Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Relakan Perpisahan ini Sayang


Super Member

Status: Offline
Posts: 3114
Date:
RE: Relakan Perpisahan ini Sayang


bahagia cik gayah bahagia zul papaya
bahagia cik abes bahagia aliza
bahagia cik ucup bahagia mrbingka
seme skali bahagia otai punya angkara

cik gayah timbul zul papaya gembira
meraban merepek asal bahagia
kat mana-mana pun cari bahagia
asal otai-otai seme gembira

cik gayah aku x nampak bayang
bagaimana gerangan rupa cik gayah
cantik molek sampai terbayang-bayang
wahai cik gayah usah lah resah

gembira ati bukan mainan
otai mula menerima diri
ajaran otai memang diperlukan
agar diri tau membawa diri

panggilan zul papaya kena diterima
pujuklah dia datang kemari
agar riuh gc menari bersama
menari menari terus menari








__________________

make me feel it



Super Member

Status: Offline
Posts: 2028
Date:

wahai cik badar berpayung antik
rupamu indah lagi cantik
disayang oleh seme kucintaik

zuL papaya tu bukannya tak tau
aku hilang mencari bangla ku
dah lama tak timbul selalu
hati dah meraBAN jadi tak tentu

berhari2 ku makan hati
hingga badan kurus begini
dah berbulan2 aku menanti
namun banglaku tak hadir di sisi
maka kerjaku bertimbun begini
hilang sudah seri mukaku ini
kerana kurangnya rehatkan diri
aku terpaksa berlari ke sana ke sini
ahhhh penat sungguh diriku ini

__________________

nak cari idea memang susah, nak mengedit senang je..nak komen apa yang orang lain dah buat, laaaagi senang..apa lagi nak mengutuk..hurmm pejam mata jeeeee

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 3114
Date:

berpantut kira berkasih sayang
pada cik gayah yang hilang bangla
susah cik gayah bukan kepalang
cari sajalah lain bangla

berhari cik gayah memakan hati
hingga badannya kurus begini
usah dirisau usah dinanti
bangla lari pakistan mari

kerja cik gayah  bertimbun begini
hilang sudah seri muka cik gayah ini
kuih seri muka sebagai ganti
setalam ni ha aku memberi

usahlah cik gayah ke sana sini
hingga kurang rehatkan diri
nanti ku panggil zul papaya kemari
mengurut memicit tubuh cik gayah ini

kasihan cik gayah jarang ke gc
usahlh dihirau newbie di sini
aku ada berkhidmat diri
menjaga cik gayah bersama hati
agar cik gayah berehat di sini
hati gumbira senangkan hati

walau tidak ku lihat cik gayah ini
dapat ku sentuh hati nubari
cik gayah punya naluri
amatlah lembut sekali
terpikatlah hati
hanya di gc






__________________

make me feel it



Senior Member

Status: Offline
Posts: 446
Date:

takkan lari bangla dikejar
tapi kalau bangla kejar, kena la lari
janganlah cik gayah terkejar kejar
kepada si bangla sampai tak makan berhari hari

makan hati hari hari
hati dimakan dengan si bangla
kalau cik gayah menyeksa diri
tentu tak lama lagi cik gayah gila

bangla dikejar tak dapat dapat
badan penat otak pun tegeliat
kalau cik gayah tak cukup rehat
camner la nak kejar bangla tu sampai dapat

__________________

never turn your back on me....



Super Member

Status: Offline
Posts: 850
Date:

hoh..berpantut2 di sini rupanya
kemain meriah gayah ku sayang
walau ku cari merata-rata
ntah ke mana gayahku hilang

puas sudah aku mencari
cik gayah sudah hilangkan diri
jangan le marah gayah ku kasihi
nko merajuk aku yg makan hati..


__________________
PaStiKan KiSah SeMalam berLalu tanPa kESan


Super Member

Status: Offline
Posts: 2028
Date:

haaaaaaaa..datang jugak cik zeeta jones ni
mana nko hilangkan diri
baru sekarang nko ke mari
setelah puas aku menanti
dah bahagia kawan nko lupai??



__________________

nak cari idea memang susah, nak mengedit senang je..nak komen apa yang orang lain dah buat, laaaagi senang..apa lagi nak mengutuk..hurmm pejam mata jeeeee

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 850
Date:

wahai kawan ku Gayah jelita
janganlah marah2 sahaja
ada sebabnya aku tak ke udara
kerana prob2 yang ada
aku minta maaflah ya
mari kita sambung sendaloka
silaturahim jangan dilupa
jom kita ke spa
aku blanja dan kita rehat2kan minda

__________________
PaStiKan KiSah SeMalam berLalu tanPa kESan


MODEST

Status: Offline
Posts: 1986
Date:

wah..wah..wah... bukan kemain mereka berdua
ada hati nak pergi ke spa
wei.... korg lupa nak ajak aku ya
oo... tak ingat kawan takpa..takpa...

ha gayah... kemana ko mghilang
aku hilang ko ada, aku ada ko hilang
kenapa ka kita jrg bersua sekarang
bila ko nak belanja aku laici kang

zeeta..zeeta... hi cik adik manis ni
br skrg ko menjelma di sini
dh mls ke nak mlyn gc
jom la kita mngaruk byk2 kat sini

__________________

aku ada...... ko ada ke????? suka ati aku la... ada aku kisah



Super Member

Status: Offline
Posts: 850
Date:

wah..wah cik dinaz sayang
aku tak kemana menghilang
ada je kat sini dok giler bayang
kerana cik gayah hatiku tak senang
marahkan aku hingga sekarang
susahnya nak pujuk dia tu
bek cik dinaz kemari membantu
kerana aku dah mati kutu
melihat cik gayah asyik membatu

nak ajak ke spa pun dia tak layan
apa lagi nak ajak makan durian
sebab dia memang tak suka doyan
cam mana nak ajak dia makan durian

__________________
PaStiKan KiSah SeMalam berLalu tanPa kESan


Super Member

Status: Offline
Posts: 2028
Date:

isk isk isk
ah ah ah
ho ho ho
hu hu hu

maka pening la aku di sini
cik baddar mari lah ke mari
tolong aku yg dah lemah ni
jom kita ke spa merehatkan diri
jangan lupa ajak wak dinazillazi
cik zeeta jones pong ikut le sekali
cik ucop ym mamu, nko tolong le aku ni
pueh dah aku kejar si bangla tu lari
naik sempot aku berlari
naik kematu kaki ku ini

__________________

nak cari idea memang susah, nak mengedit senang je..nak komen apa yang orang lain dah buat, laaaagi senang..apa lagi nak mengutuk..hurmm pejam mata jeeeee

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 3114
Date:

eh eh eh eh eh

x payah diseru x payah dipuja
aku kemari cik gayah, cik dinazlilazi
cik ucup mamu serta cik zeeta
kita memandi lumpur mencuci daki

usahlah ko lemah cik gayah
usahlah juga mengejar bangla
bangla rupanya tetap bangla lah
apa kurangnya warga malaysia

merehatkan diri di spa-spa
bersama otai-otai yang dikasihi
walau pun garang tetap berkala
demi meraih mesra di GISI

mandi lumpur mandi spa
mandi spa mandi lumpur
ko kat kolumpur aku ke sana
aku kesana ko kat kolompur

ahek ahek ahek...



__________________

make me feel it



Super Member

Status: Offline
Posts: 850
Date:

hati seronok bukan kepalang
kerana ramai kawan2 yang datang
nak mandi lumpur malam dan siang
silap2 haribulan, dok nampak bintang

mari la kawan2 ku semua
kita mandi sambil bersuka ria
lupakan saje sengketa lama
jom le kita suka2..
sambil makan eksrim mat bangla..

__________________
PaStiKan KiSah SeMalam berLalu tanPa kESan


Super Member

Status: Offline
Posts: 2028
Date:

eh zeeta jones
bukan main seronok lagi zeeta jones
bukan ke nko dah ddk kat afrika zones
ehh pening le aku zeeta jones

pape pon, jom le kita mandi lumpo zeeta jones
ajak sekali kaum kerabat nko zeeta jones
meera jones..neeta jones..jimmy jones

wak dinazillazi yg cantik jelita
mana lemang yang aku minta
soh kau beli dari si bangla
tak sabar aku menunggunya
meleleh ayaq lioq bila teringatkannya






__________________

nak cari idea memang susah, nak mengedit senang je..nak komen apa yang orang lain dah buat, laaaagi senang..apa lagi nak mengutuk..hurmm pejam mata jeeeee

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2028
Date:

ha ha hi hi hu hu
apa dah jadik topik aku
dah tak haru biru
sunyi sepi tiada penunggu
yang ada cuma hantu..



__________________

nak cari idea memang susah, nak mengedit senang je..nak komen apa yang orang lain dah buat, laaaagi senang..apa lagi nak mengutuk..hurmm pejam mata jeeeee

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 3114
Date:

usah gundah usah gulana
cik gayah manis yang dirindui
ni kan bolan posaaaaa...
memanglah macam niiiiii ...

tenguk sana tenguk sini
kuih ada juadah lauk pun ada
bazar ramadan kat mana-mana didiri
meriahnya bolan posaaaaaa ....

hari ini hari jumaat
bolan ramadan bolan posa
hari ni masak ke tak ...
kalu x masak ... meh lauk tunjuk pun ada ...

ayam golek masak lemak
dada ayam bersama ketupat
sahur tadi cik gayak masak...
aku jugak ngendeng x dapat ..

kuih koci aku suka
kuih bingka labu pun aku suka
kuih-kuih itu ada dijual
kat bazar ramadan larrrr...
(apa punya pantut yang niiii)

ngeeeeeeeeeee ...

meriah kan kan kan kan  cik gayah .....



__________________

make me feel it



Super Member

Status: Offline
Posts: 2028
Date:

kita dah nak abih rayee..
kuih rayepun dah habih jugeee
memang meriah pantut yg nko rekee..
membacanya akupun dah naik gileee

__________________

nak cari idea memang susah, nak mengedit senang je..nak komen apa yang orang lain dah buat, laaaagi senang..apa lagi nak mengutuk..hurmm pejam mata jeeeee

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 3114
Date:

aidil fitri disambut meriah ...
sanak saudara  kunjung silih berganti
on9 kat gc memang riuh rendah
meraban melawak x kering gusi...

cik gayah memang manis menawan...
kasut dibeli untuk beraya ...
cik gayah dah kurus bergaya sakan ...
kaki melecet .. hui ... hui.. huii ... cik gayah berkata

posa sebolan raya pun nak sebolan ..
x sedar diri x cukup posa...
baju baru cik gayah pakai untuk sebolan ...
sedar2 kad kredt .. bertepek-tepek .. kena bayo juga...

adil fitri tinggal sehari...
saling bermaafan semasa kita ...
tahun hadapan aidil fitri ada lagi
Inysa Allah kita berjumpa

raya tinggal esok saje...
baru ni cik gayah nampak gigi...
beskot raye tinggal serbok aje...
biler cik gayah nak belanja ni....

beskot raye ada.. kek pun ada...
kenapa ni ketiak aku geli-geli...
hupanya cik gayah punye kepala ...
x cukup bulu kaki cik gayah sondol ketiak aku lagi...

kikikikikikikik...
maner wit raye aku ni...




__________________

make me feel it



Super Member

Status: Offline
Posts: 2028
Date:

kepala disondol ke celah ketiak
mate lelap diri x cuak
sondol kaki aku cuak
silap sondol naya le jugak

nak wit raye meh le sini
aku dah siapkan dari awal lagi
dah lama aku menanti
bayang nkopun xmuncul lagi




__________________

nak cari idea memang susah, nak mengedit senang je..nak komen apa yang orang lain dah buat, laaaagi senang..apa lagi nak mengutuk..hurmm pejam mata jeeeee

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 1737
Date:

ehem...ehem...

sekian lama x bermadah,
rindu pula dan hati pun gundah,
mane pergi zul pepaya yang bedebah,
adakah beliau sudah berubah,
ataupun masih lagi bersikap yahudi yg x sudah,
insaplah wahai zul pepaya insaplah,
jangan smpai keranda disiap sudah,
baru ko nk menangis air mata darah....

heliza mesbun nama diberi,
kusangka anak sunti rupanya nenek xde gigi,
menyesal sgguh rasa di hati,
termengorat beliau yang x sedar diri,
sudah monopos mengaku masih tiap2 bulan datang kemari,
hmmmmm....bawak2 la bertobat dan insafi diri...

badar oooo badar mane dikau,
setelah sekian lama masih juga aktip beliau,
menjaja cerite dari satu pulau ke satu pulau,
rupanya dongengan dan auta saje beliau,
lebih baik sirap n nasik kau tapau,
leh jugak aku ilangkan perut yang lapau,
apa lg...cepat la tapauuuuuuuuuuuu

__________________

Sehuduh-huduh punggung lelabi, huduh lagi paras rupa Zul Pepaya..



Super Member

Status: Offline
Posts: 3114
Date:

cik gayah sayang lama menghilang ...

incik ICu pule menjelma ...

(bagai idung x mancung, g letak silikon ....)

marilah cik gayah kita on9

hati yang gundah terhibur sama ...

 

remaja sekarang x minat berpantun

harapkan orang lama tak kunjung tiba

apa nak berkira ... tekan jer button ...

hidup ler monitor .... x pon komputer riba ...

 

menanti cik gayah x kunjung tiba.....

jangankan lobang hidung ...bulu ketiak pon x nampak ...

tetiba ... muncul plak incik ICU yang muda belia ....

jangankan bulu ketiak .. segala bulu pon nampak ... (ngahahahaha ..)

 

weiii ... ape plak nii ... aku tersedak-sedak ...

hupernya mkhluk jarum ni berteriak ....

errr.... apa cik IcU nak ...

tapau mapau? ... x nak .. x nak ..

nak jugak ? ... jom ... lepak-lepak ...

kat kedai mamak ...

x pon  ... papa roti pon sodap mak ...

jommmmmm layannnnn  ... zasssss

 

 

 



__________________

make me feel it



Super Member

Status: Offline
Posts: 2028
Date:

uihhhh lamanya aku hilang
baru kini aku pulang
membawa hati yang riang

patutpun aku dok rindu
bang baddaq selalu memujaku
tak kira saban waktu
aku ditunggu berminggu minggu
malah bulan dan tahun berlalu
tidak dihirau tetap menunggu

kini aku dah tahu
betapa setianya hatimu
wahai bang baddaq kuuu
tapi padamu tetap aku berbulu
walau kau sentiasa menunggu
saban minit dan waktu
walau tak mandi berminggu minggu
hinggakan badan penuh kutu

itulah sudah kupesan bertalu talu
agar kau sentiasa menjaga dirimu
biar sentiasa bersih dari bau
kerana aku amat elergik padamu
jika badanmu penuh daki dan kutu

walupun begitu bang baddaq
aku tetap sukaaaaaaaa padamuuuu


__________________

nak cari idea memang susah, nak mengedit senang je..nak komen apa yang orang lain dah buat, laaaagi senang..apa lagi nak mengutuk..hurmm pejam mata jeeeee

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 3114
Date:

hah .. baru ler nampak buku idungmu

cik gayah manja yg hilang selalu

apa nak heran akan daku

kutu-kutu biasak la ....kutu pon suka haku

 

kalo cik gayah mari GC selalu

meriah ler sesama cik aliza mesbon dan cik asabe mu

kesian pulak ngan cik Gabrial yg berkelip2 mata

takut beliau kempunan x cukup marka ... (paham ke apa aku maksudkan niii ...

tok leh cakap terus terang ... bahaya ...)

 

hah ... cik gayah suka padaku?

tidak .. tidak ... teriak bulu ketiakku ....

jual mahal ler kunun  kan kan kan ....

hah ... ni yang aku nak selalu melayan ... ni ....

 

cik gayah oiiii ...

mari ler kite berposting-posting ...

aku rindu ler gaya posting ko tu ...

jom .. kita posting-posting ...

jom la ... jom la ... ala .. jom la ....

 

 

 



__________________

make me feel it



Super Member

Status: Offline
Posts: 2028
Date:

cis cik baddaq weh
apa hasyik kita berdua je yang berpostingnyeh
mane peginya boya boya semueh
dah hilang ke dema ni weh
ke mana hilangnya cik dinalillazi weh
dan cik eliza mesbong yang puteh
dan cik zeeta yang meleleh
membuat cik gabriel air lior meleleh
dan cik riepan yang ganeh
dan cik icu yang sememeh

__________________

nak cari idea memang susah, nak mengedit senang je..nak komen apa yang orang lain dah buat, laaaagi senang..apa lagi nak mengutuk..hurmm pejam mata jeeeee

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 1737
Date:

cik gayah muncul jarang-jarang,
kenapakah beliau kekadang ada kekadang hilang,
adakah beliau kembali mengikut bangla ke seberang,
pulang lah gayah, aku mahu ko pulang,
kerana aku sudah sediakan tongkat ali dan buluh lemang,
aku juga sediakan manjakani untuk dibuat rendang,
janganlah ko kembali merajuk panjang,
baik ko pulang sebelum aku terajang...........

rajinnaz pun dah lama x bermadah,
adakah beliau monopos sudah,
mungkinkah beliau insap dan mmbuat kerja yang berfaedah,
sesekali kalu beliau muncul bolehlah mengubat ati aku yang gundah,
sesungguhnya aku masih teringat kenangan di GC yg indah,
apakah aku dapat kembali menikmati saat seperti yang sudah,
masing-masing duk mengutuk dan berbalah,
tetapi itu semua hanyalah gurauan bagi menghilangkan penat lelah.....

zul pepaya kejap tenggelam kejap timbul,
ada sekejap pastu x muncul-muncul,
terkenang daku kutukan beliau yang berbakul-bakul,
bila timbul sesuatu isu beliau je yang betul,
tapi aku tahu cerita beliau byk yang tahyul....

sejak anjur paintball terus menyepi tanpa berita,
sesekali muncullah wahai fizikal untuk meroyan bersama,
jenguk-jenguklah GC ni sekali-sekala,
tengok-tengoklah teman lama ni walaupun seketika,
janganlah engkau menjadi jantan yang durjana.....

lolipop, itabedebah, sikin, pinses sasuke, kaktus bulu juga entah kemana,
begitu juga eliza mesbun, herlena a.k.a quil, gadis biskut, ida 1710 tidak nampak muka,
cleaner, harun salim bachik, jin asbes, jubin juga sudah lama x bersua,
kalau maliki, ikie masane, emma is death tu usah cerita sbb memang dh lama tiada,
kini cuma ada mat matematik yang masih setia....

__________________

Sehuduh-huduh punggung lelabi, huduh lagi paras rupa Zul Pepaya..



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

akhirnya muncul jua cik puan icu yang ayu

nama cik puan tetapi bukan puan pun

suka suki je guna gelaran x melenting sepatah jua

adat GC bersembang berseloka bergurau senda

 

rintihan cik ICU dipahami sudah

sayu rasa terdetik di jiwa

nak buat macamana dia orang tak endah

tapi .. cuba-cuba lah lagi ... kot-kot berjaya ...

 

jin asbe, eliza misbon,gaberiel, misteri dan juga maliki

harun salim bachik, fzie, g freedem, nadia, mrbingka juga

ada kelibat di tahun lepas dan di tahun semasa

prinsess ssisuke tmbul sekejap menunjuk rupa .... mat memang sentiasa ada

namun,.. x pernah bersua diarena GC ini walau sementara

EKE MASENE .... memang x pernah muncul dan tenggelam senantiasa

 

tahun kedua .. di sini aku berusia ...

walau pun newbie orang kata ....

aku rindukan kutuk-kutukan otai2 dan gurau senda ..

walau berbakul2 tahap lahanat maki dan cerca ...

namun .. sporting understanding kamu semua ...

itu yang aku rindu membara di dada ...

 

GC di bina punya lah susah....

mengapa begitu mudah di lupa dan x diendah

marilah kita sama-sama wujudkan meriah

agar x sesia usaha Eke Masane dan lelain pengkaria

 

 

gedebub ... alamak ..... apa tuu ..

ishhhh .... kelapa jatuh a plakkk ....

eh .. kepala ke kelapa ... bujur la plak mende niii .. ish ishh ...

 

 

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2028
Date:

wahai cik icu yang cantek jelita
aku ada di sini je tak ke mana2
dah tak larat nak mengumpat mengata
maklum le dah tua bangka
kang mati terjun pulak ke neraka
aku impikan syurga
tapi kalau asyik mengutuk mengata
dapat ke aku bersua syurga
walau doaku tak pernah cerna

kesiannya aku melihat si badda
menangiss merayu kawan dan sedara
namun mereka hilang ntah ke mana
hanya ada nama tak ada rupa
tenggelam timbul aku ada le juga
yang lain2 tu hilang terus dari persada
apa nak dikata begitu le nampaknya
walau puas dipujuk dan dibelai manja
namun belaian tak dihiraukan saja
maklum la dah beranak pihak semua
maka bermain dgn anak2 le gamaknya
tu yg tak ada masa nak menjengok rupa
bertanya kabarpun tak sudi lagi
apa lagi nak mengepos cerita ceriti
nak mengumpat2 dah tak reti
ye la..kan semua dah mahasabah diri
alhamdulillah..mari le kita sama2 syukuri



__________________

nak cari idea memang susah, nak mengedit senang je..nak komen apa yang orang lain dah buat, laaaagi senang..apa lagi nak mengutuk..hurmm pejam mata jeeeee

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 2028
Date:

icu yg jelita tetiba menghilang
puas kucari merata rata
cepatlah nko datang
aku dah rindu padamu dinda

pak baddaq otai perkasa
menambat hati teruna dan dara
kemana mana dicari jua
inginkan penawar hati yg lara




__________________

nak cari idea memang susah, nak mengedit senang je..nak komen apa yang orang lain dah buat, laaaagi senang..apa lagi nak mengutuk..hurmm pejam mata jeeeee

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 1737
Date:

dikala malam bulan nan mengambang,
aku termenung keseorangan merenung nasib diri sorang-sorang,
apakah nasibku ini penuh ngan malang,
mengenang gayah yang selalu menghilang,
apakah beliau kembali mengikut bangla yang huduh bukan kepalang,
wahai gayah muncullah engkau mengubat hatiku yang bergoncang...

badarudin bin husin name diberi,
menjaja cerita kesana sini setiap hari,
sudah berbulu mata aku ini,
melihat nukilan beliau yang tidak sedar diri,
bertobat la engkau sebelum maut datang ke mari....

__________________

Sehuduh-huduh punggung lelabi, huduh lagi paras rupa Zul Pepaya..



Super Member

Status: Offline
Posts: 2849
Date:

bulan mengambang di malam hari

cik puan ICU merenung nasibnya diri

terkenang otai2 yang melarikan diri

susah dicari x muncul walau diselidiki

apa nak diheran jemu memakan diri

GC x sama seperti dahulu begitu runtunan di dalam hati

apakah salah dari kami yang senantiasa hadir setiap hari?

sedangkan otai2 menjauhkan diri...

 

wahai cik gayah yang disayangi ..

engkaulah `bidadari' yang dihormati dan diingati

engkaulah `permaisuri' yang senantiasa berlembut diri

x macam cik puan ICU mengutuk diri ini

andai aku ini punya kudrat diri

sudah lama aku kitai-kitai beliau guna gigi

andai kurang berkesan aku guna beros jamban Mister Rie

barulah beliau insap x pon megisap jari

 

wahai cik Gayah yang disayangi

marilah kemari

on9 dalam GC

kemedian tolonglah nosihatkan diri

cik puan ICU yang senantiasa iri ...

beliau memang x de kesempatan waktu on9 di GC

kemedian akulah dimangsai ...

kesian kan aku ini ...

 

cik Gayah yang disayangi ..

dengarlah rintihan diri

marilah kemari

kita bersuka ria di GC setiap hari ...

 

 

 



__________________

KaTa-kAta YaNg LemAh dAn BerAdAb dApaT MeLeMbUtKan haTi mAnUsiA yAng kEraS - Kata-kata Hikmah HAMKA

Perkara yang patut ada dalam kepimpinan ialah sikap berlapang dada  - kata-kata Hikmah Sayidina Ali R.A.



Super Member

Status: Offline
Posts: 2362
Date:

icu termenung seorang hatinya resah
terkenang mana hilangnya cik gayah
rasa rindu dihati badan yang rebah
otak asyik memikirkan kalbu jadi kebah

bertanya mana hilangnya rakan yang dulu
teman berbual dan mengutuk juga berkongsi pilu
teringat semua hati dan jari terasa rindu
rindu nak berdebat perli memerli tanpa ada yang terasa syahdu

memori yang indah tapi kenapa sekarang tiada lagi
kemana agaknya mereka semua dah pergi
beginilah kehidupan manusia bertemu dan berpisah itu pasti
bila bertemu yang baru, yang lama dengan perlahan akan kita lupai

tidak akan kekal walau sesiapa
aku, mat, icu, badda sebutlah apa pun nama
kalau bukan hari ini, masa itu tetap akan tiba
yang tinggal pada kita hanyalah nama yang dilupai generasi seterusnya

kerana kita tiada yang kekal
cuma dalam masa yang singkat kita berkenal
mungkin ada terkasar bahasa buat kita menyesal
dalam ketawa kita saling menasihat jangan lupa akhirat punya bekal


__________________

Don't you know, that we will judge the world?

Don't you know, that we will judged by angels?

«First  <  18 9 10 11  >  Last»  | Page of 11  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard