Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Jentikkan Jiwa 2


Super Member

Status: Offline
Posts: 653
Date:
Jentikkan Jiwa 2


Assalamualaikum........

Kabare.....arap2 smuer waras........saje nak corat-coret skit ni.......baca lah klu rasa menarik.......

Aku mulakan gan Al-Fatihah kpd Rasullulah, Para Anbia, Para Sahabat Rasullulah (s.a.w), ahlul2 Tabiin, Ulama2, Aulia2, dan khasnya kpd kedua IbuBapa kita dan saudara mara kita.....

Mohon lah kemafaan kpd Allah ttg dosa2 kita yg tlh lalu atau akan dtg.....selagi hayat atau nafas ni masih ada lagi. Cube lah buka hati kita sekelumit walau sebentar, cube kita renungkan walaupun sebentar kelakuan kita yg tlh lalu.....Adakah kita perfect....nope difinately kita x perfect.....akan ada dosa yg kita kan buat walaupun kecil....namun begitu itu adalah penilaian kita......bgmana penilaian Agama dan Allah ttf yg kecil itu........gerenti ada 1 ari yg lalu kita tertinggal Solat.......ada 1 ari yg lalu kita tertinggi suara gan Ibu atau Bapa kita. Ini kah yg kita katakan kita hanya melakukkan dosa yg kecil

Cube lah kita jenguk sekejap Iman kita.......ketuk jiwa dan Iman ni gan bertanya....adakah sesungguh nya sudah beriman gan Allah.........kalau blum apakah kita akan menunggu atau bertangguh utk beriman gan Khaliq kita......Kalau ada yg mengatakan beliau sudah beriman gan Allah.......cube tanya pada diri sendiri......."adakah iman ku ini kuat".......adakah iman anda pernah di duga gan cubaan2 yg berat2 dari Allah.......ini bersesuaian gan surah Al-Maidah Ayat 117 "Sesungguhnya meraka tak akan beriman selagi belum di uji'........

Cube lah rakan2 ku fahami sirah2 org yg tlh berjaya dunia & akhirat.......bgmana ujian2 yg tlh dilemparkan oleh Allah kpd mereka.......jadi samakah kita gan mereka....ujian kita cume keputusan duit utk sampai ke ujung bulan.......ini takkan sama gan ujian lontaran batu2 yg hinggap ke badan ketika Manusia yg Mulia ini.....ketika melakukkan dakwah (hijrah) di Yathrib......darah keluar dari segenap liang roma badannya.........Allah hu Rabbi........aku sendiri menangis bila menulis kisah Manusia Mulia ini.......dan trasa kecil diri ku apabila mengenangkan perbezaan ujian yg beliau hadapi gan aku lalui......

Tak terfikirkah kita atau akau ingin mengajak saudara2 sekalian utk merasakan apabila kematian betul2 sudah berada di depan mata......takkah kita sudah bersedia utk dijemput kembali kehadrat Illahi yakni pencipta kita.....apakah persediaan kita utk menghadapi moment cam gini......kerana selepas ni kita dah x de peluang utk bertaubat lagi.......jadi tak takut kah kita gan dosa2 kita

Jadi wahai saudara2 ku aku ingin sekali utk mengajak kalian smuer.......BERTAUBAT LAH CEPAT......SEKARANG JUGA....JGN SAMPAI BILA SAKARATUL MAUT DI DEPAN MATA KITA BARULAH KITA INGIN BERTAUBAT.........SESUNGGUH NYA IANYA SUDAH TERLAMBAT KETIKA ITU........

Wassalam

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 866
Date:

berikanlah kami petunjuk mu ya ALLAH........

__________________

"ZeitGiest"



Veteran Member

Status: Offline
Posts: 93
Date:

sesungguhnya y baik itu sgalanya datang dri Dia..dan y burk itu adalah dri diri kita sndirik..

maka,sama2 la kita muhasabah dri..ingat2 mengingati....

smoga kita sam2 diberi kesedaran serta kesempatan tuk betobat ngn segala dosa2 hatta kecik mhupn besar...




insap sungguh nih...disbelief.gif[spoiler]

__________________
kadang-kadang, kita perlu gagal unt0k berjaya..dan kadang-kadang kita perlu mati unt0k hidup....


Newbie

Status: Offline
Posts: 1
Date:

semoga kita mendapat hidayah daripada-Nya dan dicampakkan dengan nur keimanan oleh-nya.

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:

Klu bab topic2 agama cam ni kenapa xramai y komen erk?
sampai aku tlepas nk bc artikel ni
nk hr ni de lak mood nk godek2 artikel y dh tenggelam ni


__________________
Aku IBU si Comel...


Super Member

Status: Offline
Posts: 866
Date:

bukan ramai yang tak nak belek cik nadia cuma kita sebagai manusia mmg kadang kala terlupa...
hikhikhik...

__________________

"ZeitGiest"



Super Member

Status: Offline
Posts: 1504
Date:

Ooo ko lp erk big boss
mentang2 arr pakai seketery jer kt opis tu
suma nk org ingt'n
xpe2 nnt aku tampal memo kt gitar ko tue
baca!!!jgn xbc lak

__________________
Aku IBU si Comel...


Super Member

Status: Offline
Posts: 866
Date:

er.......
ko nak jadik seceteri bigboss ke nadia???
meh lah dtng intiviu tapi syarat dier msti pandai cuci jamban...
hikhikhik....



__________________

"ZeitGiest"



Senior Member

Status: Offline
Posts: 387
Date:

terima kasih atas nasihat....diriku sering terlupa...

__________________

https://www.facebook.com/one.izat

Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard