Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Fakta Lawak


Super Member

Status: Offline
Posts: 701
Date:
Fakta Lawak
 


1.Tahukah anda apabila 350ml air yang diambil dari sinki dan kemudiannya dituangkan ke dalam cerek yang mengandungi 150ml air suling dan dibiarkan terdedah kepada nyalaan api bersuhu 100 darjah celcius akan menghasilkan satu cecair yang dinamakan air masak.

2. Percayakah anda yang air sirap merupakan salah satu bahan asas dalam pembinaan sebuah helikopter. Ini kerana kajian telah dibuat, seorang pembina helikopter memerlukan air sirap untuk menghilangkan keletihan semasa membuat helikopter, tanpa air sirap mungkin helikopter tersebut tidak dapat disiapkan.

3. Sebuah kereta yang dipandu selaju 220 km/j tidak akan dapat memotong kereta yang dipandu selaju 40 km/j sekiranya kereta-kereta tersebut dipandu dari arah yang bertentangan

4. Tahukah Anda dalam bahasa Inggeris dan......Italy.... jurugambar dikenali sebagai paparazzi. Perkataan itu dipercayai diambil dari watak paparazzo dalam filem La Dolce Vita yang diterbitkan oleh Federico Fellini pada tahun 1960. Dalam bahasa
melayu pula, ayah kepada seorang budak yang bernama Razzi juga boleh dikenali dengan nama papa Razzi.

5. Tahukah Anda bendera negara Denmark telah dicipta 700 tahun lampau, menjadikan bendera paling lama digunakan di dunia lebih lama daripada penggunaan susu cap bendera.

6. Tahukah Anda magnet ialah sejenis logam yang juga digelar besi berani. Sebagaimana namanya magnet ialah besi yang berani menarik butir-butir besi lain kearahnya. Bagaimanapun orang yang diupah untuk menarik kereta bukanlah magnet.

7. Tahukah Anda cicak memutuskan ekornya apabila
diganggu. Apabila cicak menyedari yang dia diekori oleh sesuatu, ia akan memutuskan ekornya supaya benda itu tidak mengekorinya lagi atas alasan tanpa ekor sudah tentu ia tidak akan diekori lagi.

8. Tahukan anda bahawa seorang manusia normal tidak boleh menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku.

9. Tahukah Anda burung dapat pulang ke sarangnya walaupun telah keluar kadangkala hingga beribu kilometer
daripada sarangnya tanpa sesat atau silap walaupun tanpa bantuan kompas. Ini kerana setiap sarang burung mempunyai alamatnya yang tersendiri sebenarnya.

10. Tahukah Anda bunyi perkataan lempeng dan tempeleng adalah hampir sama walaupun ia berbeza dari segi rupa bentuknya. Tapi, walaubagaimanapun orang yang kena tempeleng masih boleh memakan lempeng apabila dia berasa lapar.

11. Tahukah Anda gunung berapi yang berusia tiga ratus tahun disahkan masih aktif untuk meletup. Tapi mengikut kajian ahli gunung, api elektrik di rumah kita tidak akan aktif jika tidak membayar bilnya selama tiga bulan.

12. Tahukah Anda orang yang tidak pernah kisah langsung tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta dunia ialah Orang Utan

.

13. Tahukah Anda ahli sains seluruh dunia bersepakat jika nasi ayam dimakan sewaktu lapar, perut kita
akan mengalami satu tindakbalas yang berupa kekenyangan. Nasi ayam juga boleh digunakan sebagai ubat untuk menggembirakan hati kita bila nasi ayam yang dimakan itu dibelanja oleh kawan kita.

14. Dan tahukah anda bahawa hampir kesemua pembaca post ini telah mencuba untuk menyentuh telinga menggunakan siku?

weird-crazy-funny-people-14.jpg



__________________
Sayang..Jangan ditanya sebanyak mana pengorbanan yang telah aku lakukan.... Kerana aku sendiri tidak pernah mengiranya... Tetapi, Seandai pengorbanan itu tak dihargai... Perlukah aku berkorban lagi sayang????


Chief Executive Officer

Status: Offline
Posts: 7977
Date:
 

ni dah banyak kali post dah.. tapi takpa, aku ada juga fakta menarik untuk diliwat bersama... eh silap... dikongsi bersama...

1. Tahukah anda, ketika kita makan nasik goreng ke, gulai ayam ke, kari daging ke, pizza hut ke, KFC ke... kesemua makanan itu akan rasa seperti telur bila kita meletakkan tangan kita pada telur kita. Jadi kita akan cakap "nasik goreng ni rasa telur la" sambil tangan kita memegang telur atau merasa telur kita....

2. Gabriel akan meliwat ayam-ayam jirannya sekiranya tuntutan napsu makan nasiknya tak dipenuhi dalam setiap 2 jam.

3. Setiap ibu mengandung akan berperut buncit, namun gabriel yang berperut buncit tetap dipanggil mengandung tetapi bukan mengandung anak, sebaliknya mengandung taik yang dikendong...

4. Walaupun rupa paras gabriel amat hodoh dan nirrajim, tidak ada seekor pun dubuk jalanan yang mengaku gabriel tu sedara mereka, kerana mereka berpendapat muka gabriel jauh lebih huduh dari muka mereka sendiri walaupun mereka tu adalah dubuk...

5. Sejahat-jahat manusia ialah sebaik-baik jin, sejahat-jahat jin ialah sebaik-baik gabriel...

__________________
Misteri, dulu, kini dan sampek bila-bila


Super Member

Status: Offline
Posts: 1715
Date:
 

lawak kaa niee?? mcm x jee :p

__________________

heyyy .. salam perkenalan untuk anda semua ...
dari saya .... smile always ..... :)



Senior Member

Status: Offline
Posts: 446
Date:
 

aku tak leh nak ckp apa ler... tergolek golek aku gelak.... cam nk tekentut jer baca post nih... Mister Rie, ngko ni memang cekap ler buat lawak... ngko ni dulu keje badut sarkis ke..?

__________________

never turn your back on me....



Super Member

Status: Offline
Posts: 3114
Date:
 

tergolek-golek kerusi yang aku duduk bile dengar aku ketawa terbahak-bahak sorang ...... membaca fakta lawak puan amirshah dan  madam msiteri........

tahu kah anda... orang yang bukan orang ialah gabRIEL alias gayberial....

__________________

make me feel it



Super Member

Status: Offline
Posts: 562
Date:
 

1. tahukah anda, walaupun rupa rie tidak ku kenal tetapi lubang hidungnya ttp menjadi pujaan hati gab...

2. tahukah anda sepandai2 tupai melompat, akhirnya jatuh ke tasik sekiranya tempat yang dilompat itu adalah tasik titiwangsa...

3. tahukah anda yang aku pun tak tahu sekiranya pembuat helikopter itu meminum air sirap.. sbb kadang2 dia minum air kopi untuk menghilangkan rasa mengantuknya..

4. akhir sekali, tahukah anda yang "yang kau sangat kucinta....yang kau paling ku sayang..." adalah lagu ciptaan rie untuk cik gabriel.. oleh kerana gab tidak menerima cinta dia selepas lagu ni berkumandang sbb tu mereka menjadi musuh tradisi..

sekian saja..
berenang-renang ketepian,
mencari ikan nak masak kari,
wahai cik rie yg kesepian,
cubalah mengurat hari-hari..

sekian dari saya.. karasi mulia..tv24

__________________
-forget about someone
who broke ur heart yesterday
but don't forget about someone
who loves u tenderly today
think it... do it..-


Senior Member

Status: Offline
Posts: 113
Date:
 

hauhauhauaaa!! tau2 plak aku sentuh tlinga guna siku..kakakakaaaa...adoi goleng2 aku gelakkk!!

__________________

Saat KAU limpahkan karuniaMU... Dalam sunyinya aku bersujud


Super Member

Status: Offline
Posts: 3114
Date:
 

oo ko goleng2 ek lepas sentuh tlinga ngan siku? aku ingat aweks tomot tarikh telinga ko yang besar mcm telinga gajah tuee.. ko geli...mklum..tangan awek tomot besar mcm pgong dia yang sbelah tue...

__________________

make me feel it

Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard