Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Kena rasuk....


Member

Status: Offline
Posts: 11
Date:
Kena rasuk....


Ini pengalaman aku nengok orang kena rasuk.

Kat kuarters aku tu satu berek terdapat sembilan unit yang di huni sembilan keluarga.
Masa tu aku sekolah rendah jugak lagi. Jiran aku sebelah kanan yang kena rasuk. Dia kena lepas maghrib. Mula-mula tu aku cuma dngar suar dia kejap-kejap menangis kejap-kejap ketawa. aku cuba tanya kat mak aku, tapi dia diam je...Lepas sembahyang suami jiran aku cari mak aku mintak tolong katanya isterinya meracau-racau. (Mak aku ni guru mengaji budak-budak kat situ so isu-isu macam ni depa cari mak akulaa....)

Mak aku cakap benda - benda gini dia tak pandai jadi dia suruh cari adalah orang tua alim (alaaa....yang ubatkan belakang aku tu -sila rujuk cerita hantu ke bukan????) Masa tulaa aku ikut mak aku pegi rumah jiran nak tengok apa yang berlaku. Aku tengok mata jiran aku tu merah menyala. Yang syoknya ada sekali tu dia pandang kat aku nagn mak aku lepas tu dia ketawa dan cakap"Ingat tak kita pernah pegi berkelah dulu kat pantai" Padahal bila la aku pernah pegi berkelah dengan dia.

Bila orang tua tu sampai je...jiran aku yang kena rasuk tu terus dia sambil matanya tajam merenung orang tua tu....Orang tua tu selamba je cakap denga suami dia"Haaa...XXXX (nama perlu dirahsiakan) kau pegi ambik bawang putih bawak sini"

Dengar je cakap orang tua tu...jiran aku terus menjerit"BAWANG PUTIH AKU TAK MAHU......BAWANG PUTIH AKU TAK MAHU" Suami jiran aku ni teragak-agak nak ambik tapi Orang tua tu cakap kat suami dia"Kau jangan dengar cakap dia...itu bukan bini kau yang cakap" Suami jiran aku pun pegi dapur ambik bawang putih....

Orang tua tu ambil bawang putih sambil membaca sesuatu ayat quran lepas tu tekankan ke ibu jari kaki kanan jiran aku ni....Terus dia menjerit..."SAKIT....SAKIT....TOLONG JANGAN SEKSA AKU......" Orang tua tu cakap "Kalau kau tak nak sakit kau dengar cakap aku. Berikut adalah perbualan antara orang tua tu dengan jiran aku tu (lebih kurang yang aku ingat laaa):

Orang tua: "Kau datang dari mana ni?"
Jiran aku: "Dari Kedah"
Orang tua: " Nak ke mana?"
Jiran aku: "Nak ke selatan"
Orang tua: "Buat apa ke sini"
Jiran aku: "Saja nak jalan-jalan'
Lepas tu ada lagi dua tiga soalan yang aku tak ingat dah...tapi lepas tu orang tua tu nya lagi "Sekarang kau nak keluar ke tak?????"
Jiran aku: " Aku nak keluar la nii...Lepaskan laa aku"
Orang tua: " Baik...aku lepaskan kau sekarang baik kau keluar" sambil melepaskan ibujari  kakinya.
Seketika kemudian tiba-tiba orang tua tu marah..."Hisshhh....degil rupanya setan ni..." Lalu menekan semula ibu jari kaki kanan jiran aku tu dengan bawang putih. Menjeritlaa jiran aku lagi sekali...."Baik....baik ...aku keluar....aku janji....lepaskan aku...."
Orang tua: "Baik...aku lepaskan....jang tipu aku lagi..."Sambil lepaskan ibujari kaki jiran aku tu....
Seketika kemudian orang tua cakap" Haaa...dia dah keluar" Masa tu... aku nak cakap kat korang........ semua orang terdiam tak berkata-kata sambil mata meliar lihat ke kiri kanan termasuklah aku....macam lah boleh nampak benda tu...tapi memang terasa seram sejuk sangat masa tu..Bila orang tua cakap 'dia' dah pegi barulah semua orang rasa lega.. Jiran aku tu terus pengsan. Bila dia sedar balik...dia macam letih sangat dan bila di tanya dia cakap dia tak sedar apa-apa pun.....

Sekian dulu buat kali ni....


__________________


Senior Member

Status: Offline
Posts: 305
Date:

best2....
aku suke baca yang real pengalaman nye...
btw....
good n nice story~~

__________________
I LOVE ALLAH, I LOVE MY PARENTS, I LOVE MY DEAR, I LOVE MY SELF


Super Member

Status: Offline
Posts: 1644
Date:

ciss dtg dri kedah.. malukan ngeri aku jer... HAHAHAHA dtg la dri siam ker hongkong ker haha

__________________

Will you still love me when I'm no longer young & beautiful? :)

 



Super Member

Status: Offline
Posts: 3114
Date:

hummm.. cangitu rupernya orang kene rasuk ...
entah lerr.. aku penah gak tnguk ...
la nie... x sempat nak citer .. dah ler g2 .. ingat2 lupe...
x pun luper2 ingat ... tu yang susah tu  (grrrr ... garu kepala..)

__________________

make me feel it



Super Member

Status: Offline
Posts: 653
Date:

Ahakz........masa conversation tu.....patut tanya camne kau dtg kat sini.....naik scramble ke.....naik Kawasaki ZXR ke......naik 4x4 ke.......ahakz.......

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 1212
Date:

terbaca bro blues punya comment ni..
teringat pula..aunty aku dulu penah gak kene rasuk..
nenek aku pun tanye die datang dari mane...
die jawab la dalam salah 1 bahasa kaum etnik kat srwk ni..
aku paham skit2..
die kate die datang dari jauh...
naik perahu..die kayuh2 n kayuh2 akhernya smpai la kat tmpat kiteorang..
hahaha..roh tu masuk badan aunty aku pasal die suka aunty aku..
malas la nak cite lebih lanjut..lebih kurang same je cite die dgn yg kat atas ni...

__________________
XXXXxxxx.....(^_^)....xxxxXXXX
*~Hidup ini indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan~*


Senior Member

Status: Offline
Posts: 305
Date:

alah ko apple, nak cite wat lah topik baru...
sibuk betul dalam topik orang....
ish nah gula2 hacks g main jauh kat jamban tu.....

__________________
I LOVE ALLAH, I LOVE MY PARENTS, I LOVE MY DEAR, I LOVE MY SELF


Veteran Member

Status: Offline
Posts: 43
Date:

takut jgk bc story ni....i bg sepoloh bintang

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 950
Date:

mcm nk tergelak lak..aiyo ...kalo ayat die cmtu , time mbr ade kne, mmg ak la org first ktwe guling2...siap tnye, nk kfc x? hehee..jejalan jejauh xhaus ke? nk minum? da mkn ke? nek bus kol bpe smpai cne?heheheh

__________________

study high2, stupid never finish~ dh terkene batang idung sendirik baru tersorong2 pipi tu!



Veteran Member

Status: Offline
Posts: 43
Date:

patutnyer dia tanye antu tu nk sirap tak coz penat jln jauh2 ni

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 950
Date:

mockinbird wrote:

patutnyer dia tanye antu tu nk sirap tak coz penat jln jauh2 ni




"BAWANG PUTIH AKU TAK MAHU......BAWANG PUTIH AKU TAK MAHU"
"aku nk kfc....chickendil..piza....epal..kola....eskrim...."

__________________

study high2, stupid never finish~ dh terkene batang idung sendirik baru tersorong2 pipi tu!



Super Member

Status: Offline
Posts: 1071
Date:

Kalu antutu jwb gitu lg truk kn atampo ngan ustaz tu..kakakaka.

Antu pun leh demand... dia mai naik ape ek?

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 950
Date:

Kesuma Apache wrote:

Kalu antutu jwb gitu lg truk kn atampo ngan ustaz tu..kakakaka.

Antu pun leh demand... dia mai naik ape ek?




nek ktm la kot..ahhaha...tmbg free je..



__________________

study high2, stupid never finish~ dh terkene batang idung sendirik baru tersorong2 pipi tu!



Super Member

Status: Offline
Posts: 1212
Date:

gile lar korang nie...
antu mane ade nek apa2..dorang terbang la..
kalau nak ckp jalan...kaki x cecah tanah..
nak ckp nek tren lagi lar...
tiket x reti x beli...pasal duit xde...
ape ingat smua bnda kat dunia nie free ke..
xde yg free la...

__________________
XXXXxxxx.....(^_^)....xxxxXXXX
*~Hidup ini indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan~*


Super Member

Status: Offline
Posts: 950
Date:

GreeN AppLe wrote:

gile lar korang nie...
antu mane ade nek apa2..dorang terbang la..
kalau nak ckp jalan...kaki x cecah tanah..
nak ckp nek tren lagi lar...
tiket x reti x beli...pasal duit xde...
ape ingat smua bnda kat dunia nie free ke..
xde yg free la...



aiyo..jan xtao..mane tao, cik toyol ade wat saving skit2, so antu yg len2 wat loan ngn die..kih3..n nek langsuir ntk xpress rakyat..biggrin

 



__________________

study high2, stupid never finish~ dh terkene batang idung sendirik baru tersorong2 pipi tu!

Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard