Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Recipe Spicy Firecracker Beef Marinade


Super Member

Status: Offline
Posts: 546
Date:
Recipe Spicy Firecracker Beef Marinade


Spicy Firecracker Beef Marinade

So we have:
  • 1 tsp of soy sauce
  • 2 tbsp of rice vinegar
  • 2 tbsp of chili garlic sauce (you'll find that in the Asian section)
  • 1/2 tsp of 5-spice
  • 1/2 tsp of ginger puree or grated ginger
  • 3 cloves of roughly chopped garlic
  • some black pepper to taste
  • 1 tbsp of vegetable oil

Marinate the Firecracker Beef

We're going to mix that very well and refrigerate for 1 hour.

Prepare the Rice Noodle Salad

Now, on to the rice noodles. We're going to serve the spicy beef on cold rice noodle salad. So I have 8 oz of rice noodles, those are the thin ones. We're going to boil those for 4 minutes, they cook fast, and then we're going to rinse them in very cold water and drain them very well. We don't want a wet salad.

Add 2 tsp of fish sauce, which is a fermented condiment, kind of like soy sauce. We're going to add 2 tbsp of vegetable oil, we're going to add 2 tbsp of rice vinegar, 1/3 cup of shredded carrot. Mix it up and refrigerate until needed.

Sear the Spicy Beef

Alright, in a very hot preheated dry pan, we're going to sear the beef for 2 minutes per side. We want it rare, but we want it kind of caramelized on the outside. You're going to let that cool to room temperature.

Toss the Salad

And then we're going to finish the salad. We're going to add 2 more tbsp of rice vinegar, 1/4 cup of chopped peanuts, 1/2 cup of chopped cilantro, toss that together and our salad is ready as a base for this delicious firecracker beef.

Slice the Firecracker Beef

To finish the beef we're going to slice it across the grain. It is so nice and rare and juicy and delicious. So we have the sliced beef and we also have the drippings to which we're going to add the beef back into later. Preheat the pan very well and we're going to sear those beef slices for just a minute or two, just to caramelize the outside and the inside is still going to be really juicy and delicious.

Serve the Spicy Firecracker Beef and Noodle Salad

Go ahead and add the hot slices back to the drippings and you're going to top the cold, kind of tangy noodle salad with that hot, spicy firecracker beef, maybe a little sprinkle of peanuts. So amazingly delicious, and such a great contrast between the cold and the hot, and the sweet and the sour, and the spicy and the salty. It's just a great, great dish. I hope you give that a try. Enjoy.



Bahasa Melayu

Jadi kita mempunyai:

* 1 sdt kecap
* 2 sdm cuka beras
* 2 sdm sos cili bawang putih (anda akan mendapati bahawa dalam bahagian Asia)
* 1 / 2 sdt daripada 5-rempah
* 1 / 2 sdt jahe cincang atau parutan halia
* 3 siung bawang putih cincang kasar
* Lada hitam secukupnya
* 1 sdm minyak sayur

Rendam dengan petasan Beef
Kita akan campuran yang sangat baik dan peti ais selama 1 jam.
Siapkan Noodle Rice Salad
Sekarang, pada mie beras. Kami akan melayani pedas daging lembu pada nasi sejuk mie salad. Jadi aku punya 8 oz beras mie, mereka adalah yang tipis. Kita akan menggelegak yang selama 4 minit, mereka memasak cepat, dan kemudian kami akan bilas mereka dalam air yang sangat dingin dan keringkan dengan sangat baik. Kami tidak ingin basah salad.

Tambah 2 sdt sos ikan, yang merupakan bumbu diperam, semacam kecap. Kita akan tambahkan 2 sdm minyak sayur, kami akan tambahkan 2 sdm cuka beras, 1 / 3 cup hirisan lobak. Mix it up dan mendinginkan sampai diperlukan.
Spicy Beef bakar
Baiklah, dalam yang sangat panas periuk dipanaskan, kita akan menghanguskan daging lembu selama 2 minit per sisi. Kami ingin hal itu jarang, tapi kami ingin jenis karamel di luar. Kau akan membiarkan hal itu mendingin sampai suhu bilik.
Melemparkan Salad
Dan kemudian kita akan menyelesaikan salad. Kita akan menambah 2 lebih sdm cuka beras, 1 / 4 cawan kacang cincang, 1 / 2 cawan daun ketumbar cincang, aduk bersama-sama dan salad kita siap sebagai asas daging lembu ini lazat petasan.
Iris petasan Beef
Untuk menyelesaikan daging lembu kita akan mengiris gandum itu ke seberang. Hal ini sangat bagus dan langka dan juicy dan lazat. Jadi kita mempunyai hirisan daging lembu dan kami juga memiliki titisan yang kita akan menambah daging lembu kembali ke kemudian. Panaskan wajan dengan sangat baik dan kami akan bakar hirisan daging lembu tersebut hanya satu atau dua minit, hanya untuk mengaramelkan luar dan bahagian dalam masih akan sangat juicy dan lazat.
Sajikan petasan Spicy Beef dan Noodle Salad
Maju terus dan tambahkan hirisan panas kembali ke titisan dan kau pergi ke atas sejuk, seperti salad dengan mie tajam yang panas, pedas petasan daging lembu, mungkin sedikit taburi kacang. Jadi luar biasa lezat, dan kontras yang hebat antara dingin dan panas, dan yang manis dan asam, dan pedas dan masin. It's just a great, great hidangan. Saya berharap anda memberikan yang mencuba. Menikmati.


__________________

Sometimes We think about them who we love but since its not belongs to us we just think and think and think only just watch and learn from the pass...... ^^



Newbie

Status: Offline
Posts: 2
Date:

ni apa punya translation daaaaa........tunggang langgang lingkup bahasa!

__________________

sudah kering air mata mama

ZUl


Super Member

Status: Offline
Posts: 1414
Date:

lama aku xmasuk ....
apa citer semua geng2 lama
mat ko hidup lagi ke ?


__________________

Sejahil-jahil Peragai YAHUDI ....JAHIL Lagi Tingkah Laku ICU


Warga GENG-CERITA

Status: Offline
Posts: 892
Date:

Puas aku cari kecap dekat tesco..tapi tak jumpe..hampeh tesco harap besar je pasaraya..kecap pun takde

__________________
buduh cam lembuuu


Super Member

Status: Offline
Posts: 2496
Date:

kecap mana ade jual kat tesco....cuba la cari kat kedai ah seng baru ade jual...

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Warga GENG-CERITA

Status: Offline
Posts: 892
Date:

aku dah tanye dah ah seng...dia cakap kecap takde...tapak kaki ade la...

__________________
buduh cam lembuuu


Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

ah seng tu ... betulaaa ... masa incik Maliki ni tanya keecap ada x ...

ah seng tu kata ada ... tapak kaki .... cap tapak kaki ....

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2362
Date:

En Maliki tanya kedai ah seng kecap takde tapak kaki ada? Beli jela tapak kaki tu.. Sekilo berapa tu?.. Kukukaki dgn buluidong ada jual tak?..

__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

hoh  .... sekarang ni macam macam ada jual ...

tapak kaki laa .. bulu idong la ...

gigi ada jual x?

x nak gigi palsu ....

maklong laaa ... gigi aku pong tinggal tunggul tunggul jer nii ..

nak yang putih tauu ...

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Warga GENG-CERITA

Status: Offline
Posts: 892
Date:

Takpe la badda..gigi ko penuh pun bukan macho sgt pun... man belon lagi kacak dari ko...


Kukukaki ade...tapi pakai kati la

__________________
buduh cam lembuuu
Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard