmbritahu bukan skali saja tapi sudah bbrapa kali mereka melakukan prbuatan trkutuk itu..si perempuan ini rasa sperti mau mati bila dia mendengar ini smua n trus dia teringat pd prbualan dia ngan ibunya yg mana ibunya prnah bg amaran pd dia tntang bakal suaminya(ketika itu) yg lelaki ini bukanlah baik sgt...tp d sbbkan cinta n masih tdak tahu apa2 lagi si anak perempuan ttap mahu brkahwin juga..utk pengetahuan smua, si ibu sering mnceritakan tntang kehebatan si ibu smasa muda krana sering mnjadi perhatian lelaki n sering memuji kecantikan diri walaupun sudah tua, org lelaki masih lg ingin mengoratnya w/pun umurnya ktika itu sudah lewat 40an..

mmang susah dia nk trima smua ini pd mulanya..dia xtau samada mau prcaya atau tidak...ttapi bila dia tringat akan bbrapa prkra yg trjd sblum dia brnikah lg (contohnya: si ibu sprti cmburu bila nmpak anaknya duduk brdua ngan lelaki trsebut n mula akan tarik muka n hempas2 brg d rumah n mula brkurung d dalam bilik n hanya akan kuar dr bilik bila si anak nk gi keje...ktika itu lelaki trsebut tggal dirumah yg sama krana bbrapa sbb), dia mula brasa smuany benar..apa yg mampu si anak ini buat adala telan sgala2nya kerana sayangkn kdua2 insan trsebut...ibu n suami...

prnah trjadi dia n suami bergaduh n dia tlah lari kerumah kakak sdara yg tinggal brdekatan yg kebetulan ibunya brmlm 1-2 mlm di citu..n bila c ibu tahu saja yg si anak brgaduh ngan suami, si ibu cepat2 mnghalang si anak balik smula kerumah dlm masa trdekat n hanya akan d bnarkan pulang stelah si ibu bnarkan sahaja n mahu si anak brcerai terus ngan si suami..keesokan si ibu pulang kerumah brsendirian yg ktika itu si suami td mmang ada di rumah..stelah 2 hari dia brada di rumah kakak sdaranya n tiada khabar dr ibunya, dia brasa sgt rindu pd suaminya n brcadang trus pulang krumah...

sesampai di rumah, suaminya trus menariknya masuk kdalam bilik n trus memeluknya n mmbritahu sgt rindu n brsyukur yg dia telah pulang n trus brcerita yg si ibu telah menggodanya slama dia tiada..si ibu masuk kebilik ktika si suami tidur n cuba memeluknya dr belakang n brbagai cara yg si ibu lakukn utk menggoda si suami...tp si suami ttap tdak melayan...bila si ibu tahu yg anaknya telah pulang, si ibu mengamuk n brmula dr hari itu, pntang si anak brada brdekatan dengannya, siibu akan tarik muka n mula menghentak apa saja brg yg di pegang..sehinggalah si anak telah mmempunyai anak2..si ibu ttap bgitu..si anak slalu menangis knapa si ibu jd bgitu w/pun dia tdak prnah brtanya apa2 pun tntang yg prnah di critakan oleh suaminya..

sehingga si anak kluar brpindah rumah...si ibu masih menyimpan dendam n crita ttang kburukan si anak perempuan kpda menantu perempuannya(slepas adik lelaki berkahwin n tinggal pula ngan si ibu) n prnah trkeluar ckp yg dia tidak ada anak perempuan n dia cuma ada anak lelaki sahaja...ini pun si anak perempuan tahu stelah adik iparnya mmberitahu pdnya stelah adik iparnya brasa amat hairan n pelik krana si ibu sering brcerita keburukan dia (adik2 yg lain tidak tahu tntang apa yg brlaku)..

jika nk di huraikan satu persatu tntang apa yg si ibu telah lakukan pd anak perempuannya mmamng amat pnjang...

si anak prnah memaafkan si ibu n mereka prnah brbaik sketika tp sejak kbelakangan ini si ibu mula mncari kesalahan si anak lg n si anak sudah xmampu lg utk menyimpan sakit di hati...

dia prnah mmberitahu yg jauh di lubuk sudut hatinya...sehingga kiamat dia tidak akan memaafkan perbuatan si ibu n si suami atas apa yg telah brlaku tetapi masih ttetap menjalankn tanggungjwb sebagai seorang anak dngan mengabil berat n slalu menghulurkan duit utk si ibu n juga tanggungjwb sbgai seorang isteri yg setia...baginya, dia tidak layak menjatuhkan hukum atas sesama manusia, hanya ALLAH sahaja yg layak...baginya apa yg pernah terjadi adalah dosa masing2 dan pndaila sok nk menjwab ngan Tuhan...n dia slalu trtanya2 adakah ibu yg sperti ini masih layak utk di hormati sbg seorang ibu...mmang bnar ibulah yg melahirkan kita...tp bukankah anak itu adalah permata yg patut di jaga n di syangi

__________________


Veteran Member

Status: Offline
Posts: 59
Date:

nice storie. Aku pn dah lama xde mak bapak. Walaupn dah 7 tahun mak meninggal, mak masih datang dlm mimpi waktu aku susah.

__________________
monster are create by another monster


Senior Member

Status: Offline
Posts: 257
Date:

walau ape pown cerite nye kiter pon kena lah beringat...
semua org akan mati...jadi jangan lah bersedih..hidop mesti diteruskan..tak gitu??hehehe....happy2 k...

__________________


Member

Status: Offline
Posts: 10
Date:

Selamat Hari Ibu, kepada rakan2 yg baca cerita ni sedekahkanlah Alfatihah kepada arwah ibu penulis cerita ini.

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

Al Fatihah untuk arwah ibu pencerita dan untuk arwah ibu ku....

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

nasi lemak arwah ma aku masak paling sedap....
tepung bungkus mak mertua ku masak paling sedap...

selamat hari ubu

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

tulis pun dah tak betul.....
Selamat Hari Ibu....

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel

«First  <  1 2 | Page of 2  sorted by
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard