Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: karangan budak darjah 4 yang menyeramkan


Member

Status: Offline
Posts: 18
Date:
karangan budak darjah 4 yang menyeramkan
 


Pagi itu pagi minggu. Cuaca cukup sejuk sehingga mencapai takat suhu beku.
Sebab itu saya tidak mandi pagi sebab air kolah jadi air batu dan air paip
tidak mahu keluar sebab beku di dalam batang paip. Pagi itu saya bersarapan
dengan keluarga di dalam unggun api kerana tidak tahan sejuk. Selepas itu
emak saya mengajak saya menemaninya ke pasar.

Tetapi saya tidak mahu. Selepas emak menikam perut saya berkali-kali dengan
garfu barulah saya bersetuju untuk mengikutnya. Kami berjalan sejauh 120 kilometer kerana pasar itu letaknya 128 kilometer dari rumah. Lagi 8 kilometer nak sampai pasar saya ternampak sebuah lori kontena meluru dengan laju dari arah belakang. Dia melanggar emak saya. Emak saya tercampak ke dalam gaung. Dia menjerit "Adoi!".

Lepas itu emak saya naik semula dan mengejar lori tersebut. Saya pun turut berlari di belakang emak saya kerana takut emak saya melanggar lori itu pula.
Pemandu lori itu nampak kami mengejarnya. Dia pun memecut lebih laju iaitu sama dengan kelajuan cahaya. Kami pula terpaksa mengejar dengan lebih laju iaitu sama dengan dua kali ganda kelajuan cahaya. Emak saya dapat menerajang tayar depan lori itu. Lori itu terbabas dan melanggar pembahagi jalan lalu bertembung dengan sebuah feri.

Feri itu terbelah dua. Penumpang feri itu yang seramai 100 orang semuanya mati. Pemandu feri itu sangat marah. Dia pun bertukar menjadi Ultraman dan memfire pemandu lori. Pemandu lori menekan butang khas di dalam lori dia. lori itu bertukar menjadi robot Transformer. Mereka bergaduh di udara. Emak saya tidak puas hati. Dia pun terus menyewa sebuah helikopter di Genting Highlands dan terus ke tempat kemalangan.

Dia melanggar pemandu feri yang telah bertukar menjadi Ultraman itu. Pemandu feri itu terkejut dan terus bertukar menjadi pemandu feri semula lalu terhempas ke jalanraya. Pemandu feri itu pecah. Pemandu lori sangat takut melihat kejadian itu. Dia meminta maaf dari emak saya. Dia menghulurkan tangan ingin bersalam. Tetapi emak saya masih marah. Dia menyendengkan helikopternya dan mengerat tangan pemandu lori itu dengan kipas helikopter. Pemandu lori itu menjerit "Adoi..!" dan jatuh ke bumi.
Emak say menghantar helikopter itu ke Genting Highlands. Bila dia balik ke tempat kejadian, dia terus memukul pemandu lori itu dengan beg tangannya sambil memarahi pemandu lori itu di dalam bahasa Inggeris. Pemandu lori itu tidak dapat menjawab sebab emak saya cakap orang putih. Lalu pemandu lori itu mati.
Tidak lama kemudian kereta polis pun sampai. Dia membuat lapuran ke ibu pejabatnya tentang kemalangan ngeri itu. Semua anggota polis di pejabat polis itu terperanjat lalu mati. Orang ramai mengerumuni tempat kejadian kerana ingin mengetahui apa yang telah terjadi.
Polis yang bertugas cubamenyuraikan orang ramai lalu dia menjerit menggunakan pembesar suara. Orang ramai terperanjat dan semuanya mati. Selepas itu emak saya mengajak saya ke pasar untuk mengelak lebih ramai lagi yang akan mati. Di pasar, emak saya menceritakan kejadian itu kepada penjual daging. Penjual daging dan peniaga-peniaga berhampiran yang mendengar cerita itu semuanya terkejut dan mati. Saya dan emak saya terus berlari balik ke rumah. Kerana terlalu penat sebaik saja sampai di rumah kami pun mati.
Itulah kemalangan yang paling ngeri yang pernah saya lihat sebelum saya mati.




__________________
AnDai EngKau BisA TerBang kE LanGit bIrU DaN hEndAK CecAH kE bUMi,dARatkAN KakiMu kEbaHu Ku.NeScAyA aKu AkaN mENyaMbUT mU,waLAu TeraSe AnGIn BerTiUp MengHeMBusMu LebiIH jAUH DariKU...


Super Member

Status: Offline
Posts: 4540
Date:
 

adesss.... nie dah di post kan la adik baby.....

__________________





MODEST

Status: Offline
Posts: 1995
Date:
 

biar la mat... maybe dia tak baca posting yg lama2... kan ke dia newbie..... biarkan je la.. kita je tgk perkembangan dia.... kang terus komen pun kang mls pulak dia nak lyn gc.... biarla bdk2 yg br layan dl... kita pun ada masa lapang je br boleh layan gc giler2 baboon....

(mat apa kabar lubang idung ko??? dh lama aku tak bertanya kabar makin lapang ke dah makin semak???)

__________________

aku ada...... ko ada ke????? suka ati aku la... ada aku kisah



Member

Status: Offline
Posts: 18
Date:
 

ye ar.. tul kate radinnaz tu.. baby nie kan bdk bau kat cni.. mane ar tau artikel yang kite bagi nie dah penah post.. kite nak gak post2 any artikel.. xkan la register kt gc smte2 tuk bace cite2 yang org len post kn je.. xbekembang ler gc nanti.. so,klu ade silap,tnjukkan ar kat bby ek...

__________________
AnDai EngKau BisA TerBang kE LanGit bIrU DaN hEndAK CecAH kE bUMi,dARatkAN KakiMu kEbaHu Ku.NeScAyA aKu AkaN mENyaMbUT mU,waLAu TeraSe AnGIn BerTiUp MengHeMBusMu LebiIH jAUH DariKU...


Super Member

Status: Offline
Posts: 4540
Date:
 

BBQ Shakira "Oh baby when you talk like that"...eh..ternyanyi lak.. errrr...errr... apa aku nak cakap tadi ekkk... tengok da lupe.. takpe laa.. abaikan laa.. jom adik BBQ Shakira... kite nynai lagu Hip Don't Lie same....

Adik Shakira :
I never really knew that she could dance like this
She makes a man wants to speak Spanish
Como se llama, bonita, mi casa , su casa

Mat :
Shakira, Shakira

sedap tak suara abang???



__________________





Member

Status: Offline
Posts: 18
Date:
 

kekeke... cedapnyer sore abang mat nih...
mekacih2... ok ler.. tata sume.. baby ade keje nie..
nanti kite anta lagi artikel2 seram yang len ek....

__________________
AnDai EngKau BisA TerBang kE LanGit bIrU DaN hEndAK CecAH kE bUMi,dARatkAN KakiMu kEbaHu Ku.NeScAyA aKu AkaN mENyaMbUT mU,waLAu TeraSe AnGIn BerTiUp MengHeMBusMu LebiIH jAUH DariKU...


Senior Member

Status: Offline
Posts: 113
Date:
 

aisey men~!!!
hantu budak tuh pandai gune pc lor...
syabaslah pada guru yang mengajar ye tuh....

__________________
aku aweks Happy Loe..


Veteran Member

Status: Offline
Posts: 46
Date:
 

sermnye takutlah bace kreatif dier ni kannn

__________________

liFE IS TOO bOrinGGG



Veteran Member

Status: Offline
Posts: 46
Date:
 

Mat tHe MatiCs wrote:

adesss.... nie dah di post kan la adik baby.....





wang adalah segala-galanyafurioushidup bahagie pun adalah sgla-galanya

__________________

liFE IS TOO bOrinGGG



Super Member

Status: Offline
Posts: 4540
Date:
 

tapi kan Cik adik Naruto Doploh Lapan...tapi kannnn.... kan...kan...tapi....bahagie tak dapat membeli wang..... tapi kadang-kala wang leh beri kebahagian..... muaaahahahaha..... giler...giler.... aku jadi tok guru ajaran sesat....

__________________





Super Member

Status: Offline
Posts: 2034
Date:
 

Bongok jugak c mat ni. Mmg la bahgia x ley bli wang. Klu nk beli belah kena la guna wang. kad credit pn blh jgk.

Tp kn mat, klu ko x de wang nk beli megi, ko kiss je mamak yg amek order tu, gerenti ko dpt megi pecuma.

__________________
Sepi sekuntum bunga sekeping hati


Senior Member

Status: Offline
Posts: 323
Date:
 

dok sume ore same encik mat the gedic...

wang anda tidak menjamin kebahgiaan org lain..

namun ianyer mungkin menjammin kebahagiaan anda..

menjamin kebahagiaan keluarga anda...

namun tidak menjamin kebahgiaan pada orang lain..

wang bulih dicari... usaha anda lebih penting....


__________________
YucHi Not EppY \:D/ hehehehe


Chief Executive Officer

Status: Offline
Posts: 7977
Date:
 

sapa cakap wang boleh dicari? mana boleh... tapi wang boleh dipicit keluar dari mesin ATM mahupun maybang2mu.com.... tapi kalau cari sure tak jumpa... hatta la ke celah kurapan ketiak ellyza misbun tu...

__________________
Misteri, dulu, kini dan sampek bila-bila


Member

Status: Offline
Posts: 7
Date:
 

no money....no honey

betul ker????

__________________

~~~remember my name~~~



Senior Member

Status: Offline
Posts: 113
Date:
 

menyeramkan...
brape markah karangan ni??

__________________

Hidup UmPAMA ****** DIMANA kiTa jUgAk yaNg mERaNa



Super Member

Status: Offline
Posts: 867
Date:
 

cerita yang palin seram pernah ku tahu..
warrrrrhg...takutnya aku


__________________

"ZeitGiest"



Newbie

Status: Offline
Posts: 1
Date:
 

ni mcm bukan karangan jer






__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 950
Date:
 

ne karutan...hampeh je...len kali wat la logik skit..baru syok mbcae...

__________________

study high2, stupid never finish~ dh terkene batang idung sendirik baru tersorong2 pipi tu!



Super Member

Status: Offline
Posts: 1212
Date:
 

56% C+..

__________________
XXXXxxxx.....(^_^)....xxxxXXXX
*~Hidup ini indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan~*


Super Member

Status: Offline
Posts: 512
Date:
 

BUANG karen opis aku je baca karangan kanak2 rebina nie.... lg2 ultromen2 nie.... elegik sungguh aku....

__________________
Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard