Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: malaikat turun di kaabah


Super Member

Status: Offline
Posts: 860
Date:
RE: malaikat turun di kaabah


PomPomChen wrote:


Video malaikat turun keats kaabah tu penipuan semata2 , contoh2 banyak yg kita dapat kaji dibeberapa laman blog .

sebagai bukti lain kisah anak di sumpah jadi haiwan . tapi semua tu tipu . nih buktinya
[youtube]http://youtu.be/HR47ADcfqQ4[/youtube]
Seharusnya kita kaji sebelum menyebar .


 popcorn chiken...meh nk kabo royak cket...

ahhah,nie mg sume da taw lame da...fikir la..cmner dye taw "angel" tu na turun c2? strtegic lak cam dye...



__________________

I'd RaTheR wasTe My LiFe pReTeNdiNg !

ThaN havE To FoRGeT you FoR oNe WhoLe MiNute !!

gaara.gif                



Newbie

Status: Offline
Posts: 4
Date:


Video malaikat turun keats kaabah tu penipuan semata2 , contoh2 banyak yg kita dapat kaji dibeberapa laman blog .

sebagai bukti lain kisah anak di sumpah jadi haiwan . tapi semua tu tipu . nih buktinya
[youtube]http://youtu.be/HR47ADcfqQ4[/youtube]
Seharusnya kita kaji sebelum menyebar .



__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 3114
Date:

woii epal ijo .. dah aku suruh ko jawab soklan aku
kerana ko yg bertapa memantap dan menetapkan ilmu kat dada ko...
ko tanya plak balik soklan aku... mana aci woooo ...
soklan x jawab .. ko buat soklan pulak bagi kat aku ..
niee.. sapa guru niee... ko ke aku ... wakakakaka.....

elehhh .. stakat kepsi 2 ketol apalah sangat nya ...
takat mulut epal ijo satu ni....
berapa bnyk ko leh telan pon.. x kan sampai soplo ketul kepci?

(err... aku cuba larr bunyikan eh ..
dua trilian dua blion dua ribu darab dengan lima ratos trilian lima billion
lima ratus ribu ... betol ke?)



__________________

make me feel it



Super Member

Status: Offline
Posts: 1212
Date:

sebelum aku jwb soklan tu...
bleh x kau sebut nilai kedua2 no tu..aku bab no mmg fail..
tp bab mengira ok cuma nak tau nilai....
hehehehe..nanti aku bg tau jwpan nya..klu betol kau kene blanja aku bbuka kepsi ari ni...
miahahahahhabiggrinbiggrin

__________________
XXXXxxxx.....(^_^)....xxxxXXXX
*~Hidup ini indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan~*


Super Member

Status: Offline
Posts: 3114
Date:

kalu cik green apple telah memantapkan ilmu di dada
akibat daripada bertapa .....
nak tanyer cikit soklan ... 2000200000002000 x 5000050000000500000 berapa?
ahaks....

__________________

make me feel it



Super Member

Status: Offline
Posts: 1212
Date:

lama juga x on9 gc ni...yela bz bertapa utk memantapkan lagi ilmu di dada yg x seberapa mantap ni...haaa...nak kenalan kan? bak sini ic nak daftarkan dalam senarai kenalan fb...
hehe...ewh...kene guna ic ke daftar....(mengaru2 kepala yg dah bertahun x shampoo)confuse

__________________
XXXXxxxx.....(^_^)....xxxxXXXX
*~Hidup ini indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan~*


Super Member

Status: Offline
Posts: 730
Date:

hmmm maybe belom masenye DIA nk tunjukkn sume nie lg....

__________________

"mencari ketenangan"



Super Member

Status: Offline
Posts: 3114
Date:

ciap ... kerepek ubi suplo bungkuss...
aku pos laju .. esuk sampai...
bak apple ijo kat aku suplo kotak plak ...

(lama apple ijo ni x on9 ... aku newbie ... haiiii....
- amik kesempatan kenalkan dirik sendirik ....)

__________________

make me feel it



Super Member

Status: Offline
Posts: 1212
Date:

ada kerepek ubi aa..mintak sepoloh bungkus...hehehe
nak buat teman tgk cita epilog syurga cinta ptg ni...biggrinbiggrin
pasal video tu..x tahu lar nak ckp pe....tumpang tgk pastu diam2 je lar...confuse


__________________
XXXXxxxx.....(^_^)....xxxxXXXX
*~Hidup ini indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan~*


Super Member

Status: Offline
Posts: 3114
Date:

papadom... bila mase plak ler aku ni berbudi dan menanam budi ...
yang aku tanam cuma pokok ubi jek...
pasal ...... ada ubi ada batas ...
ada ubi.. ada kerepek ubi... hehehehehe...


__________________

make me feel it



Super Member

Status: Offline
Posts: 2438
Date:

terima kasih kepada tuan baddar yg budiman..
aku dari awal lagi tak caya..
macam aku cakap kat mana2 ade malaikat
cuma kita tak nampak je
macam ko kata klu kita nampak
mesti kita akan selalu penuhkan hari kita ni dengan melakukan sesuatu perkara berfaedah yg mendatang kan pahala

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Senior Member

Status: Offline
Posts: 221
Date:

gelombang wrote:

 

waty wrote:

NTAH LARR..NMPK CAM BETUL JER..TAPI ADA YG KATA ORG BUAT ...BG AKU BENDA2 CAMNI TAK BAIK LARR KALO REKA-REKAAN....TAPI TAK MUSTAHIL KALO TUHAN NAK TUNJUK..




mmg la...
50.50 la.
ko dpt kat ne vdeo 2..

 



dapat kat fb..tapi kat u-tube pon ado...

 



__________________


Senior Member

Status: Offline
Posts: 243
Date:

waty wrote:

NTAH LARR..NMPK CAM BETUL JER..TAPI ADA YG KATA ORG BUAT ...BG AKU BENDA2 CAMNI TAK BAIK LARR KALO REKA-REKAAN....TAPI TAK MUSTAHIL KALO TUHAN NAK TUNJUK..




 mmg la...
50.50 la.
ko dpt kat ne vdeo 2..



__________________


Senior Member

Status: Offline
Posts: 221
Date:

abg baddar thanx for the info...org yahudi nie mmg macam2 akal nk jatuhkan umat islam......cthnya aku baca paper arinie......dalam bufet ramadhan ada diletakkan arak dan sos beralkohol.....hati2 la ye sume geng GC kalo nk berbufet.....esp kat lembah klang nie...

__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 3114
Date:

g_freedom wrote:

 

waty wrote:

 

g_freedom wrote:

sebenarnya dalam video tu adalah silau dari lampu limpah yg ade kat sekeliling kaabah tu...malaikat dimana2 pun ade..bersama kita pun ade tengah mcatatkan ape kebaikan dan kejahatan yg kita lakukan hari2



maybe la silau lampu dlm video tue..tapi kita kena percaya kun fayakun...kalo tuhan nk tunjuk tak mustahil....pernah dengar org kata kalau malaikat tebarkan sayapnya sebelah jeeeee pun da gelap dunia nie.......wallahualam...

 


 

betul aku sokong
semua nya adalah ketentuan Allah

 


tumpang lalu jap .... (sambil bongkok2kan badan ni.. lalu depan
papadom dan adik waty...)

malaikat di kiri kanan bahu kita mencatat amalan kita (raqib dan atid) ...
kalolah  kita boleh nampak ... gerenti kita jadik manusia yng paling baik di dunia ...
habis ... baru nak ngumpat jap .. kita nampak malaikat atid dah ambik
dakwat merah catat kejahatan kita ... takot oooo...
kalo kita bagi anak yatim wit RM1.00, kita nampak raqib catat buku
amalan kita ngan dakwat biru ...x ke best  ..?

lagi satu a... adik waty.....
yang dikatakan kun fayakun (jadi .. maka jadilah ia ...= maksud
Allah berfirman..) .. yang itu kalo Allah men menghendaki sesuatu
tiada sukar bagi NYa ... ayat tersebut lebih merujuk kepada
kejadian manusia ketika zaman diwujudkan Nabi Adam Alihi Salam
ketika di syurga ......

Kalo sekarang ... kita nk buktikan banyak kena guna akal dan juga
merujuk kepada alim ulamak  ....kita bnyk kena pikir baru kita dapat
merelated kan sesuatu kejadian yg berlaku dengan ayat(firman)
Allah tersebut ...

kalo gambar cahaya yang turun ke atas ka'abah tu... betul ke itu malaikat? boleh diambil gambar ? sapa yang ambil gambar? ko kata malaikat kalo turunkan//tebarkan sayapnya sebelah .. seluruh dunia gelap.... tetapi di dalam gambar itu..cahaya yang turun dari atas (langit ) ke atas ka'abah.... yang penting... sape yng ambil gambar tu? bile?

kekadang kita kena pikir .. dakyah yahudi nak menyesat atau memesongkan sedikit kepercayaan kita ... mudah jek... diantaranya melalui perkara2 seperti inilah ....

aku sukar nak percaya bahawa itu malaikat .. minta maaf lah..
kcuali ianya telah disahkan oleh Jabatan Agama Islam atau
jumratul Ulamak  Malaysia ...

(ini  pandangan aku .. ia tidak melibatkan sesiapa sama
ada yang masih hidup atau pun yang telah tiada ...)



 


 



__________________

make me feel it



Super Member

Status: Offline
Posts: 2438
Date:

waty wrote:

 

g_freedom wrote:

sebenarnya dalam video tu adalah silau dari lampu limpah yg ade kat sekeliling kaabah tu...malaikat dimana2 pun ade..bersama kita pun ade tengah mcatatkan ape kebaikan dan kejahatan yg kita lakukan hari2



maybe la silau lampu dlm video tue..tapi kita kena percaya kun fayakun...kalo tuhan nk tunjuk tak mustahil....pernah dengar org kata kalau malaikat tebarkan sayapnya sebelah jeeeee pun da gelap dunia nie.......wallahualam...

 

 



betul aku sokong
semua nya adalah ketentuan Allah

 



__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 3114
Date:

LailLAisaBELLOT wrote:

 

baddar wrote:


haaa nie lagi sorg ...no sumtin wrong anywhere ..
tahap beskal tok nenek ko pun kayuh jugak...
macam tok nenek aku.. main beskal jek...

(ih bebudak nie... lastik ngan lastik burung kunk meraung
x sudah ... wakakakaka .. diarang x tau pekena org
dulu2 ...)




baddaarrrr...ko marah aku ke ape nihhh...!!!!
ape ko ingat ko sorang je ade lastik..!!
ko tatau aku nyer lastik lg..stakat lastik ko kalu kene meraung kn..
ni haaaa..lastik aku kalu ko kene...innalillah tros..!!!
hahahahha...jom test lastik sape lg bagos..!!! hahahaha..ade bran..?

 



adik air asia beloot ... bile mase plak ler aku marah ko ...
kan ko adik yg cun lagi cantik dan manis....
marah pun talak guna ...
dah talak guna ... uat apa marah ...
aalalalala ... takat lastik ko ngan lastik aku...
uat apa nk belawan tembak menembak ...
buat malu kaum aku jek....
lain ler ko ada pistol 362 ke ... 354 ke..
leh jugak kita berlawan-lawan tembak-tembakan ...
baru ngam ... kan.... kan..... kan .....

adik air asia belot : mane lastik yg aku simpan kat bawah tempurung ni...
aku                       : lastik apa pulak kat bawah tempurung.... ? mana..  
                              mana dia ...
adik air asia belot : tu .. tempurung dpan ko tu ... aku simpan lastik kat
                               situ ...aku nak melastik ko ...
aku                       : cube ko tenguk betul2 ... bukan ke katak yang ada
                               kat bawah tempurung tu .....mane plak lastik...  
                               bawak-bawak ler mengucap......lastik ngan katak
                               same ke ....

(lalu katak bawah tempurung tersebut pun melompat ke arah adik air asia belot...lalu beliau berlari lintang pukang tahap marathon larian bepagar ...tanpa menoleh ke kanan ke kiri atau ke depan ke belakang atau  ke atas ke bawah.....tahap ketakutan beliau kepada katak melebihi segalanya kat dunia ini......wakakaaka....)

 



-- Edited by baddar on Friday 13th of August 2010 09:26:58 AM

__________________

make me feel it



Senior Member

Status: Offline
Posts: 221
Date:

g_freedom wrote:

sebenarnya dalam video tu adalah silau dari lampu limpah yg ade kat sekeliling kaabah tu...malaikat dimana2 pun ade..bersama kita pun ade tengah mcatatkan ape kebaikan dan kejahatan yg kita lakukan hari2



maybe la silau lampu dlm video tue..tapi kita kena percaya kun fayakun...kalo tuhan nk tunjuk tak mustahil....pernah dengar org kata kalau malaikat tebarkan sayapnya sebelah jeeeee pun da gelap dunia nie.......wallahualam...

 



__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2438
Date:

sebenarnya dalam video tu adalah silau dari lampu limpah yg ade kat sekeliling kaabah tu...malaikat dimana2 pun ade..bersama kita pun ade tengah mcatatkan ape kebaikan dan kejahatan yg kita lakukan hari2

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Member

Status: Offline
Posts: 12
Date:

baddar wrote:


haaa nie lagi sorg ...no sumtin wrong anywhere ..
tahap beskal tok nenek ko pun kayuh jugak...
macam tok nenek aku.. main beskal jek...

(ih bebudak nie... lastik ngan lastik burung kunk meraung
x sudah ... wakakakaka .. diarang x tau pekena org
dulu2 ...)


 




baddaarrrr...ko marah aku ke ape nihhh...!!!!
ape ko ingat ko sorang je ade lastik..!!
ko tatau aku nyer lastik lg..stakat lastik ko kalu kene meraung kn..
ni haaaa..lastik aku kalu ko kene...innalillah tros..!!!
hahahahha...jom test lastik sape lg bagos..!!! hahahaha..ade bran..?

 



__________________
 You LOOK so DUMB right now..!!!!
                PADAN MUKE KO..!!!


Super Member

Status: Offline
Posts: 3114
Date:

staydo wrote:

korg percaya ke..? aku ada dgr dah sebelum ni.. tp kejadiaan ni konon nye dikatakan terjd tahun 2008 tp ada jugak yg kata benda ni dah di edit mungkin jugak.. yelah... dlm al-quran ada menyebut sifat2 malaikat... salah satunya sekali malaikat tebarkan sayap mampu menutup seluruh bumi dan satu lagi malaikat dijadikan melalui cahaya korg rasa berapa pantas pergerakan cahaya..?? sempat ke manusia capture gambar tersebut..? cuba korg tutup lampu kemudian pasang balik lampu... sempat x korg capture cahaya lampu bila terpasang... kalau sempat betul la tu... tp klau x... erm...:) wallahualam



betul apa adik staydo ni cakap ... pergerakan cahaya,
macam korang tguk cahaya matari tu... sempat x mate rakam?
nampak teranng jek sampai x terkira kelajuan dia...
lain larr... kelajuan bunyik ... lambat sikit...
kapalterbang dah kat depan (kat atas la) ....
tapi bunyi tertinggal kat belakang ....

so... kemungkinan telah di edit...
kemungkinan juga bukan malaikat ...

(sape kita sebagai manusia biasa dapat melihat malaikat?
lainlah nabi or rasul....)

Hanya Allah sahaja yang mengetahui...

 



__________________

make me feel it



Senior Member

Status: Offline
Posts: 227
Date:

korg percaya ke..? aku ada dgr dah sebelum ni.. tp kejadiaan ni konon nye dikatakan terjd tahun 2008 tp ada jugak yg kata benda ni dah di edit mungkin jugak.. yelah... dlm al-quran ada menyebut sifat2 malaikat... salah satunya sekali malaik...at tebarkan sayap mampu menutup seluruh bumi dan satu lagi malaikat dijadikan melalui cahaya korg rasa berapa pantas pergerakan cahaya..?? sempat ke manusia capture gambar tersebut..? cuba korg tutup lampu kemudian pasang balik lampu... sempat x korg capture cahaya lampu bila terpasang... kalau sempat betul la tu... tp klau x... erm...:) wallahualam

__________________

staydo gembo-gembo,totap den.......



Super Member

Status: Offline
Posts: 3114
Date:

time kasih adik wati.....
dah tguk ... susah nk komen...
zaman sekarang niee... bley buat macam2...
kalu btul.... bagus lah...
kalu trick... x tau nk cakap pe...

__________________

make me feel it



Senior Member

Status: Offline
Posts: 221
Date:

g_freedom wrote:

tak payah penat2 la baddar aku tengok kuar gambar katun wanderpet je
keje tak berpaedah je ko nak cari2




evileye kartun wandepet ......apa yg penting.....kerjasama...



__________________


Senior Member

Status: Offline
Posts: 221
Date:

baddar wrote:

sebenornya aku da cari kat u-tube tu...
dah penat .. x jumpe jugak yang adik waty maksudkan tu...
tu .. aku agak boring ...
ngeeeeeeee  ... ngeeee nie lagi best...




nonono search jer malaikat dikaabah.....biggrin



__________________


Super Member

Status: Offline
Posts: 2438
Date:

tak payah penat2 la baddar aku tengok kuar gambar katun wanderpet je
keje tak berpaedah je ko nak cari2

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



Super Member

Status: Offline
Posts: 3114
Date:

sebenornya aku da cari kat u-tube tu...
dah penat .. x jumpe jugak yang adik waty maksudkan tu...
tu .. aku agak boring ...
ngeeeeeeee  ... ngeeee nie lagi best...

__________________

make me feel it



Super Member

Status: Offline
Posts: 2438
Date:

Klu nak yg ade lumpur
ade satu tempat yg mana pantai dia ade lumpur
tempat tu mmg best tak ramai org yg nak mandi kat situ
tempat tu kat melaka la jugak



-- Edited by g_freedom on Tuesday 10th of August 2010 12:54:51 AM

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel



MODEST

Status: Offline
Posts: 1995
Date:

papadom.... dekat pasir laut tu ada lumpur tak..... kalu ada lumpur aku dgn gayah nak terjun sekali....dan berendam kat situ... tu la hobi kami sekarang... mesti lepas ni bdn kami jadik bergetah dan anjal sekali.... gaya mutu keunggulan....

__________________

aku ada...... ko ada ke????? suka ati aku la... ada aku kisah



Super Member

Status: Offline
Posts: 2438
Date:

laman kat kg aku la..
kat kg aku lagi best laman
dia siap boleh main pasir laut lagi

__________________
aku meminta pada yang ada
aku merindu pada yang sudi


aku bapa si comel

1 2  >  Last»  | Page of 2  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard