Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Sejarah 25 RASUL


Senior Member

Status: Offline
Posts: 262
Date:
Sejarah 25 RASUL


Kengkawan...,
Kalo ditanya ada berapa org RASUL yang kita tahu korang boleh senaraikan x dengan lancar?
Aku rasa x der sapa yg dpt senaraikan semuanya..

Tapi kalo ditanya nama penyanyi/pelakon/artis kat dunia @ kat malaysia ni...korang msti tau kan..

Itulah kita.., umat Islam kini..yang semakin hari semakin lalai dengan tanggungjawab kita. Dan disebabkan hal itulah kita semakin jauh meninggalkan ajaran ISLAM yang sebenar2nya..
Contoh terbaik...
Solat 5 waktu tu pun kekadang kita ambil ringan..
Tapi kalo kita tahu nikmat dan kisah disebalik Solat 5 Waktu tu.., pasti kita x akan tinggalkanya..

OK lah kengkawan...,
Sebagai umat Islam...ni maklumat yg aku nak kongsi bersama..
Semoga kita sentiasa dilindungi dan diredhai oleh Allah SWT.

Para Nabi

1. Nabi Adam a.s.
2. Nabi Idris a.s.
3. Nabi Nuh a.s.
4. Nabi Hud a.s.
5. Nabi Salih a.s.

6. Nabi Ibrahim a.s.
7. Nabi Luth a.s.
8. Nabi Ismail a.s.
9. Nabi Ishaq a.s.
10. Nabi Ya'akub a.s.

11. Nabi Yusuf a.s.
12. Nabi Ayub a.s.
13. Nabi Syu'aib a.s.
14. Nabi Musa a.s.
15. Nabi Harun a.s.

16. Nabi Zulkifli a.s.
17. Nabi Daud a.s.
18. Nabi Sulaiman a.s.
19. Nabi Ilyas a.s.
20. Nabi Ilyasa a.s.

21. Nabi Yunus a.s.
22. Nabi Zakaria a.s.
23. Nabi Yahya a.s.
24. Nabi Isa a.s.
25. Nabi Muhammad s.a.w



__________________

kita adalah musafir yang mencari-cari hentian terakhir...



Super Member

Status: Offline
Posts: 1374
Date:

Bagus la EJ posting ko ni
w/pn ramai y dh tau sejarah nabi
tp mst rmai lg y t'lupa tentang'y
moga usaha ko ni di berkati'Nya


__________________
Aku IBU si Comel...


Veteran Member

Status: Offline
Posts: 53
Date:

ej
contoh teladan terbaik.....

__________________
Setiap Permulaan Pasti Ada Pengakhiran.......
Tapi Aku Tidak Berhenti Berharap......


Senior Member

Status: Offline
Posts: 310
Date:

Ahirnye ko blk ke pangkal jalan 'ALHAMDULILLAH'

__________________
MyHotComments.com
MyHotComments Br0k3n H34RT


Senior Member

Status: Offline
Posts: 262
Date:

napa uncle rahsie..
kita org ni semua dah insaf ler
ko tu jer..
x hbs2 berahsia jer
x baik tau
apa ko pun nak join CT NURHALIZA KER..? BIARLAH RAHSIA

__________________

kita adalah musafir yang mencari-cari hentian terakhir...

Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard