Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Kejadian mistik, aneh lagi menyeramkan.. Uwahahahaha


Senior Member

Status: Offline
Posts: 380
Date:
Kejadian mistik, aneh lagi menyeramkan.. Uwahahahaha


Tajuk cerita -> Kisah di rumah

Jam menunjukkan pukol 10 pagi. Seperti biasa Ahmad Zainudin Bin Ramli bersiap untuk pergi ke kolej. Ahmad zainudin juga dikenali sebagai Mat Din oleh rakan-rakan sekolej dengannya. Berumur 20an dan menuntut di sebuah kolej swasta di perak. Mat Din adalah seorang yang kerap pulang lewat atas alasan berlajar di kolej bersama rakan-rakan nya. Oleh yang demikian, ibubapa Mat Din amat risau akan perlakuannya walau atas alasan yang munasabah. Selama Mat din mengikuti pengajiannya, tidak pernah sekali pun Mat Din keluar rumah tanpa izin ibubapanya. Mat Din juga mempunyai latar belakang sosial yang agak berbeza dari rakan-rakannya. Ini kerana Mat Din mempunyai hobi masa lapang yang tersendiri. Mat Din bersama dua orang lagi rakannya dipanggil Zati dan Muz amat suka mengumpul perbagai jenis khazanah lama. Lebeh kerap lagi mereka suka mengumpul cerita dari kejadian-kejadian pelik dan aneh hasil tinggalan nenek moyang zaman melayu purba kala. Suatu hari, sedang Mat Din duduk berseorangan di dalam bilik sambil mengupas cerita-cerita khazanah lama. Pintu biliknya diketuk oleh seseorang. Mat Din lantas berkata "masuklah. Pintu tak berkunci tu." namun kata-kata Mat Din tiada sahutan. Apabila pintu bilik Mat Din di ketuk hampir berkali-kali. Mat Din bingkas bangun untuk mebuka pintu. Mat Din terkejut. Kerana ketika itu talifon bimbitnya berdering. Tidak berlengah Mat Din membuka pintu dan sambil mencapai telefon. Mat Din menjawab telefon. "hello, mat. esok jangan lupa bawak barang lama tu untuk di rumus." rupanya Muz yang menelefon. Sambil menjawab panggilan tersebut. Mat Din memandang pintu biliknya yang tiada lansung kelibat manusia. Selepas itu Mat Din pantas mendapatkan ibunya. "Ibu, ibu! Tadi kenapa..." Mat Din terpandang pintu hadapan yang terbuka luas.  Kemudian Mat Din keluar dan meninjau-nijau. Kelihatan ibunya sedang berbual dengan Kak Limah jiran sebelah. "Ibu, ada apa tadi sampai mengetuk-ngetuk pintu Din tadi ibu?" soal Mat Din mencelah perbualan. "ish bila pulak ibu ketuknya? Ibu dah sejam dah berbual dengan Kak Limah kamu ni." ujar ibu kehairanan. "oh.. macam tu. tak apalah. mat dengar orang ketuk pintu tadi" balas Mat Din ringkas. "bapak mana ibu?" tegor Mat Din. "Entahnya orang tua ni. Dah jam 11 lebih pun tak balik lagi, ke warung agaknya." ujar ibu lagi. "tak apalah. Mat masuk bilik dulu." balas Mat Din. Lebih kurang 15min Mat Din duduk menyelesaikan kerjanya. Sekali lagi telefonnya berdering. Seiring Mat Din menjawab panggilan. Pintunya diketuk. Mat Din mulanya terkedu. Kemudian, "hello, hello. Mar Din. Ni zati. kenapa ni? tak berjawab pulak. hello." Mat Din yang terasa tidak sedap hati kemudiannya dengan berat hati membuka pintu biliknya perlahan-lahan. Terpacul kelibat ibunya. "Oh ibu. Terkejut Mat tadi." kemudian Mat kembali ke atas kerusi dan berburak dengan Zati menerusi talefon. Selang beberapa minit Mat Din pun keluar rumah. Ibunya yang berbual tadi melihat Mat Din lantas ditegur "eh, nak kemana pula malam-malam buta macam ni. Engkau jangan di ikut perangai bapaknya." Mat Din hanya tersenyum lantas keluar segera. Kira-kira 10minit kemudian. "bapaknya, baru pulang?" teguran pantas dari ibuya. "iyalah, yang ibunya tak habis berburak lagi? sudah jam berapa ni?" balas bapanya sinis. Maka masuk lah mereka berdua suami isteri ke dalam rumah kerana sudah lewat malam. "eh, bapaknya jangan dikunci pintu. Mat belum balik lagi ni. Die baru keluar." sergah ibunya. Bapanya berasa pelik lantas berkata kerana terpandang anaknya Mat Din baru sahaja keluar bilik. "kenapa ni ibu bising tengah malam? Tadi ibu berdiri saja depan pintu terketuk-ketuk pintu bilik ada apa?" kata Mat Din. "Engkau bila balik? Tadi engkau baru keluar. Kemana?" ujar ibu. "eh ibu, bila pula Mat keluar. Mat sibuk menyiapkan kerja dibilik tadi. Ibu tu yang mengetuk dan cuma berdiri didepan pintu bilik mat." lantas ibunya terdiam seketika. "kalau engkau dibilik, habis siapa yang keluar tadi?" kata ibu kebingungan. "Assalamuaikum...!! Ibunya, mengapa pagarnya luar dikunci ni? kan bapaknye ni baru pulang." kedengaran suara tua yang amat mereka biasa dengar. Ibunya lantas menyelak langsir pintu dan melihat kelibat suami nya diluar. "eh, orang tua ni baru... jadi tadi siapa..?" Ibunya menoleh kebelakang kelihatan cuma anaknya si mat berdiri tegak. "Ibu, mengapa dikunci pagarnya? kan selalu tak dikunci sebab bapak selalu balik lewat?" Kata Mat Din. Ibunya kebingungan..

sambungan tajuk cerita -> ada hantu.. furious

__________________
http://www.audioentertainment.blogspot.com   ^_^


Super Member

Status: Offline
Posts: 805
Date:

trrr..trrrr....
berdiri bulu idung ak tatkala bce
cite ko nie...
ko copy paste ke or cite tul2 nie???
ak tau Mat yg ko maksudkan 2 MAt gedik kan??
kalo ak la berada d tempat kejadian maun
demam malaria ak seminggu...


__________________

"jage anak kambing sekandang lagi senang dari menjage anak dara sorang" kata bapak ak...



Chief Executive Officer

Status: Offline
Posts: 7977
Date:

ko tahan la berdiri bulu idung... aku lagi laa... bediri bulu dada aku setelah melihat adik princess sesuke memakai pakaian seksi depan mata aku.... bukan sebab baca cerita morpheus ni...

__________________
Misteri, dulu, kini dan sampek bila-bila


Super Member

Status: Offline
Posts: 2430
Date:

nasib baik adik princess sesuke...
bukan empunyer diri..ini kerana..
sesuke telah dimiliki sepenuhnya...
hanya orlando belum jerk..yang
bertaktha di hati sesuke

__________________
~~***Two Is Better Than One***~~


Chief Executive Officer

Status: Offline
Posts: 7977
Date:

oooo.. ko minat orlando blom? maknanya ko minat kat aku la ni? bagus...bagus... mari hidangkan aku mee sanggul yang ko dah simpan sejak dari kecil....

__________________
Misteri, dulu, kini dan sampek bila-bila


Super Member

Status: Offline
Posts: 2430
Date:

bukan setakat mee sanggul...
sanggul saya pun..saya akan hidangkan...
khas buat abang rielom...jomlaaaa,
selamat hari raya...ehhh tersampuk plak..


__________________
~~***Two Is Better Than One***~~


Senior Member

Status: Offline
Posts: 380
Date:

eheh! cite tu betul cume tang bapak nye. yang lain2 aku tokok tambah. hehe. tp aku xciplak. tu taip sendiri. terkincit2 gak la masa taip. basah da kain aku...

Saya ade soklan!! soklan dipetik dari kertas Spm bahasa melayu tahun 2003. soklan muka 4 no 35. soklan nya berbunyi, dalam petikan forum geng cerita. apakah yang dimaksud kan dengan mee sanggul??

ha? sape bleh tolong jawab??

Heheh Slamat ari raya!! jemput2!

__________________
http://www.audioentertainment.blogspot.com   ^_^


Super Member

Status: Offline
Posts: 805
Date:

ceh..
reka sendiri rupenye..
ak cadangkan baek ko join pertandingan
menulis cerpen dalm mjlah kuntum..
kompom ko dpt no 1st punye..
1st dari blakang...

__________________

"jage anak kambing sekandang lagi senang dari menjage anak dara sorang" kata bapak ak...



Senior Member

Status: Offline
Posts: 362
Date:

berpinau mata aku baca cite ko ni...

last2 aku x baca pon...blh juling mata aku ni....

CTIE SIPIR tu x pe lah...die ada mata 4...hehehe
(kata nadiasemi pada ctie sipir)

__________________

Siapa Adamku??? 



MODEST

Status: Offline
Posts: 1995
Date:

ala...tu cerita rekaan... kalu aku kisah mcm tu mmg ada betul punye... cuma aku mls nak cerita kat sini.... kang meremang bulu dada CEO kang sape nak ubatkan..... nanti la aku buat buku cerita2 paranormal yg real punye br untung skit leh jual kat korang....

__________________

aku ada...... ko ada ke????? suka ati aku la... ada aku kisah



Super Member

Status: Offline
Posts: 805
Date:

true..true..
disebabakan kelebihan ak yg
bermata 4 nie maka dpat
la ak mengskodeng
zati sedang dating ngn abe Zul papaya
di putrajaya mlm kelmarin...



__________________

"jage anak kambing sekandang lagi senang dari menjage anak dara sorang" kata bapak ak...



Senior Member

Status: Offline
Posts: 380
Date:

Bepinau. heheh. memang la, ade sebab kenape aku tulis dengan ayat tanpe perenggan. k, meh kite cuba. cuba korang fokus disebalik ruang2 karangan diatas. hehe ada rupa hantu di sebalik tu. hehe

oh betul jugak ckp Ctie. tp kan xkan Ctie xnampak budak kecik tu? manje sungguh dok terpaut kat kaki Ctie. rambut lawa budak ni. panjang..

__________________
http://www.audioentertainment.blogspot.com   ^_^


Senior Member

Status: Offline
Posts: 362
Date:

ha??? CTIE skodeng zati dating kew???
amat nirrajim sungguh perilaku CTIE itu...
mesti CTIE nampak zati beramas mesra dgn tangan abg zul kan...


__________________

Siapa Adamku??? 



MODEST

Status: Offline
Posts: 1995
Date:

eee..... sanggup sungguh kalian beramas mesra dgn tgh zul yg dipenuhi bulu dan ulat sipilis itu..... kalu aku dh lama aku lupakan beliau yg selama ini sentiasa dalam dakapan aku... awwww....

(zul..... kata nak belanja open house???? sonyap jo...)

__________________

aku ada...... ko ada ke????? suka ati aku la... ada aku kisah



Senior Member

Status: Offline
Posts: 362
Date:

zati dah try banyak kali nak fokus utk nampak hantu tu...
nape zati nampak kepala warna hijau berpusing2 je???
adakah itu hantu yang dimaksudkan????

__________________

Siapa Adamku??? 



Super Member

Status: Offline
Posts: 805
Date:

ya..
benar skali kata ko morp..
ak de nmpk sekor budak pompuan
berambut panjang sedang berpaut di kaki ak
dan perempuan itu merupakan ank jiran umah ko
kerana keengganan ko membelikan beliau eskrem
maka beliau meminta2 kat ak....

oitt..tul la..ak nampk ko beramas mesra ngan Zul ri 2....
amat nirrojim tahap lelunut
tul perilaku mu itu zati...

__________________

"jage anak kambing sekandang lagi senang dari menjage anak dara sorang" kata bapak ak...



Senior Member

Status: Offline
Posts: 380
Date:

lah yeke.. aduh. Patut la kiah sebelah ni terpekik pekik carik anak dia. haha. ok la ye kak Ctie. oh ye, kirim salam kat awek blakang Ctie tu. semacam je merenung. tp gelap, xnampak muka. ish...




__________________
http://www.audioentertainment.blogspot.com   ^_^


Super Member

Status: Offline
Posts: 805
Date:

da 18kali ak toleh2 kat blakang ak
nie...xnmpk pun sape2 yg ko mksdkan...
dasar mate bola keranjang...
makcik cleaner nie pun
ko nk suh ak kim
salam ke????
xpe2 demi menunuaikan hajat ko
akn ak bgtau makcik 2...


__________________

"jage anak kambing sekandang lagi senang dari menjage anak dara sorang" kata bapak ak...



Senior Member

Status: Offline
Posts: 380
Date:

biasa lah tu kak Ctie. hehe hantu mane bleh nampak. uwahaha. klau ternampak bleh la. wah wah wah!

preview aksi kak Ctie menoleh ke blakang 18x
kak Ctie : ish betul ke blakang aku ni ade bende tu. baik aku toleh kejap ( dalam keadaan terketar2 lutut dan siku ).
kak Ctie : fuh.. xde pape.

setiba nya kak Ctie memandang kembali kehadapan...

hantu : Cak!!
Kak Ctie : Opocot kau hantu jembalang Rie!!!
hantu : hek eleh.. rilek la.. melatah plak die ni....

maka hantu pun berlalu pergi...




__________________
http://www.audioentertainment.blogspot.com   ^_^


Super Member

Status: Offline
Posts: 805
Date:

muahahahahahahahaaaaa..
kahkahkhkahkahkah.....
meleleh2 air liur ak tatkala
dgr cite tahap budak tadika
kemas dpn umah ak yg kuar dari
pale lutut si morp nie....
ko xyah la nk reka2 cite..
adalah lebih afdal ko
g jalankan tggungjawab ko
mop lantai kat umah ak..
dasar pemalas..
penat ak bayar gaji ko bulan2..
ngular je keje ko....

__________________

"jage anak kambing sekandang lagi senang dari menjage anak dara sorang" kata bapak ak...



Senior Member

Status: Offline
Posts: 248
Date:

aik..xkn da anta ke umah ctie pn ngular..
dasar pemalas la morp ni...
ctie..g la anta blk kt tmpt asal nye..
sia 2 je byr kt sykt agensi pmbntu umah..
lgsg xmmbntu..

__________________
sedapnye cokelat!!!!!!!


Senior Member

Status: Offline
Posts: 380
Date:

ceh, kate permit sampai ujung taun. ahaha. releks2. aku nak pi klcc jap ngular. kang balik bleh cite kat orang kampung. wah wah wah.

to Ctie.
ampung buk. ngak buat lg sih. kejapin ya, aku lg mau hindangin makanan kucing ini buk. er.. mau nanya dikit boleh ngak buk? ngapa en gaji ku ngak masuk2 lagi ni sih? udah 3,4 bulan ni dong gak tukar spen'tut' nya. aku udah ngak ada wang nya. kasianin buk..

__________________
http://www.audioentertainment.blogspot.com   ^_^


Super Member

Status: Offline
Posts: 805
Date:

adusss....
cian tahap tapir org gaji ak nie.....
tiap2 bulan ak bayar ko gaji ko
pandai2 reka cite kate xbyr..
dari mane ko blaja tipu tuan umah nie ha???
dasar org gaji xkenang budi..
hari2 ak bagi ko mkn,gaji 800juta
rupiah begini ko balas???
ceh...
ko jadik org gaji umah GAYAH lagi bagus la.....


__________________

"jage anak kambing sekandang lagi senang dari menjage anak dara sorang" kata bapak ak...

Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard